bugün

34 - Erkekler, kadın üzerine idareci ve hakimdirler. Çünkü Allah birini (cihad, imamet, miras gibi işlerde) diğerinden üstün yaratmıştır. Bir de erkekler mallarından (aile fertlerine) harcamaktadırlar. iyi kadınlar, itaatkar olanlar ve Allah'ın korunmasını emrettiği şeyleri kocalarının bulunmadığı zamanlarda da koruyanlardır. Geçimsizliklerinden korktuğunuz kadınlara gelince: Önce kendilerine öğüt verin, yataklarından ayrılın. Bunlar da fayda vermezse DÖVÜN. Eğer size itaat ederlerse kendilerini incitmeye başka bir bahane aramayın. Çünkü Allah çok yücedir, çok büyüktür.
(bkz: benim tanrım bunu yapmış olamaz) * *
ayrıca :
(bkz: muddessir 31)
kur'an-ı kerim açılır, sayfa 83'teki nisa 34. ayet bulunur ve ayetin gerçek metni okunur. bir de sözlüğe bir bakılır ve kocaman bir yanlış görülür. "kadınları dövün" yazmıştır sözlükte. oysaki kur'an'da şu yazar: "kadınları hafifçe, kaba etlerine dokunacak şekilde vurun". bu kadını komalık edecek şekilde bir dövme değildir. sadece dokunmaktır. konu dövmekten açılmışken; 2 gün önce bir üvey baba, 2 aylık bebeğini komalık edecek şekilde dövmüş ve bebek ölmüştür. sanırım başlığı açan yazar bundan etkilenerek bu başlığı açmıştır. yazarı hiç suçlamıyorum, belli ki yazar islam'la bir hayli ilgilenmektedir. ama kur'an'ı daha iyi anlaması için tefsir kitaplarını okumasında yarar vardır.
Müminler için en güzel örnek Hz. Muhammed Aleyhisselamdır. Bu âyet-i kerimeyi en iyi anlayan da şüphesiz ki odur. Kesin olarak biliyoruz ki o ömründe bir defa olsun elini kaldırıp bir kadına vurmamıştır. "Kadınlarını dövenleriniz iyileriniz değildir" buyuran da odur, içinizden biri, karısını köle döver gibi dövüp sonra da gece onunla yatabilir mi? diyerek karı koca ilişkilerinin sevgiye dayanması gerektiğine dikkat çeken de odur. Bilindiği gibi Peygamber Efendimiz Veda Hutbesinde ancak çok can alıcı konulara temas etmiştir. Bu hutbesinde kadınların haklarının gözetilmesini ve bu konuda Allah tan korkulmasını özellikle vurgulamıştır.

Kadının, evlilik sorumluluklarını yerine getirmemek, kocanın haklarını ihlal etmek, onun şahsiyet ve vakarını zedeleyici tavırlar sergilemek veya iffet ve namusunu tehlikeye sürükleyebilecek durumlara meyletmek gibi olumsuz davranışlara girmesi halinde, aile yuvasının devamını sağlamaktan birinci derecede sorumlu olan kocanın, içine düştüğü mecburiyetten dolayı bazı tedbirlere başvurması tabiidir. Bu tedbirler, zaman, mekan ve sosyal şartlara göre farklılık gösterebilir. Âyette son seçenek olarak zikredilen darp meselesi de çok istisnai bir tedbirdir. Böyle bir tedbirin fayda getirmeyeceği, tam tersine zarar getireceği bilinen durumlarda, islam bilginleri, kesinlikle bu seçeneğe başvurulmaması konusunda ittifak halindedirler.
bu arada ayet in gercek aciklamasi * bu nolu entrydeki gibidir:(#356052)
popoya dokundurmak ve inançla dünyayı açıklamak nasıl bir dizgidir. anonim sorudur... zira insan algılayabildiği kadarını yaşar.
aldatmaya tek taraflı bir bakış atmış olan ayettir.
en çok tartışma yaratan ayetlerdendir...
ve en çok da yorumlanan.

(bkz: müslüman kadın)
(bkz: kuran i kerim aldatmacasi)
1. "orada dövmeyi değil, hafifçe vurmayı çağrıştırdı."
2. "çok istisna durumlar için geçerli olan bir cümle."
3. "o dönemdeki arap toplum yapısı için denildi."

1. bir kadına var güçle patlatıp ağzını burnunu kırmak yerine, hafifçe vurunca çok mu masum oluyor mu eylem. bir insana şiddet uygulamak ne zamandan beri mazur görülüyor ya da hafifletilince haklı sayılıyor? doğru olması gereken cevap hiç bir zaman. ayrıca sırf fiziki açıdan bir kadın daha az güçlü diye bir erkeğin şiddete başvurması büyük bir insanın gidip bir çocuğu dövmesinden farklı değildir. kızınca patronunuza yumruk atıyor musunuz hemen, yumruk atmasanız bile "hafifçe" vuruyor musunuz? yemiyor mu, anlıyorum...

2. bu madde de ilkiyle bağlı. çok istisnai durumlardan bahsedersek, namus cinayetlerini de onaylamış oluruz. ne demektir bu, misal "zinayı", aldatma eylemini alalım: partneriniz sizi aldatıyorsa bir şekilde ona yetmiyorsunuzdur, bunun hıncını döverek ya da öldürerek mi almak gerekir? cevabınınız evetse, tedavi olmanızı öneririm. ayrıca bu kadar "istisnai" bir durum varken, kadının "zinası" çok sakıncalıyken, sırf "legal" diye dört kadınla nikahlanarak "legal" zina yapan/ ya da bunu doğru bulan bir erkeğin bu tepkisi çifte standart değildir de nedir.

3. "o dönemdeki koşullar yüzünden öyle denilmiş, arap toplum yapısı yüzünden böyle bir ayet var." savunmasını ise çok komik buluyorum, zira kuran-ı kerim ile ilgili en önemli şeylerden biri de her zamanın koşullarına karşılık verebilme ve daima geçerli olma iddiasıdır ki eğer bu cümleyle bu ayet savunulursa trajik bir çelişkiye düşülür, geçerlilik iddiası kaybolur.

tabii siz tüm modern görüntünüze rağmen namusunuzu temizlemeyi içten içe isteyen, "öyle denildiyse ne olmuş, edebiyle otursun işte karı." diyen bir erkek ya da "bana tokat atsaydı boşanmazdık."* diyen bir kadın da olabilirsiniz, ne denebilir ki o zaman.

tercih meselesi.
tartışmaya açık bir konudur. iki çeviri de bir acaiptir aslında.
çeviri hatası olduğunu düşündüğüm cümle. zaten kuran-ı kerim olsun, hadisler olsun isteyen işine geldiği gibi çevirmiyor mu?
Kadın yazan yerlere köle yazıldığında, çok fazla anlam bozulması olmayan ayet.

Burada göze çarpan sadece dövme kısmı değil ki, nereden tutsan elinde kalıyor. Keşke sadece dövme kısmı tartışmalı olsaydı.
sonundaki alakasız ''Çünkü Allah çok yücedir, çok büyüktür'' cümlesinin neden yazıldığını anlamadığım ayet. gerçi kuran'daki çoğu ayette bu tarz alakasız olarak son cümlede allah hatırlatılmış. kesinlikle, karşı olduğumdan değil de alakasız durmuş be tanrım.

aman tanrıımmmmmm.
yorum farklılığna açık bir suredir. okuyan pek çok kişinin din hakkındaki şüphelerini artıracak bir suredir.
kuran, herkes anlasın herkes iyice kavrasın diye son derece basit ve yalın bir dille yazılmış/ hidayete erdirilmiş bir eserdir bilindiği üzre. bu yüzdendir ki kuran'da yanlış anlaşılmalara mahal verecek herhangi bir kelime oynaklığının olduğunu sanmıyorum. fakat eser * içindeki ayetlerin sonunda konudan ilgisiz olarak allah'ın hatırlatılması bu ayet örneğindeki gibi tuhaf durmuş. he ''Eğer size itaat ederlerse kendilerini incitmeye başka bir bahane aramayın. ararsanız allah size gerektiği cezayı verir Çünkü Allah çok yücedir, çok büyüktür.'' diye bitirilseydi neden allah'In büyük ve yüce olduğu daha iyi anlatılırdı diye düşünüyorum. çok biliyosan, sen yazsaydın o zaman lavuk diyebilirsiniz ama durun evde karıncaları eğitmeye yeni başladım.

bunlar önemli şeyler mayk.
nisa suresi otuz dorduncu ayeti; yüce rabbimin bakara suresi 255. ayetinin bir kısmında "Onlar Onun ilminden, kendisinin dilediği kadarından başka bir şey kavrayamazlar" cümlesindeki kastettiği kişilerin allahımın istemediği müddetçe kavrayamayacakları, anlayamayacakları ayettir.

Sadece Kutsal Kitap Kuran-ı Kerimi bir bütün olarak ele almaya cesareti ve aklı olmayanların, islamiyetin doğuşundan günümüze kadar milyonlarca islam bilginini örnek almak yerine ağzında müslüman olan kişileri baz alarak islamiyeti yargılayanların yapabileceği bir iştir leblebi beyni ile bir ayetten bir sonuç çıkarmak.

nisa suresi otuz dorduncu ayeti örnek göstererek "islamiyet kadını dövmeyi emrediyor" şeklinde yaygara çıkaran bu tip cahiller, bakara suresi 219. ayeti okuyarak "işte kuran-ı kerim alkol ve kumarın faydalı olduğunu söylüyor" derler. ne kadar da zavallıdırlar.

Bakara suresi 219. Ayet:"Sana içkiyi ve kumarı sorarlar. De ki: "Onlarda hem büyük günah, hem de insanlar için (bazı zahirî) yararlar vardır. Ama günahları yararlarından büyüktür." Yine sana Allah yolunda ne harcayacaklarını soruyorlar. De ki;"ihtiyaçtan arta kalanı." Allah, size âyetleri böyle açıklıyor ki düşünesiniz."
"kadınları hafifçe, kaba etlerine dokunacak şekilde vurun" kuran da geçen bu söz neyi ifade etmektedir? erkeklerin, kadınların yanlış yaptığı durumlarda hafifçe dokunarak vurmasını mı emretmektedir kuran? istisnai durumlarda insanlar birbirlerinin kaba etlerine yumuşakça dokunarak vurabilirler mi? yoksa bu zamanın arap toplumuna mı hitap etmektedir? e hani islam son dindi bundan sonra kalan tüm zamanı kapsıyordu ve evrenseldi? yoksa biz bundan sonra kadınlarımıza istisnai durumlarda yavaşça dokundurcak mıyız kaba etlerine? kadınlar da erkeklerin kaba etlerine yumuşakça vurdurabilir mi? kuran da yazmıyor. demek ki dokunduramaz. tamam kabul ediyorum; islam kadını dövmeyi emretmiyor. islam kadınlarınıza gerektiği zaman hafifçe kaba etlerine vurmayı emrediyor. hadi bakalım.
ya arkadaşlar napıyoruz diye sorulası başlığın altında tartışılan konudur.tartışmak da bir yana bir yana bırakılmış doğru mudur, yanlışmıdır boyutuna geçilmiştir.bazı konuların tartışmada hassas olduğunun bilinmediğinin anlaşıldğı başlık altında luzumsuz bir şekilde tartışmaya sunulmuştur, amaç ise halen anlaşılabilmiş değildir.

hemen eksilenmiş, bazı konuların tartşmaya açılması bu çevrenin içinde görünüp,savunucusu görünen bazı kişilerin neyi hangi amaçla neden yaptıklarını açıklayamamalarından kaynaklanıyor.
kadını dövün diye bir çeviri kurana iftiradır.

gelin bir görelim ayet aslında ne diyor;

burada üzerinde itilaf olan ve çeviri ihanetine uğramış kelime darabe dir.

kelime anlamı ise: ayrılmak , vazgeçmek, yüz çevirmek, örnek göstermek manalarını içerir.

şimdi gelin ayeti tekrar okuyalım;
sadakatsizlik ve iffetsizliklerinden korktuğunuz kadınlara önce öğüt verin, sonra onları yataklarında yalnız bırakın ve nihayet onları evden çıkarın/bulundukları yerden başka yere gönderin/ayrılın/kendilerinden vazgeçin...

yani neymiş? medenice boşanın. hukuk da bunu söylüyor zaten.

ee o zaman neyi tartışıp duruyorsunuz?
islamda kadının köle gibi kullanılmasını, baş kaldırdıklarındada dövülmesini bize emreden allah tealanın kutsal ayetidir.
islamcı feministleri dövmemizin önünü açan nimet.
islamı kı.ıyla anlayanları dövmememizi gerektiren ayettir. neden dövelim yahu? (#6789850)
dikkatsizlik sonucu doğmuş durumdur yoksa muhammed böyle bir şey düşünmemiştir.

(bkz: insanlık hali)
(#6789850) entryde tam anlamıyla açıklanmış durumdur.