bugün

toplatılma kararı sonrası türkiye' nin çoğu yerinde rastlanacak olay.
tamam, tehlikeli olduğu bildirilen sokak köpekleri toplansın ve barınaklarda bakılsın. zaten ötesini kimse düşünemez. bir canlı nasıl bir başka canlının hayatı hakkında karar verebiliyor ?
ama tehlike içermeyen, masumca gölgede yatan köpeği götürüp uyutmaya çalışırsan dev tepki görürsün söyleyeyim. cidden çok büyük kaos oluşur. bu yüzden lütfen bu dev hatadan vazgeçin.
tehlike içermeyen köpek yoktur. bütün köpekler yollara kaka yapar ve o kakalar insanlar için hastalık tehlikesi oluşturur.
bütün köpekler toplanacaktır.
köpeksiz sokaklar istiyoruz.
görsel
haksız bir icraatta bulunan kişiye karşı çıkan bilinçli vatandaş davranışı.
tüm sokak köpeklerinin toplatılıp uyutulması yanlışının iptal edilmesini istiyoruz.
lütfen iyi insanlarsanız bu hatadan geri dönün.
mantıklı bir insan davranışı. çünkü bütün sokak köpeklerinin tehlikeli olduğu yönündeki hatalı genellemeye katılmamış, buna haklı bir tepki gösteriyor demektir.
lütfen yanlıştan geri dönün.
işinize gelse de gelmese de bütün sokak köpeklerinin tehlikeli olmadığı gerçeğini silemezsiniz.
her köpek tek başına tehlikesizdir. ama grup oluşursa sıkıntı.
hadi eyvallah.
olacak şey budur arkadaşlar.
afedersiniz de biri benim sokağımda yatan ve kimseye saldırmamış, havladığını bile zor duyduğum köpeği götürmeye çalışırsa onun karşısında dururum ve kolay kolay çekilmem.
cidden bak, rica ediyorum, tehlikeli sokak köpekleri ile olmayanları ayırın - onu da gözlemleyip yapabilirsiniz ama hepsini toplayamazsınız işte - ve en uç çözüm de tehlikeli sokak köpeklerinin barınaklarda bakılması olsun.
uyutmayı düşünmeyin. olamaz.
sokak köpeklerini sevimli ya da tehlikesiz görenler için devlet bir seçenek sunuyor... alın evinizde besleyin, gibisinden..

ha yok, sokakta milletin başına bela olsunlar, ben hayvanseverlik hislerimi tatmin edeyim diyenler için, tavuk döner veya adana kebap dediğimiz şey de aslında bir hayvan..
bi derdim var, senden beklemezdim bu hatalı genellemeye katılmanı. cidden senin gibi geniş açıdan düşünen birinin böyle bir yanlışı kabullenmesi beni hem çok yaraladı hem de sözlüğe duyduğum güveni azalttı.
arkadaşlar, bütün sokak köpekleri tehlikeli değildir ve işinize gelmese de bu gerçek söz konusu olmaya devam edecektir. bu hatalı genellemeye ortak olarak siz de hatalı oluyorsunuz.
hatalı genelleme yapmayan herkesin gerçekleştireceği eylem.
10.

Bir fiil.

Ülkenin gündemi köpek değil.

Milleti kudurtma.

(bkz: pavalı köpeklev toplatılsın)

Ent.
Hümanizmin temelini sarsmaktır.

--spoiler--
bir canlı nasıl bir başka canlının hayatı hakkında karar verebiliyor ?
--spoiler--

Peki bir köpek bir insanı, kediyi, kuzuyu, kaplumbağayı kendi halinde yaşayan bir başka canlının hayatı hakkında nasıl karar verebiliyor? Hiç düşündün mü bir aslan, ayı, yılan, kurt, nasıl başka bir canlının hayatı hakkında karar verebiliyor?
Maalesef bunu “etkin” olarak belirlemenin bir yolu yok. Yani bugün tehlike arz etmediği düşünülen bir sokak köpeği yarın saldırganlaşabilir, daha kötüsü kuduz olup diğer canlıları enfekte edebilir.

Tek çare tüm sokak hayvanlarının modern, iyi muamele görecekleri barınaklarda kontrol altında tutulması.
Kim karar verecek peki tehlike durumuna?
Ya hastalığı gözden kaçan bi köpek diğerlerine de bulaştırırsa?
Olmaz yani bu durum, adamlar dedi isteyen alsın evinde baksın beslesin dedi bence mantıklı bi hareket yaygara koparmaya gerek yok.
"tehlike içermiyorsa niye sahiplenmiyorsun bu nasıl hayvan severlik?" derler. *
başında sahibi bulunmayan her köpek tehlike içermektedir. sahibi olan köpek de sokakta olmaz.