bugün
- erkeğe ne hediye alınır23
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması11
- kanınıza rengini verir misiniz15
- nickli başlık açanlar çaylak yapılacaktır8
- uzağı göremeyen insan19
- anın görüntüsü20
- türkiyede çok abartılan arabalar24
- icardi190516
- icardi1905 silik olsun kampanyası35
- icardiyi tokat manyağı yapmak9
- futbolcu ismiyle nick almak12
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak19
- evlilik14
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım29
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız13
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı24
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi22
- ideal duş alma sıklığı12
- integralin müfredettan kaldırılması15
- patiswiss9
- artificialintelligence11
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı22
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı51
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın13
- sitede birine sövseniz entry 3 gün kalıyor8
- kekeme olan biri doktor olurmu11
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz14
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel16
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- bik bik moderatör olsun19
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- kent lokantası niye bedava değil demek24
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır10
- istanbul suriyenin başkentidir12
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- cumaya gidenlerin çok azalması13
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım13
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş13
- aristoteles'in orta yolu10
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri12
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası14
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı14
- birini donuzlayarak ceza vermek9
- arkadaşlar biri var18
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi9
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı8
insanoğlu, başta kendinin olmak üzere doğadaki diğer varlıkların gölgelerinin hareketlerini uzun süre incelemiştir. Gündüz güneş ışınlarının, cisimlerin üzerine düştüğünde ters tarafta oluşan gölgeler ve gölgelerin cisimlerin hareketlerine göre biçimlenişi, bu doğa olayını ilk başta tanımayan insanlara çok ilginç gelmiştir. Gölgenin; bir ışık kaynağının, cismin üzerine düşmesiyle oluştuğunu, cismin hareket etmesi durumunda gölgenin de hareket ettiğini anlayan insanlar, ışık ve gölge hareketlerinden, gölgelerle anlatım tekniğini bulmuştur. Başlangıçta yaşamın bir paçası olan gölgelerle anlatım, zamanla geliştirilerek sanat halini almıştır. insanlar sözlü olarak anlattıkları destan, öykügibi anlatı türlerini, kendi bedenlerini veya tasvirlerini yaptıkları cisimlerin gölgelerini kullanarak, oyunlaştırıp görsel olarak anlatmaya başlamışlardır. (Kukla ve Gölge Tiyatrosu - Mevlüt Özhan - Bursa Büyükşehir Belediyesi Kitaplığı, s.16, Bursa-2014)
size bir müjdem var; film youtubea yüklendi.
başrollerinde şener şen ve şevket altuğ'un olduğu yavuz turgul'a ait 1992 yapımı enfes film.
yarı mistik, yarı tasavvufi enteresan bir senaryo; filmin sonuna kadar sizi saran yavaş bir gerginlik hissi ve 2 adamın mükemmel oyunculuğu.
yıllardır ismini duyup da izlememiş olmak biliyorum ayıp; fakat böyle bir eseri daha iyi anlamak için defalarca izlemeli.
filmin sonundaki rüya anlayışı ve kalp birlikteliği kurma gibi kavramlar zaman zaman tasavvuftaki "allah'ın yansıması" anlayışını yansıtıyor.
türk sineması tarihinin varlık felsefesini işleyen ilk filmi diyebilir miyiz acaba?
yarı mistik, yarı tasavvufi enteresan bir senaryo; filmin sonuna kadar sizi saran yavaş bir gerginlik hissi ve 2 adamın mükemmel oyunculuğu.
yıllardır ismini duyup da izlememiş olmak biliyorum ayıp; fakat böyle bir eseri daha iyi anlamak için defalarca izlemeli.
filmin sonundaki rüya anlayışı ve kalp birlikteliği kurma gibi kavramlar zaman zaman tasavvuftaki "allah'ın yansıması" anlayışını yansıtıyor.
türk sineması tarihinin varlık felsefesini işleyen ilk filmi diyebilir miyiz acaba?
Yıllardır hesap makinesı çekimiyle izlediğim dev film. Yavuz turgul un bence en iyi filmi.
Türk sinemasının bu filmi yapabilecek bir seviyeye ulaşmış olmasından inanılmaz mutluyum. Bundan 4 yıl Sonra Tabutta rövaşata çekilmiş.
Seviyeyi uzaya taşımışlar... ve 2017:cumali ceber... ulan ne içirdiler bize.
Seviyeyi uzaya taşımışlar... ve 2017:cumali ceber... ulan ne içirdiler bize.
en hoşuma giden sahnesi, kuyumcuyu soymadan önce kullanacakları silahın mahmut'un paltosunun delik cebinden astarına kaçması ve abidin'in o astardan sürte sürte silahı yukarı, delikten geri çıkarması.
Şener Şen ve şevket altuğ, ne söylenebilir ki? Keşke bu iki ismi beraber başka bir yapımda tekrar izleyebilsek.
--spoiler--
Şener Şen duyma engelli kıza eski sevgilisini anlatırKen araya şevket altuğ giriyor;
-tuhaf tuhaf konuşma ya.
+niye konuşmayayım? Nasıl olsa duymuyor.
-öyleyse niye anlatıyorsun?
+bilmem? Sanki duyuyor gibi bakıyor.
--spoiler--
--spoiler--
Şener Şen duyma engelli kıza eski sevgilisini anlatırKen araya şevket altuğ giriyor;
-tuhaf tuhaf konuşma ya.
+niye konuşmayayım? Nasıl olsa duymuyor.
-öyleyse niye anlatıyorsun?
+bilmem? Sanki duyuyor gibi bakıyor.
--spoiler--
yavuz turgul'un Türk sinemasına armağan ettiği en ilginç yapımıdır. kıymeti asla bilinemeyen filmler listemde top 10'dadır.
"ne ölüme gel ne ölüne geleyim."
yorumlara bakınca şöyle enteresan bir gerçeklik ön plana çıkıyor:
bu film gecenin köründe ve muhtemelen tesadüfler sonucu izleniyor.
bu film gecenin köründe ve muhtemelen tesadüfler sonucu izleniyor.
harika bir yavuz turgul filmi. hikayesi olsun, oyuncuları olsun sıradışı diyebileceğimiz tarzda.
ama izlerken bu film yeniden çekilse harika olur diye düşünmedim değil.
senaryosu biraz daha değiştirilerek. şener şen yerine cem yılmaz, şevket altuğ yerine ozan güven olacak. orkestranın anlatıcılık görevi biraz daha arttırılacak, ve hikayeyi daha ağdalı anlatacaklar. ihsan oktay anar tarzı bir anlatımdan bahsediyorum.
kızın gizemi tam kıvamında bence. ona dokunulmaması lazım.
hatta mekan olarak da ankara pavyonları olabilir. malum şu sıralar bayağı popüler.
bu güzel hikayeden çok daha ekmek yenilmesi lazım.
hoş filmin kendisi de hakettiği değeri görmüyor. ama biraz kitlelere ulaşamadığından kaynaklı bir durum olsa gerek.
ama izlerken bu film yeniden çekilse harika olur diye düşünmedim değil.
senaryosu biraz daha değiştirilerek. şener şen yerine cem yılmaz, şevket altuğ yerine ozan güven olacak. orkestranın anlatıcılık görevi biraz daha arttırılacak, ve hikayeyi daha ağdalı anlatacaklar. ihsan oktay anar tarzı bir anlatımdan bahsediyorum.
kızın gizemi tam kıvamında bence. ona dokunulmaması lazım.
hatta mekan olarak da ankara pavyonları olabilir. malum şu sıralar bayağı popüler.
bu güzel hikayeden çok daha ekmek yenilmesi lazım.
hoş filmin kendisi de hakettiği değeri görmüyor. ama biraz kitlelere ulaşamadığından kaynaklı bir durum olsa gerek.
imdb de sağlam bir yorumcunun "meğerse turgul yıllar önce türkiye'de matrix i çekmiş" diye yorumladığı şaheser bir mistik film.
mt nin abluka alarm ile beraber söylediği, türkçe rap adına yapılmış en güzel işlerden biri.
Laedri Verse
Yalan münasabetle madur ettim adımı affet
Aklı tenkit edememek mi menfi ettim hatrı
Şerdeyim bitap bu halim metanetim bu tüm bugün
Bu mevzu müşkül etti kalbi kalpler ordusunda terfiyim
Hadim edin bu pembe düşümü meşgulüm
Zaman yok eşkalim kayıp bi başkayım bugün
Bi başka aşktayım revaçtayım ben haydi taşlayın bu kalbi
Tuşlayın tevazü yok tecelli edememekte neymiş anlatın
Kardan adamlarında yok anlam sen haydi salla aslanım
Bu sahne son bi drama şahit olacak aklın
Vakit tamam lan rapimde bir kelam dilimde son duam
Dualarım kabul mu mevlam?
Bir vesikalık müsade ver bu suret ezberin mi yok kinayelerde
Kalbe doydu bak rapim mi çok lan bu sanki boş bir anlam oyunu
Kullan oyunu yorumu bana bırak ve tadına bak bu tam bi gölge oyunu
Mt Verse
Tek kişilik dünyalar içindeyim ve içimde ben içinde
Renkli dünyalar olan sanal bir biçimde
Tek virüslü arkadaş içimde bak ve söyle sen kimsin de
insanlık hiç bilinmeyen ilimdi
Seninle sayfaları yeniden yazalım isterdim
Birde mavi derilere siyanür ozona sprey yeşil kırlara plastik atıklar dilerdim
Uzaktan safsatalıkla izlerdim güneşleri
insanım ben kırık kalbi yapışmaz umuda aşık acıya aşk kadar hasret
Topraktan bi can bana sormadan geçen zamana alışan
Dönek dünyamda gerçeklerimin hepsi yalan
Umuda yolculuk bu dönülmez akşamların ufkunda da olsa
Birde güneşlerim içime doğsa Abluka Alarm ve Mt
ipsiz kuklaların gölge oyununu oynasa bu en son dramada
Savaş Verse
Dertlerim bu şifrelendi belleğim nöbetçi yüklemim de arsızım
Ve titremiş tenimde saygı yok yok
Sade evrenimde taş bloktu bense
insanım sonuçta sözlerimde kaygı çok çok
Fırsatım hurafe tepti şansı tok karında tek ilaçtı
Bense çizgilerde belli baskı yepyerinde taştı
Gemim betonda battı bahtı her utançla tahtı kaptı yapılı çokca zanlı
Sarkalaçtı sezgiler ilerde bir müzik ve hile başlamış bu oyuna
Çalgılarda senfonik majörse şartım tam şafakta tattı
Tahtın ölümü bozgun etti gözlerimde döndü şanlı salgın
Çok inanca yoksulum ve kararsızlık ortamında kindilinle arkadaştı
Sattı gerçeği konumda belli yön değişti sahi
Kavgamız tanımda öldü sözlerim ve söndü kirli zaati
Laedri Verse
Yalan münasabetle madur ettim adımı affet
Aklı tenkit edememek mi menfi ettim hatrı
Şerdeyim bitap bu halim metanetim bu tüm bugün
Bu mevzu müşkül etti kalbi kalpler ordusunda terfiyim
Hadim edin bu pembe düşümü meşgulüm
Zaman yok eşkalim kayıp bi başkayım bugün
Bi başka aşktayım revaçtayım ben haydi taşlayın bu kalbi
Tuşlayın tevazü yok tecelli edememekte neymiş anlatın
Kardan adamlarında yok anlam sen haydi salla aslanım
Bu sahne son bi drama şahit olacak aklın
Vakit tamam lan rapimde bir kelam dilimde son duam
Dualarım kabul mu mevlam?
Bir vesikalık müsade ver bu suret ezberin mi yok kinayelerde
Kalbe doydu bak rapim mi çok lan bu sanki boş bir anlam oyunu
Kullan oyunu yorumu bana bırak ve tadına bak bu tam bi gölge oyunu
Mt Verse
Tek kişilik dünyalar içindeyim ve içimde ben içinde
Renkli dünyalar olan sanal bir biçimde
Tek virüslü arkadaş içimde bak ve söyle sen kimsin de
insanlık hiç bilinmeyen ilimdi
Seninle sayfaları yeniden yazalım isterdim
Birde mavi derilere siyanür ozona sprey yeşil kırlara plastik atıklar dilerdim
Uzaktan safsatalıkla izlerdim güneşleri
insanım ben kırık kalbi yapışmaz umuda aşık acıya aşk kadar hasret
Topraktan bi can bana sormadan geçen zamana alışan
Dönek dünyamda gerçeklerimin hepsi yalan
Umuda yolculuk bu dönülmez akşamların ufkunda da olsa
Birde güneşlerim içime doğsa Abluka Alarm ve Mt
ipsiz kuklaların gölge oyununu oynasa bu en son dramada
Savaş Verse
Dertlerim bu şifrelendi belleğim nöbetçi yüklemim de arsızım
Ve titremiş tenimde saygı yok yok
Sade evrenimde taş bloktu bense
insanım sonuçta sözlerimde kaygı çok çok
Fırsatım hurafe tepti şansı tok karında tek ilaçtı
Bense çizgilerde belli baskı yepyerinde taştı
Gemim betonda battı bahtı her utançla tahtı kaptı yapılı çokca zanlı
Sarkalaçtı sezgiler ilerde bir müzik ve hile başlamış bu oyuna
Çalgılarda senfonik majörse şartım tam şafakta tattı
Tahtın ölümü bozgun etti gözlerimde döndü şanlı salgın
Çok inanca yoksulum ve kararsızlık ortamında kindilinle arkadaştı
Sattı gerçeği konumda belli yön değişti sahi
Kavgamız tanımda öldü sözlerim ve söndü kirli zaati
önce iki kişi dövüştü. biri yaralandı, biri süründü.
sonra iki mevki savaştı, biri dövündü, biri güldü.
hala iki dünya vuruşuyor, biri sövdü, diğeri ölecek öldü.
aralarında bi başkası dolaşıyor. bu adamı hatırlıyorum. ilkinde de bu vardı dünkünde de, şimdi de. elleri al, gözleri gibi. saçlarında bir kara bulut. nefret saçıyor. bir ona sataşıyor bir buna koşuyor. onu kimse görmüyor ama hepsi dinliyor. korkuyorum.
bağırıyorum, herkes bana bakıyor. zaman bir kaç saniye duruyor. beni gören herkes duruyor, kimse duymuyor. yapayalnızım.
başkası bana yaklaşıyor. elinde bir torba, yarısına kadar dolu. bir taraftan yürüyor, bir taraftan avcundakileri savuruyor. evet bu o, kimse görmüyor ama ben görüyorum. bu sefer başka hiç bir şey göremiyorum. elleri daha kırmızı, gözleri daha kindar. yaklaşıyor, kaçamıyorum.
avcundaki toz buluyor beni, kendimi kaybediyorum. korkmuyorum artık, öfke doluyum.
yoketmek isterken varlığı farkediyorum.
kasketi kırmızı-beyaz-mavi şerit. elli zehirli püskül.
dudaklarında havayı boğan kirli notalar.
sırtında barut çuvalı, korkarsam kovalar..
sonra iki mevki savaştı, biri dövündü, biri güldü.
hala iki dünya vuruşuyor, biri sövdü, diğeri ölecek öldü.
aralarında bi başkası dolaşıyor. bu adamı hatırlıyorum. ilkinde de bu vardı dünkünde de, şimdi de. elleri al, gözleri gibi. saçlarında bir kara bulut. nefret saçıyor. bir ona sataşıyor bir buna koşuyor. onu kimse görmüyor ama hepsi dinliyor. korkuyorum.
bağırıyorum, herkes bana bakıyor. zaman bir kaç saniye duruyor. beni gören herkes duruyor, kimse duymuyor. yapayalnızım.
başkası bana yaklaşıyor. elinde bir torba, yarısına kadar dolu. bir taraftan yürüyor, bir taraftan avcundakileri savuruyor. evet bu o, kimse görmüyor ama ben görüyorum. bu sefer başka hiç bir şey göremiyorum. elleri daha kırmızı, gözleri daha kindar. yaklaşıyor, kaçamıyorum.
avcundaki toz buluyor beni, kendimi kaybediyorum. korkmuyorum artık, öfke doluyum.
yoketmek isterken varlığı farkediyorum.
kasketi kırmızı-beyaz-mavi şerit. elli zehirli püskül.
dudaklarında havayı boğan kirli notalar.
sırtında barut çuvalı, korkarsam kovalar..
