bugün

(bkz: aha kafası yarıldı) misal ben buna 3 bin yıl sonra bile gülerim, işte böyle bir durumdur.
* Al oğlum bu parayı, ama zamparalık falan yapayım deme.
- ne zamparalığı Baba bu parayla ...şey bile çekilmez ..

WTF?

buna götümü yara yara gülerim arkadaş.

de şimdi sigigit.
gözümüzü açtık, kemal sunal vardı; ona güldük, onunla eğlendik. çocukken boş boş gülerdik sadece, "anlamadan." büyüdüğümüzdeyse kıymetini daha da iyi anladık, onu özler olduk.
ama bazen bir şey çıkıyor ve ve murathan mungan ve yeni türkü'ye hak vermeden geçemiyoruz:
(bkz: biz büyüdük ve kirlendi dünya)
(bkz: bazı şeylerin değeri eskidikçe artar)
21. yüzyılda çakma troll olmaya uğraşmaktan daha ulvi bi eylem.
21. yüzyılda ağlanacak çok şeyin aslında ağlamaya değmeyeceğini bilen insan davranışıdır. mesela maya takvimine göre kıyamet yaklaştı kimbilir iki senelik bir ömür var yaşanacak, ya da öyle olmasa bile zaten hayat çok kısa ki... gülmek yerine oturup ağlayalım mı yani nedir? hayat akıp giderken durup ağlamak yerine ya da ağlayarak devam etmek yerine gülerek yoluna devam etmeyi seçmiştir... o değerli sanatçının, yıllarca emek verdiği türk sinemasına, filmlerine gülerken kemal sunal' ın; farkındadır ağlanarak hiç bir şeyin düzeltilemeceğini biliyordur. gülelim komik adamın filmlerine ne olacak ki ?
fazlasıyla büyüyen bünyeler için zor, hala çocuk kalabilmişler içinse kolaydır. saf ve arı mizahtır güldüğümüz. şimdiki gibi mesaj ve sayısal kaygılar taşımaz o dönemin sanatçıları. halkın arasından gelirler ve sıcaktırlar.

şimdiyse millet, arasından sesler çıkaranlara gülüyor!
bir ülke halkının salak entryi yazanın zeki olduğunu gösteren eylemdir. evrensel tebessümleri göremeyen insan söylemi aslında. cim keri abimiz de amerikan kemal sunalıdır ama onu eleştirmezsin, niye ? çünkü o avrupalı olum vuuuu çok süpeeer.
kemal sunal'ın ustalığından kaynaklanır.
bununla ilgili çok çeşitli şeyler söylenebilir ama sadece bu yeterlidir.
kemal sunal 'ın bir türkiye gerçeği olmasının kanıtıdır. türkiye 'de 21. yüzyılda bile bazı konuların değişmediğinin kanıtıdır. recep ivedik'in oramakomaburamako dedikten sonra gülünmesinden daha hayırlıdır. en argo kelimesinin eşşoleşşek olmasıdır. kemal sunal'dan söz edilirken bile insan yüzünde oluşan o güzel sıcak ifadedir.
(bkz: şafak sezer e gülüp kemal sunal ı beğenmemek)
herkesin söylediği " eşşoleşek " sözune gülebiliyorsan, bir problem var demektir.
Ama Kemal Sunal gibi bir üstad güldürmek için konuşmaya ihtiyaç duymaz, varlığı yeter be.
eğer çocuğum olursa seve seve Kemal Sunal filmleri izleticam ki çocuğum temizliği, saflığı öğrensin.
Kurban olun lan Kemal Sunal'a.
aynı soruyu bazen ben sorarım kendime fakat cevabını alamamam. mutluyum kemal sunal'a gülmekten ve belki şu ülkenin hem fikir olduğu tek şey kemal sunal'dır. nereden baktığın önemli. eğer sen düttürü dünya'yı izleyip "eşşeoğlueşek" lafını çıkarıyorsan sorun sendedir.eğer tüm kemal sunal filmleri dediğin listeye polizei filmini,boynu bükük küheylan,abuk sabuk bir film i sokmayıp sadece avanak apti gibi filmleri ele alıyorsan bu senin kıtlığındır ki avanak apti bile komiktir. gülmemizin ikinci nedeni de yaşanmışlıktır. muhtemelen bu başlığı açan oğlum yaşındadır. ama ben garip filmini izlkerken yemek yedirdim oğlumu. hastalanınca oradaki kızın taklidiyle "çok hastayım anne" dedi kızım. biz buna güleriz yaşadık çünkü bu örnekler çoğaltılır. evde arkadaşlarla kibar feyzo filmindeki gibi sövdük patrona "patron galleş işçi kardeş" belki de bu ülkenin yaşanmışlık konusunda keşisen tek yolu kemal sunaldır. ayrıca filmleri de o kadar boş değildir anlamayı istemek lazım yeri geldi başlık parası,töre, kan davası, sınıf ayrımı,eşitsizlik, hatta cinsiyetçilik, burjuvazi, sömürü ve hatta medya bile * eleştirilmiştir. şimdi gelin o dönemi hatırlayın o dönemde bunları yapan adamı ayakta alkışlamayalım da çöpe mi atalım. *
özellikle genç yaşlarında oynadığı filmlerdeki tiplemeleri hala orta/alt sınıf türk insanına özdeşleşmeyle karışık bir eğlenme hissi yaşatmaktadır. dolayısıyla gayet normaldir.
gülelim de neye ve nasıl gülersek gülelim. etrafta ağlayacak şey o kadar çok ki, arada bir soluklanmak gerekiyor. bu kişisel bir cevap değil, basit komedilere neden gülünür konusunun işlenmesi olarak görülmeli.
masum gülüş sadece onda vardı, o yüzdendir ki şu an bile güldürebiliyor.

recep ivedik gibi saçma salak espiriler yapıp da insanın parasını alıp mal yerine koymuyordu en azından.

eşşoğlueşek sözü ile güldürüyordu, daha ne.
Fimlerinde burujuvanın karşısında emekçinin yannda olan kan davası,başlık parası,ağalık gibi toplumsal sorunalı dile getiren ve bunları anlatırken de insanları gülmekten koparan muhteşem bir komedyendir.Gelelim 21.yy da Kemal Sunala gülünürmü derseniz insanlara komdenin sadece küfür olduğunu anlatan tek dertleri gişe son dönem türk filmlerine karşı kemal sunalı tercih ederim.
ramazan:saban bu ne?
saban:elmmaaaa!!!
ramazan:s koy!!!
saban:selmaaaa!!!
ramazan:kıcına koy!!!
saban:ayıp olur canım herkesin icinde.

kemal sunal'ı beğenmeyenlerin bile hayvanlar gibi güldüğü aşikar.
21. yüzyılda hala severek, eğlenerek ve gülerek izlenilen bir oyuncu olan kemal sunal pek az kişinin başına gelen ölümsüzlüğü tatmıştır. ruhu şad olsun. ayrıca başlığı açan arkadaşa belirtmek isterim ki kendisi yüzyıllar önce yaşamamıştır. yani onun ölümünden sonra komedi ve mizah anlayışında büyük devrimler yapılmamıştır. 21.yüzyıl diye vurgulamak yersizdir zira.
özel hayatını arastırın kemal sunal'ın oldukça ciddi bir adammış kendisi ama yine de milyonları güldürebilmiş hala beceriyor bunu. takdir edilesidir. okan bayulgenin özgür cakıta dediği gibi "kendinden hiç taviz vermeden hiç maymunluk yapmadan müthişsin, müthiş"
jim carreye gülüp,kemal sunala gülmemek gibi birşeydir bu.
muhteşem birşeydir.hala gülebilmek az sonra gelecek olan repliği ezbere bilip ondan önce tekrarlayıp o söyleyince yine gülebilmektir.
29. yüzyılda da olacak olan durumdur.
(bkz: kalite asla eskimez)

not: ayrıca çaylakken 40 karakterden kısa entry giremiyormuşum. şimdi oldu.
kemal sunal her zaman izlenebilir. sanat ne olursa olsun, zamandan bağımsızdır.
ikibin yıllık heykeller, üçyüzyıllık klasik müzik eserleri, halen daha bizi etkilemektedir. yani kemal sunal komedisi, maymunluk değildi, bir mesajı vardı. bir sanat eseridir. bir çizgisi vardır. ispatı aldığı ratinglerdir.