bugün

istanbullu olup kavaf esnafından birisinin oğludur. Çocukluğunda saraya kiler odasına alınarak oradan hasodaya naklolunup kiler kethüdası olmuştu. üçüncü Ahmet'in silahtarı Boşnak Mehmet Ağa 1723'de vezirlikle Anadolu valisi olunca bu enderun nizamına aykırı olarak birden bire silahtarlığa getirildi.

Silahtar Mehmet Ağa 22 Mayıs 1728' de üçüncü Ahmet'in henüz dokuz yaşındaki kızına nişanlanarak aynı zamanda vezirlikle 1727 Ağustosta kubbe altına oturdu ve Erzurum eyâleti kendisine arpalık verildi ve Damat ibrahim Paşa'nın katli üzerine üçüncü Ahmet'e son sadrâzam oldu.

Silahdar Mehmed Paşa, I. Mahmut'un cülusu üzerine sadarette bırakıldı ise de Patrona ve avenesinin edepsizlikleri devam eylediğinden, kapıcılar kethüdalığına tâyin edilen Kabakulak ibrahim Ağa'nın tedbiriyle Patrona ile ileri gelen elebaşılar temizlenmiş ve ibrahim Ağa'ya hizmeti mukabelesi olarak vezirlikle Haleb valiliği verilmişti; fakat birinci Mahmut, Kabakulak ibrahim Paşa 'yı sadarete getirmek istediğinden Silahtar Mehmet Paşa tâyininden üç ay sonra Haleb valiliğine tayin olunarak ibrahim Paşa sadrazam olmuştur. (22 Ocak 1731).

Silahtar Mehmet Paşa, Halep'ten sonra 1733 Mart'da Diyarbakır valiliğine naklolundu. Kendisine gönderilen fermanda Nâdirşah'ın Musul ve Şehrizur (Kerkük) taraflarını tehdid eylemesi üzerine Diyarbakır'da muktedir bir vezirin bulunması lüzumu nedeniyle Diyarbakır'a tayin olunduğu bildiriliyordu. Mehmet Paşa 1733 Eylül'de ikinci defa Halep valisi oldu ise de yine o sene (Aralık) Sayda valiliğine ve 1735 Temmuz'da Bağdat'a tayin olunmuştur.

iran'la yapılan geçici barışı müteakip iran seraskeri Hasan Paşazade Ahmed Paşa tekrar Bağdad valisi tâyin edildiğinden, 1736 Haziran'da Anadolu valiliğine tayin olunmuş, yine o sene Eylül'de üçüncü defa Halep valisi olmuştur.

Silâhtar Mehmet Paşa 1737 M. de Halep'te vefat etmiştir. Vakar sahibi, doğru bir zat idi. Hadikatü l Vüzera zeyli ve ondan naklen Enderuni Ata, ehliyetinden bahsetmektedirler. Subhi Tarihi sarayda yetişmiş olup birden bire sadarete gelmesi dolayısıyla memleket ahvaline vukufsuzluğundan * bahsetmektedir. *