bugün

süper sozleri olan rap şarkısı.
gözlerim ateşte donmuş bir süre
yoktum ortalarda
beni gören herkes
beni ben zannetmişti merkez
naapiyim bana yardim et allah
ıslak gözlerin üstüne nur gibi kar yağmış
bahçesinde solmadı tek bir çiçek bile
kuru kuru gitmek olmaz
bir dilek dile
ölümün önüne geçmek olmaz yok isyan
ancak buna kalp dayanmaz
ancak farkına varmak gerekir
herhangi bir suçlu aranmaz
ilk nefesimde ben senin
son nefesinde sen benim kollarımda
şimdi ise güneşim, ayım, meleğim, yıldızım
(bkz: metin biçiminde yazılmış rap şarkısını 16 bar a sığdırma çabası)
(bkz: rapde 16 bar kuralı)
ceza'nin annesi oldükten sonra yazdığı şarkıdır.
rap müziği sevmeyen birini bile ağlatabilecek,"ilk nefesimde ben senin son nefesinde sen benim kollarımda" sözüyle tavan yapan şarkı.
cezanın annesine yazdığı müthiş şarkı.
(bkz: cezaya atılan ona buna küfür etti iftiraları)
karanlıkta dinlediğinizde sizi ağlatan ceza parçası.
aydinlikta dinlendiginde yarattigi etki merak edilen ceza parcasi. *
bir orhan veli şiiri...

Fakir yatağının kıyıcığında,

Bir ölü lambanın kör ışığında,

Sararmış yüzünün kırışığında,

Beliren kederi okudum anne!



Dışarda inliyen rüzgâr kudurmuş,

Ruhumu okşıyan nefesin durmuş...

Bir ümit: Göğsüne uzandı elim;

Heyhat ki o müşfik yürek te durmuş.



(Gençleryolu dergisinin 15 Mayıs 1929)



Dergi, bu şiirin altına şöyle bir değerlendirme koymuş:



"Şiir güzeldir, samimidir, ahenklidir. ikinci mısradaki ölü yerine mesela isli ve beliren yerine titreyen denseydi daha muvaffak olurdu. "

Altıncı ve sonuncu mısrada 'durmuş'lara bir şey denemezse de, bunların tekerrürü kafiyeyi haleldâr etmiş olduğundan, ya birinin hazfiyle yerine başka bir kelimenin ikamesi, yahut kafiyenin 'durmuş'lardan evvel temini icap eder. Orhan Veli beyin daha muvafık yazılarını bekleriz." * orhanveli.net
rap'in adını duyunca ters istikamete son hızla koşan biri olan beni bile asker ocağında, yanımdaki arap arkadaşın uzattığı kulaklıktan sessizce ünleyip sersemleten allahın cezası bir rapper'ın eseri(sanırım şarkı, türkü denmez buna).
''ilk nefesimde ben senin, son nefesinde sen benim kollarımda''..
o günlerin ve şimdilerin anlam ve önemine uygun geldi; gözyaşlarımızla manzara koyduk*.
bir gün içimizdeki tüm o öfke nöbetlerini boşaltan, hayatımızda hiç olmamış [ve bir daha da olmayacak] derin boşuklarla uyandığımızda yalnız olduğumuzu anladığımızda ve artık bundan sonra hep yalnız olacağımız fikri keskinleşmeye ve netleşmeye başladığında, bilinç denilen şeyin kaybedilebileceğini ve geri gelmesinin uzun zaman sürdüğünü tecrübe ettiğimizde, tüm o kontrollülük, hissizlik, vurdumduymazlık halleri birer birer buharlaşırken kendinize susacak bir an ararsınız işte o an bu şarkının başladığı andır. tüm kemikleriniz kırılırken içinizdeki boşluğun sebepleri bu şarkının sözleri ile birleşir ve hayatınıza altyazı olur.

hiç bilmediğiniz dilleri bir sabah kalktığınızda öğrendiğinizi farketmek gibidir anne ve ölmek.

bahçesinde hiç solmayan çiçekleri düşündüğünüzde içinizdeki tüm çiçekler kurur/dökülür. ve hatta şarkının bir
yerinde

ilk nefesimde ben senin
son nefesinde sen benim kollarımda

dediğinde yolda kenarda durup araçların geçmesini seyreden bir deli olabilirsiniz. hayat kadar kısadır bu şarkı. kısadır işte hayat gibi. neyse..
(bkz: ben bu yazıyı anneme yazdım)
kayıt sırasında ceza göz yaşlarını tutamamış, normalde 3 dakikaya yakın olan parçayı tamamlayamamıştır.
not: hiç dipnot bırakmana gerek yoktu sayın yazar. ceza türkiyenin yetiştirdiği en büyük müzisyenlerden biridir. worldwide choppers gibi bir parçada şuana kadar kimsenin yapamadığını yapmıştır. aynı zamanda resmi kayıtlara göre türkiye dışında en çok konser veren türk sanatçıdır. türkiyenin anlayamadığı güzel insandır ceza.
bir necip fazıl şiiridir:

Anne girdin düşüme.
Yorganın olsun duam;
Mezarında üşüme.

Anlamam, anlatamam.
Düşen düştü peşime,
Artık vadeler tamam...
ilk nefesimde ben senin, son nefesinde sen benim kollarımda. Şimdiyse ayım, meleğim, yıldızım.