bugün

kötü şarkı.
bu kadar sevilmesine ise hayretle bakılmakta. gülben ergen'in çok şahane bir şarkıcı olmamasını geçtim başından ama bundan çok daha iyi şarkıları vardı zamanında, çok daha iyilerini gördü bu gözler, dinledik yani; bir kurşuni, bir teşekkür ederim gibi, hele hele kanıma dokunuyor gibi şarkıları olan bir şarkıcının bu kadar kötü bir şarkısının bu derece beğeniliyor oluşunun tek akla mantığa sığar tarafı var; düet oluşu bir, düet yapılanın oğuzhan koç oluşu iki.

şu düet mevzuuna da gelirsek; evvela düet yaptığı kişi, yani oğuzhan koç ile ancak bu kadar sesi uymaz bir insanın. bu oğuzhan koç denen arkadaşımız, çok güzel hareketler bunlar'dan türeme bir yetenek bildiğiniz gibi. bakın söylüyorum, yeteneği var tamam. Ama oyunculukta. Oyuncu olarak kendini geliştirirse epey iyi yerlere gelir. Hadi araya bir de söz yazarlığı, bestecilik falan durumlarını da sokalım. Ama asla bir şarkıcı olabilecek kadar iyi sesi olduğunu düşünmüyorum. Söylediği her şarkıda yaptığı, ki giden günlerim oldu'da maksimum seviyeye ulaşmış olan gırtlak nağmeleri ekstra tat değil olabildiğince iticilik katıyor söyleyişine. Hani aynen şey gibi, bu arabesk şarkıcılarla dalga geçmek için onların taklidini fazla abartarak yapıp şarkı söyleriz ya kimi zaman, işte oğuzhan koç'un yaptığı tam olarak bu. basit, çok basit.

ki zaten organize işler bunlar dersem birçoğunuz olayı çözersiniz ya neyse açayım durumu. şimdi bu gülben ablamız erdoğan sülalesine kaydını yaptırdığından beri her türlü beslendiği için bu konumdan karşılıklı al gülüm ver gülüm meselesi yani anlayacağınız. oğuzhan koç, yeni nesil yeni yetmelerin gözbebeği, "ay öliiiiiciiiim, choq yaqı$ıqlı bu chocuq yaaaa"sı. gülben de bu durumdan azami miktarda fayda sağlamak için elinden geleni ardına koymamış. bir durum grafiği çizilse kocaman bir yükselen çubuk görürüz, o derece. E oğuzhan koç'a gelirsek, çocuk ne de olsa yeni ve gülben ergen ne de olsa eski. gülben ergen gibi bir şarkıcıyla düet yapmak herkese nasip olmaz hacı deyüüü vurmuş da vurmuş bam teline. sonra da ortaya böyle vasattan daha vasat, anlamsız bir şarkı çıkmış. hani zevktir, falandır filandır diyoruz da. görünüyor, orada bir köy var uzakta...
müziği hoş, arabeske olan aşinalığımızdan ve beğenimizden dolayı da popüler olan şarkı. şimdi hafız sözlere bakıyorum, şairin ne demek istediğini anlamıyorum ki ilkokulda hep parçada anlatılmak istenenler sorularını en süper en birinci ben yapardım. ha dersen ki ''bu şarkı ilkokul seviyesinden daha fazla zeka ister'' ben de sana sektör lan ordan derim! bak tek tek yazacağım anlamadığım yerleri, anlayan varsa beri gelsin...

Giden günlerim oldu
Seni anmadım yola bakmadım hala
Dile gelmeden düşlerim yanlızlığa
Susmamda yeter ki son vermem için hayatıma
Tüm güllerim soldu
Sana atmadım taraf olmadım asla
Dile gelmeden düşlerim yanlızlığa
Gülmem de yeter ki geri gelmem için hayata

''giden günlerim oldu'' hafız basit bi' emre aydın taklidinden başka bir şey değil, ben bunu bilir bunu söylerim. ha emre aydın'ı da sevmem o ayrı. benim günlerim geçmiyor, gidiyor diyorsan da saygıyla öperim gözlerinden...
'dile gelmeden düşlerim yalnızlığa' nedir hafız bu? tamam konuşmuyorsun; yalnızlığa düşlüyorsun... yalnızlığı düşlüyorum desen anlayacağım... ya da düşlerim yalnızlığa doğru bir şeyler yapıyor diyorsan da kusura bakma orada bi' eylem eksik...

