bugün

Mensubu olduğum kafkas topluluklarının bir bölümüne verilen addır,tarihin gördüğü en büyük soykırımlarından birine uğramışlardır.
Özellikle rusya'nın kafkasya üstündeki bitmek bilmez açgözlülüğü, burada bulunan toplulukların arasına nifak tohumları ekerek sürekli bir biçimde birbirlerine kırdırmaya çalışmış,bunda başarılı olamayınca kendisi bu işi yapmıştır.
Sanılanın aksine MIT bünyesinde çoğunluğu oluştursalar bile dahada fazlası kendi halinde yaşamaya devam etmektedir.
türkiye'de de (özellikle rus işgali sonucu olan göçlerden kaynaklı) belli bir nüfusa sahip olan kafkasya kökenli etnik bir topluluktur. kendilerine has kültürel yapıları vardır, ancak türk nüfusla oldukça kaynaşmıştırlar. çerkez tavuğu gibi bir yemek adı olması, çerkezlerin kendilerine has güzel bir mutfak kültürleri olduğunu göstermektedir.
adetlerine çok bağlı bir halktır.
nerde olursa olsun, birbirlerini kollar, sahip çıkarlar.
milliyetçidirler.
bir işveren olarak disiplinleri ve çalışkanlıkları ile hayran bırakan ırktır.
türklerin çok sevdiği, can, ciğer, kardeş millet.
türklere turkuj diyen millet. ayrıca türkleri kaba bulurlar.

edit : çerkez değil, çerkes.
Aklıma ilk olarak Çamurlu Köyü gelir.
genellemeler yanlıştır ama genelinin benzer özellikler gösterdiği vatandaşlarımızdır.

- arnavutlar kadar paşa çıkarmamışlardır. boşnaklar kadar akademisyende değillerdir ama nedense cumhuriyetin ilk dönemlerinde ısrarla osmanlı yanlısı tavır izlemiştir. saltanata ve hilafete sürekli sahip çıkmıştır.

- %90 ı ülkücüdür. üniversitede öğrenci gruplarında bütün reisler çerkestir.

- türkiye'nin gündemine, siyasetine çok rahat yön verebilirler. amerika'da yahudi lobisi varsa, türkiye'de çerkes yapılanma var.
türkiyedeki azınlıklar içinde azınlık olduğu hiç hissedilmeyecek kadar türk toplumuyla özdeşlemiş, vatanımızı vatan kabul etmiş, saygı duyulan çok az azınlıktan biridir.
hatunlarının götü arkaya doğru çıkık olur. hoş seksi kılsız kadınlarıdır.
ruslara türk komutanı ile karşılık verebilen, terfi etmemeleri için ferman çıkmıştır diyerek haklarında hiçbirşey bilmeyen kafatasçıların bok atmaya çalıştığı millettir.
olmayan millettir, olmayan ırktır, olmayan ulustur.

kafkaslı etniklerin karışımından oluşmuş bir yığındır.

Millet olsalardı dil, ülkü, tarih birliği içerisinde hareket edip kafkasya bugün bu halde olmazdı.

Ulus olsalardı tarihsel toplumsal dönüşümlerini devam ettirip uluslaşma safhasına gelmiş olurlardı.

ırk olsalardı en azından 3000 yıllık bir tarihlerinden bugüne değin uzanan soyları, kültürleri gelenekleriyle yaşarlardı.

arkadaş ne kadar basit, bir topluluğu millet, ulus, ırk olarak adlandırmak. Biz o isimlerin üçünü birden alabilmek için binlerce yıldır anamızı ağlatıyoruz hiçbir baltaya sap olamamış insan yığınları bir anda ulus, millet, ırk oluyor.

