bugün

(bkz: dövmekten beter etmek)
yazık ki atatürk'ün türkiye'sinde hem kendi çiftçisine küfürle eş değer anlamda karşılık veren (farklı kelimeler kullanması küfürle eşdeğer olmadığını göstermez)üstüne üstlük bunu kameralar önünde yapan hem de bunu üstünden zaman geçtikten sonra belki hatasını anlamıştır diye beklerken bu küfür değildir ki diye yine dolaylı yollardan savunan bir adamın(!) bu ülkenin başında olması kendi adıma konuşuyorum:gerçekten utanç verici...
(bkz: bir sözün küfür olup olmadığını anlamanın yolu)

(bkz: kedi şeklinde tasvir edilmek küfür müdür)

kendisini kedi vücuduyla tasvir eden karikatüristi bile dava edebilecek kadar burnundan kıl aldırmayan rte, birisi çıkıp da ona ananı al git derse ve * rte dava açmazsa küfür değildir. (bkz: çuvaldızı bir de kendine batır)
(bkz: ahmet çakar kıvamında küfür etmek)
gemicik misalidir, küfürcüktür.
aynı zihniyetin bir üst düzey versiyonu için:
(bkz: üniversitede türban şeriat mı ki)

evet iki soruda da kelimeleri tek tek tdk nın sözlüğünden sözlük anlamlarıyla ele alırsak haklısın rte.*
retorik soru cümlesi. bu soruya cevap bekleyen insan, yazmayı tam olarak sökmüş olamayacağından, bu sorunun gerçekten bir cevap bekleme ihitmali yoktur.
rte'nin çiftçiye sarfettiği cümleden sonra kendini savunmak için yaptığı rezil yakınmadır. milletiyle iletişim özürlülüğü bulunan bir başbakanın göstergesidir. çiftçiye söylediği cümle de bi nevi dolaylı küfürdür. halkla dayanışma içersinde olması gereken bir adamın böyle cümleler sarfetmesi hiç hoş değildir. halk istediği eleştiriyi yapabilir ama milletin başbakanı herşeye rağmen hoşgörülü davranmasını bilmelidir. zaten devlet adamlılığı da bunu gerektirir. hee ama halk ben anamı da alıp giderim sana gene oy atarım diyorsa...(!)yalnız bide şu yönden olaya bakalım: başka bir vatandaş o söze karşı başbakana, sende emine'ni al git diye cevap verse ne olurdu? hemen söyliyim o adam hakkında soruşturma başlatılır ve toplumdan soyutlatılırdı.
öyle sözler vardır ki normalde küfür değildir ancak şahıs onu öyle bir telafuz eder ve öyle bir yerde söyler ki küfürmüş gibi gelir, küfürmüş gibi algılanır. bu da o tür cümlelerden biri olup hafızalarımızda yer etmiştir.
bekir coskun'un da belirttigi gibi ''küfürlü konusmak bir basbakana yakısmaz ama rte ye yakısabilir''..
olsa olsa küfür olmayan ama küfür gibi anlaşılanlardır. buyrun inceltelim hep beraber :
annenizi de alıp gider misiniz? yok ya ikisi de nerdeyse aynı, ötekine alınan buna da alınabilir. söyleyenin tonlaması önemli galiba.
çizgi filmlerde elemanın aklına bir fikir gelince kafasının üstünde yanan ampul
ya o değilde:
(bkz: aydınlatmayan ampul)
(bkz: patlamış ampul)
tanım: rte sorusudur.

ayrıca hiç küfür olur mu? aynı şeyi ben de kendisine için kullanabiliyorum. ananı da al git. bacını da al git*. veyahut sen git bunlar kalsın.*
"küfür değil terbiyesizlik" diye cevap verilecek soru.
analar konusunda hassas olan memleketi derinden yaralamış hadisedir. lakin validesini alıp, s..tir olup gitmesi gereken sadece kendisidir.
anası sikişmiş sözü de küfür değildir ama ağır izler bırakabilir. basbakanın bir vatandaşa demesi de ayrı bir tartısma konusu tabi.
provakasyonun şahı herhalde provakasyona anasını karıştıran adamdır, zira kaybedecek bir şeyim yok mesajı yüklüdür, bu adama hiç bir şey küfür sayılmaz.
(bkz: küfür değilse ananı al da git uzaklara)
(bkz: bir övgü sözü olarak ananı da al git)
(bkz: get your mother and just go)
gayet orijinal bir küfürdür hem de.

ayrıca küfür olması için, içinde ahlak dışı bir sözcüğün geçmesi gerekmez.

(bkz: küfür etkisi yaratan sözler)
(bkz: tayyip densizliği)
(bkz: izansızlıktır ahlaksızlıktır)
kendisine kasımpaşalı diyen yazarı hakaretten dava eden birisi için küfür değer taşımıyorsa bu söz, tüm yazarların hep birlikte her gün köşesinde tayyip'e böyle seslenmeli o halde.
bok değil kakadır.
küfür değildir. iltifattır. başbakan hiç der mi öyle küfür manasında * tamamen çiftçinin annesinin iyiliğini düşünerek demiştir. *

(bkz: küfür)
(bkz: başka ne olucaktı acep)