bugün

orjinalinde taraf olmayan bertaraf olur olarak kabul görsede. işin aslı hiçde öyle değildir. tabi burada bahsedilen taraf olma hadisesi bağnazca bir taraf olma hadisesidir.

kişi kendini savunduğu ilkelere öyle kaptırmıştır ki etrafında olup biten gerçekleri göremez. bir nevi kendine de yalan söylemektedir. örneğin rte'nin yıllardır süren başbakanlığı buna bir örnektir. adamın onca çıkan kirli çamaşırına rağmen hala ısrarla seçilmesi ya salaklık, ya bağnazlık, yada her ikisine de delalettir. veyahut kümeye doğru ağır ağır sıra düşen takımını eleştirip ayağa kaldırmaya çalışmak yerine en ucuz milliyetci duygularla savunan şahsın davranışı bağnazlıktan başka bir şeyle açıklanamaz. bir alevinin türbana bakışı veya bir hanefinin cem evine bakışı tarafsız bakamayıp işin içindeki mantığı kavrayamamakla sonuçlanır. halbuki bir türbanlı özgürce üniversiteye adımını atabilmeli bir alevi en doğal hakkı olarak istediği yerde ibadetini yapabilmelidir.

taraf olma hadisesi öyle bir durumdur ki insanın gözüne at gözlüğünü takmaktan başka bir şekilde açıklanamaz.