bugün

belki mantıklı olabilir ama sen yine risk alma inanmaya devam et diyeceğim bir durumdur.
-kuranı okudum mantıklı gelmedi.
+incil verelim o zaman.
-onu da okudum hoşuma gitmedi.
+tevrat var o olsa?
-yok baba ya akıcı değil.
+sende ne emmeye geliyon ne gömmeye bsg.
budist olaydın aaaa bak genelde kuranı okuyupta mantıklı bulmayanlar budist oluyor ne bileyim şaşırdım şimdi diyerekten cevap verilmek istenen durum.

(bkz: peki sen olmuşmusun)
"hukuk kitabı değil ki itibar edeyim" sözünün gerçek olmasıdır. kadına biçilen payı göz önüne aldığınızda ateist olmanız hiç de zor değildir.
okunan bir kitapla tüm inancını değiştirebilecek olan insan söylemi. bu gibi kişiler lotr okuduktan sonra elf, star wars izledikten sonra jedi olduklarını düşünebilme kapasitesine de sahiptirler.
bir seçimdir. herkesin mantığı kendinedir deyip geçilmelidir.
tercih ettiği tercihsizliğe uydurulan talihsiz açıklama...Canım kitabımızı, okuduğunu söyleyip zamanında saçma sapan çevirilerle saptıran, hiç okumamışlarada bunu anlatıp gargara yaptırıp yutturan aciz bir takım insanların zamanla kurandan soğutularak bu tip yersiz açıklamalara sebeiyet verme durumudur.
aslına bakarsanız sanane diyeceğim durumdur.
Bende inanıyorum ve buraya entry girenlerin yüzde sekseninden çok daha iyi biliyorum. kuran okumayı anlamayı insanlara anlatmayı.

öncelikli olarak bu başlığı açan arkadaşa yöneltilecek sorularım vardır. sen kaç kere hatim ettin ;kaç hocadan icazet aldın ve ne kadar hadis esbab-ı nuzul usul-ü fıkıh biliyorsun? tebliğ görevine kalkıyorsun. diyelim ki kalktın. adam inanmıyor mübarek bir kere söyledin. dinde zorlama yok değil midir? bu ateist adamları neye zorluyorsun?. çok bildiğin o Kur-an da * (bkz: sumyun bukmun umyun fehum la yerciun) yazmıyor mu? senin okuduklarınla benim okuduklarım farklı mı? cahil müslümanlığı yapmayın. evet tebliğ için hadis vardır. güneşin üzerine doğup battığı her şeyden hayırlıdır. amenna ve saddekna.

ama sen belki de inanacak birini daha sonradan dönebilecek birini yarım hoca olarak dinden soğutuyorsan hadisin tersi ile mükellef olursun. güneşin üstüne doğup battığı herşey sana zulum olarak geri döner.

islam dini sözlüklerden yükselmedi ve yükselmeyecek. bu demek değil ki cevap verilmeyecek. bir şeyler yazarlarsa susulacak (bkz: bir kaynak olarak göt) kullanılmayacak.

aslında banane nasıl olsa iki tarafta dediklerimi okuyup geçecek ve sallamayacak. ama emr-i bil maruf nehyi anil münker benden çıksın.
tanımlanacak bi tarafı yok, gayet açık bi cümle. bu aralar tıfılların ilgi çekmek için (kimden duydularsa artık) orda burda deklare ettikleri, ''neresi mantıklı gelmedi'' desen ''öhm, şey, eee'' şeklinde tıkanmalarına yol açan materyal. ben fazla takmıyorum; en fazla ''mantıklı gelseydi adam olurdun zaten'' diye geçiştiriyorum.
kendisine mantikli gelmeyen herseyin ateizm ile olan inanilmaz baglantisini cozen insanin sozu. verecegim ornek ile durumu daha iyi aciklamaya calisacam:

askerlerden birisi zamanin halifesine falan filan yerdeki kutuphanede islam disi kitaplar satiliyor, ne yapmamizi istersiniz? der. halife de seriat hukumlerine gore kutuphanenin yikilmasi gerektigini soyler ve askerlerine kutuphaneyi yikin der.
simdi bu hikayede halifenin verdigi kararda bir mantik hatasi var, nedir o hata? bir kutuphane islam disi kitaplar satiyor diye, islam karsiti kitap sattigi anlamina gelmez bu. belki matematik kitabi satiyorlar, belki de edebiyat kitabi satiyorlar kim bilir.
iste bu kur'an'i kerimi okudum mantikli gelmedi diyen kisi de bunun gibi bir durumda. asil kendi mantiginda sorun var ama anlamiyor.
''vahiyle inen dinler, çocukca olan ilkel efsanelerin bir toplamından ibaret''

''vahiyle inen dinlerin vahyettikleri bir şey varsa o da genellikle yanlıştır''

''tanrı düşüncesi insanoğlunun zayıflığının bir unsurudur.''

albert einstein
(bkz: cin ali yi okudum mantıklı gelmedi obez oldum) -nettin lan sen...yuh be! şamandıra şamandıra!-
kuran'dan sonra

gılgamış destanı,

sümer destanı,

çin efsaneleri,

eski mısır inançları,

hesiodos destanı,

yunan mitolojisi ( prometheus)

tevrat,

incil' i

de okursa kuran'da yazanların kaynaklarını bulacak insandır.
tam bir müslüman söylemidir.
(bkz: kuran ı okudum g tüm yemedi ateist oldum).
(bkz: ciki ciki teorisini okudum mantıklı geldi)
(bkz: kuran bahane ciki ciki teorisi sahane)
diger din kitaplarının değişime ugradıgı da zaten kuranda yazdıgı için kuran'ı mantıksız bulan kişi diğer kitapların değişime ugradıgına da inanmaz. okumadıgı birşey hakkında fikir belirtmez.
inanc dunyasini kuranla sinirlandirarak bir bakima kurana iltifat etmis olan kisinin cumlesidir. Okuyup mantiksiz bulmus olabilir ama ateist olmadan once baska herhangi bir kaynaga basvurma geregi duymamasi makul gordugu tek secenegin Kuran olduguna isaret eder.
hata yapan kişinin tümcesidir.
kuran mantıklı gelmeyebilir bu kişinin mantık çerçevesine göre değişecek bir olgudur. ama bir tek kuranı okuyup mantıklı bulmayan şahsın kolaya kaçıp ateist oldum ben demesi de yanlıştır. kuran ı makul bulmayan şahıs haliyle diğer din kitaplarının değişime uğradığı kısmına da makul bakmayacaktır. ozaman onlarıda okumadan ateist olması zaten arkadaşımızın mantık çervesini bize göstermektedir.

ha derse ki "ben tanrı kavramına inanmıyorum arkadaş, kuran da zaten mantıklı gelmedi" ozaman geçsin bi' soluklansın. başka bir şey denemez.
en az kuran'ı okuyup mantıklı bulup müslüman olan insan kadar sırtı sıvazlanası insandır bunu diyen insan. en azından okumuştur ve bir fikri vardır. başkasnın kutsalına hakaret de etmemiştir. sadece kendine mantıklı gelen şeye inanmayı seçmiştir. kuran'ı okumadan islam savunucusu olandan daha fazla saygıyı haketmektedir.
erkekliğin kitabını okudum mantıklı gelmedi (bkz: ibne)oldum.
edit: başlıktan ne anlıyorsanız...
(bkz: biz niyet okuyucusu değiliz)
mantıksız düşünce.

tek neden kuran ın mantıksız gelmesi ise bu işte eksik bir yön vardır. tanrı kavramı sadece islama ait değildir zira.
gayet normal bir düşüncedir. kimseye giren çıkan yoktur, kişinin kendisini ilgilendirir.
musluman olmanin normal birsey oldugu gibi musluman olmamanin da normal birsey oldugunu anlayamayan bunyelerde kabizlik yapan dusuncedir. dunyada bir milyar musluman varsa 5 milyar insan da musluman degil. herkes kuran'i sevip begenmek, musluman olmak zorunda degil. ben okudum sevmedim ve simdi diger dinleri arastiriyorum. itiraziniz mi var?