bugün

çapkınların laf atma olayında en son noktaya gelmesinden ortaya çıkan,tartışılmaya açık söz.
ardından guzele ne yakismaz sözü gelen, laf atma kapasitesi yüksek söz.
erkeklerin güzel bayanlara bakmasının bahanesidir.
sevap yada günah kısmına bilimsel bi doğrulukla bakamayacağım hadisedir.

zira, güzele bakma durumunun altında art niyet aranacak bi yanı olmadığı aşikardır.
(bkz: biyik burmak)
izmir' e gidenlerin ilk aklına gelenlerden biridir.
(bkz: izmir in kızları güzellikleriyle meşhurdur)
güzel için kime göre neye göre diye cevap verilecek eylemdir.
öldüğünde sorgudayken;
-birine bakmışın o yüzden cehennem'e gideceksin
-ama o güzeldi güzele bakmak sevaptı hani
-yemişler seni
-ama ama olamaz ya
-lan hadi güzele bakmak sevap diyelim halk oylamasıyla çirkin ilan edilmiş o kız, millet kıçının kenarıyla bakıp bakıp gülmüş
-hangi kazanda yanacağım?
-hadi canım 24235 nolu kazana
sevgilisinin yanında ona buna göz ucuyla bakmaya çalışan ancak yakalanan insan erkeğinin kıvırtmak için kullandığı cümle.
bu sözün aslı "güzel bakmak sevaptır" şeklindedir.
EGER BAKARAK TECAVÜZ ETMEK KAST EDiLMiYOR iSE HANi YANi OLABiLECEK DURUMDUR AMA AKSiNiN SEVAP OLABiLECEK BiR YANI YOKTUR
bu sözün kaynağı divan edebiyatında veya tasavvuf edebiyatında şöyledir:
sevgiliye ait unsurlar anlatmakla bitmez fakat sevgili aşığın gözünde belirli kıstaslara sahiptir. bunlar güzellik unsurlarıdır. hepsini anlatmaya burda sayfalar yetmez fakat bu söze bağlı olarak şunlar sıralanabilir. sevgili fettandır, cilvelidir, saçının kıvrımları ve yüzünün güzelliği aşığı mesteder. yüzündeki ulaşılması gereken hedef dudaktır fakat sevgilinin dudağı o kadar kolay elde edilemez. onun koruyucuları vardır. göz fitne çıkarır, yan bakışının oklarını aşığın göğsüne saplar. bu bakışlar kılıç gibidir nasıl ki kılıcın yapımında su kullanılıyorsa aşık hastadır ve hastaya su yudum yudum verilir. bu bakışlar ile aşığın gönlüne su serpilmiş olur. bir diğer koruyucu unsur sevginin yüzündeki ayva tüyüdür. bu tüyler siyahtır dudağın çevresinde ve yüzde bulunur. kesret belirtir. aşığın olgunlaşmadığını yeteri kadar acı çekmediğinin gstergesidir. aşık bu ayva tüyleri nedeniyle dudağa erişemez onlar bekçidir.
kur'an okumak sevaptır, allah katında sevaba girilir. kur'an'daki ayetler kalemle hattatlar tarafından yazıya geçirilmiştir. bu siyah renkli kalemler sevginin siyah tüyleri sayılır. sevgilinin parlak aydınlık yanağı ise; kur'an sayfasıdır. nasıl ki kur'an okunduğunda sevap işleniyorsa divan edebiyatında aşık sevgilinin yanağını kur'an sayfası kadar değerli görür ona baktıkça ayet okuyormuş gibi sevap işlediğini düşünür işte fuzuli gibi bir çok şair bu mazmunu kullanmıştır o nedenle bu sözün kaynağı 15. 16. yüzyıl edebiyatındaki düşüncelere dayanır.
muhtemelen capkin bir imam tarafindan bulunduguna inandigim deyimlesmis soz.
zaman içerisinde anlamı değişmiş sözdür.

bu deyimin asıl anlamı, yaratılmış bir nesneye bakarak, yaratılışının ardımdaki güzellikleri görmektir. bir nev-i tefekkürdür. tefekkür ise islam'da en büyük ibadetlerden biridir.

dediğimiz gibi zaman içerisinde su-i istimal edilmiş bir deyim olmaktan kurtulamamış, kadına-kıza -belki şehvetle- bakmanın bahanesi olmuştur. böyle kişilerden yine bazısı sevap olanın bu yaptıkları olduğunu iddiasında devam etmiştir. bu kişiler sebeplerin ötesindeki sanatı görmemek isteyenlerdir. onlara cevaben mevlana celalettin rumî hazretlerinin şu sözleri uygun düşer sanırım:

"Sebepler göz önündeki perdedir; çünkü her göz onun sanatını görmeye lâyık değildir."
guzelden kasıt ; yuzunde nur olan,her bakıldıgında farklı bir anlam cıkartılandır.

(bkz: hz muhammed) (sav)

(bkz: hz hamza)
(bkz: hz ebubekir)
vs...
"madem 'güzele bakmak sevaptır' peki neden güzellerin 'kıçına başına bakınca' haram ve günah oluyor." gibi hararetli; ama bir o kadar da saçma tartışmalara yol açan söz, söz öbeği.
cemi'ül-yu-hubb-ül cemal...
en kro laf atma cümlesi olebilecek konumda olan bir cümle.
turk erkeklerinin yaygin olarak benimsedigi anlayistir... bu anlayis erkeklerin gözünde kurban kesmek,oruc tutmak gibi algilanir...
ayrıyetten otomatik olarak "cirkine bakmak gunahtir" gibi bir sonuç çıkarılabilecek cümledir... buna benzer olarak cirkin kizlar iyi sevisir ve güzel kızlar kötü sevisir gibi bir çıkarım olabilir...

(bkz: abazan turk genci)
(bkz: abaza diyene abazan demek istedin herhalde demek)
abazanlığın dine doyduğu andır.
güzelin yanında kim olduğunu da bakmak lazımdır.
güzele bakmak sevaptır, güzele güzel bakınca düşüncesini akıllara getirten söz.
kız kesen erkeklerin pişkince ileri sürdüğü savunmadır. böylelikle doğrudan cennete gireceklerini düşünmeleri sıra dışı bir ironidir.
güzele güzel bakmak sevaptır. o güzellikte allah'ı bulmak sevaptır.
herkesin aynaya bakmasını tavsiye ederim en güzel sizsiniz.
Kroların güzele bakmak sevaptır adı altında öküzün trene baktığı gibi bi hal almaları durumudur.