bugün
- anın görüntüsü17
- anneler günü12
- erkekler götünüze değil yaptığınız pastaya bakar28
- beni özlediniz mi doğru söyleyin15
- eloande ile evlenip sözlüğü huzura kavuşturmak23
- uludağ sözlükte yazmanın hiçbir anlamı olmaması24
- ismet gurbuz 202411
- türkiye den soğuma sebepleri21
- sözlüğe kız getirmek10
- 2024 eurovision şarkı yarışması12
- okul müdürü nasıl korunabilirdi16
- komşuyu arabanın arkasına bağlayıp sürüklemek8
- erkeklerin sadakatsiz olması13
- benim başörtüm var arabamı yanlış park edebilirim11
- can yaman erkekse sözlük erkekleri ne11
- bir erkeği cezbeden şeyler12
- fazla mastürbasyon yapan erkek9
- kimsenin okumadığı sözlükte yazar olmak11
- niyetin ciddi mi klişesi13
- uludağ sözlük kapatılacak11
- yorgun mermi8
- icardi1905'in sözlüğü bozması31
- karşı cinsi tavlamak için ne yaparsınız15
- libido düşmesi18
- 45 yaş üstü kadınların muşmulaya dönmesi10
- kızların yedek listesi9
- yazarların kız çocuğu olursa koyacağı isimler9
- cami tuvaletinin paralı olması14
- karşı cinse giyim önerileri15
- sözlükteki feyk hesap sahipleri tespit edilecek9
- evlilik yaşı kaç olmalıdır12
- dünya bandırmalılar günü16
- sözlükte artık kızlar teklif edecek8
- insan olmaya ceyrek kala'yı eloande den kapmak17
- platonik aşkın kalp kıran davranışları13
- eric bana9
- sözlük yazarlarının tatlıları13
iran sinemasının yapı taşı olarak gösterilen 1969 yapımı Dariush Mehrjui'nin yönetmenliğini yaptığı film.toplumsal gerçekçiliğin tüm özelliklerini taşıyan,franz kafkanın dönüşüm romanındaki örümcüğe dönüşen Gregor Samsa'yı hatırlatan Hassan'ın ineğe dönüşmesi gibi oldukça ilgi çekici senaryoya sahip film.sansüre uğramış ve 1 yıl gösterilememiş.Venice film festivalinde altyazısız gösterilmesine rağmen ödüllendirilmiş bir film ayrıca.ilk defa bir iran filmi festivallerde gösterilmiş yönetmen sayesinde.
iran'da şah döneminin en önemli yapımı sayılan dariush mehrju filmi. Humeyni'nin devrimden sonra bu filmi izleyip sinemayı desteklemeye karar verdiği rivayet edilir.
Gaav, iran sinemasının en önemli filmlerinden biri olarak kabul edilir. Aynı zamanda film, ‘iran yeni dalga’ akımının başlangıcı olarak görülür. Filmde sık sık Bolouriler’in (hırsızlar) adı geçer. köy halkı, onlara karşı birlik olarak bu durumun üstesinden gelmeye çalışırlar. Buna rağmen filmi izlerken toplumsal bir sorun olarak bu yoksulluğu görür, hisseder hatta yaşarız.
Film en kaba tabirle “Hassan” karakterinin dönüşümünün öyküsüdür. Filmde ineğine çok bağlı olan Hassan’ın ineğinin aniden ölümü üzerine “deliye” dönmesinin hikâyesi anlatılır.
Film, hikâyenin görsel dilini etkili bir şekilde kullanmayı başarıyor. Hassan’ın ahırda karanlıklar içinde yaşaması, eşinin, köylünün çaresizliğini, huzursuzluğunu iliklerimize kadar hissedebiliyoruz. Filmde, yerel renkler yoğun biçimde kendini hissettiriyor. Filmde kültürel ve dinsel kodları görmek mümkün.
Film en kaba tabirle “Hassan” karakterinin dönüşümünün öyküsüdür. Filmde ineğine çok bağlı olan Hassan’ın ineğinin aniden ölümü üzerine “deliye” dönmesinin hikâyesi anlatılır.
Film, hikâyenin görsel dilini etkili bir şekilde kullanmayı başarıyor. Hassan’ın ahırda karanlıklar içinde yaşaması, eşinin, köylünün çaresizliğini, huzursuzluğunu iliklerimize kadar hissedebiliyoruz. Filmde, yerel renkler yoğun biçimde kendini hissettiriyor. Filmde kültürel ve dinsel kodları görmek mümkün.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar