bugün

iman sahiplerinin ateistlerin allah ile fazla meşgul olması sonucu vardıkları yargı. gelgelelim kafirler bu konuda yalnız bırakılmış olmaktan dolayı kırgındırlar biraz. oysa allah'a inanan tayfa da biraz gayret etse, konunun bir ucundan tutsa, bir şeyler ortaya koysa daha kolay ispatlanabilirdi. oysa din-kafanın tek katkısı "her şey var, işte bunları yaratan da var" demenin ötesine geçmez malesef. ne bir akıl yürütme, ne bir mantıksal çaba, ne de herhangi bir fizik bağlantısı; hiç bir kanaldan yayın yok, varsa yoksa aynı kasedi döndürüp döndürüp çalmak...

bunun üzerine iman sahiplerinin olası cevabı özet olarak "inanmazsan inanma" olacaktır elbette. ama küstahlığa kalkışıp "sen o zaman olmadığını ispatla, ehi ehi" diye komedyenlik yapmaktan da geri durmayacaklar, o ayrı. harik'ül-ade bir evrendir inançlının beyin süzgeci:
(bkz: vardan da yoktan da öte bir var vardır)
ateistler sanıldığının aksine sadece tanrı yoktur diyen insanlar değillerdir. tanrının varlığına delil ararlar. bakarlar. araştırırlar. sorarlar. lakin genelde dincilerin açıklaması şu dağa taşa bak olur. ateistler tanrı yok demesiyle dincilerin var demesi terazinin iki kefesidir. elbet biri bir gün daha ağır basacaktır.

dipnot: biri bana tanrının varlığını ispat etsin dağ, taş demeden bilimsel(mantıksal) olarak, ben inanmaya hazırım.
akıllı insanlar olduğu içindir.
kimin yazdığı kesin olmayan, hatta yazarına dair bir tek kanıt dahi olmayan kitaba körü körüne inanmak aptallıktır. kanıt göster dersin, dağa taşa bak derler. küçük bir cihaz ile dünyaya erişmen ne iş peki? mühendisler tanrı mı?

not: kendine müslümanım.
bir spermin ana rahminde, nasıl canlı insana dönüştüğü, araştırılırsa basitçe ıspatı kanıtlanacak çalışma.