Tasavvuf temelli tiyatrodur.
Gönül verdik perdeye dost, başlayan bir gazeldir
Hüner değilse de dünyaya gelmek ne güzeldir
Ölümlüymüş dünya, neler gelmiş neler geçmiş
Hüner, geçmişi gününde görüp güldürmededir
Gülen pek az, ağlayan ne çok, Tanrıyı saymazsak
Hüner, oynayan kim, oynatan kim, bilmededir
Tanrı gölgesini eksik eylemesin duamız
Hüner, gölgede solmadan açmayı bilmededir.
Gönül verdik perdeye dost, başlayan bir gazeldir
Hüner değilse de dünyaya gelmek ne güzeldir
Ölümlüymüş dünya, neler gelmiş neler geçmiş
Hüner, geçmişi gününde görüp güldürmededir
Gülen pek az, ağlayan ne çok, Tanrıyı saymazsak
Hüner, oynayan kim, oynatan kim, bilmededir
Tanrı gölgesini eksik eylemesin duamız
Hüner, gölgede solmadan açmayı bilmededir.
müjde ar ın teyzem filminden sonra en hastalıklı türk filmi. filmin müzikleri attila özdemiroğlu tarafından yapılmıştır. film boyunca çalan enstrümental müzik sezen aksu nun ışık doğudan yükselir albümünde söylediği sözleri yekta karataş a müziği attila özdemiroğlu na ait davettir
türk sinemasının kilometre taşlarından diyebileceğimiz bir yapım, bir yavuz turgul filmi.
konunun işlenişi, akıcılığı, sıradışılığı yanında kamera ve ışık kullanımı aşmış düzeydedir. türk sinemasının nirvana'sıdır bu film. 1993 ylında çekilmiş bir film olarak son dönem fantastik avrupa yapımları ile kafa kafaya gidecek güzelliktedir. destansı bir anlatıma sahiptir...
(bkz: şener şen)
(bkz: şevket altuğ)
konunun işlenişi, akıcılığı, sıradışılığı yanında kamera ve ışık kullanımı aşmış düzeydedir. türk sinemasının nirvana'sıdır bu film. 1993 ylında çekilmiş bir film olarak son dönem fantastik avrupa yapımları ile kafa kafaya gidecek güzelliktedir. destansı bir anlatıma sahiptir...
(bkz: şener şen)
(bkz: şevket altuğ)
ülkemiz kültüründe Hacivat ve Karagöz gölge oyunu en meşhur olanıdır.
Gölge oyununda, arkadan ışıklandırılan beyaz bir perde vardır. Karagöz ve başka tipteki kuklalar bu perdenin üzerinde oynatılıp konuşturulur.
şevket altuğ ile şener şen' in başrollerini paylaştığı film.
izlediğim en iyi türk filmlerinden. sabaha karşı ezkaza rastlamasam uzun süre daha haberim olmayacaktı muhtemelen.
şehrin kalabalığında kaybolmuş, yaşam savaşı veren iki arkadaş (üçüncü de katılıyor sonra) , çevrelerindeki insanlar ve tabii ki istanbul...
izlediğim en iyi türk filmlerinden. sabaha karşı ezkaza rastlamasam uzun süre daha haberim olmayacaktı muhtemelen.
şehrin kalabalığında kaybolmuş, yaşam savaşı veren iki arkadaş (üçüncü de katılıyor sonra) , çevrelerindeki insanlar ve tabii ki istanbul...
filmine ait sine-kritik için:
http://www.sinemaestro.co...&id=233&Itemid=67
http://www.sinemaestro.co...&id=233&Itemid=67
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar