bugün
- michy batshuayi17
- kıbrıs ismailağa cemaati sayesinde alındı12
- bı erkeğin sevdiğini anlamanın yolları12
- anın görüntüsü23
- islamı tartışamamak17
- cehaletle mücadele etmek16
- oktay kaynarca'nın türkiyeliyim açıklaması23
- antalya daki engelli çocuğa toplu tecavüz18
- bik bik'in kurban etlerini buzdolabında saklaması9
- dekolte memeye bakan kişinin aklından geçen15
- manyak olmaya karar verdim17
- ne zaman evleneceksin diye soran akraba13
- salda gölü'nün son hali13
- sağlığı etkileyen en temel faktör13
- izmirli sude vs karslı rojda10
- sözlükteki en iyi 15 yazar9
- 10 ayda evlenen insanlar8
- çinliler her şeyi üretebiliyor türklerin neyi var20
- arda güler14
- nervionun kedisi9
- erkeklerde meme ne işe yarıyor sorunsalı10
- sözlüğün en iyi iki kadın yazarı17
- türkiyeyi mülteci kampına dönüştüren abd17
- geniş kalçalı kadın ahlaklıdır25
- karizma10
- sözlükteki elit yazarlar20
- türk mü türkiyeli mi sorunsalı9
- okula gitmeden yüzlük karne alan afgan ve suriler18
- evlenmeyenlerin seks yapmadan ölüp gitmesi12
- atatürk kafir cumhuriyetini ilan etti11
- ups boobs beni favladı'ne yapmalıyım17
- knowledge13
- 18 haziran 2024 türkiye gürcistan maçı36
- rus sovyet düşmanı amerikancı kemalistler11
- kocam boşalacağı esnada geliyorum bacanak dedi16
- diamond tema28
- kimsenin saraca'nın doğum gününü kutlamaması21
- diyanetin türkleri araplara şikayet etmesi8
- kabataş yalanı9
- içsel yolculuk enerji frekans 69 bin lira19
- vladimir putin11
- diamond tema için yakalama kararı17
- ben bu yazıyı sana yazdım9
- millet öğle yemeğine çıkarken yeni uyanan tipler9
- true bir martı olsa olacaklar9
- thusneldaa12
- saraca silsüpüroğlu15
- diamond tema'nın arnavutluğa kaçması9
- ülkesi savaştayken başka ülkede keyif süren kansız9
- kayseri de atatürk heykeline baltalı saldırı13
Levent Kırca gerçek bir Atatürkçü, gerçek bir vatan sever Türk, sözünü asla esirgemeyen, doğruları söylemekten asla çekinmemiş gerçek bir aydın ve sanatçıdır!
Usta bir tiyatrocu olduğu gibi aydın ve Atatürkçü kimliği ile de topluma bir şeyler anlatmaya, uyandırmaya çalışmış fakat her doğru söyleyen gibi onu da anlaya bilen insan az olduğu gibi 9 köyden kovulanlar kervanında önde giden bir insan olmuştur.
Acı olan ise bir emsalinin daha olmamasıdır. Hiç bir Tiyatrocu, Oyuncu, Sanatçı Levent Kırca gibi korkmadan, çıkar göz etmeden, her ne pahasına olursa olsun cesurca doğruları söyleyecek, bunun da bedellerini hiç çekinmeden ödeyecek kadar cesurca bir muhalefet sergileyemez.
