bugün
- kürtlerin siklerinin daha büyük olması gerçeği11
- çıkma teklifi etmek20
- michy batshuayi35
- özlenen sözlük yazarları30
- kız yazarların entryleri neden artı oy alıyor8
- anın görüntüsü17
- jose mourinho8
- duşta işemek18
- islamı tartışamamak22
- antalya daki engelli çocuğa toplu tecavüz21
- yazarların en büyük dilekleri14
- gideon reid morgan jj30
- hangi şarkı seni ağlatıyor12
- küçükçekmece de öpüşen yaşlı amcalar22
- fransa bayrağını yakan sığınmacı9
- hiçbir erkeğin size laf atamaması12
- halkımızın asıl sorunu yeterince sikişmemesidir20
- herkesin bir anüsü olduğu gerçeği12
- dünya kadar malın olacağına9
- erkeklerde meme ne işe yarıyor sorunsalı11
- atatürk kafir cumhuriyetini ilan etti12
- köpeğin su içtiği kabı tekmeleyene çift dalmak11
- 18 haziran 2024 türkiye gürcistan maçı35
- bik bik'in kurban etlerini buzdolabında saklaması11
- diamond tema hakkında soruşturma açılması10
- evin büyük çocuğu olmak8
- kıbrıs ismailağa cemaati sayesinde alındı13
- izmirli sude vs karslı rojda10
- bı erkeğin sevdiğini anlamanın yolları17
- cehaletle mücadele etmek16
- dekolte memeye bakan kişinin aklından geçen15
- manyak olmaya karar verdim17
- sağlığı etkileyen en temel faktör12
- sözlükteki en iyi 15 yazar9
- 10 ayda evlenen insanlar8
- çinliler her şeyi üretebiliyor türklerin neyi var9
- arda güler14
- nervionun kedisi9
- sözlüğün en iyi iki kadın yazarı17
- geniş kalçalı kadın ahlaklıdır25
- karizma10
- sözlükteki elit yazarlar14
- türk mü türkiyeli mi sorunsalı9
- okula gitmeden yüzlük karne alan afgan ve suriler18
- kocam boşalacağı esnada geliyorum bacanak dedi16
- diamond tema için yakalama kararı17
insanın bilgiyi ve nesneleri sınıflamasının doruk noktasıdır. Ancak bu ayrılık tartışılabilir.
Bir şey"in içinde-var-olma"nın eksistensiyal ve kategori olarak farkıdır.
Not: eksistensiyal kullanımı yanlış değildir.
Eskiçağdan günümüze varolanlar hep kategorilerle ele alındı. Mekan bu kategoriler içerisinde en a zaman kavramı kadar tartışılır bir haldedir. Öyle ki mekanın nesnenin içerisinde bulunduğu şey mi, yoksa nesnenin aslında bedeni olarak bir yeri ama tinsel olarak anlamsız olan bir yeri mi ya da nesnenin bir mevkisi mi vb. Tartışmalar bugüne değin sürmüştür.
Heidegger bu tartışmanın gerekli olduğunu ama geçmişte yanlış bir biçimde yapıldığını söyler. Yani nesneleri kategori olarak ele almak ile dasein'ı (burada insan) kategori olarak ele almak aynı şey değildir. Kaldı ki nesnenin cismani-cisim ötesi olarak ikili tarzda incelenimi dahi bu ele alınışın hatasını ortaya koyar.
Bu yüzden heidegger dasein'ın kategori olarak "mevcut-olan" ele alınımının yanlış olduğunu ifade eder.
"Ona göre insanın kategorisi yoktur, eksistensiyalleri vardır."
Tırnak içerisinde cümle oldukça mühim. Zira eğer yanlış anlaşılırsa "insan beden ve ruhtan oluşur" gibi bir sonuca varılabilir. Bu yanlış anlaşılmayı önlemek adına: kelime anlamı var-olma olan Existentia kelimesini, var-oluş olarak kullanmalıyız.
Bu açıdan bakıldığında eksistensiyal olarak içinde-var-olma, içinde-var-olunan şey ile içinde-var-olan arasındaki mekansal bir ilişki değildir. Yani salt olgusal olarak var-olma ile eksistensiyal olarak var-olma aynı şey değildir. (Dasein'ın olgusallığı olmadığı sonucu çıkmaz, dasein başka türden bir olgusallığa sahiptir.)
Eksistensiyal olarak içinde var olma: içinde var olunan şey, içinde var olan şeyin -adeta- bir parçasıdır olarak var olma anlamında var-oluştur. (içinde var olunan şey, içinde var olan şeyin özsel konstitüsyonlarındandır)
Kategori olarak içinde-var-olma: oldukça basit bir şekilde nesneyi ikili ya da tekli olarak ele almakla değişmekle beraber mekansal olan bir şeyin içinde var-olma'dır.
Not: eksistensiyal kullanımı yanlış değildir.
Eskiçağdan günümüze varolanlar hep kategorilerle ele alındı. Mekan bu kategoriler içerisinde en a zaman kavramı kadar tartışılır bir haldedir. Öyle ki mekanın nesnenin içerisinde bulunduğu şey mi, yoksa nesnenin aslında bedeni olarak bir yeri ama tinsel olarak anlamsız olan bir yeri mi ya da nesnenin bir mevkisi mi vb. Tartışmalar bugüne değin sürmüştür.
Heidegger bu tartışmanın gerekli olduğunu ama geçmişte yanlış bir biçimde yapıldığını söyler. Yani nesneleri kategori olarak ele almak ile dasein'ı (burada insan) kategori olarak ele almak aynı şey değildir. Kaldı ki nesnenin cismani-cisim ötesi olarak ikili tarzda incelenimi dahi bu ele alınışın hatasını ortaya koyar.
Bu yüzden heidegger dasein'ın kategori olarak "mevcut-olan" ele alınımının yanlış olduğunu ifade eder.
"Ona göre insanın kategorisi yoktur, eksistensiyalleri vardır."
Tırnak içerisinde cümle oldukça mühim. Zira eğer yanlış anlaşılırsa "insan beden ve ruhtan oluşur" gibi bir sonuca varılabilir. Bu yanlış anlaşılmayı önlemek adına: kelime anlamı var-olma olan Existentia kelimesini, var-oluş olarak kullanmalıyız.
Bu açıdan bakıldığında eksistensiyal olarak içinde-var-olma, içinde-var-olunan şey ile içinde-var-olan arasındaki mekansal bir ilişki değildir. Yani salt olgusal olarak var-olma ile eksistensiyal olarak var-olma aynı şey değildir. (Dasein'ın olgusallığı olmadığı sonucu çıkmaz, dasein başka türden bir olgusallığa sahiptir.)
Eksistensiyal olarak içinde var olma: içinde var olunan şey, içinde var olan şeyin -adeta- bir parçasıdır olarak var olma anlamında var-oluştur. (içinde var olunan şey, içinde var olan şeyin özsel konstitüsyonlarındandır)
Kategori olarak içinde-var-olma: oldukça basit bir şekilde nesneyi ikili ya da tekli olarak ele almakla değişmekle beraber mekansal olan bir şeyin içinde var-olma'dır.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar