bugün

mavimsi saçı olan japonyayla yakın ilişkileri olan gravürcü ablamız. sıkı hatundur görünce zevzeklik etmeyin efendi olun , bozar adamı.
istanbul'da doğan Günseli Kato'nun resme ilgisi, 1974 yılında Prof. Dr. Süheyl Ünver'in Topkapı Saray Müzesi'nde sürdürdüğü minyatür çalışmalarına katılarak başladı.

1981 yılında Japon Sato Bursu'nu kazanan Kato, Tokyo Güzel Sanatlar Fakültesi Geleneksel Japon Resmi Bölümü'nde Prof. Hirayama Ikuo atölyesinde eğitimini tamamladı.

1983 yılından bu yana Tokyo'da kendi okulunda Türk minyatürü üzerine dersler veren Kato, Türkiye'ye dönene kadar 12 yıl islam Seramik Sanatı uzmanı Takuo Kato atölyesinde çalıştı.

1994'te Asahi Gazetesi Kültür Merkezi'nde Günseli Kato Türk minyatürü sınıfı açıldı. Kato, yılda iki kez bu okula giderek ders veriyor.
Sergi çalışmaları:

1984 Minyatür sergisi, T.C. Tokyo Büyükelçiliği
1989 'Çağdaş Minyatürde Kadın', Nagoya Maruei Mağazası
1992 'Türk ve Japon Kültüründe Motif Benzerliği', i. Ü. Edebiyat Fakültesi Güzel Sanatlar Bölümü'nde sempozyum ve sergi, Tokyo Büyükelçiliği
1994 'Hiç' sergisi, Kohedo Galerisi.
1994 'Endüstriyel Seramik Tasarımlarının Japonya'ya Tanıtımı', Maihata Galerileri, Tokyo, Gifu
1995 'ipek Yolunun Neşesi' Gero Onsen Galerisi, Gifu
1996 'Çağdaş Minyatür' sergisi, Wakoll Galerisi, Tokyo
1997 'Doğu Estetiğinde Kadın ve Minyatür' sergisi, i.T.Ü. Mimarlık Fakültesi
1998 'Olduğu Gibi' performans, Ercüment Kalmık Müzesi
1999 'Bizans'ın Mor Bin Yılı', Yapı Kredi Bankası
1999 'Çerçeveler için Çoğaltmalar', Borusan Sanat Galerisi
1999 '700 yılda Osmanlı Mimarisi' sergi, istanbul Teknik Üniversitesi, Taşkışla
2000 'Ahenk, Cenk ve Beden' performans, Ihlamur Sarayı, New York
2000 'Yer Kabuğunun Hareketi' sergi, Teknik Üniversite Maslak
2001 '15'inci Yüzyıl Saray Albümleri' sergi, Topkapı Sarayı Müzesi
2001 'Aşk Hikayesi, Varka ile Gülşah' performans, sergi, Esma Sultan Yalısı
2002 'Japonya'dan Esintiler' sergi, Almanya
2002 'Şin, Zen, Bi', sergi Çukurcuma, istanbul
2003 '1001 istanbul' sergi, Galerie Adler, Paris.
2003 - 2004 'Yansımalar' sergi, Maya Uptown, istanbul.
2004 'Sakınmak' sergi, Galeri G-art, istanbul
2005 'Doğu’dan Doğu’ya' sergi, KÜSAV - istanbul

kaynak:http://www.cnnturk.com
an itibariyle bilgi üniversitesinde sky türk'ün flip flop programının sunucusuyla ayakkabı tasarımları hakkında röportaj yapan mavi saçlı kadın.*
nirvanaya ermiş muhterem kişidir kendisi. ayrıca ailesi japon kraliyet korumasındadır.
kayınpederine aşıktır kendisi.
1956 yılında istanbul’da doğan Günseli Kato’nun resim çalışmaları 1974 yılında Prof. Dr. Süheyl Ünver’in Topkapı Sarayı Müzesi’nde yaptığı minyatür çalışmalarına katılmasıyla başladı.
iki yıl sonra Topkapı Sarayı Nakışhanesi Süsleme Sanatları Bölümü’ne atandı. Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim Bölümü’nü 1980 yılında bitirdi.
"Minyatür, hiçbir sanata benzemez. insanüstü bir çaba gerektirir. Gecenizi, gündüzünüzü, ömrünüzü ister. Derin tarih bilgisi ister ve en ufak bir hatanızı da affetmez" diyen Kato'nun gençlik yılları Süleymaniye, Topkapı, Beyazıt kütüphanelerinde minyatür aramak, tarih öğrenmekle geçer.
"Japonların zengin yıllarıydı. işadamları kurdukları vakıflar aracılığıyla tüm dünyadan geleneksel sanatlarla ilgilenen gençler arıyorlardı."
işte böyle bir vakıf olan Sato Vakfı, Günseli Kato'ya burs teklif eder.
Japonya'ya gider. Ama okuduğu üniversitede öğrendikleri ona yetmez. Gözü Tokyo Güzel Sanatlar Akademisi'ndedir.
Yabancı olduğu için üniversiteye girmesi imkansızdır. Günlerce, aylarca kapısını aşındırır. Sonunda başarır. Üniversite, tarihinde ilk kez yabancı bir öğrenciyi kabul eder.
Kato 1985 yılında islam Seramik Sanatı Uzmanı Takuo Kato ile tanışır, onun atölyesinde seramik çalışmalarına başlar. Kato, öğrencisinin bu sanatı uluslararası düzeyde temsil edecek yetenekte olduğunu farkeder. Ve bildiği herşeyi öğretmeye başlar.
"Japonya'ya gittiğimde 22 yaşındaydım. ilk yıl güzel sanatlarda başladım eğitimime. iki sene geleneksel bölümde okudum. ipek Yolu kültürü üzerine çalışan ünlü bir hocayla çalışıyordum.
Sonra o hocalarımın sayesinde kendi seramik hocam Takoi Kato ile tanıştım. Orada uzun süre atölye çalışmaları yaptıktan sonra, onun oğlu ile evlendim. Hocama çok büyük bir aşkla bağlandım, ondan çok büyük feyz aldım ve sonunda da oğluyla evlenmeye karar verdim. Hem sanatımı devam ettirdim, hem de hayatımı orada sürdürdüm. Eşim de seramik sanatçısıydı. On iki yıl evli kaldık, bir kızım oldu, daha sonra ise eşimi bıraktım geldim, orada boşandık."
Ülkenin dört bir yanında açtığı sergiler, konferanslar, seminerler birbirini izler. Kato, 17 yılın sonunda Tokyo'da kendi adına açtığı bir minyatür okulu da olan, herkesin tanıdığı ünlü bir sanatçıdır. 1994 yılında Asahi Gazetesi Kültür Merkezi’nde Günseli Kato Türk minyatür sınıfı açıldı. Kato yılda iki kez bu okulda ders vermeyi sürdürüyor.
Günseli Kato'nun Resim Anlayışı
Günseli Kato'nun eserlerinde, benzerliklerden sakınan bir türün yarattığı farklı simgelerle, insanlığın şifreleri arasından sanatçının kendi şifresi beliriyor. Kato’nun resim serüveninde, yıllardır biriktirdikleri bir bir ortaya çıkıyor, Anadolu uygarlıklarından dünya uygarlıklarına doğru rengarenk bir açılım hissediliyor: “Tılsımlı Gömlek", "Mısır’ın Yaşam Anahtarı", "Fatma’nın Şifalı Eli", "Kem Göze Karşı Yine Göz", "Özellikle Mavi Göz”.
Kato, eserlerinde ışığın kaynağı güneşin rengi olan “altın rengi”ni kullanıyor. Temalarında ise sıkça kullandığı idolleri, haçlar, hilaller, üç kıtada egemen “tau”, iyileştiren su, tılsımlı balık, koruyucu yeşim, koşulsuz aşkın taşı zümrüt ve yaşamın ta kendisi yürek, ressamın yaratısındaki gizli anlamları sergiliyor. Böylece sanatçının tuvallerinde sonsuz güç hissediliyor.
Günseli Kato başarısını şöyle açıklıyor: “Tokyo Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde” aldığım eğitim ve Japonya’dan sağladığım malzemeler eserlerimdeki farklılığın bir boyutunu ortaya koyuyor. Eserlerime, Ergin inan’ın küçük yaştan beri yaratıcılığıma verdiği desteğin, Erol Akyavaş’ın minyatür çalışmayı bırakmamam ve işimden ödün vermemem yolundaki öğütlerinin yansıdığını düşünüyorum. Minyatür geleneğinden yola çıkarak tuvallerimde tam bir kültür birleşimine varıyorum.”

