bugün

Müslümanım diyenler kılmıyor, alevi kılmamış nedir ki.
Namaz kılmamanın alevilikle sunnilikle alakalı olduğunu düşünmüyorum. Bu bir tercihtir. Sunni olup kılmayanı da gördüm, alevi olup kılanıda.
illada sunni yapıda namaz var diye alevide mi kılsın namazı. osmanlı aleviye vurmuş, hiristiyan aleviye vurmuş, o da olmamış osmanlı bizans bir olup oda leviye vurmuş. yüzyıllarca camilerde alevilerin öldürülmesi, için fetva verilmiş. alevi olduğu için değil. hep zulume. otoriteye, karşı durduğu için eşitliği savunduğu için. pir sultan abdal örnek. vergi vermiyor şimdiki adı öz yönetim. adamı taşlayarak öldürüyorlar. yani aleviler bu işi 14 yüzyılda keşfetmiş. sunni yapı halen altın musluklu sarayların peşinden gider.
alevilik dünya yüzünde insanı yücelten tek inançtır. bizim için farketmez biz her insana aynı mesafedeyiz. ama illda türklük açısından bakarsan. öz ve öz türkmen alevilerdir
benim lise hocam aleviydi ve benden senden daha dindardı. kılıyordu namaz. milletin günahını almayın. sanki cehennemde birlikte yanacaksınız.
namaz kılmaz
oruç tutmaz
zekat vermez
cumaya gitmez
ama sorsan müslümanlar...
Benim abim namaz kılıyor. Babam kuranı hatmetmek üzere. Sapına kadar da aleviyiz. Ramazanda da diğer müslümanlar gibi ben de oruç tutucam mesela. Evet ibadetin gizlisi makbuldür ama ön yargılarınızı yıkmadığınız sürece birşeyleri görün diye göze sokmak zorunda kalıyoruz.
Yıkın şu ön yargılarınızı artık! Aleviler müslümandır. Elhamdulillah!

Not olarak, baş parmağın karşındakini gösterirken diğer dört parmağın seni gösterir unutma. Sen ne kadar müslümansın ki aleviyi sorguluyorsun?
Meshep konulari derin mevzular yazarlar girersek cikamayiz tadimiz kacmasin herkez kendine musluman.
Yine birilerine dert olmuştur. Herkes kendi ibadetine baksa keşke.
aleviler müslüman olmasa ne olacak ? yani bu şekilde aleviliği savunan insanları görünce daha çok sinirleniyorum . neden kendinizi bu kadar anlatma gereği duyuyorsunuz yobazlara ? Tekbirlerle insan yakanları neden bu kadar önemsiyorsunuz ?
(bkz: benim kabem insandır)
Alevilerin içinde de namaz kılanları vardır, türk alevi ile kürt aleviler arasında da farklı uygulamalar var.
Allah a ve resulüne iman etmiş birisi namazı inkâr edemez.
sünnilerin zoruna giden durum. lan biz enayi miyiz biz niye kılıyoruz? siz de kılacaksınız yoksa sizi dışlarız aleviler. açık ve net.
Canım istemiyor.
dedelerinden gelen durumdur. bi pos bıyıklı ne idüğü belirsiz dedeleri var o ne derse onun dediği oluyor allahın değil. evet...
bunu dertlenen beyinlere "sana ne y.raaam" denilmesi gereken durumdur.

not: alevi değilim
not: sünni değilim
not: şii değilim
net: müslüman değilim.
Alevi değilim ve hiç namaz kılmadım. Whats your prob bro * .
Saz çalıp semah dönmekten fırsat bulamıyorlar ki.
hz. ali bir vakit bile kaçırmazdı. allah hidayet versin.
başlıktan hiç bir alevinin namaz kılmadığı gibi bir anlam çıkar, ki bu doğru değildir.
namaz kılan pek çok alevi müslüman olduğu gibi, alnı hiç secde görmemiş pek çok sünni müslüman geçinen benim kalbim temizci vardır.
namaz kılanlarla aynı yere gitmemek için bende namaz kılmıyorum.
Bir alevi arkadaşım abdesti , namazı öğretmemi istemişti. Anlattım, ogrettim kıldı. Devamını getirdimi bilmiyorum. Inşallah devam etmiştir.
Ensar vakfını unutturacak kadar büyük bir hadisedir oysaki degil mi!
Öncelikle belirtmek gerekirse namaz ayrımsız tüm müslümanlara farzdır. Bu allahın emri, sünnilerin değil. ister bu emre riayet etsinler isterse pek çok sünninin de yaptığı gibi riayet etmesinler. Neticede her ikisi de eşit sorumlulukta. Aleviye farz olan sünniye de farz. "Bak görüyor musun, aleviler de kılmıyor canım zaten" deyip kurnazlık yapacağına örnek ol da sünni olarak önce sen kıl o zaman çok sevgili ve pek değerli canım kardeşim benim. Aziz müslüman. Pek Muhterem mümin. Tencere dibin kara, ee ama seninki benden kara olmasın o zaman. üzüm üzüme baka baka kararmasın. Öyle sadece kendine müslümanlık yok.

Şeriat tarikat hakikat marifet diye bildirilen makamlar namazı sakıt (düşürmek) etmez. Hz. Muhammed (s.a.s.) peygamberlik makamında, şayet düşseydi, ondan düşerdi. Halbuki son anına kadar namazını terketmedi. Yine hz ali (r.a.) efendimiz hepimizce malum camide şehit edildi. Yani velayet makamlarının zirvesinde olduğu halde yine namazı terketmedi. Pir hünkâr hacı bektaşi veli (r.a.) de namazı hiç terketmedi. Namaza davet edildiğinde "Bizim namazımız kılındı" dediği vakidir. Evet doğru. Kerameti izhar (açık) etmemek adına, yani "ben namazımı kabede kıldım" dememek ve bununla övünmemek adına konuyu ustaca gizlemiştir. Evet pir makamında olan bir veli dahi namazı kılar. Hatta tayyi zaman tayyi mekan etse ve bir anda kabeye gidip namazını kılıp gelse dahi.

Teberra düşüncesinin aslı astarı yoktur. Beş vakit cemaatle namaz emevilerin yada muaviye nin uygulaması değil. Bu bizzat hz peygamberin sünnetidir ki o dönem müslümanları ehli sünnet yada diğer farklı kollara da henüz ayrılmamıştır. Yani sünnilere mahsus ve ait bir özellik değil 5 vakit namaz ve cemaat yada camide namaz. islamın ilk geldiği günden beri uygulanan sünneti seniyye (kuvvetli delilli ispatlı terk edilmemesi lazım gelen) dir.

imam hz ali (r.a.) efendimizin camide şehit edilmesi, camiye gelmeye yada camide namaz kılmaya mani değildir. Bence burada gereksizce epey duygusal davranılıyor. Yok. Hayır. Bilinmelidir ki böyle bir şeyi duysa bilse görse (ki bence haberi de var), Hz ali asla buna razı gelmezdi. Ayrıca dinen sırf bu sebeple ne namaz ne cami terkedilmez.

Hz peygamberin yada hz alinin veya hünkâr hacı bektaşi velinin kıldığı namaz, ister alevi ister sünni, başka hiçbir kulun namazının yerine geçmez. Herkesin namazı kendine. Öyle bir kurnazlık yok.

Kuranda anlatılan namazla kılınan namazın farklı olduğu, alevilerin kuranda anlatılan namazı kıldığı düşüncesi: namaz 1400 yıldır aynı kardeşler. Hiç değişmedi. Değişen sadece biziz. Evet doğrudur, bugün hiç kimse imam hz ali efendimiz hz leri gibi namaz kılmıyor, kılamaz da zaten istese de. Kapı açık olduğu halde Öyle bir şansı yok. Öyle bir müslüman da yok zaten bugün. Amma velakin bu namazın şeklini şemailini mevcut ritüelini kendi kafamıza göre değiştirebileceğimiz anlamını da çıkartmaz orta yere. Vakit adet rekat şekil kıraat kıyam rüku secde, farz vacip sünnet yani kısaca herşey belli, herşey net namazla ilgili. Sonradan bir takım adet gelenek göreneklerle hz peygamberin kıldığı ve kıldırdığı biçimden farklı olarak ne ilave edilip çıkartıldıysa ve bunun adına her ne derseniz deyin allahın emrettiği 5 vakit yada cuma namazı değildir o. Çünkü ne şartları uyuyor ne zamanı nede şekli. Ha belki nafile yerine geçer. Şayet tabi başlı başına zaten kıraat niyaz dua zikir ve ibadet olan namazın içine farklı şekiller ve biçimler eklenmediyse.

Namaz kılmakla övünenlerin ahlaken sorunlu davranışları olması: bu da namaz kılmaya engel ve bahane değil. Hem namaz kılınacak hemde ahlaken islama uygun bir ahlakta olunacak. Birisi diğerinin yerine geçmez. Birinin eksikliği diğerine engel teşkil etmez. Her ikisi de müşterek yada münferiden kulun sorumluluğunda ve uhdesinde.

https://www.fikriyat.com/...nde-namaz-feraizden-midir

Cem ayini yada semah olsa olsa bir zikir törenidir. Şayet adabı erkânına uygunsa. Evet, doğru, kuran zikri emreder. Fakat o dahi namaz yerine geçmez ve namazı sakıt etmez. Zira islama göre Hiçbir dua ve zikir, namazın yerine kaim değildir. Namazın yerini tutmadığı gibi namaz farizasına mani de olmaz. Olamaz. Olmamalı.

Bu yukarıda saydıklarımın haricinde görünen bir gerçek daha var ki o da şu: sözde sünniyim diyenler de namaz kılmıyor maalesef. Hatta oran eşit veya daha fazla. Beyler, namaz sadece alevilerin yada sünnilerin değil hepimizin üzerine farz. Burada kimseyi sorgulamıyor yada yargılamıyoruz. Ne haddimize..! O kimsenin haddine de değil. Ama Namaz bir davettir. Bunu söylemekse boynumuzun borcu. Allahını seven müslüman zaten davete icabet eder. Ha "ben kalbimi domestosla yıkadım benim kalbim tertemiz" diyorsa doğrudur yıkamıştır* temizdir* kendi bilir (ben de yıkıyorum ama temizlenmiyor ne hikmetse, formülünü öğretiversin) biz ona karışamayız. Din nasihattir mucibince sadece doğru bildiğimizi söyler geçeriz..
Valla bir dönem bizim atalarımızda namaz kılmazdı. Ne yani sürekli göçebe halinde olan kişinin namaz kılabileceğini'mi sanıyorsun! Namazın Türkler arasında yayılmaya başladığı zaman osmanlı'nın son dönemleriydi. Alevilere alevi dememiz son 100 yıldır arkadaşlar. Ne yani bu adamlar 100 yıl öncesinde müslüman olarak görülmesine karşın son 100 yıldamı kafir oldular!