bugün
- jose mourinho35
- en objektif siyasi parti8
- sokak kedilerine örgütlü saldırı başlayacağı gün16
- türkiye akp lidir akp'li kalacaktır13
- kadir mısıroğlu'na bir söz bırak14
- amında oyalanmak istiyorum12
- kizil kara19
- kadir mısırlıoğlu seven mhp'li sorunsalı15
- 1 metre 55 santim balonu ağzına alan kız12
- eskorta 220 bin lira gönderen adam9
- barbara palvin'in aldatılması15
- bu gece intihar edeceğim14
- albay kemal17
- tecavüz ettiği kızlarını müge anlı da arayan baba18
- magicovento cesurluğu17
- aşkım kapışmak8
- erdoğan'ın mülteci sevdası19
- anın görüntüsü12
- enes kanter'in cemaate 110 milyon dolar vermesi27
- bir erkeğe nasıl aşık oldunuz32
- siyasal islamcıların aslında kötü olmaması14
- beli açıp kot şort giymek10
- ahmet uğurlu16
- ismail kartal9
- sözlüğün en güzel kızından aldığım iltifat11
- ağızdan çiş kokusu gelmesi15
- sağlık bakanının suriyeli rakamları12
- fenerbahçe seneye sistemi yenebilecek mi13
- galatasaray'ın en son kırmızı kart gördüğü derbi10
- kılıçdaroğlu'nun kuracağı partiye isim önerileri10
- ateistlerin zeka seviyesi düşüktür15
- jose mourinho nun fenerbahçe ye transferi14
- dinci zekası8
- magicovento38
- cennette ergenliğe yeni giren eşleriniz olacak30
- ben 76 yaşındayım beni tahrik ediyorsun15
- avrupalılar niye mülteci istemiyor sorunsalı10
- sözlük kızları sözlük erkeklerine yazıyor mudur17
- pedofiller niye uyutulmuyor sorunsalı8
- bir erkeğin bir kadına çicek alması16
- almanyada hilafet gösterisi12
- 99 098 146 tl satılan saat12
- 28 mayıs 2013 taksim gezi parkı direnişi11
- almanya türkiye emeklilik karşılaştırması11
- atatürkün mason localarını kapattırması13
- atatürk'ün kuran'ı kerim'i tercüme ettirmesi8
- d varank21
- uzun entry giren erkek9
- ayak fotosu isteyen yazarlar9
- zalbert ramstein den alt dudak almak8
Levent Öget'in 1995 yılında kendi imkanları ile yayınladığı 107 sayfalık kitabı.
"Yıllardır en çok hazırlamak istediğim ve kafamda en çok alışverişte bulunduğum konu olarak caz fotoğrafları, cazı bir yaşama biçimi olarak görme isteğinden geliyor. Konserlere, kulüplere, barlara giderek cazı canlı olarak solumak, yaşamak, üstün teknolojilerle üretilmiş hi-fi sistemlerinin sunduğu bin türlü imkan olmasına rağmen, müziğe sahnede üreticisinden 'o anda' dinlemek, cazın zaten doğasında olan emprovizasyona dayalı biçimiyle de bağdaşan bir durum.
Caz yaşanılan müzik türlerinin en geliştirilebileni. Cazın içinde ortaya çıkan emprovizeler ve emprovizasyonla ilgili figürsel anlatımlar karşısında ben de kendi emprovizasyonumu yapıyorum. Bu, o anki karar anlarımdan, sonraki baskı müdahalelerine kadar devam ediyor. Ayrıca ortada bir de müzik olayı var.
Fotoğraf bir saptama aracıdır. Ancak fotoğrafa ve fotoğrafçıya bağlı olarak, neyin ne şekilde, nasıl müdahaleyle yapıldığı, hangi gözle saptandığı ve ağırlıklı konumu yalnızca bir saptamanın ötesinde bir yorumu da götürebilir. Bu saptamada bir takım semboller, fikirler, endişeler, özlemler, umutlar -tüm diğer plastik sanatlarda olduğu gibi- kullanılır. Gözün doyum noktası, bu duygularla 'gören' doygunlaştırılmış bir gözle çekme anlarına karar verir. Fotoğraflarımda siyah / beyazın güçlü kontrastı, olabildiği kadar az ışık, ya da var olan ışığı mümkün olduğu kadar anlatımı güçlendirecek bir şekilde kullanma isteği vardır. Cazla olan yoğun ilişkim sonucu, konser sırasında ortaya çıkan sesler dizisinde ve o anlardaki izlenimlerin ardından gelebilecek seslerle, o sesleri oluşturabilecek ifade ve figürle 'önceden görebilecek' bir beklenti içinde oluyorum. Bu benim çekim anındaki kararımı etkileyen bir etmen. Böylelikle görsel malzeme doğal olarak cazın özgür çeşitliliği ile bütünleşerek beni de, bu zengin ortamı da yönlendirecek bir 'doğaçlama zemini' hazırlıyor. Kullanılan enstrümanların insan doğasına olan yakınlıkları o enstrümanın gelişim süreciyle koşuttur. Enstrüman - insan uyumluluğu araştırması belli bir noktaya vardırılmıştır. Bu da, o aletin doğasıyla, insanın onu kullanmada geliştirdiği 'doğa figürü'nü oluşturur.
Figüre yaklaşımım en çok sahne sanatlarında odaklanıyor. Sahne sanatlarındaki figüratif zenginlik benim için fotoğrafik zenginliği de kendiliğinden getiren bir imajlar platformudur."
<<<Kitabın "Önsöz"ünden alıntıdır.>>>
kitabın kapağı için bkz: http://img519.imageshack....g519/6666/cazfoto1pk6.jpg
"Yıllardır en çok hazırlamak istediğim ve kafamda en çok alışverişte bulunduğum konu olarak caz fotoğrafları, cazı bir yaşama biçimi olarak görme isteğinden geliyor. Konserlere, kulüplere, barlara giderek cazı canlı olarak solumak, yaşamak, üstün teknolojilerle üretilmiş hi-fi sistemlerinin sunduğu bin türlü imkan olmasına rağmen, müziğe sahnede üreticisinden 'o anda' dinlemek, cazın zaten doğasında olan emprovizasyona dayalı biçimiyle de bağdaşan bir durum.
Caz yaşanılan müzik türlerinin en geliştirilebileni. Cazın içinde ortaya çıkan emprovizeler ve emprovizasyonla ilgili figürsel anlatımlar karşısında ben de kendi emprovizasyonumu yapıyorum. Bu, o anki karar anlarımdan, sonraki baskı müdahalelerine kadar devam ediyor. Ayrıca ortada bir de müzik olayı var.
Fotoğraf bir saptama aracıdır. Ancak fotoğrafa ve fotoğrafçıya bağlı olarak, neyin ne şekilde, nasıl müdahaleyle yapıldığı, hangi gözle saptandığı ve ağırlıklı konumu yalnızca bir saptamanın ötesinde bir yorumu da götürebilir. Bu saptamada bir takım semboller, fikirler, endişeler, özlemler, umutlar -tüm diğer plastik sanatlarda olduğu gibi- kullanılır. Gözün doyum noktası, bu duygularla 'gören' doygunlaştırılmış bir gözle çekme anlarına karar verir. Fotoğraflarımda siyah / beyazın güçlü kontrastı, olabildiği kadar az ışık, ya da var olan ışığı mümkün olduğu kadar anlatımı güçlendirecek bir şekilde kullanma isteği vardır. Cazla olan yoğun ilişkim sonucu, konser sırasında ortaya çıkan sesler dizisinde ve o anlardaki izlenimlerin ardından gelebilecek seslerle, o sesleri oluşturabilecek ifade ve figürle 'önceden görebilecek' bir beklenti içinde oluyorum. Bu benim çekim anındaki kararımı etkileyen bir etmen. Böylelikle görsel malzeme doğal olarak cazın özgür çeşitliliği ile bütünleşerek beni de, bu zengin ortamı da yönlendirecek bir 'doğaçlama zemini' hazırlıyor. Kullanılan enstrümanların insan doğasına olan yakınlıkları o enstrümanın gelişim süreciyle koşuttur. Enstrüman - insan uyumluluğu araştırması belli bir noktaya vardırılmıştır. Bu da, o aletin doğasıyla, insanın onu kullanmada geliştirdiği 'doğa figürü'nü oluşturur.
Figüre yaklaşımım en çok sahne sanatlarında odaklanıyor. Sahne sanatlarındaki figüratif zenginlik benim için fotoğrafik zenginliği de kendiliğinden getiren bir imajlar platformudur."
<<<Kitabın "Önsöz"ünden alıntıdır.>>>
kitabın kapağı için bkz: http://img519.imageshack....g519/6666/cazfoto1pk6.jpg
Levent Öget'in her çarşamba radyo 3'te sunduğu harika program.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar