bugün

Arap-islam Devleti ( 750-1258 ) hanedanıdır. 750 yılında Emevi Hanedanı'na karşı bir ayaklanma düzenleyerek devlet yönetimini ele geçirdiler. Bağdat Kenti'ni kurarak başkenti buraya taşıdılar. Devletin askeri yönetim kadrolarında Türklere ve iranlıla-ra yer verdiler. Karluklarla birlikte Çinlileri 751 yılında Talas Irmağı Savaşı'nda ye-nilgiye uğratarak, Türklerin Müslümanlaşma sürecini başlattılar. Arapların kültürel üstünlüklerini ve bu bağlamda kültürel yayılmayı devlet politikası haline getirdiler. Bizanslılarla savaşarak Doğu ve Güneydoğu Anadolu'yu ele geçirdiler. X.Yüzyıl'dan sonra güçlerini yitirdiler. Devlet dağılmaya başladı. Halifenin gücünü ve önderliğini tanıyan Tavaif-ül Mülk denilen uydu devletler kurulmaya başladı. Bunlar; Eyyubiler (1174 -1250 ) Safariler, Tolunoğulları ( 868 - 905), ihşitler (935 - 969 ), Samanoğulları ( 874 - 999 ), Tahiriler, Handaniler, ve Memluklar'dır. ( 1250 - 1517 ) Bu uydu devletlerin yanı sıra, Abbasi Halifesi'nin önderliğini tanımayan Şi-i özellikte islam devletleri de kurulmuştur. Bu devletler; Fatımiler ( 909-1171 ) ve Büveyhoğulları (945-1055 ) devlet-leridir. 1258 yılında, Moğollar'ın Bağdat'ı ele geçirip Abbasi ailesi üyelerini katletme-sinden sonra, Arap-islam Devleti'nin varlığı tümüyle sona erdi. Abbasi Halifeliği ise; salt dinsel bir otorite olarak, 1517 yılına dek Memluk Devleti'nin korumasında görevlerini sürdürebildi.
sırasıyla ebul abbas abdullah,ebu cafer mansur,harun reşit ve mutasım tarafından yönetilmişlerdir...
en ünlü hükümdarları harun reşit avrupayla iyi ilişkiler kurmakla beraber türklerinde savaşçı kişiliğini farkedip bu özelliklerini kaybetmemeleri için onları samarra adlı başka bir şehre yerleştirmiştir,türklere devler bünyesinde önemli görevler vermiştir...
bizansın anadoludaki sınırlarınıda (adana,antakya,maraş,tarsus,malatya) avasım isimli hudutta toplamıştır...
mutasımdan sonra hanedanlıklarını sembolikte olsa memlük sultanı baybarsın izni ile sürdürdüler fakat memlük devletini yavuz sultan selim in 1517 de almasıyla tamamiyle son bulmuşlardır...
Hz. Muhammed'in amcasi Abbas'in soyundan gelen Ebul Abbas'in kurdugu halife hanedanıdir.
arap milliyetçiliği yapmaktan vazgeçtikleri için türklerin islamiyete girişleri kolaylaşmıştır.*
hazreti muhammed in amcası abbas bin abdulmutallib soyundan gelerek, 750 den 1258 e kadar ırak ta, 1261 den 1517 ye kadar da mısır da halifelik eden sülaledir.
(bkz: harun reşid ve abbasiler dönemi)
iktidarı aldıktan sonra ulaşabildikleri bütün emevi ailesini kılıçtan geçirmişlerdir.
bunların halifeleri devamlı türk himayesine girmiş, iyi niyetimize mazhar olmuşlardır.

