bugün
- spor salonuna gitsem erkekler popoma bakar mı18
- sokak hayvanları uyutulacak27
- age of empires'in üstüne oyun var mı9
- kaza yerinin tespiti iran ihası tarafından yapıldı8
- ismail kartal8
- anın görüntüsü11
- mert hakan yandaş32
- kitap okumanın zararlı ve gereksiz olması14
- ankarayı öven tip15
- bugün üike olarak resmi yastayız13
- şeriat ülkesinde bir kadın nasıl öldürülür8
- galatasaray13
- arkadaşlar damatlık bakıyorum da sizce bu nasıl20
- türk kızları neden gülümsemiyor9
- rusların en iyi olduğu şeyler24
- icardi190536
- bir galatasaraylının kulağına fred diye fısıldamak12
- fenerbahçe büyüklüğü11
- akp'nin fenerbahçe ve beşiktaş düşmanlığı14
- bir şarkı sözü der ki12
- erkeklerin hep fotoğraf istemesi14
- insanlara olan inancınızı ne zaman kaybettiniz17
- icardi1905'i silip atmak20
- afganistan yardımlaşma derneği başkanı15
- akpnin hala bedava kek vaadini tutmaması13
- sevgilinin kız arkadaş lobisi10
- escort ile evlenmek11
- şişmanlar ölünce nereye gider9
- ellerim bos gonlum hos10
- karınızla gratise gider misiniz10
- kilo almak için bik bikle evlenmek11
- alex de souza vs fred10
- cumhrbaşkanm sizi dünya yenemedi ben nasıl yeneyim15
- cehennemde türkçe konuşulur8
- 19 mayıs 2024 fenerbahçenin bütün oyunları bozması16
- iran'ın depremde yas ilan etmemesi9
- dondurma yalarken erkeklerin sürekli bakması8
- jayden oosterwolde11
- fenerbahçe'nin attığı golde faul olması17
- karınız olsa döver misiniz9
- fenerbahçe15
- yeşil gözlü erkek olmak10
- hani u19 gelecekti ühühühühühühü10
- fulya öztürk9
- iran cumhurbaşkanının helikopter kazası43
- maldivlere gitmek varken eminönü nde takılan martı10
- dursun özbek19
- yazarların bugün içtiği sigara sayısı12
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı101
- izmir sıcağı9
(bkz: sigh no more)
orjinal adi the taming of the shrew olan shakespeare in unlu komedisi. ilk sahnelenisi tahminen 1590'larin basidir.
kemal aydoğan'ın başarılı rejisiyle sahnelenmiş bir oyun atölyesi eseri. aynı zamanda oyun atölyesi'nin othello ve atinalı timon'dan sonra sahneye koyduğu üçüncü shakespeare oyunu. diğerlerininde rejisi kemal aydoğan'a ait. başarılı rejinin yanında öylesine genç ve dinamik bir oyuncu kadrosuna sahip ki belkide bu oyunun bu denli başarılı olabilmesinde en önemli nokta buradan kaynaklanmaktadır. oyunun künyesine gelecek olursak;
katharina rolünü aybanu aykut, petruchio karakterini ise fırat tanış sahneliyor. lakin burada durup birkaç laf söylemek gerek. özellikle fırat tanış hakkında. onun ne denli iyi bir oyuncu olduğunu zaten tramvay filminden biliyordum. lakin onu birde tabiri caizse oyunculuğun er meydanı olan tiyatro sahnesinde izlemek bana apayrı bir keyif verdi. her şeyden evvel yaklaşık 2.5 saat süren oyun boyunca rolünden anlık bile olsa kopmaması kesinlikle takdir edilmesi gereken bir durumdur. shakespeare'in yarattığı petruchio karakterini bizim kültürümüzden, maço bir adama uyarlaması gayet başarılıydı. bunun dışında katharina rolü ile aybanu aykut hırçın kız nasıldır ve zamanla nasılda "ehlileşir" onu iyi anlatmıştır. tabi oyuncular sadece bu iki isimle sınırlı değil. öylesine büyük, genç, dinamik bir kadro var ki gerçekten o parıltılarıyla göz dolduruyorlar. timur acar, osman akça, gözde başaran, pınar bekaroğlu, toğan şerif önay, evren erler, mert fırat, gözde kırgız, aylin kontente, muharrem özcan, selen öztürk, inan ulaş torun ve ipek türktan. her biri birbirinden yetenekli, ışıltılı.
