bugün
- arap milliyetçiliği10
- sözlük yazarlarının kaç flörtü var9
- türk kızlarının türk erkeklerinden nefret etmesi13
- kel kadın olmaması9
- gideon reid morgan jj31
- sözlük erkeklerinin fotoğraf atmaması36
- aydinoglu bombala23
- bamya seven insan11
- gideon reid morgan jj silik yesin kampanyası9
- çinlilerin korona muhabbetinin bedelini ödememesi8
- true'ya vurmak isteyen sözlük erkekleri tam liste8
- dinsiz kitapsız kafir ve küresel ıkınma ilişkisi8
- dolar neden düşmüyor avradnı sikiyim8
- insanlara nasıl faydalı olurum9
- 12 haziran 2024 istanbul sıcağı13
- eşcinsel bir erkeğe küresel'in fotosunu göstermek16
- anın görüntüsü13
- artık kadınlardan uzak duruyorum8
- neden fenerbahçeliyim8
- yeşil pasaportlu koca arayan hanım abla17
- jose mourinho35
- bik bik kiraz yerken siz fakirler ne yapıyorsunuz16
- magnum un 2 tl olduğu yıllar14
- erkeklerin çoğunun yalnız olması13
- hakemlerle şampiyon olmak12
- manyak olmaya karar verdim9
- sözlük erkeklerinin fotoları başlığına bakan erkek8
- yazarlardan akıl almak18
- islamcıların saç ile alıp veremediği nedir11
- kürt milliyetçiliğinin çok komik olması9
- siradansiradisibiri8
- kuresele yavsayan gotler tam liste24
- küresel ısınmanın erkek kökünü kurutacak olması11
- rte türkiyenin geleceğinin garantisidir16
- galatasaray'ın ünlü bir hakemle anlaşması15
- 4 israilli rehine için 274 filistinli ölmesi10
- beyler moralim bozuk yardımcı olur musunuz9
- türbanlı bacımızın milletin ortasında öpüşmesi22
- bizi tanrı değil bilim kurtaracak14
- bir kızın sizi sevip sevmediğini anlama yöntemleri9
- tebliğcilerin insanların giyimine karışması15
- üstteki yazar sevdiği ve sevmediği iki şey11
- allah'ı seven insan8
- vatanınızın kıymetini bilen diyen gurbetçi16
- ramazanda anne sütü içmeyen oruçlu bebek12
- tehlike içermeyen köpeği götüreni durdurmak15
- ağzı göt gibi kokan erkek8
- 3 çarpı 3 çarpı 38
- lise mezuniyet törenleri11
- hapistekiler birbirine mi basıyor sorunsalı8
allah'ın yol yordam bildiğini gösterir. ne yapsaydı adam, hep ben ben mi deseydi? yoksa mustafa sarıgül gibi kendinden üçüncü tekil şahıs gibi mi bahsetseydi?
bir şeyin yaratılışında zuhur eden sıfatlarına dikkat çekmek içindir.
ingilizcede de you sen ve siz oluyorsa demek. *
daha öncede birçok kez yazıldığı üzere arap dilinin yapısından kaynaklı bir durumdur. bir çelişki değildir. ayrıca bu ifadenin okurken daha etkileyici olduğunu da inkar edemem.
acaba kuranı aslı gibi arapçasıyla okurken çıkan mana da "biz" mi? yoksa türkçeye karşılığı olmadığı için mi "biz" diye çeviriliyor iyi araştırmak lazım.
o kitabın ayetlerini cebrailin indirmesinden kaynaklanan durumdur.
tevazu göstergesidir.
akıllara nihat doğan' ı getirir.
ama yok ya, ne diyorum ben!
ama yok ya, ne diyorum ben!
(bkz: bizkaçkişiyiz com)
Bu bir üsluptur. hükmünü yürüten ve icraatta bulunan hükümdarların kullandıkları bir ifade tarzıdır. Arapçada birinci çoğul şahıs "nûn" zamiri ile yapılır. Fail tek olmasına rağmen çokluk belirten ve "nûnu'l-azame" denilen bu zamirin kullanılmasına Arap belagatinde çok rastlanır.
ciddi bir meseleymiş gibi çokça dile getirilir yoksa ki Cahiliyye Arap müşrikleri dahi bu hususta bu derece cahillik göstermemişlerdi. gerçi onlar arap dilini bildiklerinden bu tür iddialarda bulunmak yememişti. başka yerlerden geldiler ve geldikleri gibi gittiler.
(bkz: Yeni bir şey bulmuşçasına sevinen garip)
ciddi bir meseleymiş gibi çokça dile getirilir yoksa ki Cahiliyye Arap müşrikleri dahi bu hususta bu derece cahillik göstermemişlerdi. gerçi onlar arap dilini bildiklerinden bu tür iddialarda bulunmak yememişti. başka yerlerden geldiler ve geldikleri gibi gittiler.
(bkz: Yeni bir şey bulmuşçasına sevinen garip)
(bkz: muhammed ve ekürisi)
hayatı boyunca kitap okumamış, lakin kendisini müslüman zanneden zerzevatların idrak edemeyeceği hadisedir.
zira; kuran cebrail tarafından dikte edilmiştir. kuran da geçen "biz" lafzını eden allah ın kendisi değil, cebraildir.
allah için kuran da "o" diye bahsedilir.
örneklendirelim hemen;
en'âm sûresinin 100 . ayetinde
bir de cinleri allah'a bir takım ortaklar yaptılar. oysa onları o yarattı. bilgisizce allah'a oğullar ve kızlar da uydurdular. o, onların niteledikleri şeylerden uzaktır, yücedir.
şimdi bu kuranda apaçık geçen bir allah bahsidir. kuran da allah tan bahsederken; "allah yaptı" veya "o yarattı" ya da "ol dedi oldu" şeklinde bahsedilir. "biz" diye bahsedilmez.
peki, allah var da; melekleri yok mu? yani allah, bir şeyi yapar iken; melekleri ona yardım etmiyor mu? meleklerin ona hizmet etmesi allah ın büyüklüğüne gölge mi düşürür?
a'râf sûresinin 10 . ayetinde
andolsun, size yeryüzünde imkan ve iktidar verdik. sizin için orada birçok geçim imkanları da yarattık. ama siz ne kadar az şükrediyorsunuz!
işte buradaki olan da cennet ahalisinin ortak yapıtıdır. "biz" denilen, allah ve melekleridir. veya allah, yarattığı sünnetullah ve melekleridir. yani doğa vs. bunların içerisindedir.
yaratımlarda genelde allah vardır; lakin düzenlemelerde mutlak "biz" lafzı geçer. veya işte toprak alınıp allah a getirilmesi gibi hususlarda "bizlik" vardır. yani "insanı biz yarattık" der; ama daha ayrıntılı bir ayette, toprağı getirdiler, sonra yarattı der.
"bizlik" kavramını inkar; kuran bilmemek, hacı hoca lafzıyla müslüman olmak, cehaletin en karasına düşmek; ve daha da kötüsü melekleri inkardır.
allah affetsin.
zira; kuran cebrail tarafından dikte edilmiştir. kuran da geçen "biz" lafzını eden allah ın kendisi değil, cebraildir.
allah için kuran da "o" diye bahsedilir.
örneklendirelim hemen;
en'âm sûresinin 100 . ayetinde
bir de cinleri allah'a bir takım ortaklar yaptılar. oysa onları o yarattı. bilgisizce allah'a oğullar ve kızlar da uydurdular. o, onların niteledikleri şeylerden uzaktır, yücedir.
şimdi bu kuranda apaçık geçen bir allah bahsidir. kuran da allah tan bahsederken; "allah yaptı" veya "o yarattı" ya da "ol dedi oldu" şeklinde bahsedilir. "biz" diye bahsedilmez.
peki, allah var da; melekleri yok mu? yani allah, bir şeyi yapar iken; melekleri ona yardım etmiyor mu? meleklerin ona hizmet etmesi allah ın büyüklüğüne gölge mi düşürür?
a'râf sûresinin 10 . ayetinde
andolsun, size yeryüzünde imkan ve iktidar verdik. sizin için orada birçok geçim imkanları da yarattık. ama siz ne kadar az şükrediyorsunuz!
işte buradaki olan da cennet ahalisinin ortak yapıtıdır. "biz" denilen, allah ve melekleridir. veya allah, yarattığı sünnetullah ve melekleridir. yani doğa vs. bunların içerisindedir.
yaratımlarda genelde allah vardır; lakin düzenlemelerde mutlak "biz" lafzı geçer. veya işte toprak alınıp allah a getirilmesi gibi hususlarda "bizlik" vardır. yani "insanı biz yarattık" der; ama daha ayrıntılı bir ayette, toprağı getirdiler, sonra yarattı der.
"bizlik" kavramını inkar; kuran bilmemek, hacı hoca lafzıyla müslüman olmak, cehaletin en karasına düşmek; ve daha da kötüsü melekleri inkardır.
allah affetsin.
yaratıcı irade'nin aslında her yerde ve her şeyde olduğuna inanıldığı için bütün dinlerde bu böyledir.
ama işin en güzel ve en çok hoşuma giden tarafı, ben neye dokunsam nereye baksam o varsa, orada değişmeyen iki şey var.. biri benim biri o... acaba..? bir parçası benim içimde..? olabilir mi..? olmalı... sanırım...
ama işin en güzel ve en çok hoşuma giden tarafı, ben neye dokunsam nereye baksam o varsa, orada değişmeyen iki şey var.. biri benim biri o... acaba..? bir parçası benim içimde..? olabilir mi..? olmalı... sanırım...
ruhlarımızın da Allah tan geldigini düsünürsek cok yanlis bi tabir olmasa gerek.
nihat doğan da kendi zatı için biz hitabını kullanıyor. e şimdi nihat doğan çoğul mu, değil. bak işte, görmesini bilenler için her yerde bir ibret vardır.
tevazü gösterdiği içindir ta ki kıyamete kadar...
kur'an-ı kerim'de allah teala'nın birçok yerde ''biz'' zamirini kullanması büyüklüğünü ifade içindir.
bu, arap dilinin bir özelliğidir.
bu şekil bir kullanım, az da olsa türkçe'de de vardır.
bir kişi, bir iş başarınca ''ben yaptım'' yerine ''biz yaptık'' diyebilir.
bu ifadeden işi yapanların birden çok kişi olduğu sonucu çıkmaz.
bu, arap dilinin bir özelliğidir.
bu şekil bir kullanım, az da olsa türkçe'de de vardır.
bir kişi, bir iş başarınca ''ben yaptım'' yerine ''biz yaptık'' diyebilir.
bu ifadeden işi yapanların birden çok kişi olduğu sonucu çıkmaz.
(bkz: esma ül hüsna)
hiç bahsedilmemesi gereken bir durumdur. kuranın eleştirilecek binlerce yönü varken bundan söz etmek gereksizdir.
ayrıca kendi yazdığı ve gönderdiği kitapta "o'na iman edin. o her şeyi yaratandır." gibi cümlelerle 3. tekil şahıs eki kullanarak kendinden bir başkasıymış gibi bahsetmesi ile aynı durumdur.
melekleri ile birlikte "biz bir aileyiz" mesajı vermesidir.
kitabı birkaç kişinin yazmasından kaynaklanabilecek durumdur.
hem tekim diyecek hem de çok olacak bunu da kendisi söyleyecek. gülerim
islam karşıtlarının kuranı çürütmek amacıyla sık sık başvurduğu bir kuran sanatı.
Akledemeyen bazı kimseler, Kuran'da Allah'ın Kendi Zatı için kullandığı "Biz" hitabının çoğul anlamda kullanıldığını sanarak, kendilerince bu sözcüğün kullanılmasının Allah'tan başka ilah olmamasıyla çelişki gösterdiğini iddia ederler. Böylece kendilerince çok büyük bir gerçeği tespit ettiklerini zannederler. Halbuki, son derece yüzeysel ve cahilce bir yaklaşımdan kaynaklanan bu yanılgının açıklaması çok basittir.
Arapça'da "biz" zamiri yalnızca çoğul anlamı vermek için değil, büyüklük, heybet, azamet, yücelik, üstün makam ve mevkiyi vurgulamak amacıyla tekil şahıslar için de kullanılır. Kuran'da Allah için kullanılan "Biz" sözcüğü de bu anlamda kullanılmıştır.
"Biz" sözcüğünün Arapça'daki bu kullanımındaki mantık, Türkçe'de ve diğer birçok yabancı dilde "siz" sözcüğünün, çoğunluk belirtmek için değil, karşıdaki bir kişi için nezaket maksadıyla kullanılmasına benzer bir mantıktır.
Akledemeyen bazı kimseler, Kuran'da Allah'ın Kendi Zatı için kullandığı "Biz" hitabının çoğul anlamda kullanıldığını sanarak, kendilerince bu sözcüğün kullanılmasının Allah'tan başka ilah olmamasıyla çelişki gösterdiğini iddia ederler. Böylece kendilerince çok büyük bir gerçeği tespit ettiklerini zannederler. Halbuki, son derece yüzeysel ve cahilce bir yaklaşımdan kaynaklanan bu yanılgının açıklaması çok basittir.
Arapça'da "biz" zamiri yalnızca çoğul anlamı vermek için değil, büyüklük, heybet, azamet, yücelik, üstün makam ve mevkiyi vurgulamak amacıyla tekil şahıslar için de kullanılır. Kuran'da Allah için kullanılan "Biz" sözcüğü de bu anlamda kullanılmıştır.
"Biz" sözcüğünün Arapça'daki bu kullanımındaki mantık, Türkçe'de ve diğer birçok yabancı dilde "siz" sözcüğünün, çoğunluk belirtmek için değil, karşıdaki bir kişi için nezaket maksadıyla kullanılmasına benzer bir mantıktır.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar