bugün

a.kadir şiirinin nadir göktürk tarafından bestelenmiş hali. ezginin günlüğü şarkısı.

mutlu olmak varken bu dünyada
geceler geldi dayandı kapımıza
olduk acımızla, acımızla sarmaş dolaş
bekledik düşümüzle, düşümüzle koyun koyuna
ezginin günlüğünün 1997 yılında çıkardığı hürriyete doğru albümünde feyza erenmemişin söylediği şarkı.
sozleri a.kadir(ibrahim abdulkadir mericboyu)ait olan kanaatimce en guzel ezginin gunlugusarkisidir.sairin cicekleri umudumuzunsiirinin sadece bir dortlugu alinarak yapilmistir.
feyza erenmemiş in mükemmel bi sese sahip olduğunun onlarca kanıtından biri (bkz: müzik dinlerken entry girmek)
sizi öyle alığ götürür ki bu şarkı, sanki bir sürü şey anlatıyormuş gibi hissedersiniz ama bakarasınız ki sözler sadece bir dörtlük.. olduk acımızla acımızla sarmaş dolaş..
mutlu olmak varken bu dünyada
Geceler geldi dayandı kapımıza
Olduk acımızla sarmaş dolaş
Bekledik düşümüzle koyun koyuna

Mutlu olmak varken bu dünyada
Geceler geldi dayandı kapımıza
Olduk acımızla sarmaş dolaş
Bekledik düşümüzle koyun koyuna
ilk defa bahçedeki sandal albümünde sumru ağıryürüyen( balıkçıoğlu ) tarafından söylenmiştir.
mutluluk, peşinden koşulan hani o geç kalmama telaşı ile..

sopanın ucundaki havuç..

ulaşamayacağını bilmeden koşmaktan daha ilginç olan ne biliyormusun,

o havucun tadını nasıl,

nereden biliyor,

olduğun..
birbirine aşık iki sevgiliden sürekli mutsuz olmak için nedenler üretenin aldığı ayrılık kararından sonra diğerinin onu ayrılmamaya ikna etmeye çalışması durumunda ona sıralıyacağı cümlelerden ilki olabilir.
beşinci nesil yazarımız *
gerçeğe yakın hayaller kurar olduk, olduk acımızla acımızla sarmaş dolaş.
sakin adımlarla tahminsiz yürürken, ne olduğunu bilmediğimiz o şeyi bekledik.
ve mutlu olmak varken, derken..
bitiverdi.
kanaatimce ezginin günlüğünün kadıköy gemi leyla aşk bitti eksik bir şey ile beraber en güzel şarkısıdır...
bu kadar az sözle bu kadar sarsıcı bir etki.

" mutlu olmak varken bu dünyada
geceler geldi dayandı kapımıza "
iç yakan şarkıdır.
ayrılık neden...
loop'a alındığını unutturan şarkılardan.
a kadir'in bütün şiirlerini okumama neden olan ezginin günlüğü şarkısı.

http://www.youtube.com/watch?v=w5V4ZD8S35k&feature=related
mutlu olmak varken cesitli sebepleri uydurup ben ne kadar sansizim anam demek.
dört mısrada kocaman bir ömre sığdıramadığımız pişmanlıkları, bir çırpıda yüzümüze vuran bir ezginin günlüğü yorumudur. çok şey anlatmaya çalışırken sessiz bir gidiş gibi koyar. tüm gidişler gibi acıtır benliği, iliklerine kadar titretir, karartır biranda ''sol memenin altında ki cevahiri''. bir yanda olmayanları düşündürürken, öte yanda olan acılarınla koyun koyuna uyutur. odana sızan kocaman güneş tanelerini bile loşlaştırır. her yerin karanlık olmasını istersin. kimsenin seni görmesine tahammül edememez olursun dinledikçe, git gide yalnızlığınla sevgili olursun..
dört mısrada kocaman bir ömre sığdıramadığımız pişmanlıkları, bir çırpıda yüzümüze vuran bir ezginin günlüğü yorumudur.
çok şey anlatmaya çalışırken sessiz bir gidiş gibi koyar.
tüm gidişler gibi acıtır benliği,
iliklerine kadar titretir,
karartır biranda ''sol memenin altında ki cevahiri''.
bir yanda olmayanları düşündürürken,
öte yanda olan acılarınla koyun koyuna uyutur.
odana sızan kocaman güneş tanelerini bile loşlaştırır,
buğulaştırır gözünde kalan son feri.
her yerin karanlık olmasını istersin.
dinledikçe kimsenin seni görmesine tahammül edemez olursun,
git gide yalnızlığınla sevgili olursun...
şarkıya eşlik edip mutlu olmak varken dediğinde arkandaki tüm orkestra mutsuzluğa çalar.
en faşist duyguların bile seni toplumcu- gerçekçi düşünmeye zorlar.
bunca yokluk varken bu mutsuzluk da neyin nesi dersin ama sesini duyuramazsın,
diyeceklerin boğazında düğümlenir,
cümlelerin muhatapsızlıktan içinde şişer.
karın boşluğunda nakaratlar döndükçe acı cekersin.
acını sevmeye başlarsın...
acının rengi soğuk olur. üşütür seni ama asla sebebini bilemezsin bu acının...
acının rengi yoktur.
mutsuzluğun rengi o'nsuzluktur.
sarıldığın,
huzur bulduğun göğsü yumrukladığın için yarım kalan her şey boğazında düğümlenir.
son bir çırpınışla el atarsın kurtulmak için ama nefesin yetmeyecek..
yığılırsın olduğun yere.
dağılırsın...
bir daha kalkmamak için dua edersin.
adamın ağzına sıçan şarkıdır af edersin. belki böyle naif bir şarkıya bu ifade uymamıştır ama şarkının yarattığı etki budur.
Yanlış insanları seçip mutsuz olmak.
neden kalip otenazi hakkimi burada kullanayim ki diye kendiliginden devam eden cumlenin ilk uc kelimesi.