bugün
- icardi190527
- hamas bir terör örgütüdür15
- suriyeliler suriye'ye dönsün12
- vatandaşlık farkı alan otel24
- bir kadının yemek ısmarlaması15
- erkeğe ne hediye alınır34
- 1 m dolara bu bebeğe sertçe tokat atar mısınız19
- anın görüntüsü13
- icardi1905 silik olsun kampanyası19
- şehirler arası aşk yaşamak9
- true'nin porno arşivi kaç gb8
- sözlükte ateist gibi takılan yahudiler10
- aleyna tilki10
- sözlük kızından gelin olmaz21
- herkes güncel fiyatını yazabilir mi9
- arkadaşlar sizden bir şey rica edebilir miyim22
- ağaç gövdesi gibi bacakları olan kadın14
- sözlük yazarlarının tatlıları8
- alınan en güzel iltifat14
- kızımın kiminle yatıp kalktığıyla ilgilenmezdim9
- cumaya gidenlerin çok azalması10
- futbolcu ismiyle nick almak12
- bik bik'in balona binmesi34
- en yaşlı özelliğiniz9
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim23
- sabah aç karnına içilen bira13
- ideal duş alma sıklığı14
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi13
- artificialintelligence9
- kız mı erkek mi belli olmayan yazarlar8
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması14
- icardiyi tokat manyağı yapmak12
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız9
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım15
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı23
yavuz'un beyitleri daha bir tumturaklı, ağır, deruni gelir, çünkü yavuz o gün için dünyanın en güçlü kişisidir, imparatordur, halifedir, ünvanlarının en bilinenlerine baktığımızda bütün müslümanların sultanı ve halifesi, bütün türklerin hanı, roma kayzeri'dir yavuz sultan selim han.
şah ismail'in dörtlükleri ise gayet açık ve net halk ağzıyla yazılmış sanki bizim köylülerin muhabbetinden çıkan kelimeler ihtiva etmektedir. tüm bunlara rağmen son derece samimi, yalın ve gaza getiricidir. cem babanın yorumunda da bunu görürüz eserin yavuz kısmında oturaklı, iktidar sahibi, devletlu bir hava varken şah kısmında oldukça hareketli, önce iş sonra düşünüş, saman alevi gibi birden parlayan duyguları hatırlatan bir hava vardır.
hasılkelam benim hissettiğim yerleşik cihanşumul bir güçle yörük hayatı devam ettirmek isteyen değişime direnen bir gücün değerlendirilmesi olmuştur.
şah ismail'in dörtlükleri ise gayet açık ve net halk ağzıyla yazılmış sanki bizim köylülerin muhabbetinden çıkan kelimeler ihtiva etmektedir. tüm bunlara rağmen son derece samimi, yalın ve gaza getiricidir. cem babanın yorumunda da bunu görürüz eserin yavuz kısmında oturaklı, iktidar sahibi, devletlu bir hava varken şah kısmında oldukça hareketli, önce iş sonra düşünüş, saman alevi gibi birden parlayan duyguları hatırlatan bir hava vardır.
hasılkelam benim hissettiğim yerleşik cihanşumul bir güçle yörük hayatı devam ettirmek isteyen değişime direnen bir gücün değerlendirilmesi olmuştur.
sözleri ise:
şirler bile pençe-i kahrımda olurken lerzan
beni bir gözleri ahuya zebun ettin felek
kırklar meydanına vardım
gel beri ey can dediler
izzet ile selam verdim
gir işte meydan dediler
kırklar bir yerde durdular
otur deyi yer verdiler
meydana sofra kurdular
lokmamıza ban dediler
şirler bile pençe-i kahrımda olurken lerzan
beni bir gözleri ahuya zebun ettin felek
düşme dünya minnetine
talip ol hak hazretine
ab-ı kevser şerbetine
parmağını ban dediler
gördüğünü gözün ile
beyan etme sözün ile
neden sonra bizim ile
olursun mihman dediler
şirler bile pençe-i kahrımda olurken lerzan
beni bir gözleri ahuya zebun ettin felek
sah hatayi konmuş burda
tazece uğramış derde
mürşitten açılır perde
gör şimdi ey can dediler
şirler bile pençe-i kahrımda olurken lerzan
beni bir gözleri ahuya zebun ettin felek
kırklar meydanına vardım
gel beri ey can dediler
izzet ile selam verdim
gir işte meydan dediler
kırklar bir yerde durdular
otur deyi yer verdiler
meydana sofra kurdular
lokmamıza ban dediler
şirler bile pençe-i kahrımda olurken lerzan
beni bir gözleri ahuya zebun ettin felek
düşme dünya minnetine
talip ol hak hazretine
ab-ı kevser şerbetine
parmağını ban dediler
gördüğünü gözün ile
beyan etme sözün ile
neden sonra bizim ile
olursun mihman dediler
şirler bile pençe-i kahrımda olurken lerzan
beni bir gözleri ahuya zebun ettin felek
sah hatayi konmuş burda
tazece uğramış derde
mürşitten açılır perde
gör şimdi ey can dediler
Cem Karaca'nın Bindik Bir Alamete albümünden fevkalade bir eser. Yavuz Selim'le Şah Hatayi'yi şiirleriyle karşı karşıya getirir. çok da leziz bi performanstır. bir de dikkat edin bakalım farklıdır ikisi ama yabancı gelen birşey var mı size?
güncel Önemli Başlıklar