bugün
- porno setlerinde yaşanan vicdansızlıklar8
- albay kemal sözlükten atılsın kampanyası15
- türkiye cidden almanyadan daha iyi11
- suriyelilere karşı sorumluluklarımız19
- diyanetin bütçesi emekliye dağıtılsın9
- devletin imanı arttıkça aklı azalır8
- bütün sokak köpeklerini tehlikeli sanmak18
- icardi190521
- dünyanın patlama ile oluştuğuna inanmak20
- üstteki yazar tarzında entry gir14
- trt de memesi gözüken kadın24
- mfö'nün en güzel şarkısı12
- nihavend longa28
- neden evlenmiyorsunuz23
- bulunduğunuz yerin hava durumu11
- sözlükte belindeki kemer olunacak kızlar10
- taksim'e ekran dikip kuran yayınlamak10
- fethullah gülen öldü mü sorunsalı25
- ismet gurbuz 202414
- jose mourinho64
- 2001 türkiyesinin en gelişmiş ülke olduğu gerçeği14
- 3 haziran 2024 hakkari'ye kayyum atanması12
- albay kemal14
- sözlükçülerin albay kemal'e bok atma sendromu8
- anın görüntüsü10
- okan buruk12
- aleyna tilki10
- fenerbahçe12
- kocasına kahvaltı hazırlamayan kadın kusurludur16
- sözlükteki islamcılara alınması gereken önlem12
- 90 lı yıllara dair akılda kalanlar9
- gratis indirim günü kavgaları18
- yaşlılık belirtileri9
- true nickli yazar10
- kova burcu erkeği9
- seçme şansınız olsa hangi ülkede yaşardınız22
- sözlüğün en iyi 10 yazarı22
- insanoğlunu yerleşik hayata geçiren neydi9
- zalbert'in karşısında dans etmek8
- sözlük erkeklerinin şımarık laubali tipler olması17
- tecavüz ettiği kızlarını müge anlı da arayan baba13
- ateistlerin zeka seviyesi düşüktür11
- türkiye de intihar vakalarının artması11
- ismail kartal duruşu8
- jose mourinho nun fenerbahçe ye transferi13
- şimdiye kadar duyulan en güzel iltifat10
- eşcinsellik kendi kendini hadım etmektir10
- neden sevgilim yok10
- insanı zengin hissettiren şeyler19
- türkiye akp lidir akp'li kalacaktır14
kutsaldır. özel mülkünü korurken ölen şehit sayılır.
Hadiste: “Kim malını savunurken öldürülse şehit olur.” şeklindeki hükmü bunu gösteriyor. (bk. Maverdi, el-Havi’l-Kebir, 13/140)
Hadiste: “Kim malını savunurken öldürülse şehit olur.” şeklindeki hükmü bunu gösteriyor. (bk. Maverdi, el-Havi’l-Kebir, 13/140)
"kamu yararı" gerekçesi ile anayasal olarak sınırlandırılabilecek 2 haktan biri. (miras da buna dahildir.)
diğeri "ispat hakkı" dır.
diğeri "ispat hakkı" dır.
insanlığın ilkel dönemlerinin bir kalıntısıdır.özel mülkiyet, bazı sınıfların diğer sınıfları sömürme aracı ve onların üzerinde baskı ve zor aracı olarak kullanılmaktadır.
Mülk sahibi, kendi iradesini yasa olarak dayatır, ve ne çelişkiden ne de denetimden muzdariptir; yani, aynı anda hem yasama hem de yürütmeymiş gibi davranır. ve böylece mülkiyet despotizmi ortaya çıkarır. Mülkiyetin özü o kadar belirgindir ki, ona inanılması için sadece ne olduğunun hatırlanması ve çevrede olup bitenleri gözlenmesi yeterlidir. Mülkiyet, kullanma ve suistimal etme hakkıdır. eğer metalar mülkiyet ise, o zaman neden mülk sahipleri krallar, ve despotik krallar olmasınlar? Ve eğer her mülk sahibi kendi mülkiyeti alanı dahilinde egemen olan bir lordsa, kendi arazisi içinde mutlak kralsa, mülk sahiplerinin hükümeti kaos ve karmaşadan başka bir şeye nasıl yol açabilir?
Diğer bir deyişle, özel mülkiyet, mülk sahibinin kendi mülkiyeti üstünde "egemen bir lord" olarak davrandığı --ve böylece onu [kendi mülkünü] kullananlar üstünde mutlak bir kral olduğu küçük bir devlettir. Tüm monarşilerde olduğu gibi, işçi onların [kapitalistlerin] mülkiyetini kullanırken onların emirlerine, yasalarına ve kararlarına itaat etmek zorunda olan kapitalistin kuludur [tebaasıdır]. Bu, açıktır ki, hürriyetin (ve görebileceğimiz üzere emirlere itaat etmek aşağılayıcı olduğu için şerefin) reddi demektir.
