bugün
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı10
- patiswiss14
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak16
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası14
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı19
- akrep burcu9
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı14
- birini donuzlayarak ceza vermek9
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı10
- arkadaşlar biri var18
- karınıza range rover alır mısınız25
- bik bik moderatör olsun14
- kent lokantası niye bedava değil demek22
- boşuna yaşıyorum hissi18
- anın görüntüsü15
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır19
- evlilik17
- akp seçmeni14
- ali erbaş19
- escort fiyatlarının güncellenmesi12
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi11
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi17
- icardi1905 silik olsun kampanyası27
- türkiyede çok abartılan arabalar9
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı14
- futbolcu ismiyle nick almak14
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu37
- demet akalın'ın zeka seviyesi12
- gina carano9
- icardi19059
- türkiye işçi partisi10
- çin halk cumhuriyeti8
- ellerim bos gonlum hos9
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi17
- 31 mart 2024 cumhuriyet halk partisinin zaferi8
- sözlük kızlarının don renkleri14
- aynı dizileri tekrar tekrar izlemek8
- karımın çok mutlu olacağı gerçeği13
- kadınların boşanmış erkeğe bakışı9
- merfulu8
- sözlük kızlarının ayakkabıları18
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler15
- eloande'ye koca buluyoruz kampanyası8
- murat kurum kurudu gitti8
- haçta iken sevgili ile sevişmek günah mıdır11
- yunanistan bizden çalsa rahatsız olmayacağınız şey11
- online olup entry girmeyen yazarlar9
- bebek kokusu8
- fenerbahçe'nin bu sene de şampiyon olamaması15
mantık çerçevesinde bakılınca farklı görüş açılarının birleşmesiyle değişik şeyler çıkabilir. keza bilimin ojjektif , ilimin ise subjektif oluşu , bu birleşmeyi çok zorlasa da imkansız değildir.
keza her görüşün hem bilgilisi hem cahili vardır , hem yobazı hem hoşgörülüsü vardır. genellemelerin hepsi anlıştır.
(bkz: tanrı nın varlığına ve dine dair sorular)
keza her görüşün hem bilgilisi hem cahili vardır , hem yobazı hem hoşgörülüsü vardır. genellemelerin hepsi anlıştır.
(bkz: tanrı nın varlığına ve dine dair sorular)
Bu catışmanın dilin kullanimindan kaynakli oldugunu düsünüyorum.
Wittgenstein felsefi sorusturmalarda dilin anlami uzerinde degil, onun kullanim alanlari uzerinde durmustur.
Wittgenstein dilin kullanim alanina gore kendi mantiginin olduğuna dikkat cekmistir. Sonraki donem din felsefecileri, wittgenstein ın dilin kullanim alanina dikkat cekmesinden hareketle din dilinin de kendine has bir mantiginin olduğunu ileri sürerler ve metafizik onermeleri anlamsiz bulan pozitivistleri elestirirler.
Öyle ki tractatustan esinlenen pozitivistlerin metafizik onermeleri anlamsiz olarak tanimladiklari ölçüt, pozitivizmi de cürütmektedir.deney ve gözleme tabi olmayan onermeler anlam disidir onermesi de anlamsiz olmaktadir çünkü bilimsel yolla sinanamaz..
Dinin icerisinde yer alan ve kelimelerle ifade edilmek istenen seyler " baglam da goz onune alindiginda " bilimin dilinden farklilik arz edecektir.bilimsel dilde olmayan söz sanatlari, metaforlar din dilinde yer alabilir.ayni sekilde edebiyatta da bu farklilik ortaya çikar.
Bu farkliligi goz önúne aldigimizda din ve bilim arasindaki catismanin; dilin kullanim alanina gore farklilik arz etmesinin, göz ardi edilmesi durumuyla ortaya cikan bir yanilgi oldugu kanaatindeyim.
Fikirlerim değisebilir.yazarlarin görüsleri nedir ?
Wittgenstein felsefi sorusturmalarda dilin anlami uzerinde degil, onun kullanim alanlari uzerinde durmustur.
Wittgenstein dilin kullanim alanina gore kendi mantiginin olduğuna dikkat cekmistir. Sonraki donem din felsefecileri, wittgenstein ın dilin kullanim alanina dikkat cekmesinden hareketle din dilinin de kendine has bir mantiginin olduğunu ileri sürerler ve metafizik onermeleri anlamsiz bulan pozitivistleri elestirirler.
Öyle ki tractatustan esinlenen pozitivistlerin metafizik onermeleri anlamsiz olarak tanimladiklari ölçüt, pozitivizmi de cürütmektedir.deney ve gözleme tabi olmayan onermeler anlam disidir onermesi de anlamsiz olmaktadir çünkü bilimsel yolla sinanamaz..
Dinin icerisinde yer alan ve kelimelerle ifade edilmek istenen seyler " baglam da goz onune alindiginda " bilimin dilinden farklilik arz edecektir.bilimsel dilde olmayan söz sanatlari, metaforlar din dilinde yer alabilir.ayni sekilde edebiyatta da bu farklilik ortaya çikar.
Bu farkliligi goz önúne aldigimizda din ve bilim arasindaki catismanin; dilin kullanim alanina gore farklilik arz etmesinin, göz ardi edilmesi durumuyla ortaya cikan bir yanilgi oldugu kanaatindeyim.
Fikirlerim değisebilir.yazarlarin görüsleri nedir ?
güncel Önemli Başlıklar