Telaffuzu(bunu da söylemek zor, türkçesi söyleyiş)zorsa kolayı var: YAPIMCILIK.
tam karşılığı kurulabilircilik..
estetikten uzak,
süs ve şatafat eğilimini yadsıyan,
yokluğu yapıyı anlamsızlaştıran,
bir çeşit yararlılık özelliğine sahip
rus sanat hareketi..
1920 yılında sovyet rusya'da çeşitli sanat dallarında kendini göstermeye başlayan akım.
eğitimde yapıcı(constructivist) yaklaşım olarak geçer. kişinin bilgiyi, dış dünyadan gelen uyarıcılarla kendi zihninde önceki deneyimlere dayanarak yapılandırmasıdır. bu yüzden tek ve nesnel bir gerçeklikten söz edilemez.
kurmacılık.

(bkz: nazım hikmet ran)
1920 li yıllarda rusya da ortaya çıkmış bir sanat akımı. resim, heykel ve mimarlık alanlarında egemen olmuş. genelde çağdaş malzemeleri kullanan ve geometrik bir kompozisyon anlayışını benimseyen bir tutumdur. ünlü konstrüktivistler arasında; kasimir malevich sayılabilir.
rusya'da 1913'te ortaya çıkan bir sanat akımıdır. sanatın, modern teknolojinin biçimlerini ve süreçlerini yansıtması gerektiğini savunurken sanat konusundaki geleneksel yaklaşımları bir yana atmıştır. bu, özellikle endüstriyel malzemelerle ve tekniklerle, parçaları bir araya getirerek "inşa" edilen heykel için geçerliydi. resimde de aynı kurallar 2 boyutlu bir düzende uygulanmış, makina teknolojisini anımsatan strüktürler yapmak için soyut biçimler kullanılmıştır. bunlar neredeyse birer yapı gibi havada asılı dururlar. naum gabo, lissitski, popova, tatlin, rodçenko, moholy-nagy bu akımın önemli temsilcilerindendir.
Gösterişten uzak, tamamen işlevselliğe ve yaşamsal gerçekliğe yönelerek; sanatçıyı, bir mimar ya da mühendis olarak ele alır. sanatın, toplumun yeni koşullara göre yapılandırılması ve gelişimi için var olması gerektiğini savunur.
gestalt prensibinin icinde barindirdigi ilkedir.