işin oyuncular kısmını geçip, birazda oyunun sahnelenişi, metnin işlenişine bakacak olursak şunu rahatlıkla söylemek mümkün; oyun temelde ciddi bir tahribata maruz kalmıştır. öyleki karakterler günümüz esprileri ile şekillenip, günümüz şartlarına göre hayat bulmuşlar. bu açıdan bakarsak en iyi örnek fırat tanış'ın canlandırdığı petruchio karakteridir. biz bu oyunla resmen türk öğeleriyle bezeli bir petruchio izledik. lakin keyif vermiştir, o ayrı. dekora gelecek olursak, gayet sade ve hoş.
oyunun hikayesi belli. çok genel bir ifadeyle kadın-erkek ilişkilerinde kadının erkek tarafından baskı altına alınmasını, "ehlileştirilerek" erkeğe boyun eğdirilmesini anlatıyor. yani bir nevi insan evcilleştirilmesi gibi bir şey bu. tam bu noktada yönetmen kemal aydoğan'ın oyun hakkındaki görüşlerini aktarmak isterim;
"çeşitli işkence metotlarını ve en önemlisi katarina'nın benliğini tepetaklak ederek petruchio, katharina'yı evcilleştirmeyi başarır. evcilleşen katharina kendi türküsü yerine, erkeğin türküsünü söylemeye başlar. bundan dolayı oyun oynarken çıkış noktamız, katharina'nın iradesiyle erkeğin boyunduruğu altına girmesi değil, erkeğin fiziksel baskı, şiddet ve irrasyonal zihniyet kalıplarını kadına zorla kabul ettirerek onu baskılaması, doğasını bozması, onu egemenliği altına alarak, kadını kendi konforu için bir araç haline getirmesi oldu"
oyun finaliyle aynı zamanda siyasi mesaj verme yoluna gidiyor. lakin bence bu noktada bir sıkıntı yoktur. çünkü sanat yapan bireylerin yine sanat yoluyla ideolojik görüşlerini aktarmaları kadar normal bir şey olamaz. bu açıdan yapılan finalin rahatsızlık verdiği söylenemez. özellikle son günlerde çok hassas bir konu haline gelen türban konusuna iyi bir atıfta bulunuyor. ve böylece uzun bir süre seyirci tarafından alkışı topluyor.
kısacası iyi bir oyun atölyesi işidir bu. muhakkak gidip izlenmesi gerekir. iyi reji nedir, sağlam dinamik oyunculuklar nasıldır bu oyun sayesinde hepsi bir bir görülebilir. günümüz şartlarına uyarlanmış, bizim kültürümüzden öğeleri barındıran, bambaşka bir shakespeare oyunu. izleyiniz, izlettiriniz.
katharina rolünü aybanu aykut, petruchio karakterini ise fırat tanış sahneliyor. lakin burada durup birkaç laf söylemek gerek. özellikle fırat tanış hakkında. onun ne denli iyi bir oyuncu olduğunu zaten tramvay filminden biliyordum. lakin onu birde tabiri caizse oyunculuğun er meydanı olan tiyatro sahnesinde izlemek bana apayrı bir keyif verdi. her şeyden evvel yaklaşık 2.5 saat süren oyun boyunca rolünden anlık bile olsa kopmaması kesinlikle takdir edilmesi gereken bir durumdur. shakespeare'in yarattığı petruchio karakterini bizim kültürümüzden, maço bir adama uyarlaması gayet başarılıydı. bunun dışında katharina rolü ile aybanu aykut hırçın kız nasıldır ve zamanla nasılda "ehlileşir" onu iyi anlatmıştır. tabi oyuncular sadece bu iki isimle sınırlı değil. öylesine büyük, genç, dinamik bir kadro var ki gerçekten o parıltılarıyla göz dolduruyorlar. timur acar, osman akça, gözde başaran, pınar bekaroğlu, toğan şerif önay, evren erler, mert fırat, gözde kırgız, aylin kontente, muharrem özcan, selen öztürk, inan ulaş torun ve ipek türktan. her biri birbirinden yetenekli, ışıltılı.
işin oyuncular kısmını geçip, birazda oyunun sahnelenişi, metnin işlenişine bakacak olursak şunu rahatlıkla söylemek mümkün; oyun temelde ciddi bir tahribata maruz kalmıştır. öyleki karakterler günümüz esprileri ile şekillenip, günümüz şartlarına göre hayat bulmuşlar. bu açıdan bakarsak en iyi örnek fırat tanış'ın canlandırdığı petruchio karakteridir. biz bu oyunla resmen türk öğeleriyle bezeli bir petruchio izledik. lakin keyif vermiştir, o ayrı. dekora gelecek olursak, gayet sade ve hoş.
oyunun hikayesi belli. çok genel bir ifadeyle kadın-erkek ilişkilerinde kadının erkek tarafından baskı altına alınmasını, "ehlileştirilerek" erkeğe boyun eğdirilmesini anlatıyor. yani bir nevi insan evcilleştirilmesi gibi bir şey bu. tam bu noktada yönetmen kemal aydoğan'ın oyun hakkındaki görüşlerini aktarmak isterim;
"çeşitli işkence metotlarını ve en önemlisi katarina'nın benliğini tepetaklak ederek petruchio, katharina'yı evcilleştirmeyi başarır. evcilleşen katharina kendi türküsü yerine, erkeğin türküsünü söylemeye başlar. bundan dolayı oyun oynarken çıkış noktamız, katharina'nın iradesiyle erkeğin boyunduruğu altına girmesi değil, erkeğin fiziksel baskı, şiddet ve irrasyonal zihniyet kalıplarını kadına zorla kabul ettirerek onu baskılaması, doğasını bozması, onu egemenliği altına alarak, kadını kendi konforu için bir araç haline getirmesi oldu"
oyun finaliyle aynı zamanda siyasi mesaj verme yoluna gidiyor. lakin bence bu noktada bir sıkıntı yoktur. çünkü sanat yapan bireylerin yine sanat yoluyla ideolojik görüşlerini aktarmaları kadar normal bir şey olamaz. bu açıdan yapılan finalin rahatsızlık verdiği söylenemez. özellikle son günlerde çok hassas bir konu haline gelen türban konusuna iyi bir atıfta bulunuyor. ve böylece uzun bir süre seyirci tarafından alkışı topluyor.
kısacası iyi bir oyun atölyesi işidir bu. muhakkak gidip izlenmesi gerekir. iyi reji nedir, sağlam dinamik oyunculuklar nasıldır bu oyun sayesinde hepsi bir bir görülebilir. günümüz şartlarına uyarlanmış, bizim kültürümüzden öğeleri barındıran, bambaşka bir shakespeare oyunu. izleyiniz, izlettiriniz.
(bkz: haşin bala)
commedia dell arte 'nin benzeri bir shakespeare eseridir ki bunu ben değil bilen herkes söylemektedir. çok eğlenceli ve bir oturuşta okunacak tatlılıkta bir kült 'tır. şehir tiyatrolarında zaman zaman türkçeleştirilirken cıvıklıklara rastlansa da ortalama bir çeviriyle dahi güler yüzle okunabilinecektir.
çok seksi olduğunu düşündüğüm kızdır.
(bkz: vahşi güzel) *
tam bir bas belasi olan "katherina" nin hic bir talipliyi begenmemesi sonucu, onu yola getirip evlendirmek için planlanan oyunlari anlatan shakespeare komedisi...
güncel Önemli Başlıklar