bugün

tasaavuf = edeptir
tasavvuf = nefis mücadelesidir
tasavvuf = allah ı tanımaktır
tasavvuf = allah a ulaşmanın en kestirme yoludur.

ey bu yola yeni girecek arkadaş her devirde sahte şeyhler, sahte tasavvuf önderleri olabilir. güzel peygamberimiz zamanında da sahte peygamberler türemişti. kendine kılavuz ararken bakacağın tek şey kılavuz aldığın kişi sünnet üzere yaşıyor mu yaşamıyormu ona bak.

eğer yaşıyorsa elini bırakma. o seni allah a ulaştırır. menzil e varırken yolun zordur. o yüzden nefisine ve şeytana uyma. kısaca menzil e var menzil e.
mevlana nın, abdulkadir geylani nin, hacı bektaş ı veli nin, şah ı nakşibend in yoludur. kurban olduğum yoldur.
pasif skolastik düşünce.
tasavvuf dini yaşamanın en saf halidir. kişinin kendisini dünyevi nimetlerden arındırıp tamamiyle manevi dünyaya adamasıdır. insan-ı kamil olmak için belirli aşamalardan geçmek gerekir. tüm bunların sonunda insan kendini arındırır ve kavuşma gecesini bekler. "ölmek" bir bitiş değil yaratıcıya ulaşmak için açılan bir kapıdır.
kuran'in ruhunun metafizige dayali, islam oncesi batini felsefelerden getirilenlerin de dislanmadigi bir sekilde yorumlanmasi, daha dogrusu hissedilmesiyle ortaya cikan bir alan.

temel unsurlarindan biri ve belki de zeminini olusturan guclu ogelerden biri, ki amerikali yazarlar da tasavvufu tanimlarken bu hadisi sikca zikrederler "el fakru fahri", yani "yoksullugum kivancimdir", yani yabancilarin kullandigi haliyle "my poverty is my pride" hadisidir. bir digeri, elbette "kenz-i mahfi hadisi"dir, "ben gizli bir hazine idim, bilinmek istedim". tasavvufun zemininde duran en onemli ogelerden biri hz. ali'nin "kuran'in sirri fatiha'da, fatiha'nin sirri besmele'de, besmele'nin sirri b'de, b'nin sirri noktasindadir" ifadesi ve ardindan sorulan "peki siz neredesiniz?" sorusuna "ben o noktadayim/noktayim" seklindeki batini cevabidir. esasinda bu sozu yine kendisine ait olan "ilim bir noktaydi, cahiller onu cogalttilar/dagittilar" sozuyle birlikte dusunecek olursak hz. peygamber'in ona verdigi "ilim sehrinin kapisi" ovgusu gereken kopruyu kurmaktadir. ilim sehrine gitmek icin ali'den gecmenin zorunlulugu ile kuran'a gitmek icin b'nin noktasindan gecme zorunlulugu arasinda bir analojinin imkani gun gibi aciktir: biliyoruz ki kuran'daki butun sureler besmeleyle, yani b'yle, yani noktayla baslar, besmeleyle baslamayan tek sure olan tevbe suresi de yine b harfiyle, yine noktayla baslar. yani ali noktadir, hem ilmin o en yogun hali olan noktadir, hem b'nin noktasidir, ilmin=kuran'in giris kapisidir dusuncesi tasavvufta cok cezbedici batini hususlardan ve temellerden biridir. insanin fitren musluman oldugu (kalu bela ayeti) ve allah'in insana kendi ruhundan uflemesi, onu "alaka"dan yani sevgiden yaratmis olmasi (...min alak) gibi ogeler de tasavvufun zeminindeki en guclu unsurlardan sayilmalidir.

ve evet, bugun en cok istismar edilen islam alanidir. tasavvuf arac edilip, sarkilar siirler kitaplar girla giderken tasavvufun ruhuna kendi gozleri onunde oylesine ihanetler edilir ki... "haydi bir sema yapin da size bakip keyiflenelim, islamiligimizi tatmin edelim" talepleriyle gelip "gosteri salonlari"ni dolduran ve hayatlarinin her alaninda tasavvufa ait ne dustur varsa oldurmus olan zevat tasavvufu somurdukce somurur, icini bosalttikca bosaltir... ver ney'i, ver itri'yi, zaten alttan alttan armani parfumum de veriyor egzotik kokuyu, boynuma sardigim tilki yunu de ne hos gidikliyor beni, simdi keyiften ucacagim! ne buyuk miras, ne uzucu hallerde... heybetli aslan, nasil bir sirk kafesinde...
aşk ilmidir. Peygamber efendimiz'in sünnetlerine harfiyyen uymayı şiar edinen yaşayış biçimidir.
tasavvuf; güzel olandan daha güzele yapılan yolculuktur.
doç. dr. gıyasettin aytaş'tan doğrudan olmasa da kitaplarından bu konudaki en iyi bilgileri alabilirsiniz. kendisi bu konuda deryadır.
yaşama sanatı, hayatın anlamını bilerek kulluktan zevk alma inceliklerini öğretir.
islam'ın ruhu. Tasavvuf kalbi ıslah etmektir. Kalp ıslah olunca vücut da ıslah olur, kalp fesat olursa vücudun herşeyi bozulur. Tasavvuf islam sarayı'nın kapılarını açıp, içerisini gösterir. istiridye'nin içindeki inci ancak tasavvuf yoluyla bulunur.
islam'ı bir uçak yolculuğuna benzetirsek;

- avam, ekonomik sınıf bölümünde uçanlara,
- tarikat, pilot, kabin ve uçuş ekibine,
- tasavvuf'da, vip sınıfında yolculuk edenlere benzetilebilir.

peki bu tabloda kefereler hangi sınıfa girer? onlar da burnunun dikine düşüşe geçmiş bir uçaktaki yolculara benzerler. yalnız uçak paris semalarında düşüşe geçmiştir ve yolcular düştüklerinin farkında olmadan güzel güzel paris manzaraları seyrediyorlardır. düştüklerinde akılları başlarına gelecektir. müslümanlar ise hala kalkışta olan ve bulutların içinden geçen bir uçaktadır. o sebeple nereye baksalar hep sis ve bulut görürler.
Tasavvuf ile Tarikat aynı anlama gelmez. Bir insanın tasavvufu yaşaması için bir tarikata mensub olması gerekmez. Bir Mürşid ve bir mürid ile tarikat oluşturmadan tasavvuf yaşanabilinir. Burda mürşidin rolü de yol göstermek, yaptığı tecrübeleri aktarmak olur. Hakikatte tek bir Kâmili Mürşid vardır, O da Allah Tealadır. Şimdiye kadar yedi yüz velî, tasavvufun târifinde türlü sözler söylemişlerdir. Bu sözlerin özü, şu noktada toplanabilir: "Tasavvuf, vakti, en değerli olan şeye harcamaktır." Ebû Saîd Ebü'l-Hayr
Mevlanaya sormuşlar, Tasavvuf nedir diye Şöyle demiş koca Mevlana, Tasavvuf insanları incitmeme sanatıdır!
allaha aşkla bağlanmak evrenin diliyle konuşmaktır. mevlana
aziz yıldırım'ın parasını harcamayıp, her harcamasından 3 lira, 5 lira da olsa tasaruf etmesi anlamına gelir..
dinin amacını tanrı'ya ulaşma olarak gören düşünce ve inanç sistemi, aynı zamanda bir yaşam biçimidir.
hıristiyanlar tarafından asla anlaşılamaz.
tasavvuf ruhi bir hayatın, hakikate yolculuğudur. his etmenin yaşama verdiği heyecanla yaradanı kavramanın ilmidir.

islamiyyet bir bulmaca,
Bulabilmek akılca,
Varamaz isen bu inanca,
Boşa gider gelirsin mescide ve hacca. faruk el furkan
anlamak için çok çok kitaplar okumak gerekmeyen kavram. insanın içinde var ise aşk, her türlü yoldadır, yolun adı ne olursa olsun...
"Tasavvuf kırmamaktan daha ziyade kırılmamaktır"
ya yoldan çıkarır ya da yola getirir. hangi bünyede nasıl bir etki yapacağı ise kişiden kişiye değişir.
allaha ulaşmak, bütünleşmek. (bkz: yunus emre)
allah a aşık olmanın en kestirme kısa yolu. *
islam'ın beyin özürlü yanı. müslümanı gerizekalılaştırmanın bir yolu. ayrıca islam'ın ruhundan beslenmiş bir şey değil. sadece eski doğu kökenli inanışların islam içinde saçma tevillerle sokulmaya çalışılmasından oluşturulmuş karma bir ritüel. islam coğrasyasını terörize etmenin perdesi olmuştur tarihten bu yana. takiyye perdesi tasavvufun menşei olduğu için her haltı islam ülkelerinde yemiştir bu sufist takımı. en gerçekçi tanım;

(bkz: şirk dini)'dir.
çoğu dinde mevcut olan dine mistik bakıştır. Yani farklı bakışlarla yorumlamadır. örneğin kabala kabaca musevi tasavvufudur.
keşke biraz daha anlayabilseydim bu güzel ilmi. bir adım dahi olsa atabilseydim içine.
güncel Önemli Başlıklar