bugün

hiç araştırmadım. yalnızca kuran okudum. lisedeyken okumaya başladığımda bazı yerleri rahatsızlık vermiş ve dinden çıkarım korkusutla okumayı bırakmıştım. üniversitedeyken bi yaz okulu zamanı yine dinimi anlamak ve cumalarda, bayram namazlarında falan hocaların anlatıp durduğu, bizim de amin deyip onayladığımız şeylerin dayanağını görmek maksadıyla elime diyanet mealini aldım. ateist olmak, inanmamak gibi bir amacım yoktu. okudum. kafama uymayan yerleri ilahiyatçı dostlara, imamlara fırsat buldukça sordum. kimi önüme risale koydu, kimi kaynağı belirsiz hadis. en başında herkesin anlayacağı şekilde yazıldığı belirtilen bir kitabı anlamak için başka başka kaynaklara yöneltilmek rahatsız etti beni. bu sefer son kez ama eleştirel gözle tekrar okudum kuran'ı. mantığıma yatmadı. sonrası zaten belli. korku, deistlik, agnostiklik ve ateizm. üzgünüm arkadaşlar ikna olmadım. inancımı ya yamayacaktım ya da komple söküp atacaktım. tercihimi ikinciden yana kullandım.
delice araştırdıktan sonra ateist olduklarından olabilir.
hele diğer dinlerin kitaplarını okumaya başladıysanız, son kaçınılmazdır. gerek birbirini tekrar eden (özellikle tevrat ve kur-an), gerek aynı mucizelerin yeri ve kişilerin değişmesiyle yeniden yazılması, peygamberlerin bir önceki peygamberin kitabından kopya çektiğinin en büyük kanıtıdır.

ayrıca, hala ateizmi sorgulayın diyenler var.. bu zatın veya zatların ateizmi ne zannettiklerini gerçekten çok merak ediyorum. ateizmi sorgula derken, tam olarak neyini nasıl sorgulamaktır bu?
Ateistlerin islamı araştırdık, çürüttük demelerinin yalan olduğunu ortaya koymuş başlıktır.

Bir kere islamı araştırsa bu vatandaşlar ordaki ateistleri nasıl çatır çatır ezdiğinıde, ayetlerle yerle bir ettiğini de görürlerdi.
Şimdi kalkmışlar bizi ateizmı arastırmamakla suçluyorlar. Yahu zaten kur an ı tefsirler eşliğinde inceleyen bunu görür.

"insan bizim, kendisini az bir sudan (meniden) yarattığımızı görmedi mi ki, kalkmış apaçık bir düşman kesilmiştir.
bir de kendi yaratılışını unutarak bize bir örnek getirdi. dedi ki: "çürümüşlerken kemikleri kim diriltecek?"
de ki: "onları ilk defa var eden diriltecektir. o, her yaratılmışı hakkıyla bilendir."

yasin suresi 77 79
ateistler inanmamaya inanmışlardır .

zaten yüce allah da bizi inancımızdan sorgulayacak .

unutmamak gerekir ki inançdan kaçış yok .

yani inanmamak da bir inançtır ama çok yanlış bir yöne .

bir ateiste her canlı ölümü tadacaktır ayetini sorduğumda verdiği cevap bana ne halde olduklarını gayet net bir şekilde gösterdi .

aynen şöyle dedi

-ben canlı değilim ki !

cevaba bakarmısınız ne kadar da bilimsel değil mi ?

götümle gülemiyorum cunku o nun yerinde bende olabilirdim allah muhafaza .

zannediyorlar ki bilimden sadece onların haberi var ve zannediyorlar ki bilim allah ın olmadığını işaret ediyor .

halbu ki ilmi irfanı bilimi öğrenmeyi yüce allah emrediyor . bkz. rica değil emrediyor !!!

büyük bir patlamadan güzellik ve simetri çıkma olasılığı sonsuzda eksi sonsuz bile değildir .

ancak bir iradenin zekanın ve gücün eylemi ile olabilecek bir olay olması gerekiyor .

yani el bombasının pimini çekmessen patlamaz . anca bir zeka irade güç ve eylem ile o pim çekilirse patlar .

mesela durduk yerde benim cebimde 100 tl oluşu vermiyor haa ne oluyor ?

ben zekamı kullanıyorum güç sarf ediyorum eylemde bulunuyorum gidiyorum çalışıyorum ve cebime o yüz tl giriveriyor .

varsınlar onlar kendilerini kandıra dursunlar .

işte ölüm kapı gibi duruyor er yada geç görecez tadacaz yaşayacaz o ölümü .

siz zannediyormusunuz ki bilim açık açık allah var dese onların allah a inanacağını ?

yine inkar edecekler yine asena gibi kıvıracaklar .

fıtratları inanmamaya programlı .

araf suresi 179. ayet çok açık ve net bize bazıllarının neden yaratıldıklarını öğretiyor vakti olan googldan yazıp okusun .

bi zahmet .
(bkz: Delice bir sevda)
ateist olduktan sonra araştırmaz , araştırdıktan sonra ateist olur.
Kimse doğuştan ateist olmuyor arkadaşım. Sanıyor musun ki bir ateist kolay yetişiyor? :d

Benim mesleğimin içinde kelime köklerini incelemek zaten var. Onun için Kuran'ı eleştirirken ayrıca kelime köklerine bakmak benim için sıradan bir olay.

insanlığa inen bir kitabın herkes tarafından anlaşılamayacak anlamları içermesini benim aklım kabul etmiyor.
evet finkployd söylenebilecek en güzel şeyi söylemiştir. müslümanların ya da diğer dinlere inananların da ateizmi delice araştırması gerekir ama ne yazık ki hiçbiri bunu özgürce yapamazlar. aslında en üzücü nokta da budur. prangalar vardır. aksi düşünülemez bile. bir çocuk kadar meraklı olunamaz, çünkü bu öyle bir şey ki artık merak etmemeyi, etmemesi gerektiğini, etmeye gerek olmadığını öğrenmiştir kişi. çünkü dinde bazı şeyleri sorgulamayı abartmak hatta sorgulamak öcüdür. olacak şey değildir, şeytan aklına girmiştir, bunları düşünen sen değilsindir.

marifet zıt görüşlerin çarpışmasından doğan fikirleri hala eskisi gibi benimseyebilmektedir. o zaman güçlü ve yıkılmazdır fikirlerin. o zaman o fikirler senindir, sonuna kadar savunabilirsin korkmadan ve o zaman samimisindir savunduğun fikre karşı. zıt görüşle çarpışmaktan korkan fikirlerin altında yatan bir samimiyetsizlik ve korkaklık vardır her zaman. savaşmadan edinilen fikirler zayıftır. ufacık bir darbeyle yara alır, domino taşı etkisiyle yıkılır.

yapılması gerekendir.
bir açık bulayım da oradan vurayım içindir.

bu bile islama ne kadarinsndıklarını gösterir.

yoksa insan yok saydığı bişeyi neden araştırsın ki? dimi?
Müslümanları utandırmalıdır. Çünkü müslümanların da ateizmi delice araştırması gerekir. Bir görüşü savunabilmek ve varsa eksiklerini bilmenin en iyi yolu yolu o görüşün karşıt görüşünü öğrenmektir.
sana bu kitab'ı indiren o'dur. bu kitab'ın bir kısım ayetleri kesin anlamlı (muhkem)dir, bunlar onun özünü oluştururlar. diğer kısmı da birden çok anlamlı (müteşabih)dir. kalplerinde eğrilik olanlar fitne çıkarmak ve keyfi yorumlar yapmak amacı ile bu kitabın birden çok anlamlı ayetlerinin ardına düşerler. oysa onların yorumunu sadece allah bilir. köklü bilgiye sahip olanlar ise «bu kitab 'a inandık, o bütünü ile allah katından gelmiştir» derler. bunu ancak aklı başında olanlar düşünebilirler.

A.imran suresi 7 ayet.

işte ateistlerin hali budur. Yoksa bir halt çürüttükleri, bilimle uğraştıkları da yoktur.
fikir sahibi olmadan zikir sahibi olmak deyiminin karşılığı olmamak için çabalayan insanların eylemidir. Bir konu hakkında bilgin olmalı ki konu hakkında eleştiri yapabilesin, çıkarımda bulunabilesin. aksi takdirde söylenen şeylerin boş konuşmaktan öte gidemeyeceği bir gerçektir. ayrıca; bu bahsi geçen kimseler sadece islamı değil diğer tüm dinleri de araştırmakta okumakta özlerine inmektedirler.

son olarak bir temenni; keşke islam dinine inanan kimseler -bir kısım insanı tenzih ederim- bu kadar araştırma yapsalar da dinlerinin, inandıklarının detaylarını ve gereklerini bilseler.
şimdi bir şey derdim de neyse. küfür falan değil üşendim yazmaya uzun uzadıya. hayır aynı muhabbeti açmaktan da sıkılmadınız aynı cevaplar verildiği halde. belki sizin de kafanızı bir şeyler kurcalar da bir kıvılcıma vesile olurlar diye zaten bildikleri şeyleri yeni sorguluyormuş gibi gündeme getiriyorlardır belki ne bileyim. hem ateizmi sorgulamıyorlar nedir abi ya pmfsfkfk. neyse ben bir şey demiyorum yine. ateizmi sorgulamamaktan kasıt ergen ateizminin bunu bir moda, tartışılmaz bir ideoloji gibi bir bok düşünmeden araştırmadan belli bir gruba dahil olma psikolojisiyle savunmasıysa ona ben de karşıyım bak o konuda hemfikiriz. hatta göze sokulduğunda son derece irrite edici olabiliyor. övünülecek bir şey de değildir sonuçta. bir ateist zevk için de dinleri araştırmaya devam edebilir. yok deve daha neler görücez bakalım eştikçe diyerek de devam edebilir. insan ben her şeyi çözdüm tamam dediği anda bir şeylerin etkisine körü körüne girmiş demektir. tehlike ve manipülasyon orda başlar. uzun uzadıya yazmayacağım derken yine bir paragraf olmuş. neyse olması gereken durumdur. mitoloji de araştırılır, efsanelerin kökeni de.
Birşeyi reddetmek için bilmek gerekir. Bundan dolayı normal birşey onlar için.
ya varsa diye bir korkumuz cidden yok. zaten dinlere bakıp onların insan ürünü olduğunu görmemek elde değil. ayrıca sadece islamı biliyoruz olayı sınırlıdır.

zaten sadece kuranı ezberlesen bile üç dini hemen hemen bilirsin.

sadece hrisityanlık için paganizmi de öğrenmen gerek.

yoksa kuranın tevrattan pek bir farkı yok. hatta kuralları bile çok benzer. hrisityanlık tesliste zaten ayrıdır ki daha baştan ayrı bir durum var.

geri kalan hikayeler ortaktır zaten.

sadece kuranda isa incilde ki kadar anlatılmaz, incilde ve tevratta muhammed diye bir şey yoktur.

tevratta isa diye bir şey de yoktur.

kuranı okumak daha iyi hepsi onda var çünkü, son olduğu için hepsini yazacak fırsatı bulmuş.
nedense islamı bu kadar araştırıp sorgulayan ateistlerin,

ateizmi sorgulamadığını merak ettiren durumdur.
adamlar arapça kelime köklerine bile giriyorlar. tamam zaten inanmıyorsun kardeş. inanmadığın şeyi niye bu kadar araştırıp zaman kaybediyorsun. gelin kendinizi bilime adayın. ne bileyim mikro işlemciyi araştırın, uçakların çalışma prensibini araştırın. yani hayırlı bir şeyi araştırın bari de araştırdığınız boşa gitmesin.
birçok delinin islamı asla araştırmadan, at gözlükleriyle binlerce cana kıymasından yeğe değil midir? sorarım.
ateizm ile anti-teizm karmaşası bu aslında birazda.

tabi bilimsel bir konumlandırmada var kendini. günümüzde artık bilim kendi yapısallığına uygun olarak açık ve seçik bir şekilde varolan evrenin bu şekilde varolması için bir tanrıya ihtiyaç duyulmadığını tanrı olmadan da bilimsel olarak evrenin açıklanabilir olduğunu söyleyebiliyor.

bilimadamı olmayan ateistler ise (ben mesela), genelde bugüne kadar bilimin allahın varlığı konusunda nötr olduğunu iddia ettik. bilimin tanrının varlığına dair bir soru sormadığını düşündük ya da soruyorsa da bile ya da başka sorulara bulduğu cevaplar bu konuyada cevap oluyorsa bile bilimsel bir background olmadığından kavrayamadık genelde.

bu noktada ateist bilimadamı ile ateistin hareket noktaları farklı oluyor. bilimadamı olmayan ateistleri kamu entelektüeli olarak isimlendireyim bari -tamamen yanlış olabilir-. bu durumda bizim hareket noktamız doğal olarak bilimsel kanıtlardan ziyade diğer şeyler olmak zorunda kalıyor. bu da dinin iddialarına yanıt vermek ve/veya iddialarının geçerliliğini mantıksal olarak çözmek oluyor.

bu da doğal olarak dini okumak ile ilgili bir süreç.

tabi yine de işin başlangıcında dini diğer inananlardan daha çok bilmek istemek elbette var.
ateistle münin arasındaki farktır.

adam en azından bildiği şeye inanmıyor , ya sen ?

senin durumun daha yaş ! sen bilmediğin bir şeye körü körüne inanıyorsun.
kendilerini içten içe kemiren "ya Allah varsa" sesinin bir tezahürüdür.
Her insanın görevidir. Ancak kimi insanlar doğruyu öğrenmek için değil fitne çıkarmak için araştırırlar.
---al i imran 7---
Bu muazzam kitabı sana
indiren O’dur. Onun âyetlerinin
bir kısmı muhkem olup bunlar
Kitabın esasıdır. Âyetlerin bir
kısmı ise müteşabihtir.
Kalplerinde eğrilik olanlar sırf
fitne çıkarmak, insanları
saptırmak ve kendi arzularına
göre yorumlamak için
müteşabih kısmına tutunup
onlarla uğraşır dururlar...
---al i imran 7---
doğaldır, araştırmasa zaten ateist olmazdı.
insan, okumadığı, araştırmadığı bir şeyi adam akıllı nasıl inkar edebilir ki?

kulaktan dolma bilgilerle, gördükleriyle, duyduklarıyla, sorgulamadan, gerçekten okumayıp, "ben inanmıyorum." derse bir kişi, o inkar ettiği şeyin ne olduğunu bile bilmeden, kendini kandırmaya devam ederek yaşar.

herkes bir şeyleri araştırmalı, sorgulamalıdır.
bu din olsun, bir fikir olsun, yer olsun, gök olsun, ne olursa olsun araştırmalıdır.
ben neye inanıyorum, nasıl inanıyorum, nerede yaşıyorum, nasıl nefes alıyorum, dünya bana ne şekilde, ben dünyaya ne şekilde bakıyorum türevlerinde kendine sorular sorarak, okuyarak, öğrenerek yaşanmalı.
aksi taktirde insanoğlu boş doğar, boş ölür...
kuranın anlamını kendisi hiç okumayıp filanca hocayı dinleyerek sözde dindar olanlardan daha üstün bir davranıştır.
ben bu şekilde allahın varlığını kabul eden bir asi tanıyorum.