Levenk kırcanın nasıl bir insan olduğu, bu ülkenin böyle insanlara ne kadar ihtiyacı olduğu, ölmeden hemen önce yazdığı aşağıdaki veda mektubunda görülebilir;
1974’de TRT ile girdim hayatınıza. o günden bu yana baya bir zamanınızı aldım. 41 yıl… teşekkür ederim size, anılarınızda bana yer açtığınız için.
hayatımda sayısız ödül aldım. renk renk, biçim biçim. altından olup da bir şey ifade etmeyeni de var, tenekeden olup da paha biçilmezi de. aldığım ilk bir kaç ödülü çalışma masamın üstüne koydum. çalışacak yer kalmayınca camlı bir dolaba koydum. dolap isyan edince odamı onlara tahsis ettim. evi istila ettiklerinde ise sokakta kaldım.
arada bir onları ziyaret ettiğimde hiç dertleri olmadığını gördüm. Üzerlerindeki toza rağmen şikayet edeni yoktu. hepsi yerini biliyordu. birbirlerine saygılılardı. hiç kavga etmediler. birbirlerini yemediler. bir arada mutlu mesut geçindiler. altından da olsalar, tenekeden de olsalar, hepsi birer ödüldü. hepsi eşitti.
iki kardeş bir çorap yüzünden kavga edebilirler. ama komşunun çocuğu sorun çıkardığında iki kardeş birlik olur. ev sahibi ile kiracı arasında problem olduğunda, bina yıkılacaksa birlik olurlar. o öbürünün tepesinden halı sarkıt tığında kavga eden komşular, mahalle maçlarında birlik olur. hacısı, ateisti takımı gol attığında sarılır, ağlarlar. düşman ülke sana savaş açtığında ülke birlik olur.
toprağım dediğin adamın her işine koşarsın. memlekette yüzünü bile görmek istemediğin, başka şehirde canın, memleketlin olur. toprak aynı toprak, biraz tozlu, biraz killi. su aynı su, biraz berrak, biraz kireçli. insan olarak birbirimizi sahiplenmek, birleşebilmek için uzaylıların dünyayı istila etmesi mi gerekir?
güzellikler paylaştıkça değerlenir, kötülükler çoğaldıkça kanıksanır.
geçmişlerimiz ve benim jenerasyonumdaki insanlar için, eskiler her zaman daha güzel gelmiştir insana. daha sağlıklı, daha diri, daha dertsiz gelmiştir. daha adaletli, daha umutlu gelmiştir.
eski zamanlar; ‘’ah o eski zamanlardır’’..
bu mektubumu sizlere ülkemizin değerli bir film festivali olan, 5. bodrum film festivali vesilesiyle yazıyorum. o yüzden benim için yeri çok ayrı olan bir yönetmenden alıntı yapmakta sakınca görmüyorum. woody allen’ın midnight in paris filminde zaman atlamaları vardır. film günümüzde başlar, basit ama fantastik bir yöntemle sürekli geçmişe gider. filmde o geçmiş dönemler içerisinde ernest hemingway, dali, picasso, t.s. elliot, edgar dega, luis bunuel gibi önemi tartışılmaz insanlara rastlarız. hepsi, hangi dönemde yaşıyor olurlarsa olsun, kendi geçmişlerinin her zaman daha iyi olduğunu ve ona özlem duyduklarını belirtirler. hepsinin ağzından ‘’ahh, o eski zamanlar’’ cümlesini bir kez duyarız. filmin ana önermesi ise sonunda en güzel ânın, içinde bulunduğun, yaşadığın an olduğunu belirtir.
yaşadığımız şuan..
şuan.. elinizden yaşam boyu onur ödülünü alıyorum. ödül vermek onore etmektir. almaksa onore olmak. düşünüp, cesaret edip, bir şeyi hayata geçirdiğinizde, birileri için değer görüyorsa, sizi ödüllendirirler. bunun karşılığı maddi karşılığından büyüktür. o işiniz için ödül alırsınız. yaşam boyu onur ödülü ise, yaşamda yaptıklarınızın, varlığınızın ya da amacınızın top yekün mükafatlandırılması gibidir. bu ödülün anlamı benim için çok büyük.
bu ödülü de eve götüreceğim. ama diğer ödüllerin arasında baş köşeye koymayacağım. ödülsen ödüllüğünü bil. diğerleri neredeyse oraya, yanlarına koyacağım. o da onlarla birlikte tozlanacak. onlardan biri olacak. yaşam boyu onur ödülü de olsan, cumhuriyet altını da olsan, kimseye ayrı gayrı yapamam. diğerleri tozlu raflarda dururken, sana saray şeklinde dolap yapmayacağım. çünkü ödül de olsan, sana hak ettiğin anlamı veren içinde bulunduğu dolabın büyüklüğü ya da şekli değil, bizim sana verdiğimiz değerdir.