Hatta ve hatta şuan şunu diyebilirim ki Türkiye Cumhuriyetindeki Türklük malesef ki tam manasında uluslaşamamış bir haldedir. AKPyle de ulus özelliğini giderek kaybetmektedir.
ruslara türk komutanla karşılık vermiş millet iddiaıyla gülünçlüğüne gülünçlük katan organizmalar cevap verilmeye bile hak etmiyorlar. fakat çerkesler' in herkesi muhattap almama özelliklerinden faydalanarak, kolaylıkla bir ırka hakaret edebileceğini sanan gafillere cevap vermek bir yerden sonra boynumuzun borcudur.
bahsedieln cahil iddialarına bir göz atalım; herhalde şeyh şamil' den bahsediliyor burada. bir faşistin olmassa olmazı olan, aşağılık kompleksinden dolayı herkesi türk ilan eden bir zavallı mantık var bilindiği üzere. apaçiler amerika' ya, türk komutan geronimo sayesinde karşılık verdi demesinden korkuyorum bu zavallıların bir gün. ne de olsa bunlara göre kızılderililer de türktü, finler de * macarlarda türk...
konuya dönersek, şeyh şamil' in annesi çeçen, babası lektir. bu iki ulusta türk değildir. ayrıca şeyh şamil direnişi, kuzey kafkasya direnişinin sadece bir parçasıdır. aphazlar, abzehler, kabardeyler, şapığlar, osetler, inguşlar vb. ayrı ayrı direnişler vermişlerdir. iki yüzyıldan daha uzun süre devam eden bu mücadele sayesinde, osmanlı' nın doğu sınırları güvence altında kalmıştır süre zarfında. bir iki milyonluk bir nüfusun, eşit olmayan teknik imkanlarla, ruslar gibi tarihin gördüğü en acımasız devletine karşı iki yüz yıldan fazla dayanması bu zavallılar için küçümseme sebebidir. fakat çok övündükleri osmanlı tarihinin nin ruslara karşı, mağlubiyetler ve küçük düşmeler tarihi olduğunu es geçerler niyeyse. navarin' de osmanlı donanmasının yakılmasından tutunda, baltalimanı anlaşmasına kadar sayısız örnek vermek mümkün. plevne'de osman paşa' nın teslimiyetle sonuçlanan direnişi belki de osmanlıcı' ların en büyük tesellisi. dikkat edin bu bir yenilgi!. ha birde asparagastan ibaret olan prut olayı var! yok baltacı fındık kırmış falan filan, olayın özü cesraet edemediği için, kuşatılmış rus ordusuna saldıramamıştır. *
ayrıca her etnisiteye katıksız düşmanlık yapan bu güruh; osmanlı devleti' nin yaşadığı zaferlerde, yükselme döneminden itibaren hiç bir türk askerin ya da paşa' nın yer almadığını nedense bilmemezlikten gelirler. osmanlı devlet sistemine göre türk paşa olamazdı; (bkz: reaya nın oğlu reayadır) o düşmanlık besledikleri, arnavutlar, boşnaklar, çerkesler vb. ordunun üst rütbeli subaylarıydı, ayrıca türkler çelimsiz oldukarı için orduya alınmazlar, bulgarlar, sırplar vb balkan kavimleri, iri yapıları, atletik özellikleri yüzünden ordu için devşirilirlerdi. bilindiği üzere farsça konuşmak' ta statü unsuruydu. sarayın resmi diliydi aynı zamanda.

birde şöyle bir iddia var tahminen kaynat olarak; göt alınmış.
--spoiler--
ikinci mahmut yeniçeri ocağını ortadan kadırdıktan sonra kurduğu asakir-i mansure-i muhammediye adlı ordusunda zekalarının azlığından dolayı çerkezlerin miralaylıktan daha yukarı terfi etmemeleri için ferman çıkarmıştı.

--spoiler--
çerkesler, mit' in kökeni olan teşkilat- ı mahsusa' yı kurdukları gibi, osmanlı ordusunda çok sayıda paşa çıkarmış bir ırktır. burdan da ne kadar hızlı yükseldikleri ve zeki oldukları ortaya çıkmaktadır.milli mücadelede üstlendikleri görevler ise iki üç çapulcu faşistin çabalamasıyla gölgelenemez. ayrıca bu fermanın sözü edilen gerekçesi tamamen götten uydurmadır. kafatasçı küçük bir beynin yorum kabiliyetini göstermesi açısından da ibret vericidir. velev ki doğru olsun, 2. mahmut' un ne kadar ileri görüşlü bir teorisyen oduğu, kurduğu asakir-i mansure-i muhammediye ordusu' nun ne kadar kısa ömürlü olduğuından ve mısır valisi kavalalı karşısında düştüğü acziyetten anlaşılabilir. fakat, bu soysuzlar * bunları bilmemezlikten gelir. yedi göbeğine tecavüz etmiş*, baş üstünde baş, taş üstünde taş koymamış moğollar' a kardeş millet derken, asıl türk ırkının, kardeşi olan milletleri, aşağılık komplekslerine feda etmekte sakınca görmez bu faşist grup. çünkü bu itler provakatördür! dertleri türk ulusunu yüceltmek değildir. eğer öyle olsa, bu lafları bu kışkıtmaları yapmazlar! bunların tek bir amacı var, o da; kardeşin kardeşe, diş bilemesi için çaba vermektir. kimin itleri olduğu tahmin edilebilir elbet.

bir başka yumurta topuk milliyetçisi de demiş ki;
--spoiler--
olmayan millettir, olmayan ırktır, olmayan ulustur.

kafkaslı etniklerin karışımından oluşmuş bir yığındır.

millet olsalardı dil, ülkü, tarih birliği içerisinde hareket edip kafkasya bugün bu halde olmazdı.

ulus olsalardı tarihsel toplumsal dönüşümlerini devam ettirip uluslaşma safhasına gelmiş olurlardı.

ırk olsalardı en azından 3000 yıllık bir tarihlerinden bugüne değin uzanan soyları, kültürleri gelenekleriyle yaşarlardı.

arkadaş ne kadar basit, bir topluluğu millet, ulus, ırk olarak adlandırmak. biz o isimlerin üçünü birden alabilmek için binlerce yıldır anamızı ağlatıyoruz hiçbir baltaya sap olamamış insan yığınları bir anda ulus, millet, ırk oluyor.
--spoiler--
kaynak: gün yüzü görmemiş götü

ne kadar net değil mi aşağılık kompleksinin etkileri; türk ulusunun( lazıyla, çerkesiyle ,türk'üyle, arnavut' uyla, kürt' üyle)ulu önderin çabalarıyla, 90 yıllık bir çabanın ürünü bir ulus olmasını, hazmedemiyor. orta asya' nın sığır çobanlığı yapıp, kımız içilen günlerini, göçebe günlerini özlüyor çünkü. atatürk' ün çizdiği medeniyet yolu, ırk faşizminden bağımsız milliyetçiliği, ağır geliyor ibişe. zaten bunların mantığıyla türklük tespitine girişilirse, bir avuç avşarla, yörük haricinde safkanlık yakalamak imkansız olduğu gibi, bunu araştırmak ahmaklıktan da öte alçaklıktır.
gelgelelim çerkeslerin ırkının kökenine;
bir ulus devleti olmadığı doğru; çünkü çerkes boylarının tümünün toprakları, * rusya fedarasyonuna bağlı özerk devlet statüsündedir. ayrıca türkiye' de yaşayan çerkesler türk ulusun un bir parçasıdır. ve bu durumla kesin kez bir sorunları yoktur. ve canla başla vatanları için hizmet vermektedir. fakat bu ırk olarak türk olmak demek, değildir. bu homo habilis lerin algılarının yetersiz kaldığı nokta da tam burası. almanya' da yaşamak için, alman olmak gibi bir saçmalığı savunurlar.
çerkeslerin kökeni keltlere dayanır; bahsi geçtiği gibi 3000 yıllık bir tarihleri olmadığı doğrudur çünkü tarihleri daha da öteye dayanır. van civarında asurlara ait olan bir ören yerinde bulunan kil tabletleri. çecence bilen birisi rahatlıkla okuyabilmektedir. aynı şekilde hatti* yazıtları, çerkesce bilen birisi tarafından tercüme edilmiştir. çerkes dillerinin herhangi bir dil ailesiyle, akraba olmaması da ne kadar özgün bir ırk olduğunu gösterir nitelikte. çerkes diye de bir şey yoktur aslında doğru'' çünkü kendilerine adige derler, bu kelime hattige kelimesinin zamanla evrilmiş halidir. manası '' ge ekinin çerkescesi o taraftan gelen'' hatti ge ise; hatti tafından gelenler anlamı verir. adigelerin; kendi toplumsal kurallarını ve adetlerini içeren xabze ise, eski bir ırkın uygarlık seviyesinin ne raddede olduğunu göstermesi açısından önemlidir. bu sistemle, her adige bireyi tolum içerisinde kendini yeniden tanımlar. etrafta gördüğünüz; saygılı, mesafeli, kibar, büyüğünü küçünü bilen, kadına değer veren ve el üstünde tutan, sadakatle bağlı çerkesler işte bu xabze ' nin zorunluluk kıldığı değerlerin ürünleridir. fakat yukarıda olduğu gibi bu ilkel organizmalar, saygı duymaktan öte, bu durumu anlamaktan da acizdirler.
1800' ün başlarında kafkasya' ya ziyert düzenleyen;londra kraliyet asya enstitüsü ve imparatorluk doğabilim derneği üyesi dr. robert lyall, 1824 yılında kırım ve kuzey kafkasya seyahatine çıkmıştır. kuzey kafkasya' lıların yaşam tarzını inceleyen bu bilim adamı şöyle bir tespitte bulunur; '' kuzey kafkasyalıların oluşturduğu, toplum düzen ve düzeyine bakarsanız, insanın neden meleklerden öte, en yüce varlık olduğunu anlayıveririsiniz... '' şimdi sevgili dostlar, verdiğim spoilerlarda; kürt kardeşlerimizi yıllarca kışkırtan; '' kürtler, dagda gezerken kırt sesi çıkarmıştır. '' onlar dağlı türklerdir. mantığının zavallı bir tecellisini gördük.
olayın asalet boyutuna da değinmeden geçemiycem elbet;
çerkesler en eski aristokrat kavimlerdendir ayrıca, her sülale bir isimle anılır ve toplumsal statüsü vardır. aristokraside önde olan sülalelerin, at eğerlerin, kapı tokmaklarına vb. işledikleri adigece'si '' şı damıga olan ''; aile armaları vardır. dedesinden öte ailesini kökenini bir yere dayandıramayacak bu ibişlerin, soy muhabbeti yapması da bir ayrı komiklik. sizin mantığınıza göre madem türksün kanıtla lan it. ahkam kesiyosun ya öyle; ama tavsiye etmem, sakat fikirlerinizin babsı hüseyin nihal atsız gibi göt olmak var işin sonunda. bilirsiniz hüseyin nihal atsız kafatascıdır. ömrünün sonuna doğru tezlerini kanıtlamak için kafatasını ölçtürdüğünde, ölçüleri türk kafatası ölçülerinden farklı çıkmıştır. tabiri caizse demiycem çünkü caizdir eminim; böylelikle pek güzel göt olmuştur kendisi... neyse;

çerkesler hakkında herhangi bir bilgisi ve araştırması olmayan; ırkının, dilinin fonetiği hakında zerre miskal bilgisi olmayan, düğünlerini, cenazelerini, hayata karşı duruşlarını, iyi niyetlerini bilmeden ahkam kesen bu provakatörlere bundan farklı nasıl bir cevap yazayım. benim ırkıma söven bu şerefsilerin sözlükte barınmasına müsade edenlerde mi aramalıyım kabahati, yoksa bu zavallı embesillerde mi?
çok yakında özerkliklerini elde edecek topluluk. tıpkı kürtler gibi.
zamanında çok büyük acılar çekmiş olan ırkım.

(bkz: çerkes)
(#12886542) bu entry için tamamen aynı düşüncfeleri düşünürüm. ekstra olarak; farklı bir dilleri olmasına rağmen orda burda bunun propagandasını yapmazlar. sadece kültürlerini kaybebemek için kullanırlar. yürüyüşleri olduğu zaman cam kırmazlar, molotof kokteyli atmazlar veya bu tür eylemle yapmazlar.
çok güzel kızları vardır. biri platonik aşkım. halan küllense de bir görsem tutuşurum. tapıyorum. kuluyum. kölesiyim. ondan sonra biri çerkez dedi mi bir tireme alıyor beni..
(bkz: çerkes)
aristokrat gibi düşünen ama demokrat yaşayan kuzey kafkasya halkıdır.
aslı çerkesdir. biz böyle gördük.
anne tarafından mensubu olduğum topluluktur.
kafkasyadan türkiye ye 1864 yılında göç etmiş; türkiye de isimlerine çerkes denilmiş olup kendi aralarında abhaz, adige, kabardey, şapsığ, ubıh, çeçen ... olarak ayrılan ve her bir soyunda dili birbirinden farklı olan fakat adet örf olarak genellikle aynı kuralların geçerli olduğu alt kimliğe verilen isimdir. sonuçta türkiye topraklarında yaşayan herkes türktür.
21 mayısı hatırkadıkca hüzünlenen ve vatanlarından sürgün edilmiş bir topluluk.
eğer abaza koluna mensupsanız ilginç diyaloglarla karşı karşıya kalabilirsiniz.

lisede olduğum zamanlar sınıfta bir muhabbet açıldı, işte ben de çerkezim hede hödö bir şeyler dedim. ortamda da o zamanlar çok hoşlandığım bir kız var. güç bela kızın msn adresini aldım. arada bakıyorum çevrimiçi ama cesaretimi toparlayıp da selam naber bile yazamıyorum. neyse orada burada gezinirken altta turuncu bir şey yanıp sönmeye başladı. bir de baktım o kız. o an içimdeki duygu patlamasından çığlıklar atıyordum sözlük. elim titreye titreye açtım ve öyle bir şey okudum ki dumura uğradım resmen. ben 2 ay selam naber bile yazamamışım, kız şak diye '' sen abaza mısın?'' yazıp göndermiş. 2 gün okula gidemedim ben ne yaptım da böyle sordu bu kız diye. sonunda okulda karşılaştık bu kızla, bir de yüzüme sordu abaza mısın diye. ya işte.. hmm... naptım ki ben böyle diyorsun gibisinden bir şeyler dedim. meğer çerkezlerin abaza kolundan mısın demek istemiş. bende acayip bir rahatlama oldu o rahatlıkla kıza verdiğim cevap da '' hee söylemedim mi ben sana? abazayım ben''. bu cevaptan sonra kıza nasıl açılayım anasını satayım, yaa işte ben senden çok hoşlanıyorum hem abazayım da biliyorsun mu diyeyim? neyse bitti gitti ama ne zaman aklıma gelse hala yüzüm kızarır.