bugün

iki gün önce şeyhleri için tweet atıp trendtopik olan tarikatçılardır.
(bkz: yoğun bakımdaki şeyh için tweet atan tarikatçılar)

attıkları tweetler fayda etmeyince bu kez kan dökmek istemişler.
görsel

tam 100 büyükbaş kurban etmişler.
görsel

büyükbaşların 50'si türkiye'de, 50'si afrika'da kesilmiş.

bu işlemi de fm tv'nin sahibi fatih medreseleri vakfı üstlenmiş.

türkiye'deki kurban bedeli: 7000 tl,
afrika'daki kurban bedeli ise 5000 tl olarak belirlenmiş.

yalnız şöyle bir şey var.
yoğun bakımdaki şeyh tam 91 yaşında.
yani adamın vadesi çoktan dolmuş.

91 yaşında ve hasta bir adam için böylesine mücadele etmek, iyileşmesini beklemek nedir?

iyileşsin, yoğun bakımdan çıksın diye 100 kurban kesiyorlar ki sanırsın adam 40-50'li yaşlarda daha hayata doymamış.

eh, kurbanlar da kar etmezse bir sonraki hamleniz ne olacak acaba?
2 tane kesmişlerdir kalan para seyh ölmeden son vole olmuştur kesin.
ritüel falan sandım, adam kesmişler sandım aq.
Evet...

Zamanında Şahkulu isyanını yaparken, Osmanlı'nın %70'ini ele geçirdiklerinde, 50.000 masum sivili Sünni oldukları gerekçesiyle katleden ataların, mezhep faşisti torunlarını bu başlık altında hakaret ederken göreceğiz şimdi.

Bunu Tengir'e söylemiyorum kesinlikle. Yanlış anlaşılmasın. Zaten kendisini savunmuşluğum var. Konu o değil...

Neyse konuya gelirsek...

Keser, kesmez. Bize ne abi? Başkalarının yaşadığı inanç neden gözünüze sokuluyor bu kadar? Gözünüzde kocaman bir boşluk mu var doldurulmasını istediğiniz? Gözünüzü seveyim ben sizin.

Sırf mezhep faşizminizden saldırıyorsunuz bir çoğunuz şu insanlara.

Ulan sanki dini inancını düzgün yaşayan, kendi halinde bir tarikat yokmuş gibi.

işte bunlar hep Şah Cüneyd'e iran'da sinelerini döndüren ataların torunları olmaktan. Utanın.
o sakallı hala ölmemiş mi aq. kedi gibi 9 canlı bunlar.
allah belalarını versin. başka diyecek sözüm yok...
Müşrikler; Allah’ın dışındaki varlıkları veli edinir ve bir veliden/dosttan beklenecek şeyleri, o varlıklardan beklerlerdi.
Alllah’ın dışında edindikleri veliler/evliya; Allah’a (cc) yakın ve O’nun (cc) yanında hatır sahibi olduğuna inandıkları melekler (34/Sebe’, 40) ve salih insanların ruhaniyetiydi (53/Necm, 20; 71/Nûh, 23). Bu varlıkları veli edinme/putlaştırma nedenlerini Kur’ân şöyle açıklar:

a. Allah’a yakınlaşmak için (39/Zümer, 3)

b. Allah katında şefaatlerine nail olmak için (10/Yûnus, 18; 39/Zümer, 43-44)

c. ihtiyaç halinde onların yardımına nail olmak için (36/Yâsîn 74-75)

d. izzet bulmak için (19/Meryem, 81-82)

e. Toplumu kaynaştırması ve milli bir değer olması için (29/Ankebût, 25 ve 41)

Allah’ı bırakıp da veliler edinenler (var ya!) Allah, onların üzerinde gözetleyicidir. Sen, onların üzerine vekil değilsin. (42/Şûrâ 6)

Allah, kâfirleri ve müşrikleri tarif ederken ; Allah’a ulaştırdığına inandıkları insanları vasıtalar edinir: “Bunlar Allah katındaki şefaatçilerimiz (10/Yûnus, 18) ve bizi Allah’a yakınlaştıran vesilelerimiz (39/Zümer, 3).” derler diyerek ne anlatmak istediğini yukarıda ki entryler de görürsünüz.
https://m.youtube.com/watch?v=Jlr8ayojQCk

Türkiye'de yaşanan din (tarikat cemaat mezhep bazında) islâm (genelleme yapılmamıştır ki sosyal medya, basın-yayın organlarında ki haberlere paylaşımlara bakıp) değildir.
Eğer Türkiye'de yaşanan din islâm olsaydı diyanet denen kurum bu insanlara kalkıp bir çift laf ederdi.
Bunun için diyanete bir şey demeyeceğim. Bu insanların dinî islam değil. Bunun için diyanetin ilgi alaka yetki alanına girmiyor.
Bir örnek: aldığınız çakma iPhone telefonu tamir etmedi diye Apple servise, Apple Store'a kızabilir miyiz?
Kötü olan Ne var bunda fakir fukaraya dağıtılacak işte. Bir hayrınız olmaz akşama kadar dindarların açığını ararsınız. Bu cemaati pek sevmem ama eleştirenlerde akıllı bir şey olsalar. Gidin lgbt şak şakçılıgı yapın, sağa sola heykel dikin onlar daha mantıklı. Evet.
Ne diyelim allah kabul etsin. Herkesin inancı kendine.
Kurban harici et yüzü görmeyen fukara bayram etmiş ne güzel. Fena mı yani. Dua maksatlı ibadet. Neticede hayır hasenat ve sevap. istifade önemlidir, vesile bundan ileri gelir. Kurban allahın adına kesilir. Sevabı hürmetine de kimin için istenirse ona hayır dua edilebilir. Dinen bunda bir sakınca ve mahzur yoktur. Caizdir. Allah şifalar versin. Allah hayırlarını kabul etsin..
Allah'ın indirdiği din içinde kurban var mı, Allah'ın emri mi?
Var, yok, olabilir, olmayabilir vs vs...
Tamam diyelim ki Allah'ın emri (hâşâ) Kur'an da yazmayı mı unutmuş Mevla (hâşâ) peygamber yapıyordu bu eksiği gideriyordu (hâşâ)

Kurban bir ibadet ise ölmemiş biri için kurban kesilir mi?
Böyle bir ibadet varsa Allah için kesilir.
Veya ölmüş biri vasiyet eder de kurban kes, millete dağıt sevap dediği için kesildi diyelim; kurban bir ibadet Allah emri ise o zaman ölenin eksik namazını kıl, ölen için hac vazifesini yap.
Öyle ya, kurban ibadet ise Allah emri ise namaz da hac da Allah emri.
Ne...
Başkasının adına ibadet islam dininde yok mu?

Yok canım, kurbanı insan için değil de Allah için mi kesiyorsun?
Etini fakire fukaraya dağıtıp sevap alacak bu sayede Allah da yardım mı edecek?
Sen Allah ile Kayseri'li esnaf pazarlığı mı ediyorsun?
Yoksa siz de daha önce Musaya sorulup/istekte bulunulduğu gibi, peygamberinze sormak/istekte bulunmak mı istiyorsunuz? (Bakara/10)

Allah'a rüşvet mi veriyorsunuz?
Zaten kestiğin kurban (eğer dinin gereği için ise) Allah için, Allah'ın malını Allah'a verip Allah'ı mı kandırıyorsun?
Trafikte polise ceza kesmesin, devlet dairesinde işimi bir an önce yapsın diye rüşvet teklif eden gibi...
"Allah'ın berisinden; bir takım putlara tapıyorsunuz, yalan/iftira üretiyorsunuz. Sizin Allah dışında kulluk/kölelik ettikleriniz size hiçbir rızık veremezler. Rızkı Allah katında arayın; O'na kulluk edin, O'na şükredin. O'na döndürüleceksiniz." (Ankebut Suresi 17. Ayet)
Bu yapılan iş karzı hasen (konunun esas 1. boyutu var ki o da karşılıksız borç vermektir. Daha evladır. Şuan gerekmediğinden Onu buraya almadık) niteliğinde ve kapsamında olan bir salih ameldir ki dinde elbette yeri vardır. Bunda Tek fark, yapılan sevap neticesi ve karşılığını şifa olarak dünyada allahtan beklemektir. Normalinde olan ilkinde ise ecrini ahirette bekler zaten. Sadece kıyas farkı var arada. Yani ha karşılıksız borç vermişsin ha kurban kesip fakir fukaraya dağıtmışsın. Fark yok. ikiside aynı maslaha yöneliktir. Sadece 1. Si 2. Sinden Den evladır. Çünkü borçluya yardım sadakadan önce gelir. Fakat beklenti yine allahtan. Bu haşa cenabı hakka rüşvet vermek değil, müslümanlara hayır yapıp dünya ve ahiret saadet selamet ve afiyetini satın almaktır. Üstelik Bunu bizzat allah teala imkanı olan tüm müslümanlardan kula ait irâdi ve tercihi bir emirle ister ve Ayetlerle de sabittir. bilakis teşvik edilmiştir. Sosyal adalet için elzemdir gereklidir şarttır bu.

--spoiler--
Kur'an-ı Kerim'in muhtelif yerlerinde karz-ı hasenden bahsedilmektedir. Ancak Kur'an-ı Kerim'de karz-ı hasen ifadesini müfessirler Allah yolunda mal infakı Şeklinde açıklamışlardır:

"Allah'a, kat kat karşılığını artıracağı güzel bir ödünç takdiminde kim bulunur? Allah hem darlaştırır, hem bollaştırır; Ona döneceksiniz" (el-Bakara, 2/245).

"...Eğer namazı dosdoğru kılar, zekatı verir, peygamberlere inanır, onları desteklerseniz ve Allah'a güzel borç verirseniz (ihtiyacı olanları Allah rızası için borç verirseniz) andolsun ki sizin günahlarınızı örterim..." (el-Mâide, 5/12)

"Allah'a kim güzel bir ödünç takdiminde bulunursa, Allah karşılığını kat kat verir, ona cömertçe verilecek bir ecir de bardır" (el-Hadîd, 57/11)

"Sadaka veren erkeklere ve sadaka veren kadınlara ve Allah'a güzel bir ödünç verenlere, verdikleri kat kat artırır ve onlara şerefli bir mükafat vardır" (el-Hadîd, 57/ 18).

"Eğer Allah'a güzel bir ödünç takdiminde bulunursanız, onu sizin için kat kat yapar, sizi bağışlar; Allah, şükrün karşılığını verendir; halimdir" (et- Teğâbun, 64/ 17).

Toplum Şartları günden güne değişmektedir. Toplumu oluşturan fertler arasındaki sosyal yardımlaşma duygu ve olgusu islam'ın tavsiye ettiği en önemli konulardan biridir. Müslümanlar, cemiyet ve fert olarak ekonomik modellerini muhafaza ve yaşatmakla yükümlüdürler. Bu itibarla, faiz batağına saplanmamak için fahri bir yardımlaşma türü olan karz-ı hasen vb. sosyal ve ekonomik kurumlara işlerlik kazandırmak gerekir.

https://sorularlaislamiyet.com/kaynak/karz-i-hasen
--spoiler--

Edit: karzı hasen: 1. Boyutu: Hiçbir maddi çıkar düşüncesi gözetmeksizin sırf Allah'ın rızasını kazanmak ve din kardeşinin sıkıntısını gidermek amacıyla karşılıksız borç vermeye karzî hasen denir. "Hasen" sıfatıyla nitelenmesi amacındaki ruh yüceliğinden ileri gelmektedir.
Tamam da bu dede zaten 91 yaşında daha ne yaşayacak dünyayı mı ele geçirecek niye bu yırtınma yalvarma ahiretinden mi korkuyorlar.
Hem bu dinciler çok korkuyor ölümden niye var Bi hikmeti neyse Allah bilir.
Kurbanları öldürüp bırakıyorlar sanki. Etleri dağıtılıyor. Hangi sebepten keserse kessin sonucunda zor durumda olanlara et dağıtılacak. Ne sıkıntısı var bunun?
Yukarıdaki entry çok doğru lakin eğer entry'yi yazan arkadaş yaptığı her şeyi Allah için yapıyorsa, Allah onu bizzat görüyormuş gibi yaşıyorsa samimiyetine inanırım.
Öteki türlü eleştirdiklerinden hiçbir farkı olmayan kimse gibidir.

Edit: bir şeye vesile olacağına inanmak da ortak koşmak değildir.
Şirke batmamış bir tane cemaat gösterim, size hangi cemaatten olduğumu söyleyim.

Yok öyle bir cemaat.
Sen kimsin ki allah bunu kabul eder, şunu kabul eder diyebiliyorsun? Aman Allah ım.

Gaflet içine düşmüş yazar beyanı.