bugün

alevilerin namaz kılmaması

Öncelikle belirtmek gerekirse namaz ayrımsız tüm müslümanlara farzdır. Bu allahın emri, sünnilerin değil. ister bu emre riayet etsinler isterse pek çok sünninin de yaptığı gibi riayet etmesinler. Neticede her ikisi de eşit sorumlulukta. Aleviye farz olan sünniye de farz. "Bak görüyor musun, aleviler de kılmıyor canım zaten" deyip kurnazlık yapacağına örnek ol da sünni olarak önce sen kıl o zaman çok sevgili ve pek değerli canım kardeşim benim. Aziz müslüman. Pek Muhterem mümin. Tencere dibin kara, ee ama seninki benden kara olmasın o zaman. üzüm üzüme baka baka kararmasın. Öyle sadece kendine müslümanlık yok.

Şeriat tarikat hakikat marifet diye bildirilen makamlar namazı sakıt (düşürmek) etmez. Hz. Muhammed (s.a.s.) peygamberlik makamında, şayet düşseydi, ondan düşerdi. Halbuki son anına kadar namazını terketmedi. Yine hz ali (r.a.) efendimiz hepimizce malum camide şehit edildi. Yani velayet makamlarının zirvesinde olduğu halde yine namazı terketmedi. Pir hünkâr hacı bektaşi veli (r.a.) de namazı hiç terketmedi. Namaza davet edildiğinde "Bizim namazımız kılındı" dediği vakidir. Evet doğru. Kerameti izhar (açık) etmemek adına, yani "ben namazımı kabede kıldım" dememek ve bununla övünmemek adına konuyu ustaca gizlemiştir. Evet pir makamında olan bir veli dahi namazı kılar. Hatta tayyi zaman tayyi mekan etse ve bir anda kabeye gidip namazını kılıp gelse dahi.

Teberra düşüncesinin aslı astarı yoktur. Beş vakit cemaatle namaz emevilerin yada muaviye nin uygulaması değil. Bu bizzat hz peygamberin sünnetidir ki o dönem müslümanları ehli sünnet yada diğer farklı kollara da henüz ayrılmamıştır. Yani sünnilere mahsus ve ait bir özellik değil 5 vakit namaz ve cemaat yada camide namaz. islamın ilk geldiği günden beri uygulanan sünneti seniyye (kuvvetli delilli ispatlı terk edilmemesi lazım gelen) dir.

imam hz ali (r.a.) efendimizin camide şehit edilmesi, camiye gelmeye yada camide namaz kılmaya mani değildir. Bence burada gereksizce epey duygusal davranılıyor. Yok. Hayır. Bilinmelidir ki böyle bir şeyi duysa bilse görse (ki bence haberi de var), Hz ali asla buna razı gelmezdi. Ayrıca dinen sırf bu sebeple ne namaz ne cami terkedilmez.

Hz peygamberin yada hz alinin veya hünkâr hacı bektaşi velinin kıldığı namaz, ister alevi ister sünni, başka hiçbir kulun namazının yerine geçmez. Herkesin namazı kendine. Öyle bir kurnazlık yok.

Kuranda anlatılan namazla kılınan namazın farklı olduğu, alevilerin kuranda anlatılan namazı kıldığı düşüncesi: namaz 1400 yıldır aynı kardeşler. Hiç değişmedi. Değişen sadece biziz. Evet doğrudur, bugün hiç kimse imam hz ali efendimiz hz leri gibi namaz kılmıyor, kılamaz da zaten istese de. Kapı açık olduğu halde Öyle bir şansı yok. Öyle bir müslüman da yok zaten bugün. Amma velakin bu namazın şeklini şemailini mevcut ritüelini kendi kafamıza göre değiştirebileceğimiz anlamını da çıkartmaz orta yere. Vakit adet rekat şekil kıraat kıyam rüku secde, farz vacip sünnet yani kısaca herşey belli, herşey net namazla ilgili. Sonradan bir takım adet gelenek göreneklerle hz peygamberin kıldığı ve kıldırdığı biçimden farklı olarak ne ilave edilip çıkartıldıysa ve bunun adına her ne derseniz deyin allahın emrettiği 5 vakit yada cuma namazı değildir o. Çünkü ne şartları uyuyor ne zamanı nede şekli. Ha belki nafile yerine geçer. Şayet tabi başlı başına zaten kıraat niyaz dua zikir ve ibadet olan namazın içine farklı şekiller ve biçimler eklenmediyse.

Namaz kılmakla övünenlerin ahlaken sorunlu davranışları olması: bu da namaz kılmaya engel ve bahane değil. Hem namaz kılınacak hemde ahlaken islama uygun bir ahlakta olunacak. Birisi diğerinin yerine geçmez. Birinin eksikliği diğerine engel teşkil etmez. Her ikisi de müşterek yada münferiden kulun sorumluluğunda ve uhdesinde.

https://www.fikriyat.com/...nde-namaz-feraizden-midir

Cem ayini yada semah olsa olsa bir zikir törenidir. Şayet adabı erkânına uygunsa. Evet, doğru, kuran zikri emreder. Fakat o dahi namaz yerine geçmez ve namazı sakıt etmez. Zira islama göre Hiçbir dua ve zikir, namazın yerine kaim değildir. Namazın yerini tutmadığı gibi namaz farizasına mani de olmaz. Olamaz. Olmamalı.

Bu yukarıda saydıklarımın haricinde görünen bir gerçek daha var ki o da şu: sözde sünniyim diyenler de namaz kılmıyor maalesef. Hatta oran eşit veya daha fazla. Beyler, namaz sadece alevilerin yada sünnilerin değil hepimizin üzerine farz. Burada kimseyi sorgulamıyor yada yargılamıyoruz. Ne haddimize..! O kimsenin haddine de değil. Ama Namaz bir davettir. Bunu söylemekse boynumuzun borcu. Allahını seven müslüman zaten davete icabet eder. Ha "ben kalbimi domestosla yıkadım benim kalbim tertemiz" diyorsa doğrudur yıkamıştır* temizdir* kendi bilir (ben de yıkıyorum ama temizlenmiyor ne hikmetse, formülünü öğretiversin) biz ona karışamayız. Din nasihattir mucibince sadece doğru bildiğimizi söyler geçeriz..