1- moğolların bağdat baskınından sonra memlükler himayesinde olmuşlardır.
2- gazneliler döneminde hindistandan sonra ırak a yönelen gazneli mahmut şii büheyvoğullarının elinden kurtarıp muhafaza etmiştir.
3- büyük selçuklu döneminde fatımilerin baskısından da tuğrul bey sayesinde kurtulmuşlardır.
Emevi hanedanını devirdikten sonra bütün emevi halifelerini mezarlarından çıkararak kemiklerini atlara ve köpeklere ezdirten islam Devleti hanedanıdır. Ayrıca Binbir Gece masallarının efsanevi hükümdarı Harun Reşid bu hanedandandır.
islam felsefesinin ilk yeşerdiği dönemdir. felsefe adına yaptıkları bugün hala eleştirilmektedir. eleştirenlerin düşünceside " eski yunan felsefesinin gayesinin varoluşun amacı ve sebepleri olduğu, nerden geldik, nereye gidiyoruz mantığının sorgulanmasının islam düşüncesinde olmayışıdır. çünkü yüce allah varoluşun sebebini var edenin kendisi olduğunu kuran'da açıklamıştır. bu sebeble aristo, platon sokrates gibi adamlarla uğraşmak gereksizdir. islam alimleri abbasi döneminde yunan felsefesine kafa yordukları için islami uygarlığın daha sonradan avrupanın yenilikçi akımlarını iyi gözetememişler ve ayak uyduramamışlardır." şeklindedir.
800 yıla yakın saltanatı devam ettirmiş (bkz: islam) hanedanlığı.
ebu müslim horasani yiğitlerinin kılıçları üzerinde, ehlibeytin intikamı ve adalet sloganıyla iktidara gelmişlerdir. ilk kestikleri ebu müslim olmuştur. bağdat sokaklarında defile düzenleyecek kadar yozlaşmışlardır. ama iktidarları kısa sürmüştür. önce karmatiler, sonra fatımiler, sonra da alamut fedaileri nizariler yoksulun sesi olup abbasi sultanlarından hesap sormuşlardır.
ortaasyadan gelen atalarımızın din diye içine girdikleri bulanık sudur. hala millet olarak o çamurlu suyun üzerimizde bıraktığı izleri silip temizleyemiyoruz. dini direkt allahtan öğrenmek ( kuran ) yerine , abbasilerden öğrendiklerimizle cebelleşiyoruz.
emevilerden hallice sülale.
kürt yiğitlerinin kurduğu onlarca devletten biri. medeniyete büyük katkılar yapan ve 800 yıl boyunca kürt kültürünü koruyup yayma başarısı gösteren büyük kürt medeniyeti.
halifelerinden biri bir ara kafayı bozup isminde yanılmıyorsam "kalansuva" denilen bizans şapkasını giymeyi zorunlu kılmıştır.
büveyhiler tarafından eline verilen dandik devlet.
türklerin islam'a girişini hızlandırmışlardır.

http://biliyoruzdakonusuy...il-musluman-oldu-bolum-2/
emevilerden daha zalim ve gaddar haşimi-arap imparatorluğudur.
genelde lanetlemeler, hayıflanmalar emeviler üzerine yoğunlaşır. ancak insanların kaçırdığı bir nokta var ki, emeviler 90 yıl, abbasiler şam ve bağdat merkezleri dahil olmak üzere tam 508 yıl hüküm sürmüşlerdir ve sünni akaid ile şii akaidi bu dönemde oluşmuştur. tabi ki abbasilerin bilim ve sanat alanındaki destekleyici tavırları teslim edilmesi gereken bir haktır. abbasiler döneminde adeta batıya doğru akan bir islam kültür ve bilim medeniyeti doğmuş, bir çok eser süryanice'den arapçaya çevrilerek batı'nın ünlü düşünürlerinin eserleri tekrardan geliştirilip avrupa'ya ders verilmiştir denebilir. kültürel alandaki yetkinlikleri bir tarafa zalimlikleri emevileri aratır cinstendir. çünkü abbasiler, dolayısıyla araplar, şiiliğin temeli şuubi hareketi ve türkleri çok iyi kullanmış, ardından iktidarı ele geçirince türkleri orduda asker, iranlıları ise sarayda bürokraside kullanmış, adeta köle gibi istihdam etmiştir.
bilinir ki bir medeniyet mutlak surette kılıçla ve kanla doğar. bu kan imparatorluğunun mimarlarından biri de maalesef ki biz türkleriz. hatta türkler çoğunlukla abbasileri ve islam'ın merkez noktalarını şii/batıni tehditlere karşı korumuştur. bir örnek olarak büyük selçukluların şii büveyhilerin elinden abbasi sultanını kurtarması gibi ve daha nicesi...
bürokrasinin kaymağını yiyen eski sasani dönemi soylu aileleri abbasi saraylarında efendilerine hizmetkarlık yaparken, sasaniler döneminden bu yana ezilmiş olan iran halkı islam ile bir nebze olsun soluk alma amacında olduğu halde, özellikle hz.ömer'in ölümünden sonra başlayan ciddi sosyolojik travmalarla birlikte tekrardan şuubi hareketlerine kalkışmış -elbette islami referansı olmadan islam görünümü altında- (bkz: babek/#20412538); (bkz: zenc isyanı/#20629031) ve ardından da orta çağ islam dünyasının ''mehdisi'' olan hz.ali kültü üzerinden şiilik hareketini doğurarak islam'ın bugününe kadar olan yansımalarının fitili ateşlenmiştir. sonrasında ise emevi ve abbasi zulmü temellerini üzerine kurulu safevi hareketi ile (ali şeriati'nin enfes bir tespitidir) keskin mezhebi ayrılıklar bugünün islam dünyasında baş göstermiştir.

ilginediğim asıl konu abbasilerin islam dünyasına olan katkıları değildir, evet kesinlikle islam dünyasına kültür hayatına katkıları olmuştur. fas'tan başlayıp ta semerkand'a kadar uzanan bir kültür havzası oluşturdukları aşikardır, elbette 4 halife ve emeviler dönemi fetihlerinin mirasına kondukları da bir gerçektir. bununla şimdilik ilgilenmiyorum, ilgilendiğim asıl konu, 508 yıl tebaasına başta türkler ve iranlılar olmak üzere herkese kan kusturan ve uzun süreli isyanları yine türkler eliyle çok kanlı bir şekilde bastıran bu kan imparatorluğunun adı hiç hesaba katılmaz da, neden sadece sembolik bir nefret ürünü olan emevi ve muaviye adı etrafında yoğunlaşılır, bu ciddi bir araştırma konusudur. emeviler huseyn'i katlettiler diyorsanız bu tek sebep değildir ve buna inanmak aptallıktır açıkça yazmak gerekirse. çünkü şuubi hareketlerin ali ya da huseyn'le herhanbi organik bir bağı olduğunu düşünmüyorum siyasi güç devşirmekten başka.

acaba şöyle bir şey mi varda tarih bunu hep göz ardı etti... sasanilerin yıkılmasının ardından ve emevilerin iktidara gelmesiyle başlayan arap şovenizmi şüphesiz ki ilk olarak araplardan daha kadim ve görkemli bir geçmişe sahip sasanileri yani iranlıları ister istemez travmatik bir havaya sokmuştu. ayrıca muaviye'nin dizgine getirdiği bizans kuvvetlerini iranlıların üzerine salması hatta ve hatta orta asya'nın içlerine kadar iranlıları perişan ede ede ilerlemesi, islam dünyasında siyaseten ''muaviye'' adı etrafında ortaklaşa bir nefret mi oluşturdu? bu nefret yapay bir nefret olabilir mi? başta da dediğimiz gibi şuubi hareketin temellerini iyi kullanan abbasilerle iş birliği yapan fars milliyetçisi çevreler, abbasilerin belli bir döneminden sonra ciddi şekilde bürokrasiye egemen olmuşlardır;

(bkz: bermekiler)

emeviler döneminde, hatta daha öncesine gidelim özellikle hz. ömer döneminde aşağılanmış, onuru kırılmış; büyük pers imparatorluğu mirasçısı sasanilerin ciddi sosyal travmlar yaşaması, ardından emeviler döneminde zulmün iki katına çıkması, abbasiler ile belli oranda, özellikle sasani soylularının rahat bir nefes alması, mitoloji ve tarih ustalarının sadece emevi zalimliği edebiyatı üzerinden yoğunlaşmasında bir etken midir? üzerine düşünülmesi, tarihi iyi araştırılması gereken bir konudur.
ali şeriati'nin değimi ile

--spoiler--
aşağılanmış kimliği mezhepleşmesi
--spoiler--

acaba bu dönemde mi gelişip yayılma imkanı buldu? bana göre öyle, çünkü tarih bunu çok net biçimde gösteriyor.

her zaman söylediğim bir şey vardır, islam tarihinde tesadüfler yoktur, 90 yıllık emevi zulmüne karşı, 508 yıllık abbasi esaretini hatırlamayan ya da hafıza kaybına uğratılmışların bunu iyi değerlendirmesi gerekir, başta da söylediğim gibi, emevilerden daha zalim bir imparatorluktur abbasiler. ancak her nedense kayırılırlar. ilginç...
emevi ırkçılığını yok eden, türklerle ilişkileri dostane olan islam devleti.
türk topluluklarına fazlasıyla hoş görü gösteren halife-i islam devletidir. üst kademelerinde çok türk devlet adamı ve komutan vardı.

abbasi döneminde islamiyet başka coğrafyalara açılma imkanı bulmuştur.
terör örgütü ışid'in fikir babalarından birisi.
islam tarihinin rönesans dönemini yaşatmış kavim.
şimdiki akp lilerdir. bunların neden türklüğü savunmadığı buradan anlaşılabilir.

şii mezhebine bağlı ismailiye lilerin bunlarla savaşmasının sebebi de budur.
şimdiki işid ve akp dir.