bugün

-dini yönleri baskın olan ailelerin çocuklarını okullar kapanır kapanmaz gönderdikleri,camilerde imamlar,hocalar tarafından verilen kur'an öğrenme kurslarıdır.
-ilk önce cüzden başlanır,
-sureler-dualar-ilahiler ezberletilir,
-cüzü geçen kur'an okumaya başlar ve bu haziranın sonundan ağustosa kadar devam eder.
-bazı haylaz çocuklar camiye gitmek yerine atari salonlarına gider ya da apartmanın bodrumunda saklanır.
en gereksiz olan kurs çeşididir dahaneyin ne olduğunu bilmeyen ufacık çocukların beyinleri arapça zırvalarla allak bullak edilmektedir.
bu kurslara giden cocuklardan(istisnalar kaideyi bozmaz) ileride adam olmayacagı daha dogrusu ülkesine milletine hayrı olmayacagı aşikardır...
dünyada gereksiz sayılabilecek en başta yer alan kurs zırvası. onun yerine ufak gençlere spor kursları verilse daha iyi olmaz mı diye düşünüyor, insan ama bu yobazlıkta ve saçmalıkta nerde,laf anlatacagız...
cami hocalarının ufacık beyinleri gerçek dünyadan uzaklaştırdıkları denetimsiz * zırvalama yuvası.hatta kızlar için ilk ders:ERKEKLER ÖCÜDÜR.
dini egitim almak için cocuk yaşta gonderılen egitim yuvası.
din ve vicdan hürriyeti, kişilerin dini eğitim alma hakkı anayasa güvencesiyle teminat altına alınmış olmasına rağmen, devletin "yan yattı çamura battı daha da sonra annem doğum yaptı" mazeretleri sıralayarak ihmal ettiği hizmetlerin, eğitim ihtiyacını karşılama yönünde atması gereken adımların, söz kunusu talepleri karşılayacak arzların kuş olması, sesinin soluğunun duyulmaması hatta çobanın çaldığı ıslık eşliğinde bu taleplerin duymazdan gelinmesi neticesinde milletin kendi çapında bulduğu çözümlerdir.

sen devlet olarak; "kardeşim ben müslüman bir insanım, evladımın da dinini diyanetini öğrenmesini istiyorum bana yol göster yardım et" diyen vatandaşına, "bu tarlanın toprağı bu burda başka kabak yetişmez" misali cevaplar vereceğine otur da madur olan insanlara nasıl çözüm bulurum diye iki lokma düşün,

sen politikacı olarak "kardeşim ben imam hatiplerin sayısını çoğalttım artık herkes imam olacak olamayanları da ben müezzin yapacağım" diyeceğine, "lan belki bu insanlar imam olmak dışınında da dini bilgi sahibi olabilecekleri bir alternatif istiyorlar" diyen vicdanına bir kulak ver...

ve biz vatandaş olarak," lan skerim kursunu, öğrenmesin efenim, ben bilmiyorum da ne kaybediyorum. aksine son derece pozitivist bir yaşamım var,ilerde emekli olduklarında öğrenirler,hatta namaza bile başlayabilirler" diyeceğimize. "belki de hakiki manada bu iş için tizlenirsek suistimalleri engellemede bizim de tuzumuz bulunur, ne şiş yanar ne de şişhane" desek işin rengi daha bi başka olur gibime gelmekte.

ayrıca son bir hatırlatma;

anayasa madde 24;

kimse, ibadete, dinî âyin ve törenlere katılmaya, dinî inanç ve kanaatlerini açıklamaya zorlanamaz; dinî inanç ve kanaatlerinden dolayı kınanamaz ve suçlanamaz.

din ve ahlâk eğitim ve öğretimi devletin gözetim ve denetimi altında yapılır. din kültürü ve ahlâk öğretimi ilk ve orta-öğretim kurumlarında okutulan zorunlu dersler arasında yer alır. bunun dışındaki din eğitim ve öğretimi ancak, kişilerin kendi isteğine, küçüklerin de kanunî temsilcisinin talebine bağlıdır...
her ne kadar bazı kafasızlar müslümanım dediği halde çocuklarını o yerler yerine kliseye yollamayı tercih edebilicek kadar ne yaptığını bilmez olsa da ülkemdeki çoğu insanın çocuklarını yollamak isteyeceği din ve ahlak eğitim ve öğretim yerleri..
egitim veren hoca egitimli olduktan sonra kesinlikle faydalı kurslardır. faydası için somut kanıt arayanlar entrylere bakabilirler. faydasız oldugunu savunanlar belli ki kursa gitmemiş veya kötü bir hocaya denk gelmişlerdir ki ayetlere, surelere arapça zırva demekte ve gidenlerin adamlığına laf etmektedir. oysa isteyen gider isteyen gitmez konuşulması gereken gidilip gidilmemesi değil gidenlerin en dogru, en çagdaş eğitimi alabilmesi için neler yapılmalı olmalıdır.
ayrıca beceren kurstan kızda tavlayıp çıkışta beraber yüzmeye gidebilir. *
Sayesinde ülkede müslümanlığın ayakta kalmasına yararı olan yerler.Okullardaki din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinin ne kadar eğitici ve öğretici olduğu belli * .Bir çok insan öğrendiği sure ve duaları buralarda öğreniyor ve kitaplarını okumayı burdan öğreniyor.Çok yararlıdır..gitmek vede göndermek lazımdır..
(bkz: yaza özgü alternatif faaliyetler)
cocukken mahallede oyun oynadigim bir kac arkadasim gidiyor diye gittigim, * * ancak orda oldugumuz zamanlarin tamamini bahcesinde saklambac oynamakla gecirdigimiz guya kurs.
müslümanların inandıkları dinin kitabı olan kuran ı kerim i okumayı öğrenmesini sağlayan ve türbelerden medet umma gibi saçma biatların yanlış olduğunu anlatan kurs.
"boş gezeceğine gitsin nasılsa evde kitap okumuyo belki birşeyler öğrenir" diyen ailelerin yaptığı ve maalesef bazen çok ters tepen eylem.
çoğu çocuk sırf mahalleden arkadaşları gittiği için başında örtüsü, tırnağında ojesi, dizüstü eteği ve kucakladığı kuranla koştur koştur gider.**
zaten kurs bittiği anda her şey unutulur, sabaha tekrar hatırlanır.
yaz tatillerinde camileri temizleyen görevliler bayram eder çünkü temizlik genelde çocuklara aittir.***
ne iyi olmuş da gitmişim dediğim kurslardır. küçükten allah sevgisi ve bilincinin oluşması için çok önemlidir bu kurslar. yoksa biz de allahını sevmeyen değil daha tanımayan güruh gibi olacaktık maazallah.
böyle kurslara çok ama çok gitmek isteyip ailesinin göndermediği çocuklar da vardır.*
Arapça zırvaların değil, kuran ayetlerinin ve kuran okumanın öğretilmeye çalışıldığı kurslardır.

Maalesef kursa gelen çocuklara art niyetle yaklaşanlar da mevcuttur. insan olmakla müslüman olmayı bir bünyede harmanlayamamış beyinler çocukların kafalarını gerçekten de zırvalarla doldurup gönderirler.

Ve elbette ki gerçek manada dini eğitim veren eğitmenler de vardır. Ama ne yazık ki herşey kötü tarafıyla daha çok anıldığından, bu kurslarda meydana gelen çağdışı durumlar da bu kursların adının çıkmasına sebep olmuştur.

Dinini öğrenmek gericilik değildir, din öğretiyorum kisvesi altında insanlara yobazlık aşılamaya çalışmak gericiliktir.
ailelerin çocukları yollayınca cenneti erkenden garantilediklerini zannetiren ilim irfan (!) yuvaları.
laik kesimin kabusudur, körpecik dimağlar nasılda "allah sevigisi" yle doldurulur öyle.
oysa; 9. senfoni eşliğinde açlık yatıştırmak, batman da açılan bale kurslarına göndermek varken değilmi ciğerim.
dindar kesim şunun bilincindedir "allah ın olmadığı yerde günah kavramı olmaz, ve günah kavramının olmadığı yerde her şey mübahtır."
1 sene zorla gönderilip katlandıktan hemen sonraki sene yine aynı baskılar başlayınca bunun böyle gideceğini anlayıp, aileme çirkef yüzümü gösterdiğim ve dedemin gözlerimin içine baktığı halde, yüzüne bile bakmadığım kurslardır.

(bkz: tespih ile sıra dayağı)
koyun imaminin konusan ogrencileri ayak parmaklari ile 5 ton basinc yaparcasina cimdiklemesi uzerine tirstigim ve midemin kalktigi hatira.
(bkz: yazin kacip internet cafeye gidilen kuran kurslari)
daha ilk okula başlamadan, gönderilen çocukların, ilerleyen yıllarda ateist olmasında büyük etkisi olan kurslardır.
laik kesimin korkusu olarak tanımlanamayacak kurslardır.
elbettekigerekli kurslardır. dini ve kur'an-ı kerim'i okumayı öğrenebilmek için gereklidir. ancak kötü niyetli kimseler bu kurslardan fayda ve seçmen sağlamaya çalışmakta, dine siyaset karıştırmakta , hurafeleri çocuklara aşılamakta ve beyinlerini yıkamaktadırlar.
bu sebeble sıkı bir şekilde denetlenmeleri ve oralarda ders verecek kişilerin özenle seçilmeleri gerekmektedir.
laik kesimin korkusu tanımlamaları günümüzde bu kursların birçoğunda dini öğretmeye çalışan yobazların da düşüncesidir.
bir türlü laikliğin ne olduğunu anlamayanlara 40 derste laiklik ;
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.