bugün

james nachtwey

"Savaş karşıtı bir fotoğrafçı kurbanların yanındadır" düsturuyla mesleğini yapan, robert capa'dan sonra en sevdiğim, dünyanın en iyi savaş fotoğrafçılarından. Günlük yaşamındaki rutin endişeleri arasında ölüme, açlığa, savaşa yer olmayanları olanlarla yüzleştiren nachtwey'in çalışmalarının karakteristik özelliği bir fotoğrafa bakıyormuş değil de gerçek bir olaya olduğu anda tanıklık ediyormuş, olayı yaşıyormuş izlenimi vermesidir. fotoğraflarında efekt peşinde değildir, ışık-gölge oyunları kullanarak "o an" ı estetize etme çabası gütmez, gördüğünü gördüğü gibi gösterir. çok yüksek büyütme değerlerine sahip objektifler kullanmaz olaylara yakın olmak ister. Nachtwey'e ve çektiği fotoğrafa başka bir açıdan bakacak olursak eğlence dünyasının suni gündem maddeleri tarafından işgal edilen medyanın insanlık trajedisine dair fotoğrafları ve gerçekleri hiç yaşanmamış kabul ettiği, görmek istemediği günümüzde halen sağduyu sahibi insanların dikkatinin bu sorunlara odaklanmasını sağlayan ve medyanın sulandırıcı etkisine karşı koyan çalışmaları, fotoğrafçının hayatını anlatan War Photographer belgeselinde geçen ve durumu oldukça iyi betimleyen "Belki de bir şeyleri başlatır umuduyla hareket eden bir kum tanesi gibi." sözünü desteklemektedir. Savaşa ve onun açtığı onulmaz yaralara tanıklık eden fotoğrafları insanların kayıtsızlığını kıran, hegemonik güçlerin rant kavgası uğruna suçsuz insanların yaşamlarının kabusa dönmesini protesto eden ve başkalarını da protesto etmeye yönelten bir tür savaş panzehiridir.