Günseli Kato'nun Sergi Çalışmaları
1984 Minyatür Sergisi, T.C. Tokyo Büyükelçiliği / Japonya
1989 Çağdaş Minyatürde Kadın, Nagoya Maruei Mağazası / Japonya
1992 "Türk ve Japon Kültüründe Motif Benzerliği", i. Ü. Edebiyat Fakültesi Güzel Sanatlar Bölümü'nde sempozyumu ve sergisi, T.C. Tokyo Büyükelçiliği / Japonya
1994 "Hiç" Sergisi, Kohedo Galerisi - Gifu / Japonya
1994 "Endüstriyel Seramik Tasarımlarının Japonya'ya Tanıtımı", Maihata Galerileri,
Tokyo - Gifu / Japonya
1995 "ipek Yolunun Neşesi" (Takuo Kato ile birlikte) Gero Onsen Galerisi, Gifu / Japonya
1996 Çağdaş Minyatür Sergisi, Wakoll Galerisi, Tokyo / Japonya
1997 "Doğu Estetiğinde Kadın ve Minyatür" Sergisi (Japon öğrencilerle birlikte),
i.T.Ü. Mimarlık Fakültesi, istanbul
1997 "Olduğu Gibi" Performans, Ercüment Kalmık Müzesi, istanbul
1998 "istanbul'un Bin Yılı" Performans, Aya irini, istanbul
1999 "Bizans'ın Mor Bin Yılı", Yapı Kredi Bankası, istanbul
1999 "Çerçeveler için Çoğaltmalar", Borusan Sanat Galerisi, istanbul
1999 "700 yılda Osmanlı Mimarisi" Sergi, Teknik Üniversite Taşkışla, istanbul
2000 "Ahenk, Cenk ve Beden" Performans, Ihlamur Kasrı, istanbul
2000 "Ahenk, Cenk ve Beden" Performans, New York / ABD
2000 "Yer Kabuğunun Hareketi" Sergi, Teknik Üniversite Maslak, istanbul
2001 "15. Yüzyıl Saray Albümleri" Sergi, Topkapı Sarayı Müzesi, istanbul
2001 "Aşk Hikayesi, Varka ile Gülşah" Performans, Sergi, Esma Sultan Yalısı / istanbul
2002 "Japonya'dan Esintiler" Sergi, Almanya
2002 "Şin, Zen, Bi", Sergi Çukurcuma, istanbul
2003 "1001 istanbul" Sergi, Galerie Adler, Paris / Fransa
2003-2004, "Yansımalar" Sergi, Maya Uptown, istanbul
japon kültürünü türk minyatürüyle harmanlayan zannatkar. japonla evlenmiş ama olmamış. kayınpederi prof. dr. süheyl ünver olmasından dolayı kendini oldukça iyi yetiştirmiş. an itibari ile bloomberg ht de kendini kültürüyle anlatıyor.
Şiir kadar güzel bir kadın. Sanatçı sıfatı kime verilmeli denseydi, onu seçerdim. Mücevher gözlü ve ince ruhlu bir sanatçı.
ilk başlarda itici gelen, fakat günden güne hoşuma giden, hoşlandığım bir kadın.
abi o nasıl bir bakıştır, böyle uzaklara uzaklara giden.
madem japon kocasından boşanmış ve gezdiği, dolandığı, yazdığı her yerde onun ne mal bir adam olduğundan bahsediyor, neden hala onun soyadını kullanıyor bilemem.
Naif, mütevazı sanatçı. Konuşması huzur veriyor insana. (bkz: şehrengiz) adlı programı sunuyor. Müptelalığım onun anlatımından ileri gelmektedir.
Bana çok ileri derecede itici ve yapmacık gelen kadın, tam bir "ışık, sevgi, aşk" tipi. Cemal nur sargut'tan sonra bu tasavvuf denen zıkkımın kişiliğe vurmuş en net örneklerindendir.
trt2'de hoş bir sohbet programı yapmaktadır.

https://www.trt2.com.tr/kultur/miyakodan-payitahta
Hocamdır. Dünya tatlısıdır.