bugün

entry'ler (16)

captain tsubasa

tachibana kardeşlerin ezeli rakibidir..
http://takibanaproduction.blogspot.com/

devrimciler havai fişekten roketatar yaptılar

bir de havai fişeğin uçmasından sonra bir coşmaları vardır, sanırsın devrim olmuştur...
(bkz: ne oluyor lan burda_)

tachibana kardeşler

ilham verdikleri bir ekip bile vardır...
http://takibanaproduction.blogspot.com/

4 3 3

özellikle pes09 da manchester united ve barcelona takımlarını çoşturan sistemdir..

hit the road jack

klibini izleyip nakarat kısmında ray charles'ın 2. kez "what you say_?!" dediği an dikkatle iizlenesidir. zira bir insan ancak bu kadar içten söyleyebilir..

seda sayan lı pepsi reklamı

henüz denk gelmediğim ve mümkünse hiç denk gelmek istemediğim,yazılanları ister istemez düşününce ortaya seda bağyanlı berbat bir "kuple canım" çıktığını hissettiren * reklam filmidir.

tarihte kürt isyanı olup laz isyanı olmaması

bir kültürü "komedi unsuru" olarak tanıtma ve halk bazında "aptal" olarak hatırlanmasına ve tanınmasına yol açacak zalim bir stratejinin sonucudur. bu sonuçla asla ciddiye alınmayacağını anlayan laz halkı direnişini "dil"i üzerinde bile devam ettirmemiş, aksine boyun eğ(diril)miştir.

zincirlerimizden baska kaybedecek bir seyimiz yok

karl marx ve f. engels'in kaleminden tüm dünya işçilerine adanan komünist manifesto'nun belki en etkileyici ve gaza getirici ve doğru *cümlesidir.

konusma ortasinda guzel espriydi diyen kisi

ıslak kızılcık sopasıyla dövülesi insandır. kanımca bu kişiler yapılan espriye zorla gülmeye çalışırken bunu belli etmemeye çalışıp, yalancı beğenişi bir de sözle teyid etme gereği duyarlar. bir daha espri yapılmaması gerekir insandır ayrıca.

caylak maasi

sözlükte ilk günü olan öaylağın heyecanla girip, hüzünle çaylaklığına bir kez daha lanet etmesine sebep olan maaşımsıdır.

gadjo dilo

sürekli olarak "çingeneler zamanı" filmiyle mukayese edilen, ama bambaşka bir dünyayı anlatan müzikleri ve samimiyetiyle kendine bağlayan, inandıran bir film olsa da kurgusal açıdan çok yetersiz, eksik, olay örgülerinin bir türlü birleştirilemediği filmdir. çingeneler zamanı gerek kurgusal açıdan gerekse olay örgüleri bakımından izleyicinin taviz vermesine izin vermezken, gadjo dilo izleyiciyi anlatımın çıplaklığı ve samimiyetiyle bir taviz çemberine almaktadır. senarist ve yönetmeninin * çingene olmasından kaynaklı bir haykırış vardır filmde. çingeneler zamanında ise tema "çingenelik" üzerinde değil, aslında tam anlamıyla ailenin üzerinde yoğunlaşmaktadır. yani çingeneler zamanı bir çingene aile üzerinden çingeneliği anlatırken, gadjo dilo tam tersine bir köy dolusu çingene üzerinde dünya üzerindeki tüm çingenelerin sesi olma savaşı vermektedir. izidor'un haykırışı tüm dünyada varolan çingenelere yönelik adaletsizliği dokunaklı ve *ölçülü bir şekilde anlatmaktadır.

peki bu kurgu hatalarını örtbas etmeye yeter mi? evet, yeter..
* lafını esirgemeyen yönetmen başarılı bir iş çıkarmıştır. ama herşeye rağmen çingeneler zamanı'nın yanından bile geçmez.
yani çingeneler zamanı bir yakarışsa;
gadjo dilo acı bir haykırış bir başkaldırıdır.
mutlaka izlenmesi gerekir filmdir..

ünlüler altıncı nesil hakkında ne dedi

"gol olur..." -rıdvan dilmen
"kollektivite içerisinde yollarına d-evam ederlerse 66'yı da görürler."- ömer üründül

hacettepe sözlük

bugün itibariyle kendini fesh eden sözlüktür. yönetimin faşizanlığına karşın sağlam yazarları da vardı(r). (bkz: bir zamanlar sözlüğümsümdü)

sözlük yazarlarının itirafları

sözlüğümden ayrıldım, çok yalnızım.. yeni sözlük bana da yer var mı buralarda_?

sahi bir öss vardı noldu ona

bir kaç yıl sonra bolca söylenecek cümledir. zira son öss bugün yurt genelinde vuku bulmuştur. (bkz: sahi bir öys vardı noldu ona)

bir gün herkes fenerbahçeli olacak

yaklaşık bir saat önce biten efes pilsen-fenerbahçe maçından itibaren kaygıyla bakmaya başladığım olaydır.. * *