bugün
- bir kızın sizi sevip sevmediğini anlama yöntemleri14
- tüm sözlük kölemdir25
- arap milliyetçiliği22
- memati192324
- gideon reid morgan jj34
- manyak olmaya karar verdim12
- erkeklerin çoğunun yalnız olması15
- aydinoglu bombala27
- magnum un 2 tl olduğu yıllar19
- bizi tanrı değil bilim kurtaracak8
- neden fenerbahçeliyim11
- yazarlardan akıl almak19
- bamya seven insan20
- memati1923'ün gelişiyle başlayan süreç14
- yetkili yapsanız da yeter9
- gideon reid morgan jj silik yesin kampanyası14
- tayyip erdoğan gazilik ünvanını nereden aldı12
- siradansiradisibiri12
- yazarlarin orgazm olurken kurduklari cumleler10
- özge özacar'ın memeleri8
- dünyanın en güzel kızlarının olduğu ülkeler17
- travesti ile evlenmenin avantajları10
- ayet ile hadis çelişirse hadisten hüküm alırım14
- anın görüntüsü11
- jose mourinho39
- artık kadınlardan uzak duruyorum11
- hiç kavga oluyormu sözlükte8
- türk kızlarının türk erkeklerinden nefret etmesi15
- sözlük yazarlarının kaç flörtü var11
- kel kadın olmaması9
- true'ya vurmak isteyen sözlük erkekleri tam liste8
- dinsiz kitapsız kafir ve küresel ıkınma ilişkisi8
- dolar neden düşmüyor avradnı sikiyim8
- insanlara nasıl faydalı olurum8
- sözlük erkeklerinin fotoğraf atmaması35
- 12 haziran 2024 istanbul sıcağı13
- eşcinsel bir erkeğe küresel'in fotosunu göstermek16
- yeşil pasaportlu koca arayan hanım abla16
- bik bik kiraz yerken siz fakirler ne yapıyorsunuz15
- hakemlerle şampiyon olmak12
- kuresele yavsayan gotler tam liste24
- küresel ısınmanın erkek kökünü kurutacak olması11
- sözlükten hatun kaldırmak13
- üstteki yazar sevdiği ve sevmediği iki şey10
- allah'ı seven insan8
- vatanınızın kıymetini bilen diyen gurbetçi16
- ramazanda anne sütü içmeyen oruçlu bebek10
- 3 çarpı 3 çarpı 38
- en sevmediğiniz sözlük yazarları16
- hapistekiler birbirine mi basıyor sorunsalı8
--spoiler--
bu kitap, kafası ve kalbi yaralı insanlar içindir; kafasında ve kalbinde yarası olmak, iç dünyasında karşılğı olan 'hakiki' ettellektüel problemleri olmak demektir ve dolasıyla elinizdeki metin 'ısmarlama', 'pop' entellektüel problemlerle statü ve imtiyaz talep edenlere hitabetmiyor. içeriği entellektüel magazin değil; 'bestseller' olma, 'tatil kitabı' olma şansı yok. o, okumayı 'yaşama tarzına' dönüştürmüş 'sahici' okuyucular içindir.
insan bilimlerine prolegomena öncelikle göze hitabetmiyor; gözleriyle, gözlerine göre yaşayanlara değil, öncelikle kulaklarıyla, kulaklarına göre yaşayanlar için. o, 'kulağı' olanlar, kulaklarıyla okuyanlar, satır aralarının sessizliğini ve satırların sesini işitme yeteneği olanlar, dinleme yeteneği olanlar içindir. cünkü gerçek okuyucular kulaklarıyla okuyanlardır, gözleriyle değil. çünkü o, temelde dil hakkındadı; çünkü insan başka herşeyden önce, dili olan, koşubaline, dineyebilen ve bu yüzden anlayabilen, yorumlayabilen varlıktır. insan homo hermenia'dır. heidegger'le gadamer'in ısrarla vurguladıkları gibi, 'anlam' denilen şeye yalnızca isan sahip olabilir. anlam anlaşılan şeydir; anlaşılan şey dildir. anlam dildedir. boşluğa değil, dile doğarız. insan atalarımızın durumunda olduğu gibi ve henüz doğmamış çocuklarımızın durumunda olacağı gibi, kendi durumumuzda da dil, biz doğmadan önce zaten vardır. dil anne rahmi, dil yuva, dil memleket, dil insanlığın en otantik şarkısıdır. çünkü anlam ondadır. lebenswelt dildir; praksis dildir ve akıl, deney, gözlem, bilim ve bilim dışı dilde ikamet eder. yine de bu, insan ve toplumun hayatındaki herşeyi tekbir faktöre indirgemek değildir; başka bir söyleşiyle bir monizm türü değildir; çünkü dil daima belirsizdir ve bu belirsizlik, başta düşünme özgürlüğümüz olmak üzere, bütün özgürlüklerimizin beslendiği uçurumdur.
h.arslan
--spoiler--
paradigma yayınlarından çıkan, hüsamettin arslan'ın derlemelerinden oluşan serinin ilk kitabıdır. 4 yıllık eğitim hayatınızda 3 yıl okuduğunuz zırvalar sonrası nietzsche ve heidegger ile karşılaşmak hoş olmaz. bir anda dünyayı anladığınızı düşünseniz de aslında her şeyin daha da karıştığını fark etmeniz fazla vaktinizi almayacaktır. perspektif, rasyonalizm eleştirisi, subjektiflik vurgusu tavan yapar.
eski yunanca dipnotların fazla olması canınızı sıkabilir. bu tür kitapların faydasını gördüğünü söyleyenler de olsa temel metinleri okumak yerine hocanın yorumlarını okumak ne derece katkı sağlar bilemiyorum. temel metinleri okumadan yorumların yorumlarının tercümesini yorumlamaya çalışmak...
serinin diğer kitapları için:
(bkz: hermeneutik ve hümaniter disiplinler)
(bkz: retorik hermeneutik ve sosyal bilimler)
bu kitap, kafası ve kalbi yaralı insanlar içindir; kafasında ve kalbinde yarası olmak, iç dünyasında karşılğı olan 'hakiki' ettellektüel problemleri olmak demektir ve dolasıyla elinizdeki metin 'ısmarlama', 'pop' entellektüel problemlerle statü ve imtiyaz talep edenlere hitabetmiyor. içeriği entellektüel magazin değil; 'bestseller' olma, 'tatil kitabı' olma şansı yok. o, okumayı 'yaşama tarzına' dönüştürmüş 'sahici' okuyucular içindir.
insan bilimlerine prolegomena öncelikle göze hitabetmiyor; gözleriyle, gözlerine göre yaşayanlara değil, öncelikle kulaklarıyla, kulaklarına göre yaşayanlar için. o, 'kulağı' olanlar, kulaklarıyla okuyanlar, satır aralarının sessizliğini ve satırların sesini işitme yeteneği olanlar, dinleme yeteneği olanlar içindir. cünkü gerçek okuyucular kulaklarıyla okuyanlardır, gözleriyle değil. çünkü o, temelde dil hakkındadı; çünkü insan başka herşeyden önce, dili olan, koşubaline, dineyebilen ve bu yüzden anlayabilen, yorumlayabilen varlıktır. insan homo hermenia'dır. heidegger'le gadamer'in ısrarla vurguladıkları gibi, 'anlam' denilen şeye yalnızca isan sahip olabilir. anlam anlaşılan şeydir; anlaşılan şey dildir. anlam dildedir. boşluğa değil, dile doğarız. insan atalarımızın durumunda olduğu gibi ve henüz doğmamış çocuklarımızın durumunda olacağı gibi, kendi durumumuzda da dil, biz doğmadan önce zaten vardır. dil anne rahmi, dil yuva, dil memleket, dil insanlığın en otantik şarkısıdır. çünkü anlam ondadır. lebenswelt dildir; praksis dildir ve akıl, deney, gözlem, bilim ve bilim dışı dilde ikamet eder. yine de bu, insan ve toplumun hayatındaki herşeyi tekbir faktöre indirgemek değildir; başka bir söyleşiyle bir monizm türü değildir; çünkü dil daima belirsizdir ve bu belirsizlik, başta düşünme özgürlüğümüz olmak üzere, bütün özgürlüklerimizin beslendiği uçurumdur.
h.arslan
--spoiler--
paradigma yayınlarından çıkan, hüsamettin arslan'ın derlemelerinden oluşan serinin ilk kitabıdır. 4 yıllık eğitim hayatınızda 3 yıl okuduğunuz zırvalar sonrası nietzsche ve heidegger ile karşılaşmak hoş olmaz. bir anda dünyayı anladığınızı düşünseniz de aslında her şeyin daha da karıştığını fark etmeniz fazla vaktinizi almayacaktır. perspektif, rasyonalizm eleştirisi, subjektiflik vurgusu tavan yapar.
eski yunanca dipnotların fazla olması canınızı sıkabilir. bu tür kitapların faydasını gördüğünü söyleyenler de olsa temel metinleri okumak yerine hocanın yorumlarını okumak ne derece katkı sağlar bilemiyorum. temel metinleri okumadan yorumların yorumlarının tercümesini yorumlamaya çalışmak...
serinin diğer kitapları için:
(bkz: hermeneutik ve hümaniter disiplinler)
(bkz: retorik hermeneutik ve sosyal bilimler)
da-sein konulu heidegger makalesini üçüncü sayfada yarıda bıraktım.
kendi dilimde okuduklarımı anlayamıyorum, acı çekiyorum, endişeleniyorum ve ertesi gün "hocam bana bir şeyler oluyor" deyince ağzı kulaklarında adam, "iyidir bu hal" deyiveriyor.
edit: konu ile ilgili hiç, ilgisiz hep.
hermeneutik ile ilgili makalelerin de bulunduğu derleme, tercüme kitap. ahan da tanımı budur.
kendi dilimde okuduklarımı anlayamıyorum, acı çekiyorum, endişeleniyorum ve ertesi gün "hocam bana bir şeyler oluyor" deyince ağzı kulaklarında adam, "iyidir bu hal" deyiveriyor.
edit: konu ile ilgili hiç, ilgisiz hep.
hermeneutik ile ilgili makalelerin de bulunduğu derleme, tercüme kitap. ahan da tanımı budur.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar