bugün
- kadınlara vajinalı demek9
- fenerbahçe30
- japonya'nın yarısı kürtlerindir18
- bir erkeğe nasıl aşık oldunuz21
- türbanlıların açık kızlara çok öfkeli olması13
- akp döneminde kürtlerin asimile olması12
- mauro icardi13
- kemalizm27
- kavga etmek isteyen kadın8
- icardi190515
- müge anlı daki 18 yaşındaki lamia13
- bu gece intihar edeceğim77
- siklememe sanatı8
- trt'nin osmanlı dizileri26
- her canlı şeyi sudan yarattık11
- albay kemal16
- bütün pitbullar uyutulmalı20
- rte'nin artık fenerbahçeli değilim açıklaması10
- 28 mayıs 2013 taksim gezi parkı direnişi19
- pipisine tapılan adam16
- kılıçdaroğlu'nun yeniden aday olacağım demesi24
- afganistana vizelerin kaldırılması15
- son 22 yılın özeti16
- kemalistlerin islamcılara daima saplaması12
- allah neye benzer17
- açık sınırı 19bin ytl9
- ichbinmaschinenbau12
- hiç aldatmayan erkekte sorun vardır12
- escort olmaya karar vermek8
- keyiflenmek için ne yapıyorsun9
- fatih de bizim atatürk de bizim9
- eğitim konusunda dünyada örnek gösteriliyoruz15
- köpeğe ekmek verip tecavüz eden adam22
- allahın emirleri sorgulanabilir mi21
- içkisi kumarı dövmesi olmayan erkek10
- suriyeli 3 çocuğun akran zorbalığı yapması17
- midyenin 20 lira olmasına şaşıran gurbetçi11
- otobüste görülen kıza aşık olmak10
- üçten fazla dövmesi olan kız8
- fener'i kimse eleştiremez hatalıyken de savunurum8
- sözlük abazanları kız bulduğu zaman olacaklar15
- fener niye şampiyon olmuyor diye ağlayan çocuk13
- galatasaray23
- fenerbahçe 38 de 38 yapsa olacaklar11
- dövmesi olan erkek12
- hadise'nin külotla marş söylemesi30
- şarap içip entry girmek8
- utanmadan fenerbahçe kollanıyor diyebilmek8
- ali koç10
- kocaeli de ders basan veli9
hep susmaya çalıştığım bir şey var. bin jip, tam da bunu susuyor işte.
her kim ki duk'sa bu sırra mazhar...
her kim ki duk'sa bu sırra mazhar...
sinema nedir sorusunun karşılığı olan ve sinemanın daha çok replikle değil de görüntüyle ilgili bir sanat olduğunu vurgulayan muhteşem yapıt. gerçekten sinemayı edebiyatta ayıran şey görselliktir. sinemada görsellik üst düzeyde olmalıdır ve bu film bunu başarabilmiştir.
izlenebilecek en hoş aşk filmlerinden biri. uzakdoğu sinemasının yüz akı kim ki-duk'un yönetmenliğini yaptığı, neredeyse diyalogsuz devam eden, izleyiciyi sıkmayan, sonuna kadar merakla izlenen ve "vay be ne aşk ama.." diye iç geçirten masalsı film.
Aneun yeoja ile birlikte en sevdiğim kore filmi olup, sessizliğin ve naif kelimesinin birebir karşılığıdır bu film, mutlaka izlenmeli.
hayatım boyunca izlediğim en enteresan film. bunda kuşkum yok. kuşkum aşkta benim.
ruhuma kuşku duyuyorum haliyle aşka. ve nasıl oluyor da bir film, bir koreli beni salak sersem ediveriyor.
ben ki tek başımayken susmayan biri bu sessizlikte kendimle demlenebiliyorum.
ben ki sevgilimleyken susmayan biri, nasıl oluyor da onun hayali ile kendi sessizliğimle kendimden geçiyorum.
şibumi'yi andım filmde. bir daha okumalıyım.
taşınmayı özlediğimi farkettim filmde. bu ara yeniden başka pencerelerden bakmalıyım sokaklara.
sanat böyle bir şey demek ki. elin korelisinin filmini dublajsız altyazısız izleyip mest olabilmek demek ki sinema. ve elbet gafsa.
seni seviyorum aşkım...
ruhuma kuşku duyuyorum haliyle aşka. ve nasıl oluyor da bir film, bir koreli beni salak sersem ediveriyor.
ben ki tek başımayken susmayan biri bu sessizlikte kendimle demlenebiliyorum.
ben ki sevgilimleyken susmayan biri, nasıl oluyor da onun hayali ile kendi sessizliğimle kendimden geçiyorum.
şibumi'yi andım filmde. bir daha okumalıyım.
taşınmayı özlediğimi farkettim filmde. bu ara yeniden başka pencerelerden bakmalıyım sokaklara.
sanat böyle bir şey demek ki. elin korelisinin filmini dublajsız altyazısız izleyip mest olabilmek demek ki sinema. ve elbet gafsa.
seni seviyorum aşkım...
aşkın sessizliği, sessizliğin aşkı...
kim ki duk filmlerini izlemeye başlamak için çok doğru bir seçim olduğunu düşündüğüm, insana kendihayatını çok kalabalık ve derinliksiz hissettiren film.
kim ki duk filmi. mulak surette izlenmesi gerekir. zira irade ve terbiye örnek alınasıdır. fragmanı için
(bkz: http://www.sinemalar.com/...gman/1038/Bos-Ev/0/kucuk/)
(bkz: http://www.sinemalar.com/...gman/1038/Bos-Ev/0/kucuk/)
sözcüklerin değil sessizliğin herşeyi anlattığı film.
işte böyle bir şey; (bkz: aşkı bilen derin öter bilmeyen eşşek gibi anırır)
öyle güzel bir filmdir ki tam da bunu destekler. söze ne hacet!
öyle güzel bir filmdir ki tam da bunu destekler. söze ne hacet!
jenerikteki heykele doğru atılan topun önündeki file güzelliğin korunmasını temsil eder, bununla alakalı olarak ana karakterin golf topunu delmesi ve vurması, topun da bağlı olduğu nesnenin etrafında dönmesi şiddetin kontrol altında tutulmasını temsil eder, kızın topun önüne geçtiği zaman erkeğin vurmaması, sonunda vurması ve topun ipi koparıp yoldan geçen bir arabadaki bir kadının başına isabet etmesi kontrol edilemeyen şiddetin oluşturabileceği sınırsız kötü sonuçları anlatır.
erkeğin bir eve girince önce yemek yiyip temizlenmesi, sonrda evi düzeltmesi ve kendi fotoğrafını ev sahiplerinin fotoğrafıyla çekmesi, hapiste hayali bir topa vurması, bu hayal yüzünden biriyle kavga etmesi, kızın evine döndüğünde arap müziği çalması, dayak yerken gülmesi, gardiyanın orda olduğunu bilse de ona hayalet demesi ve filmin sonunda kız ve erkeğin tartıya beraber çıkmasına karşılık tartının 0 ı göstermesi, tasavvuf felsefesindeki ruh-beden bütünlüğü, bedenin acı çekerek ruha odaklanması gibi konuları anlatır.
erkeğin bir eve girince önce yemek yiyip temizlenmesi, sonrda evi düzeltmesi ve kendi fotoğrafını ev sahiplerinin fotoğrafıyla çekmesi, hapiste hayali bir topa vurması, bu hayal yüzünden biriyle kavga etmesi, kızın evine döndüğünde arap müziği çalması, dayak yerken gülmesi, gardiyanın orda olduğunu bilse de ona hayalet demesi ve filmin sonunda kız ve erkeğin tartıya beraber çıkmasına karşılık tartının 0 ı göstermesi, tasavvuf felsefesindeki ruh-beden bütünlüğü, bedenin acı çekerek ruha odaklanması gibi konuları anlatır.
susarak aşkı anlatabilen film. esas oğlanın kıza dinlettiği şarkı ise sözlerini anlamadan ağlatabilen sadece 'şarkı' olarak adlandırmanın az kalacağı duygu baloncuğu gibi bir şey. filmin son sahnelerini tanımlamak için yarım saattir kasıyorum ama aklıma gelen tek tamlama 'hüzün dolu mutluluk' oluyor. izlenesi film.
'ben çekik gözlünün filmini sevmem arkadaş' diyen biri olarak zamanında hayran kaldığım, son derece özgün bir konuya sahip olan filmdir. hele bir afişi vardır al duvara as.
diyalogsuz da film çekilebileceğini göstermiştir.
replik sayısı çok az olan film.
diyalogsuzluğu dert ettirmeyen film. bakışlar, hareketler kafi derece de konuşuyor zaten. hele bir üçlü sahne vardır ki estetizm yüklülük budur. uzak doğu sinemasından bir de aşk zamanı çıkmıştı. görsellik tandanslı. son yıllara dair ses getiren.
fakat kanımca boş ev'in yeri ayrı. o malum ağlamalar ve teselli edişler filme tuhaf gözlerle bakmama neden oluyor. aynı, ölünün itinayla sarıp sarmalanması gibi...
kim ki duk, yakın zaman modern sinemasının resmini çizmiş. yalın ve manidar...
(bkz: başyapıt)
10 üzerinden 8.5!
fakat kanımca boş ev'in yeri ayrı. o malum ağlamalar ve teselli edişler filme tuhaf gözlerle bakmama neden oluyor. aynı, ölünün itinayla sarıp sarmalanması gibi...
kim ki duk, yakın zaman modern sinemasının resmini çizmiş. yalın ve manidar...
(bkz: başyapıt)
10 üzerinden 8.5!
--spoiler--
filmdeki tae-suk karakterinin girmiş olduğu evlerde sürekli dinlediği parça natacha atlas'ın gafsa isimli arapça şarkısıdır ve bunun dışında filmde başka bir müzik duymayız. hatta filmin ana karakterlerinin hiç repliği de yoktur. tae-suk karakteri film boyunca hiç konuşmazken, sun-hwa filmin son repiğli olan 'seni seviyorum' der. ama film her şeyiyle o kadar doludur ki filmin sonuna geldiğiniz halde konuşmadıklarını farketmezsiniz.
filmin sonunda tae-suk ve sun-hwa'nun beraber tartıya çıktıklarında tartının sıfırı göstermesiyle alakalı bir sürü teori öne sürülmüştür. ancak benim en çok sevdiğim teori aslında yaşanılan tüm o şeylerin olmadığı, sun-hwa'nın bir hayali olduğu düşüncesidir.
--spoiler--
filmdeki tae-suk karakterinin girmiş olduğu evlerde sürekli dinlediği parça natacha atlas'ın gafsa isimli arapça şarkısıdır ve bunun dışında filmde başka bir müzik duymayız. hatta filmin ana karakterlerinin hiç repliği de yoktur. tae-suk karakteri film boyunca hiç konuşmazken, sun-hwa filmin son repiğli olan 'seni seviyorum' der. ama film her şeyiyle o kadar doludur ki filmin sonuna geldiğiniz halde konuşmadıklarını farketmezsiniz.
filmin sonunda tae-suk ve sun-hwa'nun beraber tartıya çıktıklarında tartının sıfırı göstermesiyle alakalı bir sürü teori öne sürülmüştür. ancak benim en çok sevdiğim teori aslında yaşanılan tüm o şeylerin olmadığı, sun-hwa'nın bir hayali olduğu düşüncesidir.
--spoiler--
yönetmenliğini kim-ki duk'un yaptığı aşk filmi. ancak bu filme basit bir aşk filmi gibi bakmak pek doğru olmayacaktır her zaman yansıtılanın tersine aşkın konuşulmadan da yaşanabileceğini anlatır. asıl konu aşk da olsa başroldeki erkeğin motoru dışında kendine ait hiçbir eşyası olmadan boş bulduğu evlerde konaklaması, göçebe yaşam tarzı günümüzdeki maddiyatçı ve asla yetinmeyen insan modeliyle tezattır.
filmin sonundaki tartı sahnesi tam anlamıyla şok etkisi yaratmıştır. 2 başrol oyuncusu tartının üstündedir ve ibre sıfırı gösterir.
filmin sonundaki tartı sahnesi tam anlamıyla şok etkisi yaratmıştır. 2 başrol oyuncusu tartının üstündedir ve ibre sıfırı gösterir.
3 5 ayda bir defa daha izlenmesi gereken sûkunet filmi. izlememiş olanların hayatlarında hep bir eksiklik olacağını düşündüğüm film ayrıca.
genç çocuk hapisteyken kungfu yapıyor, bir iki teknikle duvarı yıkıp sevgilisine dönecek falan zannettim. hapiste golf oynarken adam deli dedim, fakat deli değil delilerin dünyasında ki akılı imiş.
dikkatimi çeken ise adam ne zaman golf sopasıyla vuruş yapmaya kalkışsa adamın önüne geçiyor beni öldür diyor fakat adam başkasını öldürüyor.
film biraz baysa da değişik bir film izlemek isteyen izleyebilir.
fazla romantik bir adam olmadığımdan dolayı beni etkilemedi fakat izlenebilir.
dikkatimi çeken ise adam ne zaman golf sopasıyla vuruş yapmaya kalkışsa adamın önüne geçiyor beni öldür diyor fakat adam başkasını öldürüyor.
film biraz baysa da değişik bir film izlemek isteyen izleyebilir.
fazla romantik bir adam olmadığımdan dolayı beni etkilemedi fakat izlenebilir.
film ve filmin konusundan daha etkileyici bir müziğe sahip kim ki duk filmi. * en iyilerden, en güzellerden örnektir.
kim ki duk, sevenler için, yay (bkz: hwal) filmi de ilginç gelebilir. idare eder.
Hayatım da seyrettiğim en sıkıcı filmlerden biri, boşa geçen bir 2 saat.
güncel Önemli Başlıklar