ister misin şimdi böyle dedim diye, bu ödül beni mahkemeye versin?
güzel şeyler paylaşa bildiysek sizinle, ne mutlu bana. benim jenerasyonumda bir insan çabalarının meyvesini görememe durumuna mı üzülmeli, yoksa daha kötülerini yaşamayacak olduğu için teselli mi bulmalı şuan bilemiyorum.
yine woody allen, ‘’bir yönetmenin en büyük hatası, bu kötü senaryoyu çekerek adam ederim demesidir’’ der. siz de yönetmensiniz. ailenizi yöneten, işinizi yöneten.. etrafınızı yöneten. ‘’şu an’’, yöneten. birlik verip bu senaryoyu değiştirin ki, filminiz de iyi olsun.
dik durun.. adil olun, sabırlı olun, enerjinizin sirayet etmesine müsaade edin. daha iyi bir dünyada görüşmek ümidiyle. Atatürk ile kalın, cumhuriyetle kalın, hoşça kalın!!
Usta bir tiyatrocu olduğu gibi aydın ve Atatürkçü kimliği ile de topluma bir şeyler anlatmaya, uyandırmaya çalışmış fakat her doğru söyleyen gibi onu da anlaya bilen insan az olduğu gibi 9 köyden kovulanlar kervanında önde giden bir insan olmuştur.
Acı olan ise bir emsalinin daha olmamasıdır. Hiç bir Tiyatrocu, Oyuncu, Sanatçı Levent Kırca gibi korkmadan, çıkar göz etmeden, her ne pahasına olursa olsun cesurca doğruları söyleyecek, bunun da bedellerini hiç çekinmeden ödeyecek kadar cesurca bir muhalefet sergileyemez.
Levenk kırcanın nasıl bir insan olduğu, bu ülkenin böyle insanlara ne kadar ihtiyacı olduğu, ölmeden hemen önce yazdığı aşağıdaki veda mektubunda görülebilir;
1974’de TRT ile girdim hayatınıza. o günden bu yana baya bir zamanınızı aldım. 41 yıl… teşekkür ederim size, anılarınızda bana yer açtığınız için.
hayatımda sayısız ödül aldım. renk renk, biçim biçim. altından olup da bir şey ifade etmeyeni de var, tenekeden olup da paha biçilmezi de. aldığım ilk bir kaç ödülü çalışma masamın üstüne koydum. çalışacak yer kalmayınca camlı bir dolaba koydum. dolap isyan edince odamı onlara tahsis ettim. evi istila ettiklerinde ise sokakta kaldım.
arada bir onları ziyaret ettiğimde hiç dertleri olmadığını gördüm. Üzerlerindeki toza rağmen şikayet edeni yoktu. hepsi yerini biliyordu. birbirlerine saygılılardı. hiç kavga etmediler. birbirlerini yemediler. bir arada mutlu mesut geçindiler. altından da olsalar, tenekeden de olsalar, hepsi birer ödüldü. hepsi eşitti.
iki kardeş bir çorap yüzünden kavga edebilirler. ama komşunun çocuğu sorun çıkardığında iki kardeş birlik olur. ev sahibi ile kiracı arasında problem olduğunda, bina yıkılacaksa birlik olurlar. o öbürünün tepesinden halı sarkıt tığında kavga eden komşular, mahalle maçlarında birlik olur. hacısı, ateisti takımı gol attığında sarılır, ağlarlar. düşman ülke sana savaş açtığında ülke birlik olur.