Beni alsalar ipe koysalar
Dayanamaz yine kadere salsalar
Gönlüm arıyor titriyorum bak
Sıra gelmeden gidemem ki ben
Tutmaz ellerim seni görmeden
Zaman geçiyor bekliyorum bak

en sevdiğim yer burası hafız... ne lan bu? bak şimdi ipe koyuyorlar elemanı, sonra dayanamaz yine kadere salıyorlar? dayanamaz ne ulan dayanamaz ne! dayanamayıp desen anlayacağım... ama o zaman da uyumlu olmaz değil mi? ahahah olmuyorsa bırak hafız, zorlama...
sıra gelmeden gidemem ki ben... nereye gidiyorsun hafız? sırayla nereye alıyorlar seni? araya kaynak yapamıyor musun? ha ölmekten bahsediyorsan; bir önceki ya da bir sonraki mısrada onunla alakalı bir şeyler söyle o zaman... altı şişhane üstü tophane olmasın... tabi burda altta ve üstte durma olayı tamamen şişhane ve tophanenin tercihine bağlı bi' olaydır isterse şişhane üste geçebilir, onların tercihi...

velhasıl kelam anlayamadığım, anlamadığım için de sevemediğim şarkıdır kendisi.
off anam anam içimdeki arabesk ruhu yine bastırdığım yerden çıkarmış dağıtan şarkı. biri beni yapıştığım yerden jiletle kazısın...

yeminle öyle bi şarkı ki, adamı 2 kere şoka sokuyor..

ilki; 40 yıl düşünseniz bile aklınıza gelmeyecek bi olasılık üzerine "gülben bi şarkı söyleyecek ve sen dağılacaksın" dediği an başlıyor. "hadi lan ordan iyice boka sardı senin ruh halin" demeyin , yeminle yapmış lan.

ikinci şok ; şarkıya eşlik eden bu yanık sesli arkadaşın kim olduğunu anladığınız an başlıyor be abi.

oğlum o tipten nasıl öyle sözler çıkıyor lan? ne derdin var yavrum senin? kim kırdı senin kalbi bu kadar? hangi ruh hali yazdırdı sana bu sözleri? ahh canım ya, kıyamam.

ben o'nu bunu bilmem, ajdar söylese "olmuş" şarkı derdim.

tanım: kimse bilmesin, ferhat göçer söyleyip göçertmesin, ibo bu şarkıyı mahvetmesin, bi el adamı gibi gizli olsun, bi kış güneşi gibi yaksın, elveda dedin gibi hiç klip çekilmesin bu şarkıya ne olur allahım...
ferhat göçer'in nasıl oldu da kaçırdı denilesi şarkıdır. dinlenilesidir.
müzik olarak mükemmel bir parcadir. melodisi olsun, nakarak kisminin akilda kaliciligi olsun (Sıra gelmeden gidemem ki ben /
Tutmaz ellerim seni görmeden), vs. ile gercekten cok hos gelmektedir kulaga.
yalniz ayni seyi söz kisminin bütününe dair söylemek pek mümkün olmamaktadir sanki.
özellikle de;

Beni alsalar ipe koysalar
Dayanamaz yine kadere salsalar
Gönlüm arıyor titriyorum bak

kisminda anlatilmak istenen sey nedir acaba?

(bkz: ipe koymak)
(bkz: kadere salmak)
(bkz: gönlün aramasi sirasinda titremek)
kaç yıllık edebiyat mezunu olduğum halde sözlerindeki tuhaflığı çözemediğim şarkı. bilen varsa beri gelsin.
duş altında güzel söylenen şarkı (!). *
bildiğin şarkı.
şarkıda akustik gitar olmasına rağmen klipte klasik çalıyor oğuzhan koç. gerizekalı olduğumuz için biz önemli değil. nasıl olsa anlamayız biz.

100 liraya git bi akustik gitar al be, bu ne?
çook çook keyifli şarkı.
sözleri serdar ortaç şarkılarına benzeyen, insanların nasıl olup da dinlerken duygulandıklarını filan kesinlikle anlamadığım şarkı. iyice ayağa düşmüştür, duşta söyleyen embesillere de teşekkür ediyorum ayrıca, en azından ortadan silindi biraz.
bu şarkı için, şair bu şiirde bize ne anlatmak istemiştir diye össde sorulsa sorunun iptali kaçınılmazdır.
ilk duydugumuzda "harun kolcak ve gulben ergen, ne alaka?" diyebilecegimiz sarkidir. ancak duet yapan kisi harun kolcak degil, oguzhan koc'tur.
gülben ergen'in bilindik bir şarkısı.
oğuzhan koç'un ağzını yaya söylediği, gülben ergen'in de eşlik ettiği şarkıdır. artık baydı dediğimiz şarkılardan biridir.