bugün

güven veren bir durumdur. Başınız sıkıştığında herşeyden yüce olan rabbinize sığınmak iyi gelir. Verdiği nimetlere şükrettikçe nankör olmadığınızı hatırlarsınız. O iyi veya kötü tüm anlarınızda yanınızdadır. Kalbin en derinlerinden gelen bir durumdur bu. Ve bu dine inanmak gerçekten sonsuz mutluluktur.
en güzel inançtır. zorlama da yoktur isteyen istediğine inanır. yalnızca atıp tutmalardan sıyrılın artık küçük bi çocuk gibi davranışlardan kurtulun yaşınız gibi davranın.. sevmek şart değil saygı gösterin yeterli.. tabi bilemem belki 13 yaş altı olabilirsiniz..
islamiyeti sadece bir tanrıya sorgulamadan şükretmek olarak gören cahil zihinler, islamiyeti anlayamazlar zaten, kasmasınlar. bütün ibadetlere bakın; hepsinde somut bir fayda görürsünüz. islamiyet hayatınızda iken daha iyi bir insan olursunuz, hiç şükretmeden yaşayıp sadece zor durumlarda dua eden, sadece o zamanlarda Allah'ın adını ağzına alanlardan olmazsınız. keşke herkes doğru yolu bulabilse bir şekilde.

hayat ışığımdır. bazen körleşir gibi oluyorum ama, asla vazgeçmeyeceğim.
sırat-ı mustakim de yürümektir.

yaşamın yanında ölüme anlam katmaktır.

ölümün bir işe yaradığını, dünyaya tamah etmemek gerektiğini, allah a kulluk etmenin insanın en şerefli görevi olduğunu bilmektir.

yeryüzünde allah ın halifesi olmak gibi şanlı bir şuura sahip olmaktır.
inanmak bir istek-tercih arası kabullenme ve aidiyet biçimidir. bir insanın zihinsel ve zeka seviyesini göstermez. tam aksi yönde karar almak da böyledir. şükrü altına sıçtığın için ifa ediyorsun, gel benim gibi inanmamayı tercih et delikanlı ol şeklindeki tavsiyeler, kendisine tavsiyede bulunulan kişinin inanç sahibi olmaklığından kaynaklı şükür ve hamd eylemlerini korkaklığa tekabül ettiğini göstermez. bir işi şundan dolayı yapıyırsam bir başkası bunu yapmadığı için şöyledir şeklinde gelişen inanış kendini tanımayı da engeller. dini yönelmelerde pragmatizmi ön plana çıkartanlar kendi insani ilişkilerini bu çerçevede değerlendirebildikleri an objektif olabilirler. çünkü pragmatizm hayatın her noktasını ele alan bir tez-öğretidir. allahla ilişkisinde fedakarlık ya da iyilikseverlik ölçülerine riayet edene faydacı diyen biri yakın çevresiyle (buna patronuna günaydın demesi de dahil) iyi ilişkiler kurması durumunda kendi pozisyonuna aynı yorumu getiremezse ilk adımda kendini inkar etmiş olur.