Diğer bir deyişle, özel mülkiyet, mülk sahibinin kendi mülkiyeti üstünde "egemen bir lord" olarak davrandığı --ve böylece onu [kendi mülkünü] kullananlar üstünde mutlak bir kral olduğu küçük bir devlettir. Tüm monarşilerde olduğu gibi, işçi onların [kapitalistlerin] mülkiyetini kullanırken onların emirlerine, yasalarına ve kararlarına itaat etmek zorunda olan kapitalistin kuludur [tebaasıdır]. Bu, açıktır ki, hürriyetin (ve görebileceğimiz üzere emirlere itaat etmek aşağılayıcı olduğu için şerefin) reddi demektir.
felsefe 101 den başlamakta yarar olabilir.
felsefe 101 den başlamakta yarar olabilir.
her türlü tasarruf ve söz hakkının bireyde olduğu mülk çeşididir.
ben özel mülkümle ilgili her türlü sözü söyleme, kararı alma hakkına sahibim. mesela mülküme yeşil gözlü insanları almayabilirim. yahut düzgün bir istanbul Türkçesi konuşmayanları. hiç kimse de buna engel olamaz.
arz ederim.
ben özel mülkümle ilgili her türlü sözü söyleme, kararı alma hakkına sahibim. mesela mülküme yeşil gözlü insanları almayabilirim. yahut düzgün bir istanbul Türkçesi konuşmayanları. hiç kimse de buna engel olamaz.
arz ederim.
Bir insanin ihtiyacından fazlasına sahip olmaması gerekir.
Örnek : 3 çocuklu ailenin maks 5 adet evi olabilmeli.
Her insanin maks 1 adet arabasi olabilmeli.
Her insan ihtiyacindan fazla taşınmaz mali mülkiyeti altında bulundurmamali.
Örnek : 3 çocuklu ailenin maks 5 adet evi olabilmeli.
Her insanin maks 1 adet arabasi olabilmeli.
Her insan ihtiyacindan fazla taşınmaz mali mülkiyeti altında bulundurmamali.
ülkemizde ki anlamı 'buraların alayı bizim' deyip istediği zaman istediğini yapmasına denir.
sosyal adaletin yegane sikicisi. vergi dilimi diye memuru pompişleyen hükümet kodamanları koruyor. ve diyor ki eğer bu adamlar olmasa krizi önleyemeyiz, böyle savunca mı olur lan, malını elinden al. dert bitti. bak putin'e, gerekli olduğunda hepsini pompişliyor.
içki ve kumar ile birlikte bütün kötülüklerin anası olan müthiş şey. yaaa yaaa...
amerikalıların kullanmayı pek bi sevdiği laftır. "get out of my proprierty or ill call 911" şeklinde tehditleri pek bir meşhurdur.
bütün kötülüklerin anasıdır.
Kur'an-ı Kerim de fussilet suresi 10. ayetine göre (bkz: sevaen) eşit olması dışında ters düşen mülkiyettir. Ayette geçen sevaen kelimesi müsavi olarak anlamında çevrilmiş. Müsavi tdk sözlükte eşit-denk anlamındadır. Ayrıca bu ayetle ilgili çevirilere bakıldığında anlamca tamamen farklı çeviriler mevcuttur ve sanki kasıtlı olarak birileri ayeti zenginlerin işine gelecek şekilde çevirmektedir izlenimi vermektedir.
(bkz: iylik ekleri/#9698717)
olması gereken.
ormanları, fabrikaları, sahilleri içine alan, ama bazen ekmeği içine almayan kavram.
yarin yanağından gayri herşeyin ortak olması gerekliliğini savunanların karşı durduğu sistem.
yobazlık sayesinde taşınır-taşınmaz mallardan canlılar boyutuna geçmiş kavram. ülkede travma etkisi yapan şeyh-mürit ilişkisi son yıllarda kendini iyiden iyiye hissettirmektedir. bazılarımız nasıl kendini şeyhinin malı hissediyorsa, seçimde aldıkları oy oranı nedeniyle birileri de vatandaşlarını kendi malı gibi hissetmektedir. (bkz: ananı da al git) (bkz: 14 ağustos 2008 istanbul da ohal uygulaması)
ilkel toplumun ataerkil düzene geçtiği zamanlarda üretim araçlarının gelişmesi ile emek üretkenliğinin artışı kollektif üretim tarzının zorunluluğunu ortadan kaldırmıştır. daha önce bir düzine insanın birlikte ekebildiği tarlayı bir aile tek başına ekebilecek şekle gelmiştir. bu durum bireysel iktisadın doğuşuna izin vermiştir. bireysel emek de özel mülkiyeti beraberinde getirmiştir.
üretim ilişkileri bireysel emeğin gelişimiyle değişmiştir. belli bir alandaki üretim fazlası gensler arası değiş tokuşa tabi tutulmuştur. bu işlemde gensin patriarkları ve ihtiyarları öncü olmuşlardır. zamanla kendilerini değiş-tokuş edilen malların sahibi konumuna getiren patriarklar ve ihtiyarlar özel mülkiyetin ilk mümessilleridir.
özel mülkiyetin gelişiyle gensler büyük ataerkil ailelere bölündü. akrabalık ilişkisi şart olmaksızın topluluklar köyler halinde yaşamaya başladı. köy düzeninde önceleri üretim alanları olan tarlalar yani toprak ortaklaşa kullanılırken sonradan toprak da özel mülkiyet haline geçti.
üretim ilişkileri bireysel emeğin gelişimiyle değişmiştir. belli bir alandaki üretim fazlası gensler arası değiş tokuşa tabi tutulmuştur. bu işlemde gensin patriarkları ve ihtiyarları öncü olmuşlardır. zamanla kendilerini değiş-tokuş edilen malların sahibi konumuna getiren patriarklar ve ihtiyarlar özel mülkiyetin ilk mümessilleridir.
özel mülkiyetin gelişiyle gensler büyük ataerkil ailelere bölündü. akrabalık ilişkisi şart olmaksızın topluluklar köyler halinde yaşamaya başladı. köy düzeninde önceleri üretim alanları olan tarlalar yani toprak ortaklaşa kullanılırken sonradan toprak da özel mülkiyet haline geçti.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar