bugün

Sadece ilgi çekmek için yazılmış başlıktır. Zırvadır.
peygamberimizin hiç bir sözünün değeri yoksa kur.andaki cümleler dışında hiç bir şeye inanmayacaksan o zaman o peygamberin boşa geldiğini boşa konuştuğunu zanneden kişilerin ortaya attığı saçma sapan düşüncedir. bi de salah, namaz filan gibi cümleler kurup arapça konusunda ahkam kesmiyor mu..
gardaşlar, bana mantıklı gerekçelerle gelmek yerine küfür edip "sen şu alimlerden iyi mi bilcen" "en iyisini sadece alimler bilir" mantığıyla yaklaştığınız zavallı başlığım. amacım sorgulamak, akıl yoluyla doğru olanı batıniden ayırmak. allahın kuranda emrettiği gibi.
islami kuralların akıl ile alakasının olmadığını bilmesi gereken kişilerin ortaya attığı başlıktır. islam dini akıl mantık dini değildir, burada kurallar vardır, o kurallar sorgulanmaz, öteki dinler için de böyledir genelde, herkes kendi aklıyla hareket etseydi fıkıh diye bişey olabilir miydi, nedir fıkıh islam hukukudur, insanlar ona ekseriyetle uyarlar,o fıkıh da öyle iki günde oluşmaz, kur.an, hadisler ve sahabenin uygulamalarına bakılır ve yorumlar yapılır o yorumlar genelde kabul görür sonra fıkıh olur, namaz konusunu hangi akıllı düşüneceksin, laboratuvara mı sokacaksın, bu bir emirdir, oruç gibi hac gibi, bu emirler boşa verilmemiştir mutlaka insana maddi manevi katkıları vardır ama önce bu görevler yapılmalıdır.

öte yandan kur.anda sadece namaz kılın denmemektedir, secde edin, rüku edin, kıyam (ayakta durmak) yani bildiğin namaz emredilmektedir, şimdi ben tarihteki büyük alimlerin sözlerini, onların uygulamalarını bir kenara bırakıp benim aklım buna ermiyor dersem ancak kendimi kandırmış olurum. bak yaşar nuri bile ara sıra çıkıntılık yapıyor ama ortaya attığı meseleler tarihte çoktan tartışılıp çözümlendiği için kimse tınlamıyor, islam dini hukuk dinidir, akıl dini değildir, her akıldan bi ses çıkardı öbür türlü dimi, herkesin aklı vardır ama başka başka çalışır bu akıllar.
bütün girdilerden anlaşılıyordu müslüman toplumumuz neyi ne için yaptığından bile bihaber. namaz bazı mezheplerde olmadığı gibi sayısının da değişik olduğu mezhepler vardır. kuranda namaz kelimesi geçmez orada geçen salat kelimesi ise dua etmek anlamını taşır. içini kafanıza göre doldurmuşsunuz işte. namaz kılan herkes cahil ve aptaldır.
binlerce din adamının mensup olduğu alevilik mezhebinde neden yok? suriyede 5 vakit namaz değil de 3 vakit namaz var. bunlar zaten kuranda namaz olmadığını gösteriyor kaldıki türkçe okuyan biri kesinlikle günümüzde anlaşılan o kalk otur hareketlerini asla görmez ve yapmaz da. örneğin aleviler.
sadece bakara suresinde namazla ilgili 10 tane ayet var.
kuran-ı kerimin toplamında namazla ilgili 57 ayet var.
namaz gibi temel bir konu nasıl sorunsal olabilir. hele ki islamda var olup olmaması nasıl sorgulanabilir.
Allah (c.c.) Kuran'da Namaz hakkında neler buyuruyor.
(bkz: http://www.namazzamani.net/turkce/namaz_ayetleri.htm)
yüzbinlerce hadisi görmeyen kişilerin namazdan yırtar mıyım acaba bahanesiyle ortaya attığı olaydır. müslüman namazı niye kıldığını iyi bilir, bu namaz denen şey bilimsel bi olgu olmadığından inançla ilgili olduğundan fazla kurcalama gereği duymaz, kitapta emredilmiş mi emredilmiş, namaz duadır zırvasına yukarda cevap vermiştim, allah secde edin rüku edin gibi bir çok ayette belirtmiş, peygamberimizin kıldığı namaz ortada, haşa peygambere de çamur atacak mısın o da yanlış yapmış diye, 4 halife, sahabe, bu insanlar dini en mükemmel anlayan ve yaşayan insanlardı, anadolu ve arap dünyasında yetişmiş bugün hala saygı duyulan evliyalar ulemalar alimler, bunlar hiç anlamamış bu işten, bu adamlar ezbere yapmış, hayatında kur.anı bi kez baştan sona okuyup anlamamış adam bir iki arapça kelime söyleyerek bu işinden içinden çıkıvermiş ne tuhaf.

ben namaz kılmak istemiyorum desen daha iyi olurdu, en azından müslüman kalırdın, allah.ın kesin emrini inkar edip böyle bişey yoktur filan deyip dinden çıkmazdın, hem kimseye niye kılmıyorsun diyen de yok. bu iddiayı ortaya atacak bilgi birikimi de olmalı insanda, yoksa ben tıp fakültesine giderim tıp diye bişey yoktur diyebilirim, hiç tıp bilmesem de bi doktorla tıbbi bi meseleyi tartışabilirim, sonuçta ben her türlü üstün gelirim çünkü tıp konusunda cahilim, doktorların alayı gelse beni susturamaz veee finali şöyle yapalım.

"Cahil kimselerle yaptığım bütün tartışmaları kaybetmişimdir"/imam Azam Ebu Hanife

Cahil kimsenin yanında kitap gibi sessiz ol. (bu da bonus)
"olum hadi lan söyleyin ona göre kılcam" diye fetva arayan insan söylemi. kıl sen bişey olmaz korkma...
(bkz: size yok bize var)

ayrıca; aleviliği gerçek islamiyet olarak mı görüyorsunuz siz? benim bildiğim aleviler bile bunu iddia etmez. bir töredir alevilik; içinde kadim iran inançlarının yanında, şamanizmin de, bir parça islami motifin de bulunduğu bir töre...

islam'da namaz var mı? bunun tartışılması bile seviyesizlik...

yok tamam. size serbest!
incilin oluşumu ile hadis kitaplarının oluşumu arasındaki benzerlik ortadadır. incilde de doğruluklar var diye incile mi tabi olacaz. Çorbaya sinek girmiş ise o çorba sinekli çorbadır lamı cimi yok. Bir düşünüür demiş ki dünya da 6 milyar insan varsa 6 milyar din vardır. koyun gibi hep beraber gitmeye gerek yok. yeteki ara, kimi taşın altında bulur, kimi kuytu bir hücrede...
alevilerde salat yok diyen dünyadan bihaberdir. ömrünce bir cem ibadetini görmemistir. bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmaktadir. her cuma aksami (persembeyi cumaya baglayan aksam) niye cem edilir? niye canlar toplanir?
isteyen istedigi dedeye gitsin sorsun, maksat gayet aciktir: allah'in bütün inananlara farz kildigi cuma salatini eda etmek icindir!
cemde iki rekat halka namazi kilinir. icinde kiyam var midir? var!
ruku var midir? var!
secde var midir? var!
(bkz: baki güngör) dedeye göre, aleviligin özünde üc vakit ikiser rekat secdeden ibaret bir salat varmis.
bu salatler sabah günes dogmadan, ögle vakti ve aksam gün battiktan sonra eda edilirlermis. farz olan da buymus.
zaten kurandaki salatler de bunlardir.
alevilerin bütün yazili kaynaklari zorbalikla, sistematik olarak yok edilince, dedeler taliplerden uzak tutulunca, alevilikteki ibadet anlayisi degismis.
ancak ne kadar degisirse degissin, günlük vakit salatler unutulmus olsalar bile, ayin-i cem icinde cuma salati hala vardir, mevcuttur ve farzdir.
yani alevilikte de salat vardir ancak alevinin salati sünnininkiyle ayni degildir. olmak zorunda da degildir cünkü sünni salat, islamin farz kildigi salat degildir. 90%'i mezhepsel yorumdan ibarettir oysa alevi salatinde öyle fazla yorum yok. kurandaki salat ile hatta neredeyse birebir ayni.
fikir sahibi olmadan bilgi sahibi olmasin kimse.

eh buyrun, bir alevi dedenin agzindan salat:

http://www.youtube.com/watch?v=KATbsbcbAOo
kuranda "namazı kılın" emri defalarca geçer, şöyle ki;

Bakara / 43 Namazı tam kılın, zekâtı hakkıyla verin, rükû edenlerle beraber rükû edin

Bakara / 238 Namazlara ve orta namaza devam edin Allah'a saygı ve bağlılık içinde namaz kılın

Enam / 162 De ki: Şüphesiz benim namazım, kurbanım, hayatım ve ölümüm hepsi âlemlerin Rabbi Allah içindir

Hud / 114 Gündüzün iki ucunda, gecenin de ilk saatlerinde namaz kıl Çünkü iyilikler kötülükleri (günahları) giderir Bu, öğüt almak isteyenlere bir hatırlatmadır

Ankebut / 45 (Resûlüm!) Sana vahyedilen Kitab'ı oku ve namazı kıl Muhakkak ki, namaz, hayâsızlıktan ve kötülükten alıkoyar Allah'ı anmak elbette (ibadetlerin) en büyüğüdür Allah yaptıklarınızı bilir

Maide / 91 Şeytan içki ve kumar yoluyla ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak; sizi, Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister Artık (bunlardan) vazgeçtiniz değil mi?

Maun / 4-7 Yazıklar olsun o namaz kılanlara ki, Onlar namazlarını ciddiye almazlar Onlar gösteriş yapanlardır, Ve hayra da mâni olurlar

Nisa / 142 Şüphesiz münafıklar Allah'a oyun etmeye kalkışıyorlar; halbuki Allah onların oyunlarını başlarına çevirmektedir Onlar namaza kalktıkları zaman üşenerek kalkarlar, insanlara gösteriş yaparlar, Allah'ı da pek az hatıra getirirler.

nasıl kılınacağı anlatılmaz çünkü kur'an'da "o peygamberde sizin için güzel bir örnek vardır (ahzab 21)" denir ki bu da peygamberin nasıl namaz kılınacağı hakkındaki inananlara örnekliğini en sağlamından temellendirir...

ve ayrıca:

"Andolsun ki Allah, mü'minlere, içlerinde kendilerinden onlara bir peygamber göndermekle lütufta bulunmuştur. (Ki O) Onlara ayetlerini okuyor, onları arındırıyor ve onlara Kitabı ve hikmeti öğretiyor. Ondan önce ise onlar apaçık bir sapıklık içindeydiler." (Ali imran Suresi, 164)
var dersek kılacak mısın?
yok dersek kılıyorken bırakacak mısın?

tanım: pencereye bir taş atan yazar "sorunsalı". şimdiye değin hangi ülke sınırları içinde yaşadı, hangi dinle haşır neşir oldu bilemiyoruz.
namazı benden gördüğünüz gibi kılın diyen bir peygamber var, ondan gördüğü gibi kılan binlerce sahabe var, var oğlu var, yani bunun neyini tartışıyorsunuz anlamıyorum ki, bırakın şimdi aleviliği, alevilik islam için referans olabilir mi, islamdan bilmem kaç sene sonra çıkmış, hz alinin bile sağlığında haberdar olmadığı bişeyi nasıl islama mal edersiniz, biz ehli sünnet yoluna bakarız, peygamberimiz ne yapmışsa 4 halife ne yapmışsa ona uyarız, 1400 senedir kimsenin aklına gelmeyen şey, günümüzde cin fikirli bi dostumuzun aklına gelivermiş, bizim de kafamız hemen karıştı zaten, hakkaten ne diye düşünemedik biz dimi, buraya cevap yazıp yazmama konusunda da insan tereddüt ediyor, olur da bir iki kişinin aklı karışmasın doğruyu bilsin diye yazıyoruz yoksa bu saatte bu gereksiz konuya yazmak bile abes.

