bugün

çok güzel bir led zeppelin şarkısı.

Ah, ah,
We come from the land of the ice and snow,
from the midnight sun where the hot springs blow.
The hammer of the gods
Will drive our ships to new lands,
To fight the horde, singing and crying:
Valhalla, I am coming!
On we sweep with threshing oar,
Our only goal will be the western shore.
Ah, ah,
We come from the land of the ice and snow,
from the midnight sun where the hot springs blow.
How soft your fields so green,
Can whisper tales of gore,
Of how we calmed the tides of war.
We are your overlords.
On we sweep with threshing oar,
Our only goal will be the western shore.
So now youd better stop and rebuild all your ruins,
For peace and trust can win the day
Despite of all your losing.
"ben bu şarkıya fenha sahne yazarım"
nerden baksam western çağrışımları yapıyor*...

tempolu bir soygun sahnesi ve hemen ardından kaçış da iyi fikir...

teenager bişeyler yapıp da dram/psikoloji unsuru da katılabilir...

seyahat sırasında radyoda çalabilir karakterler eşlik eder falan...

kıyı köşe ve karanlık barda karakterler gece yarısı, kafayı çekerken ortamda hafiften çalabilir.kvga çıkarsa sesi yükseltmek mantıklı olur.
"ağğğıııaaaaahhhh ahh" şeklinde anırarak giren gaz ötesi zeppelin harikası.
fevkalade ritimleriyle kafa sallamak mümkün olduğu kadar, kendince dans da edilebilecek, dans ederken uçulabilecek müthiş bir şarkı yaw.
So now you'd better stop and rebuild all your ruins,
for peace and trust can win the day
despite of all your losing.

kısmının insanı uçurduğu parçadır.
en güzel kaydı için,

--spoiler--
http://www.youtube.com/watch?v=cEvjKQpRMy0
--spoiler--
norveçli balıkçılara selam eden şarkıdır.
demons and wizards adlı grubun da coverladığı mükemmel led zeppelin şarkısı.
trabzonspor'a transfer olmuştur.

(bkz: o o değil mi lan)
img: göçmen şarkısı demek olan, harbi harbi 10 numara yol şarkısı.

#3313356
başı inanılmaz şirin led zeplin parçası. biliyorum adını, üşendim yazmaya.
müthiş bir tempoya sahip, eşlik ederek söylemesi çok zevkli olan led zeppelin şaheseri.
(bkz: immigrant punk)
led zeppelin şarkılarını söylemenin neden zor olduğunun farkına vardığınız çok hareketli bir led zeppelin parçası.
tek bir hecesini anlayamadığım halde dinlemekten keyif aldıgım şarkı.
tanım : 2.25 dk. süren şarkı.
şrek3'ün bir sahnesinde soundtrack olarak yerini almış mükemmel bir led zeppelin şarkısıdır.
londra'da pasaport kontrolünden sonra eu vatantaşı olmayanların kapısından girerken kulaklıklarınız sayesinde çınlaya çınlaya söyleyebildiğiniz şarkı olabilir.
Led Zeppelin'in Immigrant Song'u açıklaması, analiz etmesi oldukça geniş bilgi ve araştırma gerektiren bir parçadır.

izlanda. Ya da izlanda adaları. Buz ve soğuğun yaşandığı, dünyanın buzluğuna yakın yerde, oluşum ve gelişim süreci boyunca birçok tarihi olaya ev sahipliği yapmış bir ülke. Ya da rastgele keşfedilmiş ve aç insanoğlunun devamlı talanına uğramış yerleşimi güzel, toprağı verimli ülke.

izlanda, politik, jeolojik ve coğrafik olarak önemli bir konuma sahiptir. izlanda, iksandinav denizci Naddoddr tarafından Norveç'ten Faroe Adalarına giderken keşfedilmiş, o keşiften sonrasında birçok keşif gerçekleşmiş, her gelen kendi ırk ya da milletini buraya yerleştirmek istemiştir. izlanda'yı güzel kılan bir keşif miydi yoksa ondan ötesi var mıydı ? insanlar buna cevaplarını zaman geçtikçe zaten veriyordu. Tarihten günümüze izlanda'yı araştırdığınızda izlanda'nın hangi dönemde ne için önemli olduğunu anlarsınız.

Edebiyatçılara göre keşfetme zevki, politikacılara göre yeni topraklar açlığı, coğrafyacılara göre dünyaya katılan yeni yerleşim alanı bilgisi vs vs..Peki izlanda Vikinglerce keşfedildiğinde önemli olan ne idi ?

(bkz: i ask questions)
(bkz: eric cartman)

Bu sorunun cevabı ise Vikingleri tanımaktan geçer. Vikingler, kökenleri, isimlerinin kökenleri itibariyle göçmen ya da göç eden anlamına gelmektedir. Kamp ya da kapan anlamlarına da gelmektedir. Vikingler, denizler yolu ile yaptıkları savaşlar ve gezintiler arasında bu şekilde yeni keşiflerde de bulunurlardı. Ve keşfettikleri yerleri teftişten sonra o yerin kullanılabilirliğini ölçüp, oraya yerleşme arzusuyla yanıp tutuşurlardı. Eğerki o yerde yaşayan halk olsa, onları dahi kıyımdan geçirip öyle yerleşmeyi planlardı.

Elbette Viking tarihi kimisi için barbarlığın tanımını, kimisi için günümüz rahat yaşamın temeldeki feslefik görüşünü açığa çıkarmış bir özelliktedir. Vikingler, izlanda adasını keşfettiklerinde, aileleri ile kendi hayatlarını yaşayadururken, gelişen zamanla birlikte gelen yeni keşifler, adayı rekabet ortamına ya da savaş ortamına sürüklemeye başlamıştı bile.

Bu süreci açmaya gerek yok. Temelde Vikinglerle başladığı ileri sürülen izlanda'nın tarihsel süreci oldukça karmaşık bir yapıya sahip. Birçok sömürü devleti tarafından ele geçirilmeler olsun. 2. Dünya Savaşı'ndaki konumu olsun. Savaştan önceki ve savaştan sonraki durumu olsun. Ekonomik ya da siyasi konumu olsun. izlanda birçok açıdan ele alındığında oldukça geniş bir tarihe ev sahipliği yapmış ülkedir.

Ancak.

Bizim ele almamız gereken konu, hangi açıdan bakmamızı belirleyecek konu, Zeppelin'in hangi açıdan ele aldığı konu ile sınırlandırılmış olacaktır.

Immigrant Song, birçokları için Zeppelin'in "barbarlık açlığı" na sahip olduğu , birçokları için faşizm ve anarşizm yanlısı olduğu (!) hakkında bir sürü demeçler vermesine sebep olmuştur. Öyle ki zamanında farklı açılardan ele alınan birçok konuya ev sahipliği yapmış kitaplarda dahi yer edinmiştir.

Led Zeppelin, izlanda'yı, Immigrant Song'da Vikingler'in açısından ele almıştır. Sözlere baktığınızda bir Viking'in ağzından çıkan izlanda açlığını görürsünüz. Kimisi Zeppelin'i bu zan altından kurtarmak için mizaha bile başvurmuştur. izlanda'nın doğa güzelliklerinin insanı sarhoş etmesini anlatan şarkı ! Mesela...

Gerçek, kesinlikle Zeppelin'i tanımaktan geçer. Ancak gerçeğe ulaşana kadar o yolda neler söylenmiş, neler öngörülmüş bilmek lazım.

Immigrant Song hakkında Zeppelin'e en büyük eleştriyi Simon Reynolds/ Joy Press, ortak yürüttüğü bir çalışma olan "Seks isyanları Toplumsal Cinsiyet, Başkaldırı ve Rock'n'Roll" kitabı ile yapmıştır.

içeriğinde kitabın adındaki konuları işleyen bu yazar, aynı kitapta şöyle bir söyleme yer vermiştir :

"Led Zeppelin'i proto-faşist eğilimler sergilemekle suçlayan eleştirmenler desteksiz atmıyordu: 'Immigrant Song'da (1970'te çıkan Led Zeppelin III'ten) grup, Viking işgalciler gibi olmayı hayal ediyordu. Naziler gibi Led Zeppelin de Güney Avrupa'nın tarım toplumlarına çullanarak tecavüz eden, yağmalayan, içki âlemleri yapan ve genel olarak da rock'n'roll hayvanları gibi davranan Cermen ırkıyla özdeşleşti. Zeppelin'in kronolojisini yazan Stephen Davis, Hammer of the Gods'da grubun şarkılarını, alkol ve uyuşturucularla birleşerek Viking savaşçılarını kamçılayan, onları gözü dönmüş, korku bilmeyen, kana susamış bir çılgınlığa iten askeri müziğin modern muadilleri olarak tarif eder."

Vikingleri barbar olarak tanımlayan özelliklerden biri de keşfedilen yeri, erkeğin dürtüsünün veya egosunun getirisi olan kadına tecavüz etme ile şereflendirilmesi ya da "tam manasıyla keşfedilmesi" olsa gerek. Vikingler'in bu özellikleri , Immigrant Song'un yazılış tarzı ile yakından alakalandırıldı çünkü sözlerde Vikingler'in nidaları tarzında bir üslup seçilmişti.

Aynı kitapta, Whota Lotta Love için, Zeppelin'in faşizm yanlısı olduğu öngörülmekte, Immigrant Song ile başlayan Futurist kesimin ideoojik seçimini besleyen, destekleyen grup profili , bu parça ile de ileriye götürülmüştü.

Kitabın yazarına göre 70'lerde büyük değişim içine giren Rock'n Roll, Pink Floyd ya da türevleri için "sex-savaş-ego" üçlüsü ile haşır neşir olan gruplar olarak bahsediyordu. Aynı durumun Led Zeppelin ile daha oturaklı hale geldiğini, Whota Lotta Love'da bu cinsiyet savaşının çizdiği sınırlardan bahsediyordu. Kitapta bu konuda geçen bir başka bölüm :

"Cinsiyetler arasında cereyan eden savaşta 'Whole Lotta Love' eli kulağında bekleyen işgali duyuruyordu. Stephan Davis'e göre, 'Whole Lotta' aynı yıl Vietnam'da hakikaten bir savaş narası olmuştu. Amerikan piyadeleri ve denizcileri '8 kanallı pikaplarını tanklara ve zırhlı personel taşıyıcılarına monte edip savaşa bu şarkıyı en yüksek volümde çalarak gidiyorlardı.' Çılgınca bir şiddetle çalınan riff vahşilik derecesinde basit ve balistiktir, çatışma olarak cinsel birleşmedir. Parçanın orta bölümü -başdöndürücü gürültüler ve şarapnel gibi dağılan gitar sesleriyle- safi esrikliktir (sarhoş olma durumu). Orgazm, Led Zeppelin için, şiddetli acıdır. Yine de riff sihirli bir şekilde yeniden sertleşir ve gücünden hiçbir şey yitirmemiş bir halde çılgınca sağa sola saldırır! "

Ona göre Whota Lotta Love ile ele alınan Zeppelin'in militarist tavrı, faşizmi destekleyen tavrı, (!) Immigrant Song ile daha da şiddetleniyor, Whota Lotta Love'da işlenen cinsiyet savaşları (!) Immigrant Song'da Vikingler ile çakışan "keşfet-varsa yok et(ya da tecavüz et)-yerleş" üçlemesi ile bağdaştırılıyordu.

Futuristlere göre bu işgal alanında yapılan tecavüzler, yerleşim bölgesinin nüfusunu genişletmek ya da kendi ırkını bu yerde daha güçlü hale getirmekti. Bu fikrin Zeppelin tarafından desteklendiğini iddia eden yazar, bu şiddetli konuların havada uçuştuğu 70'ler rock'ın, zamanla Maiden ve Metallica türevi gruplarca yumuşatıldığı ve daha yüzeysel ele alındığını da belirtmekten alıkoymuyordu kendisini.

Tüm bu söylemler ışığında ele alınması gereken konu şudur : Led Zeppelin militarist bir tavır takınan, Viking ya da futurist kesimin ideoloji ya da anlayışlarını destekleyen, faşist ya da yazarın tabiri ile proto-faşist (!) bir grup muydu ? Savaşların aslında tamamıyle erkeğin cinsel egosunun tatmini gereği olduğunu savunan bir görüşün destekleyicisi miydi ?

Elbette cinsel savaş ya da üstünlük kavramının tarihçesi de daha derin kuyulara inen bir halat gibidir. Ancak Zeppelin için Immigrant Song ile bahsi edilen kavramların özünde ne vardı ?

Zeppelin bu şarkıda, soğuk ve kar diyarının, buzlu ve dondurucu diyarın keşfedilmesi hakkında şarkı sözler yazmıştı. Hammer Of The Gods tabiri ile şarkıda Vikingler'in ağzından nidalar atıldığı çok açık. Odin ve türevi tanrılara inanan, denizci Vikingler. Öyle ya da böyle Immigrant Song, tüm bu iddiaların odak noktası olmuştu çünkü parça izlanda'nın Vikinglerce alınışını anlatıyordu.

Sorulması gereken sorular arasında Vikingler'in yerleş ve savaştıktan sonra cinsel üstünlüğü sağla düşünüşünün tarihte geçerliliği olup olmaması yer almaktadır. Vikignler'in izlanda macerasında herhangi bir kaynakta herhangi bir bulguya rastlayamadım açıkçası.

Bu noktada akıllara sadece bir hikayenin anlatılmış olması gelebilir. Led Zeppelin, bu tarihsel süreci Vikingler'in ağzından Immigrant Song ile anlattı. Ancak Zeppelin bu düşünüşe, bu sürece ya da olaylara katılarak mı Immigrant Song'u yazdı ? işte bu doğru bir soru...

Ya da tüm bu iddiaların odak noktasındaki Zeppelin, bir militarist tavır mı takınmıştı ? Orduyu , üstün bir edebi sanatla, yetenekle besleyen, hatta kulağa komik gelecek bu sebeple orduya çalışan bir grup muydu ? Kitapta Amerikan askerlerinin Whota Lotta Love ya da Immigrant Song ile savaşta , parçaların içerikleri ile gaza gelip kıyıma hücum ettikleri hakkında birifingler yayınlanmış. ingiliz bir gruptan Amerikan ordusuna destek mi söz konusu olan şey ? Bu noktada düşünülmesi gereken ince bir yaklaşım yok mudur ? Bir bakış açısı ?

Günaydın Vietnam filminde başrol oyuncusu Robin Williams, askerleri motive edici radyo programı yayaınlarken, gaz verici rock parçaları çaldığında, birliğin komutanı bu adama takmış ve bunu yapmamasını söylemişti. Askerlere jazz ya da klasik müzik dinletilmesini emretmişti. ASker ise bu gerçeklikler arasında jazz ya da klasik müzik dinleyerek toz pembe hayaller peşinde gitmeyi redediyordu. Onun yerine rock parçaları ile gerçekliğin göbeğine büyük bir gaz ve iştahla gitmek istiyordu.

Bu güdünün, erkekte, bizzat Amerikan askerinde var olması, o kitapta bahsi geçen futurist kavramın Led Zeppelin tarafından desteklenmesi anlamına mı geliyordu ? Yani o yaklaşımı belki bizzat isteyen amerikan askerinin yaptığı, parçayı belki sadece dile getirmiş bir gruba mal ediliyordu. Faşizmin cinsel savaş kavramıyla desteklenip, militarist güçlerce kullanılmasını, Led Zeppelin'in yazdığı bir parçaya mal etmek ne derece doğru ? Öyle birşey olmuş diyelim. Barbar Vikingler'in ya da faşist futuristlerin hayat felsefesini benimsemiş bir gruptan bahsedelim. Ancak bu grubun bizzat eşleri ve çocukları olduğunu da göz ardı etmeyelim. Kadını hiç sayan bir rock'n roll anlayışı olduğunu savunan bu yazar, Vikingler'in hayat tarzının kadın düşmanlığı olduğunu, Zeppelin'in bir aile değerinin olduğu gerçeğini gözardı ederek ele alıyor gibi geliyordu bana.

Dahası Immigrant Song ile eleştirilen bir grubun bu konu hakkında ciddi brifing girişimlerinde bulunmaması da işin yakalanması gereken bir başka ince detayı. Çünkü bu çok ciddi bir itham. Bir grupsun ve faşizmle, aynı zamanda anarşizmle (!!!) aynı zamanda futuristlik ya da militaristlikle suçlanıyorsun. Bu parça hakkında herhangi bir savunma gelmemiş olması ya da bizim öyle bir kaynağa rastlayamamamız, işin bir başka boyutudur.

Benim tanıdığım Zeppelin, okultizmin en derin noktalarında gezinen, mitolojiyi gündemine en iyi oturtan, tarihi iyi bilen, eleştriyi ya da toplumsal yapıyı en iyi çözen, aile değerleri olan, zamanını okuyan bir gruptur. Tüm bu kavramlarla itham edilen grubun, itham edicisinin de sıkı bir Rolling Stones hayranı olması dikkatlerden kaçmaması ve düşünülmesi gereken bir başka detaydır.
bir de demons and wizards'tan dinlenesi şarkıdır.
led zeppelin'in en gaz şarkılarındandır.

aaaaaaa aaaaa.
harun kolçak'ın çalmayı beceremediği şarkılardandır.
hammer of gods.
"school of rock" filminde jack black'in harika söylediği mimikleriyle ve hareketleriyle taçlandırdığı harika şarkıdır.