toprağım dediğin adamın her işine koşarsın. memlekette yüzünü bile görmek istemediğin, başka şehirde canın, memleketlin olur. toprak aynı toprak, biraz tozlu, biraz killi. su aynı su, biraz berrak, biraz kireçli. insan olarak birbirimizi sahiplenmek, birleşebilmek için uzaylıların dünyayı istila etmesi mi gerekir?
güzellikler paylaştıkça değerlenir, kötülükler çoğaldıkça kanıksanır.
geçmişlerimiz ve benim jenerasyonumdaki insanlar için, eskiler her zaman daha güzel gelmiştir insana. daha sağlıklı, daha diri, daha dertsiz gelmiştir. daha adaletli, daha umutlu gelmiştir.
eski zamanlar; ‘’ah o eski zamanlardır’’..
bu mektubumu sizlere ülkemizin değerli bir film festivali olan, 5. bodrum film festivali vesilesiyle yazıyorum. o yüzden benim için yeri çok ayrı olan bir yönetmenden alıntı yapmakta sakınca görmüyorum. woody allen’ın midnight in paris filminde zaman atlamaları vardır. film günümüzde başlar, basit ama fantastik bir yöntemle sürekli geçmişe gider. filmde o geçmiş dönemler içerisinde ernest hemingway, dali, picasso, t.s. elliot, edgar dega, luis bunuel gibi önemi tartışılmaz insanlara rastlarız. hepsi, hangi dönemde yaşıyor olurlarsa olsun, kendi geçmişlerinin her zaman daha iyi olduğunu ve ona özlem duyduklarını belirtirler. hepsinin ağzından ‘’ahh, o eski zamanlar’’ cümlesini bir kez duyarız. filmin ana önermesi ise sonunda en güzel ânın, içinde bulunduğun, yaşadığın an olduğunu belirtir.
yaşadığımız şuan..
şuan.. elinizden yaşam boyu onur ödülünü alıyorum. ödül vermek onore etmektir. almaksa onore olmak. düşünüp, cesaret edip, bir şeyi hayata geçirdiğinizde, birileri için değer görüyorsa, sizi ödüllendirirler. bunun karşılığı maddi karşılığından büyüktür. o işiniz için ödül alırsınız. yaşam boyu onur ödülü ise, yaşamda yaptıklarınızın, varlığınızın ya da amacınızın top yekün mükafatlandırılması gibidir. bu ödülün anlamı benim için çok büyük.
bu ödülü de eve götüreceğim. ama diğer ödüllerin arasında baş köşeye koymayacağım. ödülsen ödüllüğünü bil. diğerleri neredeyse oraya, yanlarına koyacağım. o da onlarla birlikte tozlanacak. onlardan biri olacak. yaşam boyu onur ödülü de olsan, cumhuriyet altını da olsan, kimseye ayrı gayrı yapamam. diğerleri tozlu raflarda dururken, sana saray şeklinde dolap yapmayacağım. çünkü ödül de olsan, sana hak ettiğin anlamı veren içinde bulunduğu dolabın büyüklüğü ya da şekli değil, bizim sana verdiğimiz değerdir.
ister misin şimdi böyle dedim diye, bu ödül beni mahkemeye versin?
güzel şeyler paylaşa bildiysek sizinle, ne mutlu bana. benim jenerasyonumda bir insan çabalarının meyvesini görememe durumuna mı üzülmeli, yoksa daha kötülerini yaşamayacak olduğu için teselli mi bulmalı şuan bilemiyorum.
yine woody allen, ‘’bir yönetmenin en büyük hatası, bu kötü senaryoyu çekerek adam ederim demesidir’’ der. siz de yönetmensiniz. ailenizi yöneten, işinizi yöneten.. etrafınızı yöneten. ‘’şu an’’, yöneten. birlik verip bu senaryoyu değiştirin ki, filminiz de iyi olsun.
dik durun.. adil olun, sabırlı olun, enerjinizin sirayet etmesine müsaade edin. daha iyi bir dünyada görüşmek ümidiyle. Atatürk ile kalın, cumhuriyetle kalın, hoşça kalın!!
güncel Önemli Başlıklar