bugün
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım14
- uzağı göremeyen insan14
- bir şarkı sözü der ki11
- anın görüntüsü22
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz15
- evlilik19
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız10
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel17
- kekeme olan biri doktor olurmu9
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- ali erbaş12
- bik bik moderatör olsun19
- icardi19058
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi13
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- kent lokantası niye bedava değil demek24
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır21
- istanbul suriyenin başkentidir12
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı46
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın8
- türkiyede çok abartılan arabalar18
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- cumaya gidenlerin çok azalması13
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
- almanya8
- boşuna yaşıyorum hissi17
- icardi1905 silik olsun kampanyası31
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım13
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş13
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler8
- sözlük kızlarının don renkleri19
- kanınıza rengini verir misiniz15
- aristoteles'in orta yolu10
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri15
- patiswiss14
- integralin müfredettan kaldırılması12
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak16
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası14
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı18
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı14
- birini donuzlayarak ceza vermek9
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı10
- arkadaşlar biri var18
- karınıza range rover alır mısınız9
- escort fiyatlarının güncellenmesi12
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi17
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı14
- futbolcu ismiyle nick almak14
ioniada klazomenaide ( izmir- urla yakininda bugünkü güladasi) dogmus. buranin soylu bir ailesinden. 462 yilinda atinaya gitmis, burada 30 yil kalmis. periklesin yakin dostu imis. periklesin muhalifleri onu tanrisizlikla suçlandirmislar, çünkü yunanlilarca tanri sayilan günesin bir ates yigini oldugunu söylemis. yasadigi yilalrin 500-428 arasinda oldugu saniliyor. anaxagoras bu dönemin en büyük doga bilginidir.matematikteki bilgileriyle ün salmistir. astronomide de buluslari varmis: ay isigini, ay ve günes tutulmalarini dogru olarak açiklamis.
empedokles gibi anaxagorasa göre de : duyu verileri arastirmalarimiza çikis noktasi olarak alinmalidir duyularin bilgi degerleri sinirli bile olsa. ona göre de, kesin anlaminsa bir meydana gelme ile yok olma yoktur. görünürdeki olusma ile yok olma, asil olan, gerçekten varolan özlerin (khremata), tohumlarin (spermata) birlesmesi ve dagilmasindan baska bir sey degildir. anaxagoras, deney dünyasindaki nesnelerin nitelik bakimindan sayisiz çesitliligi dört ögenin birlesmesiyle açiklanamaz diyor. deney dünyasinda nitelik bakimindan ne kadar çesitlilik varsa, nitelikçe birbirinden ayrilan o kadar sperma (ana-madde) vardir.
empedokles düsüncesini mitolojik-edebi bir biçimde dile getirmisti. anaxagorata bu kalkiyor, ayrica, herakleitos ile empedoklesteki gerginlikler, karsotliklar yerine evrenin birligi konuluyor. kendisinden öncekiler gibi gerçegi maddi bir sey olarak düsünen anaxagoras, sayisiz spermalar arasinda, bütün ötekiler için hareket nedeni olacak maddeyi arar ve bunu kendi içinde canli bir sey diye düsünür. ionialilarin ana- maddesi gibi. bu madde, bütün ötekilerini kendinden harekete getirir. ancak, diyor anaxagoras, algilarimiz bize evreni düzen, eregi olan bir bütün olarak gösterirler; dolayisiyla hareketi saglayan kuvvet de, düzenleyen, bir erege (telos) göre olusturan bir kuvvet olacaktir. onun için anaxagoras, olusu meydana getiren ilkeye, gördügü is düsünce yetisininkine benzediginden, nous adini verir. ancak, düsünce yetisine, akla benzetildigi için nousu maddi olmayan bir ilke diye anlamamali. nous da maddedir, yalniz pek ince, pek seçkin bir maddedir.o, bütün nesnelerin en incesidir, en arinmisidir, yalniz basina oldugunda yalinç ve hiçbir seyle karismamis bir durumdadir; çesitli niteliklerde görünmesine karsin, hep kendi kendisine esittir, kendi kendine hareket edebilen biricik maddedir, bütün öteki varliklarin hareket ilkesidir. nous, herakleitosun logosu gibi, evrene egemen olan kuvvettir; evreni harekete getirip olusturmasi bakimindan da herakleitosun atesinin gördügü isleri görür. yalniz, bu arada çok temelli bir ayrilik da var: herakleitosun atesi olus sürecinin içinde eriyordu ve her seye dönüsüyordu. anaxagorasin nousu ise, hep öteki nesnelerin karsisinda, onlardan ayri, kendi basinadir.
anaxagoras: nasil bir balçik yigini kendiliginden bir heykel olamazsa, bunun için nasil bir heykelcinin çalisip bu balçik yiginina bir biçim kazandirmasi gerekirse, bunun gibi, spermalarin khaosu, kendiliginden, gördügümüz düzenli, belirli nesnelerin dünyasini meydana getirmis olamaz. bunun için, düzenleyici, biçimlendirici bir kuvvet olan nousun ise karismasi gerekir, diyor. telos düsüncesini bir baslangiç olarak da olsa felsefeye ilk olarak getiren odur.
empedokles gibi anaxagorasa göre de : duyu verileri arastirmalarimiza çikis noktasi olarak alinmalidir duyularin bilgi degerleri sinirli bile olsa. ona göre de, kesin anlaminsa bir meydana gelme ile yok olma yoktur. görünürdeki olusma ile yok olma, asil olan, gerçekten varolan özlerin (khremata), tohumlarin (spermata) birlesmesi ve dagilmasindan baska bir sey degildir. anaxagoras, deney dünyasindaki nesnelerin nitelik bakimindan sayisiz çesitliligi dört ögenin birlesmesiyle açiklanamaz diyor. deney dünyasinda nitelik bakimindan ne kadar çesitlilik varsa, nitelikçe birbirinden ayrilan o kadar sperma (ana-madde) vardir.
empedokles düsüncesini mitolojik-edebi bir biçimde dile getirmisti. anaxagorata bu kalkiyor, ayrica, herakleitos ile empedoklesteki gerginlikler, karsotliklar yerine evrenin birligi konuluyor. kendisinden öncekiler gibi gerçegi maddi bir sey olarak düsünen anaxagoras, sayisiz spermalar arasinda, bütün ötekiler için hareket nedeni olacak maddeyi arar ve bunu kendi içinde canli bir sey diye düsünür. ionialilarin ana- maddesi gibi. bu madde, bütün ötekilerini kendinden harekete getirir. ancak, diyor anaxagoras, algilarimiz bize evreni düzen, eregi olan bir bütün olarak gösterirler; dolayisiyla hareketi saglayan kuvvet de, düzenleyen, bir erege (telos) göre olusturan bir kuvvet olacaktir. onun için anaxagoras, olusu meydana getiren ilkeye, gördügü is düsünce yetisininkine benzediginden, nous adini verir. ancak, düsünce yetisine, akla benzetildigi için nousu maddi olmayan bir ilke diye anlamamali. nous da maddedir, yalniz pek ince, pek seçkin bir maddedir.o, bütün nesnelerin en incesidir, en arinmisidir, yalniz basina oldugunda yalinç ve hiçbir seyle karismamis bir durumdadir; çesitli niteliklerde görünmesine karsin, hep kendi kendisine esittir, kendi kendine hareket edebilen biricik maddedir, bütün öteki varliklarin hareket ilkesidir. nous, herakleitosun logosu gibi, evrene egemen olan kuvvettir; evreni harekete getirip olusturmasi bakimindan da herakleitosun atesinin gördügü isleri görür. yalniz, bu arada çok temelli bir ayrilik da var: herakleitosun atesi olus sürecinin içinde eriyordu ve her seye dönüsüyordu. anaxagorasin nousu ise, hep öteki nesnelerin karsisinda, onlardan ayri, kendi basinadir.
anaxagoras: nasil bir balçik yigini kendiliginden bir heykel olamazsa, bunun için nasil bir heykelcinin çalisip bu balçik yiginina bir biçim kazandirmasi gerekirse, bunun gibi, spermalarin khaosu, kendiliginden, gördügümüz düzenli, belirli nesnelerin dünyasini meydana getirmis olamaz. bunun için, düzenleyici, biçimlendirici bir kuvvet olan nousun ise karismasi gerekir, diyor. telos düsüncesini bir baslangiç olarak da olsa felsefeye ilk olarak getiren odur.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar