bugün

Cami, mescit vb. yerlerde Kabe yönünü gösteren, duvarda bulunan ve imama ayrılmış olan oyuk veya girintili yer.*
bir tapınma mekanında litürjik yönelme doğrultusuna işaret eden küçük girinti, niş. özellikle caminin bu anlamdaki alanı anlamına gelir. camide mihrap emeviler döneminde 9. yüzyılın ortalarında belirmiştir.
osman hamdi bey in bir tablosu. resimde bir kadın rahlenin üzerine oturmuş, yerede dini içerikli olduğu belli olan kitaplar saçılmış. yerde kitaplar, kitapların olması gereken yerde ise bi kadın, başı açık tasvir edilmiş. .

http://img153.imageshack....3/2286/osmanhamdi4jx0.jpg +

yapıldığı tarihten 100 yıl sonra bile yoğun eleştirilere maruz kalan bu eserde, osman hamdi o gunun sartlarında kadının özgürleşmesini engeleyen dinin yaptırımlarını eleştirmek istemiş. osman hamdi bey in belkide en mesaj içerikli tablosudur. yanda bulunan samdan ve mum da cinsel çağrısım yapmaktadır.
imama ayrılmış olan oyuk değildir. islamda imamlık diye bir şey yoktur, herkesin o seviyede olması beklenir.
insan vücudunun önemli enerji alanlarından biri. şimdilerde alın çakrası ya da üçüncü göz de denilen yer.
ayrıca:
(bkz: mihrabım diyerek sana yüz vurdum)
(bkz: mihrabımdır kaşlarının arası)
gaziantep'in nizip ilçesine bağlı bir köy.

· nizip nerede?

kaynak:

· tarimziraat.com/gaziantep

ilçenin tüm köyleri için:

(bkz: nizip/#12982464)
osman hamdi bey'in sansasyonel tablosu.

bu aralar mustafa koç'un duvarında asılı olmasıyla gündemde.
(bkz: mustafa koç un odasında asılı olan tablo/#31066490)
Evin en kıymetli odasına mihrap denmektedir.
görsel