bugün

Tek bir kuran ve tek bir peygamber indirilmişken bir kaç imamın halkı bölmesine neden izin veriliyor sorusudur.
Peygamberin yapmış olduğu birtakım ibadetler farklı yorumlanmıştır bu da mezhepleri doğurmuştur.
kur'an-ı kerim'de ''bölünmeyin fırkalara ayrılmayın, allah'ın ipine sıkıca tutunun, umulur ki kurtuluşa erersiniz'' der. bu ayeti anlamamış insanlar yüzünden var işte.
müslümanların kendi içinde bile anlaşamamasındandır. aynı dinden olup aynı kutsal kitaba inanıp mezhep kavgası yapmak da epey ironik oluyor. kuran okumadan kendilerine bir lider seçip kulaktan dolma şeylerle onun yolundan gitmesinden biraz da.
Mezhep, görüş ayrılığı demektir.

Bunu bilin sormanıza gerek kalmaz.
nedense hemen akla müslümanları getiren.

kimse demiyor ki hıristiyanlarda da var bu farklılık.
ama suç mezhep deyince insanın aklına birbirlerini kesen yiyen toplumları getiren sözde müslümanlarda.
gerçek islam bu değil.
bir müftüye sormalıdır islam dinine mensup olanlar. her şey sahibinden öğrenilir. kendi alanında her türlü kitabı yalayıp, yutup, ezberlemişlerdir. burada okuma-yazma bilen çoğu ukala konuştuğu her konuda ve alan alim olduğunu iddia eder vaziyettedir.
biri islam peygamberini ayağı kanar halde namaz kılarken görmüş, diğeri kanama varken abdest almaya gittiğini v.s. falan. islam'a göre ayağınız kanarken de, kanamazken de namaz kılabilirsiniz. farklı iki halde islam peygamberi namaz kılmıştır, islam dinine göre iki namazda kabul olur. amelî mezhep farklılığı zenginliktir islam adlı dinde. bu sözlükteki çoğu ateist cahil, çoğu müslüman da zırcahil olsa gerek ki farklı amelî mezhepten olmayı dinden çıkma ya da savaşma sebebi zannediyorlar.
(bkz: neden olmasın) sorusuna cevap verilemediği için.
islam adlı dinde ehl-i sünnet diye geçen mezheplerdeki(hanefi, şafi, maliki, hanbeli v.s. ) farklılıklar, islam peygamberinin bir şeyi farklı halde eyleme dökerken ki halini görmekten kaynaklanmaktadır. yani ehl-i sünnet mezheplere göre bir müslüman değişik şekillerde namaz kılabilir. islam adlı dine göre bu kılınan namaz kabul olur. islam'daki mezhepler bu açıdan zenginliktir.
insanları bölmek için. net. ırkçılıkt a aynı keza.
islam dinindeki bu ehl-i sünnet diye geçen mezheplerin imamları bir hadisi insanlara bildirirken güzel giysilerini giyip, bildirmeden evvel abdest alan aşırı saygılı insanlar... gerçekten takdire şayan dürüst insanlar. islam adlı dini bunları bırakıp, bacak bacak üstüne atan, ağzından küfür çıkan, don atlet hadis bildiren insanlardan almak gayet aptalca olur.
islam adlı dinin peygamberi farklı şekillerde namaz kılmıştır. bu bir gerçektir. sahabe denen kişilerden kimi x şeklinde namaz kılarken görmüş, kimi y şeklinde... mezhepler de bu farklı hallerden birini almıştır. aslen x şeklide, y şeklide kabuldur islam'da.
müslümanları ayırmak için var.
dinlerin kendi içinde çatışmalatından dolayıdır.
Mezhep arapça ze he be kökünden gelmekte olup gidilen yol, tutulan metot anlamına gelmektedir. islam dini kısa bir sürede geniş bir coğrafyaya yayılması ve her coğrafyada farklı bir zihniyetin hüküm sürmesinden mütevellit islam'da fikir ayrılıkları ortaya çıkmıştır. bu anlayış farklılıkları mezheplerin oluşmasında etken rol üstlenmiştir.
insanların görüşte ayrılabilmesi güzeldir. bir insan "şuraya atom bombası atalım." derken, diğeri "hayır, kesinlikle atmamalıyız. bu, insanlığa ve vicdana yakışmayan çirkin bir iştir." derse... şimdi görüş ayrılığı olmasa ve milyonlarca insan ölse ya da doğru olmayan bi' görüş savunulsa daha mı güzel olurdu? mezhep konusu şuan ki konuşma konum dışında, ayrılmak güzeldir. beynini, aklını, şüphesini, sorgulamasını kullanmayanlar ezbere yazmaktan kendini alamıyor.
insanlari dinlere,irklara,uluslara ayirdiklari yetmiyo gibi daha cok bolup daha cok ikilik cikarmak icin.
Dini kendi kafana göre yönetmek için.
insanlar dini kendilerine nasıl kolay geliyorsa ona göre ayarlamışlar ve bu sebeple mezhepler ortaya çıkmış.
Mezhepler bir sonuçtur neden değil. O yuzden varolması tekil bir nedene bağlanamaz.
insan oğlunun geldiği durum ve din olgusunu gözlemlerseniz mezhepler, ilahi gerçeği kendi çıkarına alet etmek isteyen insanın yarattığı durum şeklini almıştır.
güzel soru. allah'ın ayetine karşı çıkmak için olabilir. cinayet işleri çevirisi ilen;

"Hep birlikte Allah'ın ipine (Kur'an'a) sımsıkı sarılın. Parçalanıp bölünmeyin. Allah'ın size olan nimetini hatırlayın. Hani sizler birbirinize düşmanlar idiniz de O, kalplerinizi birleştirmişti. işte O'nun bu nimeti sayesinde kardeşler olmuştunuz. Yine siz, bir ateş çukurunun tam kenarında idiniz de O sizi oradan kurtarmıştı. işte Allah size âyetlerini böyle apaçık bildiriyor ki doğru yola eresiniz." ali imran suresi ayet-103.

kula kulluk ettirmek içinde olabilir. yani bir mezhep yada kol uydurursun. bir sürü mürüd toplarsın. göz yaşı dökersin. bir kaç adam'ın senin sağda solda sözde kerametlerini anlatır. beynini kullanamayanlar da yer. bildiniz değil mi? var böyleleri.

bir de güldüğüm bir kısım var. bakınız hep 4'tür bunlar.

4 hak mezhep.
4 büyük melek.
4 kutsal kitap.
4 4 4 4 4 4 4
4 büyükler yok yok bu başka konu. *

allah ıslah eylesin vesselam.
kuranın yorumlanış şekline göre farklılıklar gösterdiği için.
(bkz: yorum farkı)