bugün
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı26
- doğum gününde hatırlanmamak19
- düşün ki o bunu okuyor11
- anın görüntüsü20
- en taşaklı kızların bizim sözlükte bulunması16
- en havalı erkek meslekleri16
- yaz aşkı varda kış aşkı neden yok10
- jose mourinho23
- her erkeğin unutamadığı bir kadın vardır10
- burçlara inanmak9
- kezo dili ve edebiyatı8
- zall beceremiyorsan bırak git24
- sözlüğe yeni gelen masum erkek12
- 13 yaşındaki kıza tecavüz eden 28 kişi26
- bugün hangi kadın yazara ne diksem15
- hayatınızda kaç kere reddedildiniz19
- en dindar özelliğiniz31
- kahverengi gözlü olmanın hiç bir işe yaramaması14
- sözlük erkeklerini evire çevire pataklamak8
- hangi sözlük yazarı ile uyumak isterdin11
- şort diken müzisyen motorcu uzun boylu yazar11
- icardi1905 ile jakuziye girmek10
- kimsenin okumadığı sözlükte yazar olmak17
- ali koç9
- günahların takımı galatasaray13
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri9
- ayetullah hamaney'in mini etekli torunu20
- bir erkekle kız arkadaş olabilir mi sorunsalı8
- anneler günü18
- erkekler seks yapamayacağı kadınla arkadaş olmaz15
- bik bik için diktiğim şort21
- toplu taşımalardaki müzisyen sorunsalı8
- üstteki yazar gözünde nasıl canlanıyor13
- icardi19058
- piknikçi grubun varoş olduğunu anlama yolları15
- kızların mesajlara geç cevap vermesi16
- elinin değdiği anı unutamıyorum 5 posta attım16
- serdar ortaç renault megane benzerliği8
- şizofreni11
- bacağa kramp girmesi10
- arkadaşlar sizce bu yüzük nasıl14
- eloande ile evlenip sözlüğü huzura kavuşturmak8
Ben kitaba değil olayın kendisine değineceğim.
şeytan âyetleri olayını bilen bilir ama bilmeyenler için bu zamana kadar değinilmemiş farklı bir açıdan değineceğim ben.
iddialara göre Hz.muhammed mekkede putperestlere kur'an okuyarak doğruları anlatmaktadır. necm suresi ilk 18 âyeti okuduktan sonra meşhur 19 ve 20. âyetleri okur. buraya kadar bir sıkıntı yoktur. işte ne olursa 21. âyette olur.
necm 19 : gördünüz mü o lat ve uzza yı!
necm 20 : ve üçüncüleri olan ötekini, menat ı !
burada bahsi geçenler putperestlerin tanrıçalarıdır.
iddialara göre Hz.muhammed necm 21 i okumak üzereyken şeytan vesvese ile devreye girip kendisine ''bunlar şefaatleri umulan yüce turnalardır(varlıklardır)'' dedirtmiştir. rivayet edilen olaya göre Hz.muhammed böyle deyince putperestler sevinmiş ve ''şimdi muhammed ile aramızdaki farklılıklar sona erdi'' diyerek secde etmişlerdir. Müslümanlar olayın saçmalağını dile getirince bu şeytan âyeti kur'an dan çıkartılıp yerine günümüzdeki orijinal hâli konulmuş, Allah ise hacc suresi 52. âyet ile olaya gönderme yapmıştır.
yıllardır bu olayın doğruluğu veya yanlışlığı tartışılmaktadır.
Oysaki necm süresinin ilk 18 âyetinde ne anlatıldığına baksak ve konunun neden putperestlerin tanrıçalarına geldiğini görsek olayın saçmalağını anlayabiliriz. 13-18 âyetleri arasında Hz.muhammed'in miracından bahsedilir ve mirActa gördükleri anlatılır. Özellikle 18. âyette allahın mucizelerini gördüğü söylenir ki o an bulunduğu yer Cebrail dâhil hiçbir varlığın gidemeyeceği yer olan sidretü'l müntehâ nın ötesi yani allah katıdır.
allah buraya kadar olan bölümde peygamberi için ''kendisine ait mucizeleri gördüğünü'' söyler ve işte bu andan itibaren necm 19-20-21 de ''siz lat, uzza ve menat ile ilgili ne gördünüz'' mesajını verir.
mantık çerçevesinde konunun gelişiminde bir sıkıntı yoktur yani konu devam etmesi gerektiği gibi devam etmiştir.
hacc suresi 52. âyetteyse bir anormallik yoktur çünkü şeytanın amacı zaten vesvese vermektir. ''garânik olayı doğru değilse hacc 52 ne anlama geliyor'' diye sallamaya çalışmak bu yüzden komedi olur. ateistlerin inanmadığı bir kitaptan hacc 52 yi kanıt göstermesi ayrıca bir komedi unsuru.
