bugün

özenti midir gerçekten mi öyledir bilinmez ama sözlükteki şarkı başlıklarına bakınca varılan sonuç budur. güne süper başlatan şarkılar, insana kendini kaybettiren şarkılar vs. başlıklarında hep yabancı var. bir iki kişide türkçe bir şeyler yazsalar da anlasak.
(bkz: kime göre neye göre)
kendi kültürünü anlayamamış bu boşluğu yabancı kültürlerle doldurmaya çalışan türkü diyince kaçıncı yüzyıldayız, aa babam da dinlerdi, bir bar türü gibi yorumlar yapan iki kitap okumakla solcu sosyalist daha bilmem ne olduğunu sanan, fikirleri olmadığı için başkalarının fikirlerini savunan hayattan tek beklentisi iki bira olan altıncı nesil yazarların düşüncesidir.
hadi ordan!

kim, hangi şarkıcının sesi, hangi şarkıyı, bir zeki müren şarkıları gibi muhteşşem söyleyebilir?

kendi lisanımda dinlemediğim hangi şarkı beni bir duygu seli ile en dibe indirip, evrenin en uç noktası*na fırlatıp atabilir ki?
türkçeye çevirdiğinde çikita muz kıvamında şarkılar olduğunu anlamamak elde değil.
batı müziğindeki nice iyi şarkının , anlamları öğrenildiğinde kendiliğinden çürüyecek önerme. popüler müziği bir yana koyarsak , bizim müziğimizde güftede en az beste kadar iddalı olmalıdır. çünkü bizim müziğimizde söz ve beste sevişir.bizim türkülerimiz yapılmamıştır, bizim türkülerimiz yakılmıştır. anlattıkları herşey gerçektir. onlar anadolunun hafızasıdır. türk sanat müziği keza öyle,
"ben gamlı hazan sense bahar dinlede vazgeç
sen kendine kendin gibi bir taze bahar seç" diyebilecek bir batı müziği şarkısı yoktur. aksini iddia etmek görgüsüzlüktür.
(bkz: halo)

avrupa müzik ödüllerinde beyonce'nin söylediği bu şarkı en iyi şarkı ödülünü almıştır.
(bkz: davulun sesi uzaktan hoş gelir)
despina vandi'nin belli başlı şarkılarını dinleyince hak vermemek elde değil...

(#1669629)
(#2247162)
(#5079856)

edit: şu anda son albümünden "problepsimos" şarkısını ilk defa dinliyorum, aman allah'ım, o da ne? bir tane kötü şarkısı yok mu bu hanımefendinin?
(bkz: abartma istersen bilal)