bugün
- türk kadınlarındaki en büyük sorun18
- türk polisinin güzel kızlara karşı olan nezaketi21
- havalar ısınınca orospu gibi giyinen kadınlar15
- merve boluğur11
- nude isteyen kız12
- güçlü kadınların ortak özellikleri17
- şanlıurfa da damattan istenilenler listesi13
- kocasına kahvaltı hazırlamayan kadın kusurludur27
- zalbert ramstein17
- sözlüğün en iyi iki erkek yazarı12
- gizli samyel15
- icardi190516
- sözlüğün bağımlılık yapması10
- kemalistlerin insanları atatürk ten soğutması20
- magicovento13
- sözlüğün en iyi iki kadın yazarı34
- jose mourinho34
- içinde hiç'a harfi geçmeyen bir cümle yazınü12
- liselilerin arkadaşına yaptığı doğum günü şakası9
- anın görüntüsü9
- yazarlar neden bu nickleri kullanıyor10
- sözlüğün en yaşlı yazarları8
- küçük memeli kadınlar9
- arkadaşlar bik bik geldi12
- heykel sanatını putla bağdaştıran yobaz14
- biz bu hayata çalışmaya mı geldik8
- uludağ sözlük'ün en çekici erkeği kim12
- insanoğlunu yerleşik hayata geçiren neydi14
- eşcinsellere hasta diyen hastalıklı insanlar21
- yazarların sevdiği şehirlerarası yollar8
- albay kemal15
- istan ekini türkçeden kaldırmak8
- 3 haziran 2024 hakkari'ye kayyum atanması16
- sözlükçü kemalistlerin mide bulandırması9
- hadise'nin parasız erkeklere tepkisi39
- yazdan nefret etmek10
- sokak ortasında ilişkiye giren muhafazakar çift14
- a haber için 3 kelime yakıştır9
- türklere peygamber gönderilmemiş olması9
- sözlükte artık yazılamayacağı gerçeği8
- erkeklerin meme tercihi11
- osman gökçek8
- üstteki yazarın sevdiği iki şey8
- mfö'nün en güzel şarkısı14
- kadınları öldüren bir virüs yaratıp dünyaya salmak20
- hazır olun yeni pandemi geliyor13
- 8 bin lira maaş teklif edilen öğretmen13
- evliliklerin çoğunun para yüzünden bitmesi10
- kadıköy de pidecide yediğimiz efsane kazik17
- kaç tane gerçek istanbullu tanıdınız14
hayalgücü geniş olan birinin yapacağı eylemdir.
seyircinin yorum hakkıdır. seyirci filmi izlerken yönetmenin, senaristin öngörmediği, hiç düşünmediği yorumlara, anlamlara da ulaşabilir. sanatın bir hoşluğu da budur. sonuçta eser yönetmenindir, senaristindir; ama bir kez genel gösterime girdikten sonra bir bakıma da kamuya mal olur. yanılmıyorsam altın portakal ödüllerinde bir yabancı jüri üyesinin yaptığı hoş yorumla; "filmler düşler gibidir, herkese aittirler."
tabii bütün bunların yanı sıra, kendimi göstereceğim diye, millete hava atacağım diye artistlik yapmanın gereği yoktur. film, tadı çıkarılarak, entelektüel keyfi alınarak izlenmeli; şov yapıp insanlara "uu, ben böyle entel bir adamım" diye hava atıp kendini kasmak için değil...
tabii bütün bunların yanı sıra, kendimi göstereceğim diye, millete hava atacağım diye artistlik yapmanın gereği yoktur. film, tadı çıkarılarak, entelektüel keyfi alınarak izlenmeli; şov yapıp insanlara "uu, ben böyle entel bir adamım" diye hava atıp kendini kasmak için değil...
Durduk yere başkasına anlatıp, filmin yeniden izlenmesine neden olacak anlamlı anlamsız film izleme metodu (bkz: her enryden derin anlamalar çıkarmak)
kimileri bal, süt, yumurta üçlemesine sıradan der. masumiyet'e, kader'e sıradan der. şüphesiz ki onlar sıradan insanlardır. her bokun marjinal olduğu bir yerde sıradanlık marjinaldir. ve marjinal olmak güzel bir şeydir. uçmayın ama lan.
ben bu işi anlamıyorum arkadaş! film olur, başka herhangi bir şey olur... bence bi insan hemen hemen baktığı odun hakkında bile "nasıl da kahveye çalıyordu rengin gün dönerken beyaza..."vari yorumlar yapıyorsa ortada bi dandiklik var demektir. koşar adım uzaklaşmalı öylelerinden. en azından ben öyle yapıyorum.
marjinal olmak adına yapılan eylemdir. entel dantel ve ne anlama geldiği bilinmeyen kelimelerle anlatım zenginleştirilir. bunu yapan tipler az değil. adamın yorumuna bir bakıyorsun, "lan başka filmi mi izledik acaba?" diye söylenmeden edemiyorsun.
mesela filmde baş kahraman yoldan geçen birine saati soruyor. adam saat neyse söylüyor. bizim eleman orada ince bir detay yakalıyor; bilmem kimin bir şeyine selam çaktı diyor.
daha başka efendim; filmin durağan olduğu ve tam 8 dakika hiç konuşma olmamasını konjonktürel olarak değerlendirdiğinde toplumun retrospektif dışa vurumunun aile üzerine yansımasını gözlemliyormuş da sonra filmde hiç konuşmayan kapıcı, bu realitede kendine yer bulmaya çalışan ve bu acımasız dünyanın yadsınamaz korografisine spiritüel bir figuranmış.. olay kurgusunun diyalektik bağlamda ana karakterin mantıksal süzgecinden geçirildikten sonra 5 dk. sıcak bekletip, imgelerin bir tesbih tanesi kıvamına geldiği anda servis edilmesi filmi gerçekten distinctive kılıyormuş...
farklı olacak ya; herkesin beğendiği filme bok atıp, çoğu kişinin izleyip geçtiği filmlere de bokunu çıkarırcasına anlam yükler bu insanlar.
mesela filmde baş kahraman yoldan geçen birine saati soruyor. adam saat neyse söylüyor. bizim eleman orada ince bir detay yakalıyor; bilmem kimin bir şeyine selam çaktı diyor.
daha başka efendim; filmin durağan olduğu ve tam 8 dakika hiç konuşma olmamasını konjonktürel olarak değerlendirdiğinde toplumun retrospektif dışa vurumunun aile üzerine yansımasını gözlemliyormuş da sonra filmde hiç konuşmayan kapıcı, bu realitede kendine yer bulmaya çalışan ve bu acımasız dünyanın yadsınamaz korografisine spiritüel bir figuranmış.. olay kurgusunun diyalektik bağlamda ana karakterin mantıksal süzgecinden geçirildikten sonra 5 dk. sıcak bekletip, imgelerin bir tesbih tanesi kıvamına geldiği anda servis edilmesi filmi gerçekten distinctive kılıyormuş...
farklı olacak ya; herkesin beğendiği filme bok atıp, çoğu kişinin izleyip geçtiği filmlere de bokunu çıkarırcasına anlam yükler bu insanlar.
güncel Önemli Başlıklar