bugün
- icardi1905 silik olsun kampanyası33
- icardi190518
- icardiyi tokat manyağı yapmak9
- futbolcu ismiyle nick almak13
- türkiyede çok abartılan arabalar21
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak19
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması10
- evlilik15
- erkeğe ne hediye alınır15
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım29
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız13
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı24
- sözlüğün en ruh hastası yazarı8
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi22
- ideal duş alma sıklığı12
- anın görüntüsü20
- integralin müfredettan kaldırılması15
- patiswiss9
- artificialintelligence11
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı22
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı51
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın13
- sitede birine sövseniz entry 3 gün kalıyor8
- kekeme olan biri doktor olurmu11
- uzağı göremeyen insan18
- bir şarkı sözü der ki8
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz14
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel16
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- ali erbaş12
- bik bik moderatör olsun19
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- kent lokantası niye bedava değil demek24
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır13
- istanbul suriyenin başkentidir12
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- cumaya gidenlerin çok azalması13
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
- almanya8
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım13
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş13
- kanınıza rengini verir misiniz14
- aristoteles'in orta yolu10
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri12
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası14
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı14
- birini donuzlayarak ceza vermek9
- arkadaşlar biri var18
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi9
troya savaşının dokuzuncu yılının bir bölümünü anlatır.achilleus ın agamamnon la başlayan köle hatun krizi ve akabinde achilleus un savaştan çekilmesi,patroklos un hektor tarafından öldürülmesi,achilleus un dönüp hektor u şikeyle mağlup etmesi ve paralelinde yunan tanrılarının düzüşüp,entrikalar çevirip kavgalar etmeleri gibi olayları barındırır.
(bkz: görsel ilyada)
Homeros'un Yunanca ilias adını taşıyan destan ilyan ya da Troya olarak anılan kentin destanıdır. Konusu Troya Savaşı olmakla beraber hem bu savaşın kısa bir dönemini kaplar, hem de Troya söylenceleri diye andığımız büyük bir söylence ve masal çemberinin küçük bir bölümünü içine alır: Akhilleus'un Akha ordularının başkomutanı Agememnon'a karşı öfkesi ve bu yüzden savaşı bırakıp barakasına çekilmesiyle başlayan destan Akhilleus'çarpışması, onu öldürmesi, ölüsünü Troya surları çevresinde arabasıyla sürüklemesi ve sonunda insafa gelerek Hektor'un ölüsünü babası kral Priamos'a geri vermesi ile biter. 24 bölümlü, 16.000'i aşkın dizeli bu koca destan Troya savaşının 9. yılında tam 51 günlük bir süreyi kapsar. Destanın 24. bölümü el yazmalarında Yunan alfabesinin harfleriyle gösterilmiştir.
homeros un truva savaşının 9.yılının 51 günlük kısmını anlattığı vahşet dolu destanı.
homeros'un kafa yormayı tavsiye ettiği aşağıdaki bölüm (ilyada, xxiii, 313), kötü adımların öbür dünyada cezalandırılacak olsa da aptalca adımların bu dünyada karşılığını bulacağını düşünmeye sevk eder:
hadi yavrum, sık kendini kafanı yor
bul ödülü elden kaçırmamanın yolunu
kafadır oduncuyu oduncu yapan, gücü değil
şarap rengi denizi allak bullak edince rüzgarlar
dümenci kafayla yönetir hızlı gemisini
arabacı da kafayla yener arabacıları
kimi güvenir atlarına, arabasına
alanın iki ucunda da uzaktan döner sınırı
atları dolanır durur, tutamaz onları
kimi daha az değerli atlar sürse de
çıkarını düşünür, gözden kaçırmaz sınırı
dönüp geçer sınırın dibinden
sıkı tutmak gerektiğini hiç unutmaz
sığır derisinden kayışlarla atlarını
önde gideni gözleyip durur kazasız belasız
hadi yavrum, sık kendini kafanı yor
bul ödülü elden kaçırmamanın yolunu
kafadır oduncuyu oduncu yapan, gücü değil
şarap rengi denizi allak bullak edince rüzgarlar
dümenci kafayla yönetir hızlı gemisini
arabacı da kafayla yener arabacıları
kimi güvenir atlarına, arabasına
alanın iki ucunda da uzaktan döner sınırı
atları dolanır durur, tutamaz onları
kimi daha az değerli atlar sürse de
çıkarını düşünür, gözden kaçırmaz sınırı
dönüp geçer sınırın dibinden
sıkı tutmak gerektiğini hiç unutmaz
sığır derisinden kayışlarla atlarını
önde gideni gözleyip durur kazasız belasız
homeros aslında hiç bir sike derman olmayan apollo, afrodit gibi tanrıları troya saflarına koyarak savaşın galibini belirlemiştir. tamam zeus troya'dan yanadır da hera orospusu uyuttu dağ gibi adamı ne yapsın şimdi. hera, hades, athena, hephaistos, poseidon bir yanda apollo afrodit bir yanda. dengesiz güç buna denir.
homeros'un ilyada'sında Tanrılar ve insanlar kendi aralarında savaşırlar ve soru şudur; Tanrıların kendi arasında savaşının sonuçları ile insanların kendi aralarında savaşının sonuçları arasındaki fark nedir? Tanrılar için savaş bir oyundur, kaybedecek bir şeyleri yoktur lakin insanlar arası savaşın sonuçları; trajiktir, kaybedilen şeyler azımsanmayacak ölçüdedir. güncel bir benzetme ise; savaş çığlıkları atan devlet yetkilileri savaşı başlatsa sonuçları ne olur? doğru cevabı veren kişinin savaş çığlığı atmaktan, daha dikkatli düşünme ve değerlendirmeye geçmesi beklenir.
Kudüs'ün yunanca'sıdır.
ares'in pinpon topu gibi bir o yanda bir bu yanda boy gösterdiği, efsane troya savaşı'nın dokuzuncu yılını anlatan destan.
dağ gibi hektor savaşarak ölürken afroditin soldan yemişi, kız güzeli, uçkur düşkünü manyak paris'in hayatta kalması çileden çıkarır insanı.
dağ gibi hektor savaşarak ölürken afroditin soldan yemişi, kız güzeli, uçkur düşkünü manyak paris'in hayatta kalması çileden çıkarır insanı.
Can yayınlarından çıkan Azra Erhat ve A. Kadir çevirisinde Homeros ve ilyada hakkında tam 70 sayfa bir giriş yazısı vardır. Bu giriş yazısı başlarda sıkıcı olsa da mutlaka destana geçmeden önce okunması gerekir bence. Destan' ın geçtiği coğrafya hakkında, tanrılar ve karakterleri hakkında uzunca bilgiler verilir ama gereksiz değildir.
Homeros'un üşenmeden yazdığı destan.
anlaşıldığı kadarıyla savaş çıkartan ve insanları kışkırtan hep tanrılar. insanları rahat bıraksalar kimse savaşmayacak, barış olacak. tanrılar sadece insanları kışkırtmıyorlar birbirleri ile , insanları kullanıp savaşıyorlar.
anlaşıldığı kadarıyla savaş çıkartan ve insanları kışkırtan hep tanrılar. insanları rahat bıraksalar kimse savaşmayacak, barış olacak. tanrılar sadece insanları kışkırtmıyorlar birbirleri ile , insanları kullanıp savaşıyorlar.
100 sayfa okuduktan sonra nefes yetmezliğinden bıraktığım kitap. anlaşılması zor.
felsefe öncesi dönemi anlatmak için derslerde okutulan destandır. bütün olayları herhangi bir nedensellik, rasyonellik içermeyecek şekilde gören ve izah eden toplumu örneklemek için kullanılır.
https://www.youtube.com/watch?v=eZ-9WefVCKQ
şu şekilde harika bir anlatımı mevcut olan destan.
mitolojinin köpeğiyiz.
şu şekilde harika bir anlatımı mevcut olan destan.
mitolojinin köpeğiyiz.
ilk defa okuyan insana pek çok konuda aydınlanma yaşatacak türden büyük bir keşif, şiir/destan. Her şeyden önce yoğun bir bilgi bombardımanına maruz kalıyorsunuz. Ve bu zorlasa da sıkmıyor. elinizde tuttuğunuz kitabın Mitolojinin en temel kaynaklarından olduğunu, tarihe de ışık tuttuğunu anlıyorsunuz. dünyada en çok atıfta bulunulan zirve bir edebi eser olduğunu öğreniyorsunuz. Bütün büyük yazarlar nezdinde gizli veya aleni böyle bir kabul vardır. Keza felsefeyle de doğrudan ilintili, felsefeyi ciddi besliyor. Ben bu destanı zevkle, sindire sindire okurken,hayata daha önce bakmayı ihmal ettiğim bazı pencerelerden bakmaya başladığımı anımsıyorum. Yaşadığım coğrafyadan, ege denizinden, kaz(ida, olympos) dağlarından daha çok haz duyar olmuştum. Yaşama sevincim ve bilme arzum artmıştı, kitaptaki kahramanların et ve şarapla yaptıkları şölenlere özenmiştim. Devam niteliğinde olan Odyyseia ise daha romansı, romanesk bir eserdi. Odyyseus'un bireysel macerası gibi. O çok daha sürükleyiciydi, fakat ilyada'daki kahramanların kapışmaları her halükarda daha heyecanlıydı. bu yaz mis gibi havalarda ikisini de bahçenizde, terasınızda mutlaka okuyun, pişman olmayacaksınız!
bana arkadaşım ilayda'yı çağrıştıran destan.
1) batı Anadolu (izmir) dolaylaryında derlenmiştir.
2) çünkü, o dönem izmir'de antik yunanca'nın iyon ve aiol Lehçeleri konuşulmaktaydı.
3) homeros, heredot'a göre m.ö 850 dolaylarında yaşamıştır.
4) paris'in sparta kralı helen'in karısını ayartıp kaçırmasıyla başlar.
5) troya savaşının bir bölümünü konu edinir.
6) troya savaşının asıl çıkış sebebi agamenon'un troya bölgesinin zenginliklerini ele geçirmek istemesidir.
7) 24 bölüm ve 16 bin dizeden oluşur.
8) 9 yıl süren troya savaşının 51 günlük bölümünü konu edinir
9) tahta at masalı homeros'un bir diğer eseri olan Odysseia'da yer alır.
10) homeros'a göre tanrılar ölümsüzdür. insanlar gibi giyinip kuşanırlar. Öfkelenirler, acı çekerler. Savaş tanrısı ares'in tenine silah işler ama ölmezler. Afrodit'in ince bileklerinden ikhor adı verilen bir öz akar. Tanrıların damarlarında kan değil ikhor bulunur. Tanrılar yaralandıklarında pürüzsüz tenleri kararır.
11) fatih Sultan Mehmet 1462 midilli seferine giderken troya'ya uğramış, kalıntılar üzerinde gezinmiş ve ilyada'yı dinlemiştir. 1453 istanbul'un fethi ile troya'nın intikamını aldık demiştir.
2) çünkü, o dönem izmir'de antik yunanca'nın iyon ve aiol Lehçeleri konuşulmaktaydı.
3) homeros, heredot'a göre m.ö 850 dolaylarında yaşamıştır.
4) paris'in sparta kralı helen'in karısını ayartıp kaçırmasıyla başlar.
5) troya savaşının bir bölümünü konu edinir.
6) troya savaşının asıl çıkış sebebi agamenon'un troya bölgesinin zenginliklerini ele geçirmek istemesidir.
7) 24 bölüm ve 16 bin dizeden oluşur.
8) 9 yıl süren troya savaşının 51 günlük bölümünü konu edinir
9) tahta at masalı homeros'un bir diğer eseri olan Odysseia'da yer alır.
10) homeros'a göre tanrılar ölümsüzdür. insanlar gibi giyinip kuşanırlar. Öfkelenirler, acı çekerler. Savaş tanrısı ares'in tenine silah işler ama ölmezler. Afrodit'in ince bileklerinden ikhor adı verilen bir öz akar. Tanrıların damarlarında kan değil ikhor bulunur. Tanrılar yaralandıklarında pürüzsüz tenleri kararır.
11) fatih Sultan Mehmet 1462 midilli seferine giderken troya'ya uğramış, kalıntılar üzerinde gezinmiş ve ilyada'yı dinlemiştir. 1453 istanbul'un fethi ile troya'nın intikamını aldık demiştir.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar