bugün
- gideon reid morgan jj silik yesin kampanyası12
- samet akaydın20
- yalnızlığın anlaşıldığı anlar17
- stanley termos18
- arkadaşlar sizce bu gömlek nasıl15
- hacivat karagöz neden öldürüldü8
- hayat bombokken bir şey olup daha da bombok olması8
- ağzı burnu kırılmak istenen sözlük yazarları13
- true'nin gay olması21
- kadınlar tipe bakmaz24
- arkadaşlar sınava çalışıyorum birşey diyor musunuz18
- gideon reid morgan jj20
- köşeyi dönmek için yapılacaklar11
- manyak olmaya karar verdim15
- 22 haziran 2024 türkiye-portekiz maçı84
- sözlükte erkek sanılmak10
- 4 karısı 2 kız arkadaşı olan işsiz adam9
- kedimin boğazımı sıkması9
- ülkesi abd ce işgal edilsin isteyen mal cemaatçi9
- fener'in devletten yaklaşık 2 milyar tl istemesi11
- bir hatundan istemek9
- hangi sözlük yazarının tipini merak ediyorsunuz31
- milliyetçi olmamak19
- kızıl saç vs siyah saç13
- gece yazıp gündüz yazmayan erkek31
- tacikistan'da başörtü takılması tamamen yasaklandı29
- nervio'nun kartoncu çocuğun ellerini kıskanması9
- insan olmaya ceyrek kala15
- karton toplayan çocuğun elleri17
- kıymanın kilosunun 90 tl olması12
- israil lübnan savaşı13
- erkek dediğin efendi olmalı8
- anın görüntüsü13
- bir kadının bir erkeğe arkanda ben varım demesi12
- abdülkerim bardakçı15
- larisalisa20
- iran'ın pkk'ya eğitim verdiği iddiası8
- yazarların en büyük dilekleri14
- yaşamak için geçerli sebepler19
- gecenin şarkısı9
- ilim vs bilim9
- incil çok uzun'ya okurken sıkılıyorum12
- hacda aşırı sıcaktan 500 den fazla kişinin ölmesi12
- çıkma teklifi etmek22
- kürtlerin dünya lideri olduğu gerçeği17
- sözlük yazarları nasıl eğleniyor13
- nihavend longa9
- michy batshuayi9
- ona bilmediği bir vergi önerisi yap14
- en kaliteli türk kahvesi markaları9
2008 iran yapımı olan başarılı bir film. Afganistan gerçeği ve fakirliği iliklerinizde hissedebileceğiniz bir yapım olma özelliğinin yanı sıra; görüntü yönetmeninin imgeleri betimleme konusundaki mahirliği filmi izlenebilir kılıyor! Yanı sıra Oyunculukları da başarılı bulduğumu belirtmem gerek.
Özetle; Yalın bir Afganistan hikayesi izleyicisini bekliyor.
Özetle; Yalın bir Afganistan hikayesi izleyicisini bekliyor.
sinir bozucu .
-Yazı spoiler içerir-
Yüzeyinden bir psikanaliz yapacak olursak:
- bedeninin eksik oluşundan ötürü Toplumdan dışlanmış - arkadaşlarından taşınmak için yardım istemesi ama hiçbirinin yardım etmemesi buna bir örnektir. - eksik ama zengin olan bir çocuğunun bu dışlanmaya tepkisi öfke olmuştur. Filmin her karesinde var olan çatık kaşları da bunu doğrular nitelikte.
Ve paranın gücüne inanmış bir toplum içerisinden geldiğini o denli belli ediyor ki bu çocuk. Parası ile bir zeka engelli çocuğa kendisini sırtında taşıtıyor en başta. Sonra onu atı olarak kullanıyor. Yarıştırıyor, ahırda yaşatıyor, samanla besliyor... hatta paranın gücü o denli sarıyor ki kendisini 'kendince' aşık olduğu dilenci kızı parası ile 'kendisinin' yapıyor. Elde ediyor.
Ve biz paranın yoksul toplumlarda olan gücünü bir kere daha görüyoruz.
Zeka ve kısmen bedeni olarak engelli olan fakir çocuk ise yaşadığı insanlık dışı olaylara ancak sessiz kalabiliyor. Her gün uyuduğu delikten hallice o yerde uyumak ile ahırda uyumanın pek bir farkı yoktur belki. Hatta ahır daha bile konforlu olabilir orada.
Ancak o her gün deliğine gidiyor. Zira insanlığını da o delikte bırakmış olacak ahırda duracak olsa.
insanlığını bırakmak istemiyor.
Ne olduğunu biliyor. Olması istenen şey değil, var olduğu şey olduğunu biliyor.
Beni en etkileyen şey bir olay değil filmdeki. Ya da bir diyalog değil. Çocuğunun film boyunca adının dahi kullanılmaması. Çocuğun adını dahi bilmedik. Bazen eşek olarak çağrıldı. Bazen bir at.
-Özellikle yapıldığını düşünüyorum böyle bir şeyin. tabii ki anlayana-
O kadar şey yazdım. Çocuğunun direnişinin sonucunu yazmadım.
En sonunda herkes, tüm toplum benimsedi onun "at" olan halini.
Ve hatta ona bir at maskesi bile taktılar. O günün sonunda çocuk deliğine at maskesi ile girdi. Ve bir daha, sefalet içinde gezecek dahi olsa, zengin çocuğun "at"ı olmadı.
Nerden mi biliyorum? Film bize o bilgiyi vermiyor. Ancak bu hissi gayet veriyor. Özgürce yürüyor sonunda filmin.
Ve uzaklardan yoksul çocuklara sesleniyor bir adam:
"Efendimizi taşıyacak kuvvetli ve sağlıklı bir çocuk arıyorum. Günde bir dolara!"
Eski bir at.
Yeni bir insan.
Yeni bir at.
Eski bir insan.
Bu döngünün bozulacağını hiç sanmıyorum.
insan her şeyi göze alıyor kaybedecek hiçbir şeyi olmayınca.
-aeo.
Yüzeyinden bir psikanaliz yapacak olursak:
- bedeninin eksik oluşundan ötürü Toplumdan dışlanmış - arkadaşlarından taşınmak için yardım istemesi ama hiçbirinin yardım etmemesi buna bir örnektir. - eksik ama zengin olan bir çocuğunun bu dışlanmaya tepkisi öfke olmuştur. Filmin her karesinde var olan çatık kaşları da bunu doğrular nitelikte.
Ve paranın gücüne inanmış bir toplum içerisinden geldiğini o denli belli ediyor ki bu çocuk. Parası ile bir zeka engelli çocuğa kendisini sırtında taşıtıyor en başta. Sonra onu atı olarak kullanıyor. Yarıştırıyor, ahırda yaşatıyor, samanla besliyor... hatta paranın gücü o denli sarıyor ki kendisini 'kendince' aşık olduğu dilenci kızı parası ile 'kendisinin' yapıyor. Elde ediyor.
Ve biz paranın yoksul toplumlarda olan gücünü bir kere daha görüyoruz.
Zeka ve kısmen bedeni olarak engelli olan fakir çocuk ise yaşadığı insanlık dışı olaylara ancak sessiz kalabiliyor. Her gün uyuduğu delikten hallice o yerde uyumak ile ahırda uyumanın pek bir farkı yoktur belki. Hatta ahır daha bile konforlu olabilir orada.
Ancak o her gün deliğine gidiyor. Zira insanlığını da o delikte bırakmış olacak ahırda duracak olsa.
insanlığını bırakmak istemiyor.
Ne olduğunu biliyor. Olması istenen şey değil, var olduğu şey olduğunu biliyor.
Beni en etkileyen şey bir olay değil filmdeki. Ya da bir diyalog değil. Çocuğunun film boyunca adının dahi kullanılmaması. Çocuğun adını dahi bilmedik. Bazen eşek olarak çağrıldı. Bazen bir at.
-Özellikle yapıldığını düşünüyorum böyle bir şeyin. tabii ki anlayana-
O kadar şey yazdım. Çocuğunun direnişinin sonucunu yazmadım.
En sonunda herkes, tüm toplum benimsedi onun "at" olan halini.
Ve hatta ona bir at maskesi bile taktılar. O günün sonunda çocuk deliğine at maskesi ile girdi. Ve bir daha, sefalet içinde gezecek dahi olsa, zengin çocuğun "at"ı olmadı.
Nerden mi biliyorum? Film bize o bilgiyi vermiyor. Ancak bu hissi gayet veriyor. Özgürce yürüyor sonunda filmin.
Ve uzaklardan yoksul çocuklara sesleniyor bir adam:
"Efendimizi taşıyacak kuvvetli ve sağlıklı bir çocuk arıyorum. Günde bir dolara!"
Eski bir at.
Yeni bir insan.
Yeni bir at.
Eski bir insan.
Bu döngünün bozulacağını hiç sanmıyorum.
insan her şeyi göze alıyor kaybedecek hiçbir şeyi olmayınca.
-aeo.