karşımızda büyük bi islam otoritesi filan görsek, fıkıhtan icmadan hadislerden ne biliyim içtihatlardan filan örnekler koyacaz da, arkadaşa ağır gelir şimdi, o ortaya koyduğumuz şahsiyetlere ayıp olur, neyse gidip uyuyalım biz.
esas sorunsal adam "namaz yazmıyor, salat etmek yazıyor" dediği halde, bin tane ayet gösterip, hala "namaz" olarak çevirip açıklama yapmaya çalışmaktır.
salat yerine namaz dersen namaz olur, rus diye çevir istersen, hem ibadeti zevkli hale getirmiş olursun.
şayet yoksa en fazla günde beş defa yatıp kalkarsınız ama gerçekten de varsa işte o zaman ayvayı yediniz demektir.
kur.anda salat yazması hiç bişeyi değiştirmez, namaz zaten farsça bir kelimedir, zaten ezanda da hayyal essalah demektedir, yani salaha yani namaza çağırmaktadır, kur.anda salah diye bahsettiği şey bizim bildiğimiz namazdır, yani bi salah kelimesine bu kadar sarılmaya gerek yok, bundan ekmek çıkmaz, başka kelime oyunlarına başvurmanız lazım.
(bkz: yarak var yer misin)
namaz is dead. eugene hutz.
bazi yazarlar anlasilan peygamberle kol kola girip namaz kilmislardir ki, atip tutmaktalar. peygamber acaba nerede "benim gösterdigim sekilde namaz kilin" demistir? buhari ve saz arkadaslarinin peygamberin vefatindan 200-300 sene sonra uydurduklari hadislerde mi? allah bile salat icin cerceve koyup o cerceve icinde müminlere serbestlik vermisken, kimi cin fikirliler illaki kalip, illaki kalip diyorlar ya, artik allah islah etsin.
hadisler bununla artik allah'in öz kelaminin bile önüne gecmislerdir. isin asli sudur ki, buhari allah'tan da öte otorite ilan edilmistir.
mezhep alimlerinden, sundan bundan bahsedenler ise ayri bir komedi. türkiyede ezici cogunluk ebu hanefi mezhebinden sünni mi? sünni? peki imam ebu hanife mezhep kurdugundan haberdar mi? yooo! aslinda onun disinda herkes haberli. yasadigi süre zarfinda tek bir yazili eser birakmamistir. vefatindan sonra ögrencileri adini kullanarak bir takim seyler yazip cizmisler. artik allaha kalmistir, bu yazilanlarin hakikatende ona ait mi, degil mi diye. kaldiki ebu hanife imam muhammed bakir ve imam caferi sadik'in en parlak ögrencilerinden bir tanesidir amma velakin ögretileri imam cafer'in ögretilerden bir hayli uzak. bu da kendisine atfedilen seylerin dogrulugu hakkinda ciddi süpheler uyandiriyor.
kaldiki ona ait dahi olsa, imam ebu hanife de allah'in önünde degildir.
baska bir komedi ise ebu hanife'nin "sünni" sayilmasidir. adam ehli beyt yandasi oldugu icin cekmedigi iskence kalmamistir halbuki. sanirim "sünnilerin" süper-imami oldugunu duysa, cok sasirirdi.

ayrica "ehli sünnet" diyorlar ya! allahim sen affet. ehli sünnet vel cemaat hz ali'ye savas acmis, atadan dededen islam düsmani muaviye'nin kafadan uydurdugu ve ali siasina karsi öne sürdügü bir deyimdir. ne kadar zamane yalakasi varsa ehli sünnetci olmustur.
alevilik hz ali döneminde yoktur diyenlere ise hic sözüm yok, cehaletlerinde bogulsunlar. ali siasi, yani aleviler, ehli sünnet mescidlerinde hz ali'ye küfredildigi icin o mescidlere gitmeyip cuma salatini evlerde eda edenlerdir tipki bugün de oldugu gibi.
hatta ayni ehli sünnet vel cemaat alimleri, ehli sünnet vel cemaat'in emir -ül müminini sayilan yezit bin muaviye döneminde hz. hüseyin'i kafir ilan eden fetvaya da imzalarini basmislardir.
al sana ehli sünnet! hala islamin tekelinin kendilerinde oldugunu zannediyorlar ya, yüzsüzlük bu olsa gerek.
elinden akan ehli beyt kanina bakmadan alevileri kücümsemek artik komik olmaktan da cikti, sadece mide bulandiriyor.
ramazan ayında nelerin orucu bozduğu veya bozmadığı, kurban bayramında yok şu kurban olur mu olmaz mı tartışmaları, kısacası dini önem taşıyan günlerde bu tip konuların sıkça konuşulması ve asılsız bilgilerin verilmesi tamamen kasıtlıdır tıpkı bu başlıkta olduğu gibi. amaç, yeterli bilgi sahibi olmayan kişilerin kafasını karıştırarak islam dininin uydurma, yalan yanlış bilgilerle dolu bir din olduğu izlenimini vermektir.
dikkat edin bu izlenimi verme çabası televizyonlarda radyolarda filan bilfiil görülür.
var mıdır yok mudur sorunsalı (bu sorunsal ada bitiyorum ayrıca) gerekli kaynaklarda açıkça belirtilmiştir.
islam'da namaz elbette vardır. imandan sonra dinin 2. temel taşıdır. islam 4 kaynaktan hasıl olmuştur. kitap(Kura'an- Kerim), 2.si sünnet, 3.sü icma-ı ümmet(yani bir asırdaki islam alimlerinin bi mesele hakkında ittifak etmeleri), 4.sü kıyas-ı fukaha(bir hükmü benzer bi durumla kıyaslayarak benzerine isabet ettirmeye çalışmaktır ki bunu müctehidler yapar). Kur'an-ı kerim'de namazın farziyeti defaatlerce tekrar edilmiştir. nasıl kılınacağını sünnet bildirir. şekilsel farklılıkları da islam alimleri değerlendirmiştir. yani bize çok bir iş kalmamış. bu tarz saçma başlıklarla dikkat çekmeye çalışmanın, insanların kafasını bulandırmanın bi mantığı yok.
Namaz islamin 5 sartindan biridir.