bugün

nasıl olur da her dinde keramet sahibi insanlar olur, demek ki keramet dinde değil insanda.
Mucize Tanrının imzasıdır.
din deyince akla mucizeler gelir çünkü mucizelere inanmak gerekir. mucizeleri bilimsel olarak izah edemezsiniz aklınızın bir sınırı olduğunu farkedersiniz ve mucizeyi yaratana inanır ve tabi olursunuz böylelikle dine girmiş olursunuz ve ilgili dine mensup olup mutlu mesut bir hayatınız olur. ve iyi bir dindar olursanız bir gün melekleri ve tanrıyı görebilir ve sonsuza kadar o ''şirin köyünde'' (cennette) kalabilirsiniz.
dindarlara göre hak din kendi dinleridir. diğerleri değiştirilmiş saptırılmış sapkın dinlerdir hurafedir pagandır tü kakadır. tüm objektifliğimizle burda duruyor ve hangisi hak din diyoruz. hiçbir din kendini mantık ilkeleriyle savunmaya kalkmaz çünkü bu savunma bir noktadan sonra inanca dayandırılmak durumunda kalır. bu bakımdan birinin diğerine pek bir üstünlüğü yoktur.
o halde mucizelerle yarışlar başlasın. müslümanlık, hiristiyanlık ve musevilik tarihi olarak mucizelerle doludur. ölçekleri küçültülmüş mucizelere keramet denir ve bunlar hala sürüp gitmektedir ve neredeyse dünyanın her yerinde görülür.
peki ya paganlar yani putperestler ve ibrahimin dininden olmayanlar onlarda mucize yok mu? var. hemde bir sürü var pek çoğu geçmişte olmuşlar şimdi keramet gösteriyorlar mı bu dinlere mensup olanlar? evet. budistler, hindular, pekçok keramet gösteriyor şifacılık yapıyorlar ve bu sebeple popülerlikleri sürüp gidiyor tıpkı ibrahimin dininden olanlarda olduğu gibi. mucizelerin dünyasal boyutta (yani galaksiyi ve evreni etkilemeyen çapta) olmaları dikkat çekici bir özellik olmakla beraber dikkat çekici olduklarını söylemekten kendimi alamıyorum.
şimdi nasıl oluyor da kafir oldukları apaçık olan diğer dinlerde pervasızca kerametler ve mucizeler gerçekleşebiliyor?
benim naçizane cevabım kendimce gayet bilimsel bir tespit. ki bu da başlıkta yer alan üçüncü kelimeyle açıklıyorum ki o da insan.
soru şu mucizeye sebep olan şey ne? dinler; kendi tanrılarının iradesi diyor, ya da kutsal addettiği varlık vs.
gerçeği nasıl anlayabiliriz. mucize bir sonuç ve bunun nedenini anlamaya çalışıyoruz ve biz dini bir değişken olarak ele alıyoruz dinleri değiştiriyoruz ve görüyoruz ki mucizeler ve kerametler olmaya devem ediyor her mantıklı insanın kolayca varabileceği şu yargıya varıyoruz. mucizelerin nedeni dinler ya da farklı olan bu dinlerin idda ettikleri olamaz çünkü dinlerden yanlızca biri gerçekti diğerleri yalandı ama dinler ne olursa olsun mucize ve kerametler olmaya devam etti.
o halde ikinci değişkeni ele alalım mucizeyi gerçekleştiren (ya da kerameti) tanrının iradesine aracılık eden bir insandır ve bu hiç değişmez tüm dinlerde ortaktır. az önce dinlerin iddia ettiği etkinin aslında varolamayacağını gösterdiğimize göre karşımızda ikinci seçenek apaçık duruyor. bu mucize ya da keramet denilen şeyi insan olmadan ya da en azından bir insanın şahitliği olmadan gerçekleştiremiyorsunuz. yani insan varsa mucize var yoksa mucize yok o halde gerçekte gerçekleşmiş olsun ya da olmasın bir mucizenin yegane nedeni insandır. eyer gerçekten gerçekleşmişse bunu yapan bir insan var ya da gerçekleşmemişse o vakit te gerçekleştiğini idda eden pekçok insan var ve gerçekleştiğine inanıyorlar.
tüm bunlardan gelip vardığımız sonuç galiba insan tanrıyı yarattı, beklendiği gibi tanrı insanı yarattı değil.