Velev ki bu garânik olayı yani şeytan âyetleri konusu doğru. neden sadece tek bir kaynak var? neden tüm hadisçiler muhammed ibn ka'b kaynaklı? böyle büyük bir iddia yaşanmış onlarca muhaddis bu olaydan bahsetmeliydi ama sadece ibn ka'b kaynaklı bir olay.
garânik olayı neresinden tutarsız tutun elde kalıyor.
şeytan âyetleri olayını bilen bilir ama bilmeyenler için bu zamana kadar değinilmemiş farklı bir açıdan değineceğim ben.
iddialara göre Hz.muhammed mekkede putperestlere kur'an okuyarak doğruları anlatmaktadır. necm suresi ilk 18 âyeti okuduktan sonra meşhur 19 ve 20. âyetleri okur. buraya kadar bir sıkıntı yoktur. işte ne olursa 21. âyette olur.
necm 19 : gördünüz mü o lat ve uzza yı!
necm 20 : ve üçüncüleri olan ötekini, menat ı !
burada bahsi geçenler putperestlerin tanrıçalarıdır.
iddialara göre Hz.muhammed necm 21 i okumak üzereyken şeytan vesvese ile devreye girip kendisine ''bunlar şefaatleri umulan yüce turnalardır(varlıklardır)'' dedirtmiştir. rivayet edilen olaya göre Hz.muhammed böyle deyince putperestler sevinmiş ve ''şimdi muhammed ile aramızdaki farklılıklar sona erdi'' diyerek secde etmişlerdir. Müslümanlar olayın saçmalağını dile getirince bu şeytan âyeti kur'an dan çıkartılıp yerine günümüzdeki orijinal hâli konulmuş, Allah ise hacc suresi 52. âyet ile olaya gönderme yapmıştır.
yıllardır bu olayın doğruluğu veya yanlışlığı tartışılmaktadır.
Oysaki necm süresinin ilk 18 âyetinde ne anlatıldığına baksak ve konunun neden putperestlerin tanrıçalarına geldiğini görsek olayın saçmalağını anlayabiliriz. 13-18 âyetleri arasında Hz.muhammed'in miracından bahsedilir ve mirActa gördükleri anlatılır. Özellikle 18. âyette allahın mucizelerini gördüğü söylenir ki o an bulunduğu yer Cebrail dâhil hiçbir varlığın gidemeyeceği yer olan sidretü'l müntehâ nın ötesi yani allah katıdır.
allah buraya kadar olan bölümde peygamberi için ''kendisine ait mucizeleri gördüğünü'' söyler ve işte bu andan itibaren necm 19-20-21 de ''siz lat, uzza ve menat ile ilgili ne gördünüz'' mesajını verir.
mantık çerçevesinde konunun gelişiminde bir sıkıntı yoktur yani konu devam etmesi gerektiği gibi devam etmiştir.
hacc suresi 52. âyetteyse bir anormallik yoktur çünkü şeytanın amacı zaten vesvese vermektir. ''garânik olayı doğru değilse hacc 52 ne anlama geliyor'' diye sallamaya çalışmak bu yüzden komedi olur. ateistlerin inanmadığı bir kitaptan hacc 52 yi kanıt göstermesi ayrıca bir komedi unsuru.
Velev ki bu garânik olayı yani şeytan âyetleri konusu doğru. neden sadece tek bir kaynak var? neden tüm hadisçiler muhammed ibn ka'b kaynaklı? böyle büyük bir iddia yaşanmış onlarca muhaddis bu olaydan bahsetmeliydi ama sadece ibn ka'b kaynaklı bir olay.
garânik olayı neresinden tutarsız tutun elde kalıyor.
güncel Önemli Başlıklar