bugün

genelde iyi okuyuculardan oluşan sözlük yazarlarımızın; takip ettiği, müdavimi olduğu şair ve yazarlardır. kastedilen yazarlık sözlük yazarlığı değildir. bilginize.
kesinlikle ve öncelikle oğuz atay.
ruhundaki bütün sorgulamaları, yalnızlıkları, çırpınışları, ve alaya almaları, bazen kahkahalarla, bazen dövercesine, bazen sarsıp duvara çarparcasına aktaran ve genç yaşta yaşamdan ayrılan, anlaşılması güç gibi gözükse de gerçeğin azgın dişlerini taşıyan gerçek hayatları ve duyguları anlatan yazar olarak okunmayı değil, hatmedilmeyi hakediyor.
(bkz: hamdi koç)
aşkı hep, tersköşeye yatırarak anlatan, sokakların da plazalarında dilini ve ritüellerini çok iyi hazmetmiş soft yeraltı edebiyatçısı da denilebilecek hamdi koç , okunmayı hakediyor.
(bkz: murathan mungan)
ondaki incelik, ondaki ruh, ondaki aşkı deşme dürtüsü kimsede yok.
(bkz: yalnız bir opera)
(bkz: hakan günday)yeraltı edebiyatı yazdığını reddetse de yazdıklarının hepsi yeraltına gömülüp unutulması gerekecek kadar yırtıcı. etkilenmemek için anlamamamk lazım. başka türlüsü mümkün değil. yakanızdan tutuyor ve sizi bir karanlığın içine savuruyor. ve asla geri dönmek istemiyorsunuz.
(bkz: ihsan oktay anar) türkiye' nin belki de en özgün yazarı. özellikle puslu kıtalar atlası romanıyla haklı ve yavaş yavaş yerleşen bir efsanevi üne kavuştu. tek kötü huyu ki belki de iyi yönüdür bu aynı zamanda; bir sonraki kitabı için en az beş sene bekletiyor sizi. ama sonunda değiyor gerçekten.
(bkz: efrasiyab dan hikayeler)
(bkz: kitab- ül hiyel)
(bkz: amat)
(bkz: yaşar kemal) kim ne derse desin ki kör bile dediler adama; adam yazıyor ya. alıp götürüyor. daha ne yapsın. kesinlikle külliyatı elden geçmeli. hem de defalarca.
(bkz: trevenian) karpatların gizemli yazarı trevenian ; hemen okuyucuyu esir edecek güçte bir kaleme, sürükleyiciliğe, ve donanıma sahip.şibumi' nin yerini dolduramasa da; her kitabı kendine özgün zenginlikler ve lezzetler içeriyor. umarım öbür dünya da da beyni çalışmaya devam ediyordur. ve umarım orada mail atabiliyordur yayıncısına. gerçekten heyecean verici tarzına ihtiyaç var.
(bkz: murat menteş)

kurgu ustası..keşke senaryo falan yazsa da film çekseler..
(bkz: eylül deniz) erotik şair etiketiyle daldığı piyasa da sonradan murathan mungan ' a yakın ama daha kadın incelikleri taşıyan şiirleriyle önemli kadın şairlerden biri olan eylül deniz okutturuyor kendini.
(bkz: jean christopher grange) öylesine haklı bir ün edindi ki seri cinayet romanları dünyasında; artık çıkan her biraz kalbur üstü polisiye yazarı için; yeni grange tabiri kullanılıyor. kalitesini hiç düşürmeyen, bir zamanlar yaptığı, polis muhabirliği , doğa fotoğrafçılığı , belgesel yapımcılığı gibi mesleklerini de yazarlığına çok katkı sağlayarak aktaran, sürükleyicilik, şaşırtıcılık, karakterlerine inandırıcılık ve derinlik katmada adeta bir sanatkar olan yazardır. yazdığı beş romanda da okuyucunun uzun yıllardır seksenlerin polisiyelerini tekrar tekrar okuayarak tatmin ettiği merak içgüdülerini sonuna kadar tatmin etmiştir.

(bkz: kızıl nehirler)*.

(bkz: leyleklerin uçuşu)*

(bkz: taş meclisi)*

(bkz: kurtlar imparatorluğu) *

(bkz: siyah kan) *
(bkz: kenan kalecikli) en azından diğer aşk doktoru geçinenler gibi sömürmüyor. ve melankoliyi yapış yapış işlemiyor. bu adam aşka aşık sadece. ve her yazdığıyla burun civarındaki tuzlu suların göz seviyesine yükselmesini sağlıyor.
filibeli ahmed hilmi - amak-ı hayal okunmalı.
(bkz: halil cibran)*
(bkz: charles bukowski) *
caroline finkel.
ZARGANA kişisinin takıntılı oldugu durum. okuyorum ama çözemiyorum türünden. gülücük.
metin kaçan, gabriel garcia marquez, attila ilhan, ahmet taner kışlalı ... *
benim fikrim:
(bkz: orhan pamuk).
(bkz: paulo coelho).
(bkz: mulayim)
(bkz: ahmed arif) *
(bkz: chuck palahniuk)
(bkz: mario puzo)
(bkz: graham greene)
(bkz: harold robbins)
(bkz: ernest hewingway)
(bkz: t s elliot)
(bkz: yaroslav haşek)
jean cristophe grange
amin maaoluf
(bkz: oruç arıoba) off..