bugün
- icardi19059
- doğum gününde hatırlanmamak14
- kızların mesajlara geç cevap vermesi16
- icardi1905'in sözlüğü bozması18
- bik bik için diktiğim şort17
- ismet gurbuz 202413
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı10
- anneler günü16
- elinin değdiği anı unutamıyorum 5 posta attım16
- en dindar özelliğiniz25
- serdar ortaç renault megane benzerliği8
- zall beceremiyorsan bırak git12
- ayetullah hamaney'in mini etekli torunu11
- ali koç9
- yorgun mermi10
- şizofreni11
- düşün ki o bunu okuyor9
- anın görüntüsü18
- sözlükteki feyk hesap sahipleri tespit edilecek11
- bacağa kramp girmesi10
- 2024 eurovision şarkı yarışması13
- erkekler seks yapamayacağı kadınla arkadaş olmaz10
- erkeklerin sadakatsiz olması20
- türkiye den soğuma sebepleri11
- erkekler götünüze değil yaptığınız pastaya bakar15
- arkadaşlar sizce bu yüzük nasıl15
- eloande ile evlenip sözlüğü huzura kavuşturmak8
- uludağ sözlükte yazmanın hiçbir anlamı olmaması24
- fazla mastürbasyon yapan erkek9
- kimsenin okumadığı sözlükte yazar olmak11
- uludağ sözlük kapatılacak11
- 45 yaş üstü kadınların muşmulaya dönmesi10
- cami tuvaletinin paralı olması14
- evlilik yaşı kaç olmalıdır12
kutsal olan gerçekler değil kişinin kendi gerceği için cıktığı arayıştır.kendi kendini sorgulamadan daha kutsal bir şey olabilir mi? kimilerine göre benim görüşlerim kaygan bir zemine oturtulmus. görüşlerimde kaymalar oluyormuş.ama kaya gibi sağlam bir sözüm var:neysen o ol. gerçekler olmadan kişi kim ya da ne olduğunu nasıl keşfedebilir?
nietzsche tarafından sarfedilmiş bir aforizma.
nietzche'nin kullandığı bir aforizmadır. aslı şöyle:
kaya gibi; neysen o ol.
kanımca eksik ve -nietzche'den beklenmeyecek ölçüde hem de- kaderci bir tanımdır. çünkü olunması icap eden şey zaten olunandır. yani olunmuş olandır. bu haliyle bile tartışmaya açık bir cümle.
neysen o ol, cümlesi kanımca eylemi yadsır. kaya gibi tanımıyla verilen eylemsizlik, durağanlık bu anlamda can sıkıcı bir hal alır. burada farklı yorumlar yapılabilir:
- olduğun şeyi kaybetmemek için sapasağlam olmalısın.
- zaten olacağın bir şey için çabalamaya neye gerek var?
iki yorum da bir hayli sakıncalı gelir bana. çünkü eylemin yadsınması demek oluşun dışlanması demektir. doğru, durmak da bir eylemdir. ama durmaktaki eylem hali daha pasiftir.
aynı zamanda cümlenin içindeki "o" oldukça manidar. çünkü olunması icap eden şey o'dur. o nedir peki? o sensin. yani nietzsche'ye göre olman gereken kişi. bu haliyle bile "o" bir "ben"den ziyade bir belirsizliktir.
kaya gibi; neysen o ol.
kanımca eksik ve -nietzche'den beklenmeyecek ölçüde hem de- kaderci bir tanımdır. çünkü olunması icap eden şey zaten olunandır. yani olunmuş olandır. bu haliyle bile tartışmaya açık bir cümle.
neysen o ol, cümlesi kanımca eylemi yadsır. kaya gibi tanımıyla verilen eylemsizlik, durağanlık bu anlamda can sıkıcı bir hal alır. burada farklı yorumlar yapılabilir:
- olduğun şeyi kaybetmemek için sapasağlam olmalısın.
- zaten olacağın bir şey için çabalamaya neye gerek var?
iki yorum da bir hayli sakıncalı gelir bana. çünkü eylemin yadsınması demek oluşun dışlanması demektir. doğru, durmak da bir eylemdir. ama durmaktaki eylem hali daha pasiftir.
aynı zamanda cümlenin içindeki "o" oldukça manidar. çünkü olunması icap eden şey o'dur. o nedir peki? o sensin. yani nietzsche'ye göre olman gereken kişi. bu haliyle bile "o" bir "ben"den ziyade bir belirsizliktir.
güncel Önemli Başlıklar